TGC 2018 | گزارش: ۱۲ قدم برای نابودی یک استودیوی بازی‌سازی از زبان Ian Gregory

در ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ , 18:20:17
صنعت بازی ایران

در پنل مدیریت پروژه در روز اول TGC 2018، «یان گریگوری» (Ian Gregory) بنیان‌گذار و مدیر خلاقیت شرکت سنگاپوری Witching Hour Stuidos در مورد ۱۲ قدم نابودی یک استودیو بازی‌سازی سخن گفت. او که به صورت طنزآمیزی از این نکات یاد می‌کرد گفت که تمامی این دوازده قدم را خود پیش از این انجام داده است. او در ابتدا این دوازده روش را توضیح داد و گفت چه کار کنید که به نابودی بروید و در آخر راه حلی نیز برای هر کدام از این روش‌ها توصیه کرد که بازی‌سازان جوان با رعایت آن می‌توانند از نابودی شرکت‌شان جلوگیری کنند و از این روش‌ها به عنوان قدم‌هایی یاد کرد که هرچه این قدم‌ها بیشتر شوند، شرکت به نابودی نزدیک‌تر خواهد شد. در ادامه با گزارشی بر کنفرانس ۱۲ قدم برای نابودی یک استودیوی بازی‌سازی همراه دنیای بازی باشید.

قدم اول) شریک اشتباه انتخاب کنید

اولین قدم به سمت نابودی انتخاب شریک نادرست است. وقتی شریک‌تان را درست انتخاب نکنید، به سرعت در بین‌تان اختلاف ایجاد خواهد شد و این تنش به‌طور قطع به جلوی کارمندان نیز کشیده می‌شود. گریگوری برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کند که اگر به دنبال یک شریک مناسب برای خود هستید، باید به دنبال فردی مسولیت‌پذیر و جدی باشید زیرا تمامی تصمیمات پیش‌روی شرکت براین اساس خواهد بود. او در پایان افزود که انتخاب شریک کاری دقیقا مانند انتخاب همسر می‌ماند.

قدم دوم)  هر نوع منبع مالی را قبول کنید

در ابتدا بسیاری از شرکت‌های نوپا هر نوع منبع مالی که به آن ها پیشنهاد شود را م‌ی‌پذیرند و این پذیرش سرمایه با چشم بسته به گفته گریگوری به سرعت سبب از بین رفتن شرکت‌تان می‌شود. او در ادامه توضیح می‌دهد که بسیار مهم است منبع مالی شما از کجا تامین می‌شود زیرا هر پولی که شما دریافت می‌کنید، برای شما مسوولیت می‌آورد. او می‌گوید که در ابتدا مطمئن شوید  سرمایه‌گذاران از وجود ریسک‌ها اطلاع دارند.

قدم سوم) بیش از حد بلندپروازی کنید

او در توضیح این مورد به شوخی می‌گوید:

مانند این است که بخواهید با یک گروه پنج نفره یک بازی شبیه بازی Assassin’s Creed بسازید. او می‌گوید به جای اینکه سعی کنید بازی بزرگ بسازید، سعی کنید بازی خود را به درستی بسازید.

گریگوری تاکید می‌کند که اصل اول در ساخت بازی داشتن روح است نه میزان بزرگی بازی.

قدم چهارم) به کارمندان‌تان حقوق کمی دهید

او با خنده می گوید:

برای اینکه شرکت‌تان را به سرعت نابود کنید، تا می‌توانید به کارمندان‌تان حقوق کم دهید. فقط مطمئن شوید که از گرسنگی نمی‌میرند چون هدف شما از بین بردن شرکت‌تان است!

قدم پنجم) اگر در مورد یک موضوع مطمئن باشید، حق هم با شما است

او می‌گوید این مورد در افراد مغرور و خودشیفته زیاد اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی باید به بقیه نیز فرصت صحبت کردن و ابراز عقیده داد؛ زیرا در غیر این‌صورت چوب آن را خواهید خورد.

قدم ششم) همیشه آمار اشتباه است

او به شوخی می‌گوید:

مطمئن شوید که هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرید و از نظر شما داده‌ها همیشه غلط هستند. به جای این‌که همیشه داده‌ها را مقصر بدانید، نحوه استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید و نحوه تصمیم‌گیری براساس این اطلاعات را آموزش ببینید.

صنعت بازی ایران

قدم هفتم) با زیر دستان‌تان بدرفتاری کنید

این موضوعی است که به گفته یان گریگوری به راحتی می‌تواند شرکت‌تان را نابود کند. فقط کافی است به آن‌ها این حس را دهید که از نظر شما هیچ اهمیتی ندارند و به اصطلاح هیچ کسی نیستند. او می‌گوید:

فقط خودتان را جای آن شخص تحقیر شده بگذارید؛ چه حسی به شما دست می دهد؟ باید انسان‌ها را بشناسید و با آن‌ها طوری رفتار نکنید که سرخورده شوند.

قدم هشتم)  در دسترس نباشید!

گریگوری می‌گوید:

همه در ابتدا تنها یک کار را در شرکت‌شان انجام نمی‌دهند. به‌طور مثال، طراح بازی ممکن است در عین واحد مدیرعامل شرکت نیز باشد. بنابراین، در دسترس نبودن سبب از بین رفتن شرکت می‌شود.

قدم  نهم) جو ترس و بی‌میلی ایجاد کنید

به گفته گریگوری این قدم یکی از سریع‌ترین روش‌های نابودی یک شرکت بازی‌سازی است. با ایجاد اتمسفر ترس شما به اصطلاح گریگوری به یک عوضی تبدیل شده که همه از آن متنفرند و به همین خاطر دیگر کسی رغبتی به کار کردن ندارد.

قدم دهم) نظم را از بین ببرید

یان گریگوری در این مورد می‌گوید:

مانند این است که به یکی بیش از حد میدان بدهید و به یکی دیگر از کارمندان‌تان هیچ انعطافی نشان ندهید. این‌کار باعث ناامید شدن سایر کارمندان شده و در نهایت به نابودی شرکت‌تان منجر می‌شود.

قدم یازدهم) همواره بگوید همه چیز عالی است!

او می‌گوید:

این مورد زمانی که زیادی به خود مغرور باشیم رخ می‌دهد. حتی زمانی که سرمایه گذاران از ما اطلاعات می‌خواهند باز هم می‌گوییم اوضاع خوب است و این قطعا به ضرر شرکت است.

قدم دوازدهم) احمق‌تر از خود را استخدام کنید!

استخدام افراد احمق‌تر باعث می‌شود که نقاط ضعف خود را شناسایی نکنیم و در آینده همین نقاط ضعف سبب از بین رفتن شرکت می‌شود. بنابراین افرادی که از شما باهوش‌ترند را استخدام کنید تا از آن‌ها یاد بگیرید و پیشرفت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر