کارگردان Hellblade از علاقه‌اش به ساخت بازی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌گوید

در ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ , 09:40:44
Hellblade, Hellblade: Senua's Sacrifice, Ninja Theory

کارگردان عنوان مستقل و تحسین شده  Hellblade: Senua’s Sacrifice از علاقه‌اش برای ساخت عنوانی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین صحبت می‌کند. با دنیای بازی همراه باشید.

تقریبا تمامی عناوین از نوعی هوش مصنوعی برای کنترل NPCها و دشمنان بازی استفاده می‌کنند و برخی نیز مانند عنوان تازه عرضه شده Detroit: Become Human از پتانسیل آن برای نوشتن داستان بازی بهره ‌می‌برند. اما چه می‌شد اگر هوش مصنوعی برای ساخت بازی استفاده می‌شد؟ کارگردان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice یعنی آقای «تامیم آنتونیادس» دوست دارد چنین اتفاقی را رقم بزند.

من به هوش مصنوعی علاقه دارم زیرا بالاخره داریم به نتایج جالبی می‌رسیم. این تکنولوژی در ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته عمدتا در رکود بوده و پیشرفت کمی داشته اما بالاخره داریم به نتایج خوبی می‌رسیم و من فکر می‌کنم دوست دارم بدونم هوش مصنوعی چطور می‌تواند این تجربه را ایجاد کند.

در عمل آنچه شما می‌توانید با یادگیری ماشین و یادگیری عمیق انجام دهید شگفت‌انگیز است. من فکر ‌می‌کنم که امکان بالا بردن انعطاف‌پذیری و کیفیت را بطرز فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد اما ما باید بفهمیم که چطور می‌شود چنین کاری را انجام داد. در آن موقع ایده ساخت چیزهای حماسی با تیم‌های کوچک توسط هوش مصنوعی فراهم می‌شود.

ایشان همچنین اضافه کردند:

تصمیماتی که هوش مصنوعی می‌گیرد باید در یک مسیر روایتی باشد و اگر شما کنترلی روی این تصمیم‌ها نداشته باشید احتمالا نمی‌توانید چیز قانع کننده‌ای بسازید. من هوش مصنوعی را بیشتر یک ابزار برای بهره‌وری می‌بینم تا یک ادراک هوشمند. داشتن یک فرا-هوش که می‌تواند شما را شکست دهد جالب نیست. این هوش می‌تواند شما را در تک تک موارد شکست دهد.

استودیو «نینجا تئوری» با عرضه Hellblade: Senua’s Sacrifice چشمان زیادی را معطوف خود کرد. با ثابت کردن اینکه یک پروژه AAA می‌تواند با بودجه بسیار کمی (تقریبا ۱۰ میلیون دلار) ساخته شود. در واقع واگذار کردن بخشی از کارهای ساخت یک بازی بزرگ به هوش مصنوعی برای این استودیو منطقی است. و تا زمانیکه چیزی شبیه به Skynet (هوش مصنوعی دشمن در سری ترمیناتور) خلق نشود، من (نویسنده منبع) از چنین چیزی برای استودیوهای مستقل حمایت می‌کنم


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر