تفاوتهای دو بازی Uncharted و Tomb Raider از زبان توسعهدهندگان توم ریدر
یکی از اعضای استودیو ایداس مونترال به تازگی صحبتهایی از تفاوتهای میان دو بازی Uncharted و Tomb Raider کرده است؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
زمان زیادی تا عرضه بازی Shadow Of The Tomb Raider در تاریخ تاریخ ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷ (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی باقی نمانده است. نزدیک به سه سال نیز از زمان عرضه بازی Rise of the Tomb Raider روی کنسول ایکسباکس وان گذشته است که از آن زمان تاکنون ما شاهد عرضه دو بازی از رقیب لارا کرفت یعنی ناتان دریک به نامهای Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy بودهایم. حال در جدیدترین اخبار بازی، توسعه دهنده بازی Shadow Of The Tomb Raider یعنی استودیو ایداس مونترال از تفاوتهای میان مجموعه قدیمی Tomb Raider و فرانچایز ماجراجویی انحصاری شرکت سونی یعنی Uncharted صحبت کرده است. جیسون داوزیش، کارگردان داستانی بازی Shadow of the Tomb Raider درباره این موضوع در مصاحبه با وبسایت Gamspot گفته است:
لحن دو بازی Uncharted و Tomb Raider اندکی با یکدیگر فرق دارد؛ آنها بیشتر روی اسطوره شناسی خود متمرکز هستند اما ما روی سحر و جادو. آنها بیشتر متمایل به استفاده از طنز و شوخی هستند اما ما بیشتر درام محور هستیم. من فکر میکنم که در بخش اکتشاف منحفر بفرد و خاص میباشیم.
این کارگردان در ادامه اضافه کرد که او و اعضای تیم ایداس مونترال از طرفداران بزرگ فرانچایز Uncharted هستند. وی همچنین افزود:
من بازی Uncharted 4 را دوست داشتم و کلی سرگرمکننده بود. داستان سرایی عالی و لحظات فوقالعاده برای شخصیت اصلی داشت. بودن در آن دنیای بازی بسیار سرگرمکننده و لذتبخش بود.
در مصاحبهای دیگر، طراح ارشد استودیو ایداس مونترال یعنی هیث اسمیت در مصاحبه با وبسایت گیماسپات اعلام کرد که استودیو هیچ برنامهای برای عرضه بازی Shadow Of The Tomb Raider روی کنسول نینتندو سوییچ ندارد. این عنوان شامل لباسهای کلاسیک توم ریدر میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر شما میتوانید ویدیو گیمپلی اخیر بازی که مربوط به ۱۵ دقیقه ابتدایی آن میشود، از اینجا مشاهده کنید.