برای پیشروی در بازی Sekiro: Shadows Die Twice حتما نیاز نیست تا یک مبارز حرفه‌ای باشید

در ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ , 15:55:01
Sekiro: Shadows Die Twice, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت اکتیویژن, کنسول Xbox One

سری Souls از استودیو «فرام سافتور» با درجه سختی بی‌رحمانه آن شناخته می‌شود که برای بسیاری از تازه‌واردان بسیار آزاردهنده است. ظاهرا بازی Sekiro: Shadows Die Twice دارای چنین سطحی نیست. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.

طبق صحبت‌های بی‌رحم‌ترین توسعه‌دهنده صنعت بازی‌های ویدیویی، بازی‌ شما را به روش‌های متنوعی به چالش می‌کشد، که اگر به میزان کافی هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید از موانعی عبور کنید که ابزار و مهارت به تنهایی برای آن کافی نمی‌باشد.

کارگردان بازی آقای «هیدتاکا میازاکی» در مصاحبه با PlayStation Blog می‌گوید:

در مبارزات بازی Sekiro دو جزء بسیار کلیدی وجود دارد. یکی از آنها مهارت در فنون شمشیر بازی است. دومی حرکات و جنبش شماست.

آن پویایی به خوبی در مبارزات لحاظ شده اند. راه‌های بسیار متنوعی برای موفقیت در مبارزات وجود دارند. از عناصر مخفی‌کاری تا ابزار بازوی شخصیت، مانند پرش و حمله از ارتفاع، برخی ابزار مختص نینجاها برای ضعیف کردن دشمنان وجود دارد و یا می‌توانید با شمشیرتان به مبارزه بپردازید.

همچنین اگر در مبارزات حرفه‌ای نباشید راه‌های بسیار متنوعی در اختیار کاربران قرار دارد که با استفاده هوشمندانه از آنها می‌توانید در طول راه پیشروی کنید.

میازاکی همچنین درباره مکانیک رستاخیز در بازی صحبت کرد. توضیح داد که نینجاها با شوالیه‌ها تفاوت دارند، زیرا آنها ریسک‌پذیر و آسیب‌پذیرتر هستند. یک اشتباه می‌تواند موجب مرگ آنها شود، و بازگشت پیاپی برای تکرار گیم‌پلی می‌تواند به ضرب‌آهنگ بازی آسیب وارد کند. قابلیت از گوربرخواستن در برخی شرایط می‌تواند آن را جبران کند.

یک ویژگی مهم دیگر برگرفته از این ایده نابودکردن دشمنان به‌صورت خلاقانه است، به گونه‌ای که یک نینجای زیرک می‌تواند از مرگ خود به عنوان یک صلاح استفاده کند. در داستان بازی بر مفهوم رستاخیز تمرکز شده است.

در ادامه میازاکی توضیح می‌دهد که رستاخیز برای آسان‌تر شدن در بازی قرار داده نشده است. بلکه در حقیقت موجب سخت‌تر شدن آن نیز شده است، زیرا این فرصت را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا با خلق مبارزات خلاقانه‌ و خطرناک‌تر هرلحظه خطر شکست را برای کاربران رقم بزند.

بالانس بازی بر این اساس بنا شده است و مکانیک رستاخیز به معنای آن نیست که کاربران نباید از مرگ بترسند.

بنابراین اگر هوشمندانه بازی کنید، دیگر نیاز به مهارت فراوان ندارید؛ اما همچنان بارها خواهید مرد و از گور بازخواهید گشت. به‌نظر می‌رسد میازاکی یک راه جدید برای آزار بازی‌بازانش یافته است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در اوایل سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با بازی می‌توانید تریلر رونمایی بازی در E3 را مشاهده نمایید، همچنین برای اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر