دفاع رییس استودیوی بازیسازی Dice از حضور شخصیت‌های زن در بازی Battlefield V

در ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ , 21:40:06
دفاع رییس استودیوی بازیسازی «دایس» از حضور شخصیت‌های زن در بازی Battlefield V

پس از رونمایی رسمی و انتشار تریلری از بازی Battlefield V؛ شرکت EA و استودیوی بازیسازی «دایس» (Dice) اعلام کردند این بازی شخصیت‌های قابل بازی در بخش چندنفره‌ بهره خواهد برد همچنین آنها تایید کردند از تصویر یک زن بر روی کاور بازی استفاده خواهند کرد. انتشار این اخبار باعث پیدایش بحث‌هایی میان هواردان بازی Battlefield V شد؛ در ادامه با دنیا‌ی بازی همراه باشید.

بحث‌ها و جنجال میان هواداران بازی Battlefield V در رسانه‌های اجتماعی، رییس استودیوی Dice آقای «اسکار گابریلسن» (Oscar Gabrielson) را بر آن داشت تا در حساب کاربری توییتر خود با انتشار متنی از تصمیم خود مبنی بر استفاده از شخصیت‌های زن در بازی دفاع کند.

گفته‌های ‌آقای گابریلسن:

در چند روز گذشته پس از رونمایی از بازی Battlefield و تایید حضور کارکتر‌های زن، تعدادی از هوادارن سری بتلفید با استفاده از  هشتگ(#notmybattlefield) اعتراض خود را نسبت به تصمیم ما ابراز کردند و حضور کارکتر‌های زن را در بازی را مغایر با حقایق تاریخی دانسته‌اند و از ما درخواست توجه بیشتر به حقایق تاریخی جنگ‌جهانی دوم و رعایت بیشتر صحت تاریخی از سوی ما شدند. همچنین ما را متهم کرده‌اند که این تصمیم خلاقانه ما (بکارگیری شخصیت زن) برای توجه به قشری خاص بوده تا بتوانیم آنها را به سمت بازی Battlefield V بکشانیم و فروش بازی را به سبب آن  افزایش دهیم.

متن توییت‌  آقای گابریلسن:

در ابتدا، بگذارید یک نکته را به صراحت بگویم. حق انتخابِ کاربران و شخصیت‌های زن قابل‌بازی هرگز از بازی ‌Battlefield V حذف نخواهند شد.

ایشان در ادامه صحبت‌هایش اشاره می‌کند:

ما با ساخت بازی Battlefield V بر‌آنیم تا  تلاش‌های تمامی افراد، فارغ از جنسیت‌شان، که نقشی در بزرگترین درام تاریخ بشر (جنگ‌جهانی) داشتند را به نمایش بگذاریم و حق انتخاب کارکتر مورد علاقه مخاطبان و امکان تغییر در ظاهر کارکتر‌ها را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. وظیفه ما در استودیوی Dice این است که بازی‌ای بسازیم، که بتواند مخاطبان با سلیقه‌های متنوع را راضی نگه دارد. ما همواره درصدد امتحان راه‌های تازه و ساخت و به ارمغان آوردن تجربه‌های نو و غیرمنتظره هستیم. اما مهم‌تر از همه اینها، مفرح بودن بازی‌ِ ما است!

سری بتلفید هیچ وقت روایتگر داستان‌های صد درصد واقعی از لحظات و اتفاقات تاریخی نبوده است. بلکه حاصل کار «تاریخ تخیلی»ای (Historical Fiction) است، که اساس آن الهام گرفته شده از رویداد‌ها و شخصیت‌های واقعی تاریخی بوده است.

محیط‌ باز و سند‌باکس گونه‌ی (Sand Box) سری بتلفید همواره به طوری بوده است که این اجازه را به بازیکن می‌داده تا به هر روشی که دوست دارد به تجربه بازی بپردازد. به‌عنوان مثال سوار شدن همزنان سه نفر بر روی یک اسب در حال  تاخت در حالیکه هر کدام یک اسحله شعله افکن در دست دارند! بازی Battlefield V این امکان را به شما خواهد داد تا با هر شخصیتی که مورد پسند شماست بازی کنید. این بازی، عنوانی برای همه است.(This is #everyonesbattlefield)

حضور زنان در بازی و ایفا کردن نقش اساسی در آن، از نو نوشتن و تغییر در حقایق تاریخی نیست، چرا که آنها واقعا در جبهه‌های نبرد جنگ‌جهانی حضور داشته‌اند. در ادامه شماری از برجسته‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم.

خانم Lyudmila Pavlichenko ، تک‌تیراندازی از کشور روسیه است. او در جنگ توانست ۳۰۹ نفر از دشمنان را از پای درآورد. بدین سبب ایشان را خطرناک‌ترین تک‌تیرانداز تاریخ لقب داده‌اند.

خانم Wanda Gertz، اهل کشور لهستان که از ابتدا در جنگ‌جهانی اول با تغییر قیافه همانند مردان در جبهه‌های جنگ حضور داشت. سرانجام نیز موفق به تاسیس یک گردان زمینی متشکل از زنان شد که خود فرماندهی آن را بر عهده داشت.

خانم Elieen Nearne، مامور مخفی از کشور انگلستان به طور مخفیانه وارد فرانسه اشغالی شد و ماموریت یافت شبکه‌ای جاسوسی به نام «ویزارد» (Wizard) را تاسیس کند که  توسط نیرو‌های پلیس مخفی نازی، کشتاپو دستگیر و شکنجه شد و به بزرگترین زندان مختص زنان، Ravensbruck واقع در شمال آلمان منتقل شد. البته بعد‌ها توانست در حین انتقالش به زندانی دیگر، موفق به فرار شود.

DICE, بازی Battlefield V, پی سی گیمینگ (PC Gaming), دایس, شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

در سال ۲۰۱۶ میلادی هنگام عرضه بازی Battlefield 1 و تایید استفاده از تصویر یک مرد سیاه‌پوست در کاور بازی و همچنین حضور یک زن مسلمان در بخش داستانی بازی، شرکت EA و استودیوی Dice با هجمه‌ای مشابه از سوی بخشی از محفل هواداران بازی «بتلفید» مواجه شدند که آنها را متهم به Black-Washing می‌کرد.

احتمالا در رویداد E3 2018 جزییات بیشتری از نقش‌ شخصیت‌های زن در این عنوان آشکار خواهد. فقط باید چند هفته تا اغاز رویداد E3 2018 صبر پیشه کنیم.

در پایان اشاره می‌گردد بازی بتلفیلد ۵ در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ( ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. اضافه کردن کارکتر های زن به بازی ها در سال های اخیر به یه روند ثابت و حتی رو به رشد تبدیل شده و دلیلش هم کاملا واضحه :
    افزایش طیف مخاطبان و در نتیجه افزایش درآمد .
    من هم به شخصه ترجیح میدادم بازی به وقایع تاریخی پایبند باشه اما اضافه کردن کارکتر زن به بازی هم اشکالی نداره اما اینکه چهار نفر از زنان حاضر در جنگ رو نام ببریم و بخواهیم به این نتیجه برسیم که (( حضور تعداد زیادی از زنان در نبرد های جنگ جهانی چندان هم با حقیقت فرق نمیکنه )) به نظرم حرف بی ربطیه .
    زنان بدون شک در جنگ های جهانی نقش های بسیار مهمی داشتن اما قطعا نه در میدان جنگ و یا حداقل نه در این حد و جمله هایی مثل ” ما با ساخت بازی Battlefield V بر‌آنیم تا تلاش‌های تمامی افراد، فارغ از جنسیت‌شان، که نقشی در بزرگترین درام تاریخ بشر (جنگ‌جهانی) داشتند را به نمایش بگذاریم ” بدون شک فقط چرب زبونی و همراه کردن اذهان عمومیه .

    ۱۰
    1. `سری بتلفید هیچ وقت روایتگر داستان‌های صد درصد واقعی از لحظات و اتفاقات تاریخی نبوده است. بلکه حاصل کار «تاریخ تخیلی»ای (Historical Fiction) است، که اساس آن الهام گرفته شده از رویداد‌ها و شخصیت‌های واقعی تاریخی بوده است`
      فک نکنم وقایق زیادی مونده باشه که بخوان پایبند بشن مگه چقدر وقایع تاریخی می تونه تو جنگ جهانی اتفاق افتاده باشه که بعد این همه مدت و این همه فیلم و بازی در مورد جنگ جهانی دوم بخوان بازم بازی رو کاملا با رویداد های واقعی بسازن چاره ای جز ترکیب اون با تخیل ندارن ولی این دو شخصیت زن که بالا معرفی کردین هم می تونه چاشنی خوبی برا داستان بشه

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر