خانه » اخبار بازی اسکوئرانیکس: درآمد بهتر از انتظاری را به دلیل فروش بالای دو بازی Nier: Automata و Final Fantasy XIV شاهد بودیم × توسط مسعود فقیه در ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ , 16:40:51 0 چند روز پیش شرکت «اسکوئرانیکس» (Square Enix) گزارش عملکرد سال مالی خود که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ (۳۱ مارچ ۲۰۱۸) خاتمه یافت را منتشر کرد؛ در ادامه همراه دنیای بازی باشید. شرکت اسکوئرانیکس نیز به رسم دیگر شرکتها، جدولی را منتشر کرده است که که میزان درآمد و دریافتیها و میزان فروش کلی این شرکت را نشان میدهد. همانطور که در جدول مشاهده میکنید میزان فروش کلی نسبت به سال پیش اندکی با کاهش روبرو شده است در حالیکه درآمد کلی روی هم رفته رشد مناسبی داشته است. در جدول دوم میبینیم که میزان دریافتیهای شرکت بیشتر از میزانی است که این شرکت تخمین زده است. این به دلیل فروش بالای دیجیتالی بازی Nier: Automata بوده است که در تیتر خبر نیز به آن اشاره شد. علاوه بر آن، فروش دیسکهای دو بازی Final Fantasy XIV و Dragon Quest X، عامل تاثیرگذار دیگر بر افزایش نرخ درآمد این شرکت ژاپنی بوده است. در ادامه، توضیحات شرکت Square Enix پیرامون دلایل بهدست آمدن این نتایج فروش را مشاهده میکنیم، که به این نکته اشاره میکند که چگونه فروش دیجیتالی عنوان Nier: Automata که در سال مالی پیشین عرضه شده بود، کمک حال امروز این شرکت در سال مالی کنونی است. بخش «سرگرمی دیجیتال»، از چهار قسمت برنامهریزی، توسعه، توزیع و ساخت محتوای دیجیتال تشکیل شده است محتوای «سرگرمی دیجیتال» باید به گونهای عرضه شود تا با پلتفرمهای گوناگونی همانند: کنسولهای خانگی و دستی، رایانههایشخصی و دستگاههای هوشمندی که در اختیار مصرفکننده است، مطابقت داشته باشد. طی این سال مالی که در تاریخ ۳۱ مارچ ۲۰۱۸ پایان پذیرفته است، بازی Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age از سری Dragon Quest و عنوان Final Fantasy XII The Zodiac Age منتشر شدند. تعداد کم عنوانهای بلاکباستری سبب کاهش میزان کلی فروش در مقایسه با سال گذشتهی مالی شده است. البته فروش دیجیتالی بازیِ پیشتر منتشرشدهی Nier: Automata سبب افزایش درآمد عملیاتی ما نسبت به سال گذشته مالی شده است. در حوزهی دستگاههای هوشمند و بازیهای تحتمرورگرِ رایانههای شخصی، عناوین Final Fantasy Brave Exvius ،Hoshi No Dragon Quest ،Dragon Quest Monsters Super Light و بازی Kingdom Hearts union X فروش جهانی قویای از خود به نمایش گذاشتند. همچنین افزایش درآمد «بهرهی مالکانه» سبب رشد «میزان فروش» و «درآمد عملیاتی» در مقایسه با سال گذشته مالی شده است. در حوزهی بازیهای چندنفره نقشآفرینی انلاین کلان (MMORPG)،درآمدهای حاصل از فروش «بستههای اضافهشونده» عنوانهای Final Fantasy XIV و Dragon Quest X موجب افزایش تعداد «مشترکان» و فروش دیسک شده، که حاصل آن افزایش میزان «کلی فروش» و «درآمد عملیاتی» نسبت به سال گذشته مالی است. ظاهرا، افزایش «درآمد عملیاتی» این شرکت(۳۰/۴٪) در زمینهی تجارت بازیهای ویدویی حتی بیشتر از میزان «رشد کلی» ثبت شده توسط این شرکت است. «فروش کلی» و «درآمد عملیاتی» در بخش »سرگرمی دیجیتال» در مجموع، برای «فروش کلی» ۱۹۱/۴۶۹۰۰۰ین (۱/۸ میلیارد دلار) که ۳/۸ درصد از سال گذشته مالی کاهش داشته است.۴۳/۴۲۱۰۰۰ ین ( ۳۹۷ میلیون دلار) برای «درآمد عملیاتی» که ۳۰/۴ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته مالی نشان میدهد. در پایان خبر نیز نگاهی داریم به چشمانداز آینده مالی شرکت: شرایط تجاری که شرکت ما در آن فعالیت میکند در هنگامهی تغییراتِ مهمی است دراین شرایط، مصرفکنندگانی که به دنبال محتوای متناسب با دستگاههای هوشمند خود همانند: گوشیهای هوشمند و تبلتهای هستند،به سرعت در حال افزایشاند.در همین حال بازار بازیهای کنسولی در «آمریکای شمالی» و «اروپا»، با شدت به سمت رقابتی شدن و «چند انحصاری» (Oligopolistic) شدن، پیش میرود. گروه تجاری ما تمام تلاش خود را وقف به دست آوردن میزان رشد پایدار، در کنار ایجاد سود برآمده از درآمدی که از طریق برنامههای منعطف ساخت و توسعه محتواهایی که مطابق با بازار همیشه در حال تغییر است، کرده است؛ همچنین به دنبال ایجاد تنوع در راههای بدست آوردن فرصتهای سودآوری است. شرکت اسکوئرانیکس در پایان گزارش خود پیشبینی افزایش میزان و رشد «درآمد عملیاتی» را در آینده میکند. اگرچه به صراحت عنوان نکرده است به نظر ریشهی این چنین پیشبینی، از بازیهای Kingdom Hearts III و Shadow of the Tomb Raider که قبل از پایان سال مالی جاری این شرکت عرضه خواهند شد نشات میگیرد. نویسنده مسعود فقیه Sqaure Enixشرکت Square Enix لینک منبع دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.