بازی Dead Space 4 هیچگاه از یک طرح مفهومی اولیه فراتر نرفت
همانطور که میدانید، دیگر خبری از مجموعه بازی Dead Space نخواهد بود و دلیل آن هم بسته شدن استودیو «ویسرال گیمز»، خالق این عنوان ترسناک است. حال، جزئیاتی از سوی کارمند سابق این شرکت منتشر شده که نشان میداد آنها به دنبال ساخت بازی Dead Space 4 بودند! در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
طی مصاحبهای که اخیرا وبسایت یوروگیمر با آقای «بن وانات»، کارگردان خلاق Dead Space انجام دادند، او از برخی ایدههای خود برای بازی Dead Space 4 سخن گفت. بهنظر میرسد «وانات» دنبال بازی بازتر و تمرکز روی بقا داشت:
طرح مفهومی بازی Dead Space 4 به این شکل بود که شما سعی داشتید هر روز در میان کشتیهای فضایی از کار افتاده زنده بمانید و از طریق جستجو آنها، به جمعآوری منابع توسعه فضاپیما کوچک خود بپردازید و برای پیدا کردن دیگر بازماندگان تلاش کنید. سعی بر این بود که شما کارتان را از یک قسمت فضا که دنبال یک کشتی فضایی بودید، شروع کرده و بعد وارد یک ایستگاه میشدید که فکر میکنید ممکن از قطعات و سوخت موردنیاز برای توسعه فضاپیما خود را داشته باشد. چنین تصویری را از مکان بازی داشته باشید، در حالی که باید در هر کشتی با دستهای از نکرومورفها نیز مبارزه کنید.
این ایده، بهنظر مفهوم جالبی است! «وانات» امیدوار بود که مجموعهای متنوع از کشتیهای فضایی را ایجاد کند که هر کدام آنها جلوهای منحصر به فرد داشته باشد.
مشکلی که شاید بهنظر میرسد وجود داشته باشد، دشمنانی بودند نمیتوانستند زمانی که جاذبه صفر میشد، شما را دنبال کنند و باعث میشد برای شما تهدیدآمیز بهنظر نرسند. اما، وقتی یک دشمن میتواند در این حالت شما را تهدید کند، خود را در فضای باز حرکت دهد و با باز کردن ماسک بازیکن و خوردن صورتش شما را بترساند.
متاسفانه، بازی Dead Space 4 هرگز از همان مراحل مفهومی اولیه پایش را فراتز نگذاشت. با این حال، وانات معتقد است نسخه بعدی از این مجموعه اگر قرار است کار شود، شرکت «الکترونیک آرتز» باید بودجه و هزینه ساخت را کاهش دهد.
آیا بازیکنان میتوانند راهی برای خروج از دنیای آخرالزمانی نکرومورفها پیدا کنند؟ جواب من بله است، ولی ممکن است از این موضوع پشیمان شوند. گاهی اوقات بهتر است با همان همان شیطانی را که میشناسید بمانید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
کونى کىرم کصت ننه کصو