خانه » اخبار بازی شرکت Sega به دنبال افزایش فروش بازیهای ژاپنی در بازار کشورهای غربی × توسط مسعود فقیه در ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ , 16:10:25 0 شرکت Sega نیز امروز همانند دیگر شرکتهای فعال در صنعت بازیهای رایانهای آمار عملکرد اقتصادی خود در سال مـالی ۲۰۱۸ را اعلام کرد؛ در ادامه همراه دنیایبازی باشید. شرکت Sega در بیانهای مطبوعاتی گزارش عملکرد اقتصادی خود در سال میلادی ۲۰۱۸ و برنامههای خود برای ساخت چند بازی (IP) جدید خبر داد. همونطور که در جدول زیر میبینید.میزان درآمدهای این شرکت در بخشهای مختلف مشخص شده است که متاسفانه عملکرد شرکت در نگاه کلی نسبت به عملکرد سال اقتصادی گذشته این شرکت مثبت نبوده است. بیانهی مطبوعاتی این شرکت همچنین شامل نگاهی دقیق به عملکرد این ناشر در حوزه تجارت بازیهای ویدیویی است، که در ادامه نگاهی به آن خواهیم انداخت: در حوزهی «تجارت محتواهای مختص سرگرمی» (Entertainment Contens Business) آهستهشدن روند گسترش گوشیهای هوشمند در ژاپن و ناشران رقیب که در بازار بازیهای موبایلی برتری آنها حال افزایشاست.بنابراین،تدارک و ساخت بازهایی باکیفیت بالاتر باید مد نظر قرار بگیرد که حاصل آن افزایش هزینههای عملیاتی و طولانیتر شدن زمان ساخت و توسعه بازیها خواهد بود.در عین حال،انتظار رشد در تجارت برون مرزی بخصوص در قاره آسیا را در آینده داریم.در مورد بازار فروش بازیهای فیزیکی نیز به سبب تزریق شدن کسنولهای بازی خانگی ما انتظار رشد و گسترش در این حوزه را داریم.در بازار بازیهای پلتفرم PC شبکههای توزیع بازی، همانند استیم (Steam) در حال رشد هستند. در زمنیه بازیهای دیجیتال،علاوه بر عناوین موجود،شرکت سگا عنوانهای تازهای را همانند: Magia Record : Puella Magi Madoka Magica Side Story که وظیفه ساخت و توسعه آن بر عهده شرکت تابعهی سگا،f4samurai,Inc بوده است و همچنین بازی D×2 Shin Megami Tensei Liberation اولین عنوان از سری «Shin Megami Tensi» که در بصورت پکیج برای گوشیهای هوشمند عرضه شد را روانه بازار کرده است.گرچه تعداد این عناوینِ تازه منتشر شده کمتر از میزان تخمینزده شده توسط شرکت است. در حوزه فروش بازیها به صورت فیزیکی،بازیهای جدید «Sonic Mania» و «Sonic Forces» از سری سونیک و همچنین بازی «Persona 5» بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشتهاست.علاوه بر این عناوین،از طریق بازیهایی که پیشتر عرضه شده بودند به میزان فروش هفده میلیون و سیصد و سی هزار نسخه در سال جاری مالی دست یافتیم در حالیکه در سال گذشته مالی میزان فروش ما ده میلیون و ۲۸۰ هزار نسخه بود. در ادامه گزارش، شرکت سگا از برنامهریزیهایش برای افزایش تمرکز بر روی بازار فروش بازیهای فیزیکی (منظور این شرکت همان بازیهای کنسولی ست) و همچنین گسترش انتشار بازیهای ژاپنی برای مخاطبان غربی و ساخت بازیهای (IP) جدید سخن میگوید: برای افزایش سود شرکت چندین عنوان بازی جدید ساخته و منتشر خواهد شد.در حوزه بازیهای دیجیتال،گروه تجاری ما قصد دارد ۱۲ عنوان جدید را برای گوشیهای هوشمند عرضه کند.همانند بازی شبیهساز مدیریت باشگاه فوتبال به نام «Pro Soccer Club wo Tsukuro!Road to World». در حوزه بازیهای بستهبندی شده،علاوه بر تقویت برنامه سپردن مسئولیت توسعه و ساخت بازیهای بومی به توسعهدهندگان جهانی،گروه تجاری ما اهداف خود برای افزایش سود از طریق ساخت بازیهای (IP) جدید و فروش بازیهای فیزیکی را همچنان پی خواهد گرفت. جدول زیر نتایج تجاری شرکت Sega را به تفکیک نشان میدهد.میزان فروش اندکی سال به سال با افزایش مواجه بوده است اما درآمد عملیاتی رشد قابل اعتنا و استواری را نشان میدهد. چشمانداز سال مالی کنونی،میزان فروش بالایی را نشان میدهد اما میزان درآمد عملیاتی اندکی پایینتر است. همانطور که پیشتر اشاره شد در سال مالی ۲۰۱۸ این شرکت موفق به فروش ۱۷/۳۳۰۰۰۰ واحد بازی شد که بطور قابلی توجهی بالاتر از میزان فروش از سال قبلش است. در سال جاری مالی آنها میزان رشد بیشتری در آمار فروش پیشبینی میکنند که تخمین زده میشود به ۲۰ میلیون برسد. همچنین این شرکت برنامهریزیهایی برای انتشار ۲۲ بازی برای سال آینده میلادی در نظر دارد که همهی ۲۲ بازی برای بازار اروپا و آمریکا عرضه میشود و ۹ تای ان برای کشور ژاپن خواهد بود. توضیح این نکته ضروی است، در این نوعه گزارشها تعداد پلفترمهای به صورت جداگانه محاسبه میگردد و از آنجایی که در آمریکا و اروپا اغلب فراوانی پلفترمها بیشتر است عنوانهای بیشتری به نظر به آنها اختصاص مییابد. اخیرا هم شرکت Sega خبر از عرضه نسخه ریمستر بازی Shenmue I و Shenmue II و کنسول Mega Drive Mini داده بود که پیشتر به اطلاعتان رساندیم. نویسنده مسعود فقیه شرکت سگا (SEGA) لینک منبع دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.