اهداف «مایکروسافت» از ساخت کنترلر Xbox Adaptive چه بود؟

در ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ , 22:40:08
اهداف «مایکروسافت» از ساخت کنترلر Xbox Adaptive چه بود؟

خانم «گابی میشل» (Gabi Michel) از شرکت مایکروسافت اهداف ساخت کنترلر Xbox Adaptive را بیان کرد؛ در ادامه با دنیا‌ی‌بازی همراه باشید.

همان‌طور که مستحضرید،چندین روز پیش شرکت  مایکروسافت از کنترلر Xbox Adaptive که به منظور راحت‌کردن تجربه بازی برای افراد ناتوان جسمانی بود رونمایی کرد.

حال در تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی بازی‌های ‌رایانه‌ای ، خانم گابی میشل مدیر ارشد بخش سخت‌افزار اکس‌باکس در مصاحبه‌ای با Engadget اطلاعات بیشتری را پیرامون کنترلر Xbox Adaptive که مخصوص افراد با نا‌توانی های جسمی،ذهنی و حرکتی در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد،با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

خانم میشل مشخصا بیان کرد،Microsoft به دنبال ساخت یک کنترلر بازی با قابلیت دسترسی راحت بود تا بتواند جایگزینی برای دستگاهای مشابه در بازار کنونی این محصولات باشد.دسته‌های بازیِ با قابلیت دسترسی آسان بسیار گران هستند و قیمت آنها گاه به هزاران دلار می‌رسد.بنابر گفته‌های خانم Michel اکثر این نوع دسته‌های بازی،بر اساس سفارش مشتری طراحی می‌شوند و معمولا برای تهیه آنها باید به موسسات عام‌المنفعه مراجعه کنید و اغلب نیز باید در لیست انتظار این موسسات قرار بگیرید.همه‌ی این مشکلات سبب شده است تا در دسترس قرار گرفتن این محصولات با سختی همراه باشد.

خانم گابی میشل هدف اصلی شرکت مایکروسافت را هنگام ساخت کنترلر Xbox Adaptive حل و فصل همه مشکلات پیشتر اشاره شده،با فراهم کردن سخت‌افزاری با قابلیت دسترسی آسان‌و‌راخت برای بازیکنان با ناتوانی‌های خاص جسمی و روحی بیان کرد.در ادامه نیز ایشان اشاره کردند آنها به دنبال ساخت دسته‌ی بازی‌ای بودند که از نظر قمیت، مقرون به صرفه باشد و انعطاف‌پذیر باشد و به راحتی به توان آن را از فروشگاه‌ها تهیه کرد و همچنین راه‌اندازی و کار با ‌آن آسان باشد.

کنترلر Xbox Adaptive در زمانی نامشخص در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) بطور انحصاری از طریق فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) با قیمت ۹۹/۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر