گزارشی بر «کژوال کمپ»، نشست خبری مشترک کافه بازار و آواگیمز

در ۱۳۹۷/۰۷/۰۹ , 14:00:30
صنعت بازی ایران, کافه بازار, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

نشست خبری شنبه کافه بازار به منظور معرفی بخش دیگری از برنامه‌‌‌های این فروشگاه ‌محتوای دیجیتال بود، برنامه‌ای جدی و مدون که مجموعه‌ی بازار را برای حضور در صنعت بازی مصمم‌تر از همیشه نشان می‌دهد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

وجود ۳۸ هزار عنوان بازی روی کافه بازار و رشد هرساله‌ی مخاطبین بازی موجب شده تا بازار پس از الکام‌گیمز، کافه‌گیمز و کمپین متولد ایران بواسطه رویدادی رقابتی تحت عنوان «کژوال‌کمپ» برای ارتباط نزدیک‌تر با تیم‌های بازی‌سازی گام دیگری بردارد.

نشست خبری امروز بازار بر کژوال‌کمپ تاکید داشت و پس از صحبت‌های کوتاه مدیر روابط‌ عمومی این شرکت، امیر حقیقت، و پخش ویدیویی کوتاه از حضور بازار در نمایشگاه الکامپ سال ۹۷، امین شریفی بعنوان مدیرعامل بازار به نقش این پلتفرم در هموارسازی راه بازیسازان پرداخت و تلاش برای شکل‌دهی به صنعت ساخت بازی را از اهداف مجموعه‌اش برشمرد و به‌طور خاص از توجه خود به عرضه همه عناوین به‌طور کاملا رسمی سخن به میان آورد بطوری‌که یک بازی وطنی در مقابل عنوان یک استودیو خارجی دارای مزیت رقابتی از حیث قیمت عرضه باشد و از هرج و مرج عناوین غیر رسمی و اصطلاحا کرک شده در امان بماند.

صنعت بازی ایران, کافه بازار, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

شریفی ضمن ارائه‌ی آمارهایی از بازار و فروش بازی‌های ایرانی، رشد خریداران یکتا، افزایش عددی توسعه‌دهندگان و افزایش سیر درآمدی بازی‌ها در قیاس با اپلیکیشن‌های قرار گرفته روی کافه بازار را دلایلی بر رویکرد خاص بازار به حوزه گیم در سال جاری دانست و خبر از تشکیل تیم ویژه‌ای برای طرح‌ریزی حضور بازار در حوزه بازی‌های ویدیویی داد.

پس از پایان سخنان امین شریفی، سید طاها رسولی نماینده آواگیمز که بازوی دیگر برگزاری کژوال‌کمپ است به کمرنگ بودن جنبه‌ی رقابتی در این رویداد پرداخت و بعد آموزشی را در طرح مذکور قوی‌تر از سایر ابعاد برشمرد بگونه‌ای که درنهایت شاهد تیم‌هایی ساختارمند و چابک باشیم که نگاه درستی به عرضه بصورت سافت‌لانچ و تکمیل ساخته‌ی خود به موازات کسب نظر از مخاطبین دارند.

رسولی تعداد تیم‌هایی که تاکنون برای شرکت در رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند را بالغ بر ۱۱۵ تیم اعلام کرد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ژانرهایی با پتانسیل درآمدی مناسب سوق داده می‌شوند. به گفته‌ی رسولی ۷۰ درصد طرح‌های ارسالی به آواگیمز در سبک‌های تریویا و حدس کلمات است و در همین راستا در کژوال‌کمپ سبک‌های متنوعی برای ساخت بازی پیش روی سازندگان قرار خواهد گرفت.

صنعت بازی ایران, کافه بازار, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

تیم‌ها پس از یک تلاش ۱۴ روزه برای ساخت یک نسخه پروتوتایپ قابل بازی به مربیان خود معرفی می‌شوند تا مسیری یک ماهه برای رسیدن به نسخه آلفای خود را طی کنند و نهایتا در ۳۰ آذر ماه با شرط داشتن پنل توسعه‌دهندگان بازار اقدام به سافت‌لانچ بر روی بازار نمایند.

نام‌نویسی کژوال‌کمپ هم‌اکنون در جریان است و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و اعلام آمادگی می‌توانند به وب‌سایت casualcamp.ir مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که مدیرعامل بازار در جواب سوال دنیای بازی مبنی بر اینکه آیا حضور مستقیم مجموعه تحت امرش در فضای ساخت بازی درنهایت موجب صدمه به بدنه‌ی جامعه بازی‌سازی کشور و ایجاد تافته‌های جدا بافته خواهد شد یا خیر، به ساختار درآمدی بازار یعنی سهم از فروش اشاره کرد و سود بازار را در بزرگ شدن تمامی بخش‌های صنعت بازی دانست و نه بخشی از آن، شریفی در عین حال بازی‌سازان را به استفاده از گزارش‌های فنی و مالی کافه بازار دعوت کرد که به‌شکل منظم و عمومی منتشر می‌شوند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. استاد محبوب…
    یاد این Achievement تو متال گیر رایزینگ افتادم…
    Genius Destroyer
    Defeat Monsoon without taking any damage on Hard difficulty or above
    فقط باید نقد متال گیر رایزینگ رو بخونی بدونی واقعا یه نابغه نابود گر بود ایشون… :xbox:

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر