یکی از اعضای اصلی الکترونیک آرتز از شرکت جدا می‌شود

در ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ , 09:40:08
شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

پاتریک سودرلند، افسر طراحی ارشد شرکت الکترونیک آرتز و رئیس سابق استودیو دایس، تصمیم بر جدایی گرفته است؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

پاتریک سودرلند، افسر طراحی ارشد شرکت الکترونیک آرتز، یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌ها و مدیران صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشد؛ از قرار گرفتن روی استیج در کنفرانس‌های مطبوعاتی شرکت EA در رویداد E3 تا جنجال پیش آمده پیرامون بحث لوت‌باکس‌ها شرکت، او یکی از چهره‌های عمومی بزرگ برای یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی بوده است. حال در جدیدترین اخبار بازی، شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده است که سودرلند قصد جدایی از کمپانی را داشته و قرار است فصل جدیدی در زندگی خود را آغاز کند. سودرلند پیشتر رئیس استودیو دایس یود تا اینکه در سال ۲۰۰۶ میلادی این استودیو، توسط الکترونیک آرتز خریداری شد. او نقش پررنگی را در توسعه بازی‌های Battlefield و فرانچایز Star Wars Battlefront ایفا کرده و همچنین در پیشگامی کردن موتور Frostbite که همچنان در ساخت بسیاری از بازی‌های EA بکار می‌رود، نقش داشته است. اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز، با انتشار بیانیه‌ای جدایی پاتریک سودرلند را اعلام کرد:

از ایده‌های اولیه‌اش برای موتور Frostbite که اکنون به یکی از بنیاد‌های اصلی استراتژی فناوری ما تبدیل شده، تا قهرمان بودن برای اولین تجربیات بازیکنان، پاتریک همیشه ما را متقاعد به قرار دادن خلاقیت در مرکز تمامی کار‌هایی که انجام می‌دهیم، کرده است. او همچنین در تعهدش برای ساخت طیفی از بازی‌های جدید برای عرضه، بی‌تردید بوده است و نشانه‌های وی بر روی تجربیاتی که ما در آینده برای بازیکنان به ارمغان می‌آوریم، دیده خواهد شد.

این جدایی درست زمانی صورت می‌گیرد که بازی Battlefield V قرار است عرضه شود، فرانچایزی که بدون شک در قلب پاتریک جای دارد، و یک سال از جنجال پیش آمده پیرامون بازی Star Wars Battlefront II گذشته است. هنگامی که این بازی در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در دسترس قرار گرفت، واکنش‌های بسیاری پیرامون لوت‌باکس‌ها و سیستم پیشرفت بازی Battlefront II صورت گرفت و بسیاری شرکت الکترونیک آرتز را به ساخت یک عنوان Pay to Win متهم کردند. بعد از اینکه شرکت تصمیم به حذف پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی کرد، سودرلند درباره جنجال‌ها صحبت کرد و گفت که شرکت درسی گرفته است که هیچوقت فراموش نخواهد کرد. بازی در این میان نتوانست به هدف‌های شرکت از نظر میزان فروش دست یابد و بعد‌ها دوباره میزبان دوباره پرداخت‌های درون برنامه‌ای شد که البته فقط برای آیتم‌های شخصی سازی و تزیینی بکار می‌‌آمد.

شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

جدایی پاتریک سودرلند از شرکت الکترونیک آرتز باعث ایجاد برخی تغییرات درونی در کمپانی نیز می‌شود. طبق گفته ویلسون:

با این جدایی، تعدادی از تیم‌ها در داخل سازمان دچار تحولاتی خواهند شد. تیم SEED که توسط جوهان اندرسون رهبری می‌شود، به گروه استودیو‌های ما ملحق خواهد شد تا به توسعه طراحی پیشرفته و نوآوری در بازی‌های پیش رو بپردازند. ما قصد تمرکز عمیق روی تجربه کاربر داریم و به همین منظور، به جیسون ووزنکرافت برای رهبری یک گروه جهت کار روی UX یکپارچه برای بازی‌ها و سرویس‌هایمان، خوش آمد می‌گوییم. با بازی‌ها و محتویات جدیدی که در آینده منتشر می‌شوند و نقشی حیاتی که قرار است در آینده شبکه ما ایفا کنند، تیم‌های EA Originals و EA Partners که توسط راب لتس رهبری می‌شوند نیز به گروه Strategic Growth ملحق خواهند شد.

ویلسون در انتها بیانیه‌ای خود اشاره‌ای به تمرکز شرکت الکترونیک آرتز روی خدمات اشتراکی‌اش کرد و افزود که در آینده، شرکت دسترسی به بازی‌های بزرگ و محتویات بیشتری را از طریق همین سرویس‌ها ممکن خواهد کرد.

در انتها شایان به ذکر است که هنوز اطلاعاتی از اینکه در آینده، پاتریک سودرلند را در کجا مشاهده خواهیم کرد، در دسترس نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر