پیشتاز کهنهکار | ۲۵ ویژگی خاص کنسول سگا «دریمکست»
داستان سقوط «دریمکَست» (DreamCast) یکی از بهترین قصههای ایکاروسی این صنعت است و پر است از فراز و نشیب مختلف و عوامل گونهگون که همگی دست در دست هم دادند تا جلوی عروج و یگانگی این کنسول را بگیرند. ولی امری که بسیاری از منتقدان این حوزه در آن اتفاق نظر دارند، پیشتازی این کنسول در دمیدن ایدههای تازه در بستر کلاسیک گیمینگ و قدم گذاشتن در وادیهاییست که هنوز در آن روزگار، برای آن بازاری وجود نداشت و مخاطبان چندان درکش نکردند. خلاقیتهای بینظیری که بعدها «نینتندو» (Nintendo) بهوسیلهی آنها کنسول پرفروشاش، «وی» (Wii) را خلق کرد و «مایکروسافت» (Microsoft) «کینکت» (Kinect) را خلق کرد.
این کنسول با وجود این که فقط سه سال فرصت زندگی داشت و در سال ۲۰۰۲ «سگا» بهدلیل فروش پایین تولیدش را متوقف کرد، ولی با گذشت زمان توانست آرام آرام ارزشهای فوقالعادهاش را به بازیبازان نشان بدهد و با بدلشدن به کنسولی کالت، یکی از عجیبترین قصههای این صنعت را سر و شکل داد.
«دریمکست» اولین کنسول بنده نیز بود. در چهار، پنج سالگی خانواده بین این و اولین «پلیاستیشن» (PlayStation)، «دریمکست» را برایم خریدند و چند سالِ رویایی و سرشار از بازیهای گوناگون را برایم فراهم کردند. محصولاتی بینظیر و یکتا مثل Sonic Adventure، Shenmue، Dead Or Alive 2، SNK VS Capcom، Crazy Taxi، Project Justice 2، Soul Calibur، و دوجین بازی دیگر که همگی در سالهای بعد همانند خود کنسول، بدل به عناوینی کالت و بسیار خاطرهانگیز شدند و سینهچاکان بسیاری یافتند. هنوز که هنوزه بعد از گذشت این همه سال، مزهی شیرین گیمزدن آن روزهایم در یادم هست و یادآوری و نوستالژی بازی با خاطرات گیمی ورژن کوچک خودم، ذرهای از احساس فوقالعادهاش کم نشده.
بعدتر که سنی بهم خورد و وجودیت ماهیتی به اسم «شبیهساز» (Emulator) را کشف کردم، تمامی آن خاطرات زیبای بهظاهر دور، در صفحهی مانیتور کامپیوترم مجدد زنده شدند و دوباره همان علی پنجساله شدم که از پرتاب کلاه قرمزرنگ شخصیت «تری بوگارد» از سری «پادشاه مبارزان» (King Of Fighters) قند در دلاش آب میشد. بهدلیل همین علاقهی وصفناپذیر به این کنسول و خاطرات دلنشینی که در کودکی برایم خلق کرد، تصمیم گرفتم این مقالهی سایت TheGamer را ترجمه کنم (با دخل و تصرف) و تلاشی بسیار کوچک کرده باشم در راستای یادآوری وجودیتی دوستداشتنی که سرنوشتی عجیب و بهدور از انصاف در انتظارش بود، ولی دوام آورد و پاپس نکشید و بالاخره توانست نور درخشان جواهر درونش را به چشم جهانیان و مکاشفاناش برساند.
با ۲۵ ویژگی خاص کنسول سگا «دریمکست» همراه با دنیای بازی باشید.
۲۵. تمامی بازیهای سگا «جنسیس» را بهوسیلهی «دریمکست» پایرت کنید
شرکت «اکلان» (Echelon) در آن سالها وظیفهی خطیر پایرسی اغلب بازیهای سگا را بر عهده داشت. بهقدری در کارشان جدیت به خرج میدادند که تنها چند روز بعد از عرضهی بازی، نسخهی پایرتشدهاش را میتوانستید تهیه بکنید. در سال ۲۰۰۱ و در بازی Sega Smash Pack: Volume 1، یک فایل txt. به نام Echelon وجود داشت. این فایل به شما دقیقاً توضیح میداد که چگونه تکتک بازیهای «جنسیس» را روی «دریمکست» بازیکنید و روش اجرای آنها را بهتان توضیح میداد.
شایعههایی ایجاد شده بود که این فایل را «گری لیک»، برنامهنویس ارشد بازی Sega Smash Pack ایجاد کرده است.
۲۴. تمامی GD-Rom های دیسکهای بازی «دریمکست»، یک سوپرایز مخفی دارند
تمامی GD-Rom دیسکهایی که توسط شرکت «یاماها» (Yamaha) برای سگا تولید شدند، یک ایستراگ مخفی در خود دارند. این دیسکها شباهت بسیاری به دیسکهای معمول و استاندارد آن روزها دارند و اگر آنها را درون یک سیدی پلیر قرار بدهید، یک فایل صدای تکرارشونده را میشنوید. این ترک به این منظور مورد استفاده قرار گرفته بود تا از دیسک در مقابل آسیب اطلاعاتاش جلوگیری کند. در زیر توجهتان را به متن این فایل صوتی جلب میکنم.
«این دیسک کنسول «دریمکست» است و فقط برای استفاده در یکی از دستگاههای «دریمکست» تولید شدهاست. استفاده از این دیسک در دستگاههای HiFi و دیگر وسایل صوتی، امکان آسیب جدی به بلندگوهای آن را ایجاد میکند، لطفاً همین الان دیسک را متوقف کنید.»
۲۳. کارتهای حافظهی خاطرهانگیز و خاص
«دریمکست» از کارتهای حافظه ویژهای بهره میبرد. در روزهایی که کنسولها حافظهی داخلی چندانی نداشتند و برای سیو حجم کیلوبایتی بازیهایتان، به کارت حافظه نیاز داشتید، «سگا» با خلاقیتی مثالزدنی، برای هرچه خاصتر کردن کنسولش، VMU (Visual Memory Units) را عرضهکرد. کارتهای حافظهی عجیبی که بهجای اتصال به کنسول، به کنترلر متصل میشدند و تصویر نیز داشتند. VMU باطری میخورد و اپلیکیشن ساعت نیز در آن قرار داشت. علاوه بر این مینیگیمهای مخصوصی نیز برای عناوین مختلف «دریمکست» در آن قرار داشت. بهطور مثال در Chao Garden «سونیک ادونچر»، بهوسیلهی VMU مینیگیم کنترل تخممرغی برایتان فعال میشد و بهوسیلهی آن میتوانستید در مسابقات آنجا رتبهی بهتری بهدست آورید.
۲۲. استفاده از تبدیل VGA برای ایجاد تصاویر HD
«دریمکست» اولین کنسولی بود که از قابلیت (VGA (Video Game Array بهره میبرد. بازیکنان میتوانستند با وصل فیشهای تصویر و صدای بازی به مانیتور کامپیوتر یا تلویزیونشان از وضوح تصویر ۴۸۰p بهرهببرند. نتیجهی این عمل کیفیت تصویر و رنگ بسیار بهتر بود که در زمان خودش گرافیک بازی را حتی بیش از پیش درخشان و قدرتمند کرد.
شما حتی میتوانید از کابل HDMI نیز برای «دریمکست» استفاده کنید، ولی متأسفانه بهدلیل نبود این تکنلوژی در آن سالها، بهبود کیفیت ظاهری خاصی نصیبتان نخواهد شد.
۲۱. امکان عکسبرداری و ادیت آنها در کنسولتان
DreamEye وبکمیست که به «دریمکست» متصل میشد و از جمله اولین وبکمهایی بود که در آن سالها برای این کنسول عرضهشدند. این وبکم در سال ۲۰۰۰ عرضهشد و سه سال بعد، سونی با عرضهی EyeToy برای پلیاستیشن، حرکت پیشروِ «سگا» را برای کنسول خودش نیز مورد استفاده قرار داد.
DreamEye علاوه بر قابلیتهای مختلفی که با اتصال به کنسول در اختیار مخاطبان قرار میداد، یک دوربین دیجیتال نیز بود و شما میتوانستید از آن برای عکسبرداری معمول هم استفاده کنید. برای ادیت عکسهای گرفتهشدهتان در حین بازی هم «سگا» عنوان Visual Park را عرضهکرد که قابلیت ادیت عکسهایتان در «دریمکست» را برایتان فراهم میکرد.
۲۰. خلق کنترلری شبیه Wii، سالها قبل از «نینتندو»
مدت زیادیست که بحث و گفتوگو سر این مسأله که چه شرکتی برای اولین بار از «کنترل حرکت» (Motion Control) در بازیهایش استفاده کرد و پیشتاز این زمینه بود، وجود دارد. عدهی زیادی کنترلر کنسول پرفروش «نینتندو»، Wii را انقلابی در این زمینه میدانند، ولی سالها قبل، کمپانی ورشکستشدهی «میدوی» (Midway)، کانسپت و ایده کنترلری را خلق کرد که دقیقاً شبیه به کنترلر Wii عمل میکرد. با وجود این که این کنترلر خاص هرگز برای «دریمکست» عرضهنشد، ولی کارکردی مشابه نانچاکهای Wii داشت.
کنترلر عرضهنشدهی دیگری نیز برای این کنسول ساختهشد که کارکردی شبیه به Wiimote داشت. ولی خوشبختانه «سگا» تمامی این کنترلرهای خاص را کنسل نکرد و Light Gun و Fishing Rod را برای «دریمکست» عرضه کرد.
۱۹. رانندهی قطار بشوید
عنوان !Densha de Go فقط در ژاپن عرضه شد، ولی ویژگی خاصاش باعث شد که ناماش در خارج از مرزهای این کشور نیز شنیده شود. این بازی شبیهساز رانندگی قطار بود و شما در آن میتوانستید در خطهای قطار واقعی آن سالهای ژاپن، حرکت کنید. سازندگان برای بازی سختافزار مخصوصی خلق کردند که شباهت بسیاری به کنترل واقعی قطار دارد.
۱۸. سه رنگ مختلف لوگو برای سه منطقهی مختلف
رنگ لوگوی «دریمکست» در نقاط مختلف دنیا رنگهای گوناگونی دارد. در ژاپن، نارنجیست، در اروپا آبی و در آمریکا قرمز. دلیل اصلی این تغییر رنگ، تداخل شکل لوگوی این کنسول و رنگ اصلی نارنجیاش، با لوگوی شرکت آلمانی Tivola است که شباهت بالایی به لوگوی «دریمکست» دارد.
۱۷. «دریمکست» از سختافزاری شبیه به دستگاههای آرکید استفاده میکرد
تا مدتها برای طرفداران سؤال بود که دلیل اصلی پورتهای متعدد و پرتعداد مستقیم بازیهای دستگاههای آرکید برای «دریمکست» چیست؟ دلیل اصلی این امر، بهرهمندی این کنسول از سختافزاری مشابه با سختافزار آن سالهای آرکیدهاست که به سازندگان این اجازه را میداد که بدون چالش چندانی، بازیهای گونهگون آرکید را برای این کنسول پورت کنند.
۱۶. عناوین «نینتندو ۶۴» را اجرا میکند
در سال ۲۰۰۷ برنامهنویسی بهنام Simpson474 شبیهساز کنسول «نینتندو ۶۴» را با نام Daedalus-N64 برای «دریمکست» پورت کرد. این شبیهساز بهقدری در اجرای عناوین محبوب و کلاسیک این کنسول توانا بود که به راحتی بازیهایی مثل Mario 64، Mario Kart و Zelda: Ocarina of Time را اجرا میکرد. ولی متأسفانه این برنامهنویس در اجرای کامل و صحیح این برنامه روی «دریمکست» ناتوان بود و فریمریت بسیار پایین و مشکلات صدا، در نهایت موجب شد که این پروژه نصفهونیمه رها شود. ولی تصور اجرای بازیهای «نینتندو ۶۴» روی «دریمکست» بهقدر کافی هیجانانگیز و جذاب هست. دو کنسول در یک کنسول، امری که سالها بعد، کنسولهای نسل هشتم با پشتیبانی از عناوین نسل قبلیشان، به آن تحقق بخشیدند.
۱۵. Garou: Mark Of The Wolves
عناوین مبارزهای بسیاری برای «دریمکست» عرضه شدند. از Soul Calibur گرفته تا SNK VS Capcom، Dead Or Alive 2، Marvel VS Capcom 2، King Of Fighters تا این جواهری که در رتبهی پانزدهم جا خوش کرده. Garou: Mark Of The Wolves دنبالهای بر سری Fatal Fury محسوب میشود و هشتمین نسخه از سری محسوب میشود -سری «پادشاه مبارزان» (King Of Fighters) دنبالهی این سریست و شخصیتهای مختلف «خشم کشنده» در آن حضور دارند- و در آن داستان «تری بوگارد» ملقب به گرگ تنها را سالها پس از گذشت وقایع این سری دنبال میکند.
گرافیک پیکسلآرت شانزدهبیتی زیبای آن، در کنار مبارزات سریع و عالیاش، بهسرعت این اثر را بدل به یکی محبوبترین و موفقترین نسخههای سری کرد و زمینهی عرضهاش را برای «دریمکست» میسر ساخت. این بازی در ابتدا برای کنسول Neo Geo که متعلق به شرکت SNK، سازندهی این سری، است منتشر شد. طی سالهای گذشته پورتهای مختلفی از آن راهی کنسولهای مختلف و رایانههای شخصی شده و اگر هنوز این الماس زیبارو را تجربه نکردهاید، دست بجنبانید که یکی از بهترین فایتینگهای عالم در انتظارتان است.
۱۴. زامبیها را با تایپکردن بکشید
اگر قصد دارید سرعت و دقت تایپکردنتان را بهبود ببخشید، همین الان بروید و بازی The Typing of the Dead را تجربه کنید. اولین نسخهی این سری در سال ۱۹۹۸ عرضهشد و پورتی بود از نسخهی آرکیدش. نسخهی دوم، به شما اجازه میداد که برای کشتن زامبیها، از کیبورد بهجای اسلحه استفاده کنید. بازی حتی انتخابهای تأثیرگذار مختلفی را هم در بطن روایت خودش داشت که در نهایت بازی را به سه پایان مختلف ختم میکرد.
۱۳. ایمیل بفرستید
وقتی «دریمکست» عرضهشد، بسیاری از استودیوها و بازیسازان، قابلیتهای متعدد آنلاین این کنسول را به سخره گرفتند، بهنظر آنها هیچ بازیبازی علاقهای ندارد که با افراد غریبه، به انجام بازی بپردازد.
یکی از قابلیتهای «دریمکست»، امکان فرستادن ایمیل به دیگر دارندگان این کنسول بود. این ویژگی شاید الان با توجه به پیشرفتهای متعدد تکنولوژی و قابلیتهای گونهگونی که اینترنت در اختیار افراد قرار میدهد پیشپاافتاده بهنظر برسد، ولی در زمان خودش، یکی از پیشرفتهای قابل توجه محسوب میشد.
۱۲. دزدهای باهوش
زمان سگا «دریمکست»، پایرسی بازیها به یکی از مشکلات بسیار جدی شرکتها بدل شدهبود. «سگا» هم با کنسول پیشیناش، «ساترن» بهوفور با این قبیل مسائل دست و پنجه نرم کرد. هنگام ساختن «دریمکست»، سران این شرکت به این نتیجه رسیدند که برای مقابله با این مشکل، GD-Rom مخصوصی برای کنسول تولید کنند. با وجود اینکه درون خود شرکت عدهای با این کار بهدلیل پایینتر بودن فضای این دیسکها در قیاس با DVDهای معمول بازار مخالف بودند، «سگا» در نهایت این کار را انجام داد و ریسکاش را به جان خرید.
۱۱. South Park Rally
طبیعتا وقتی شرکتی قصد دارد تا از محصولی محبوب و پرطرفدار اقتباسی بکند، در این مورد اقتباسی ویدوئوگیمی از سری فوقالعاده «پارک جنوبی» (South Park)، نیاز به کسب موفقیت دوجانبه و جلب توجه کمپانی مقابل دارد. درخصوص بازی South Park Rally، در این باره که سران «سگا» با چه قول و قراری «مت استون» و «تری پارکر» را راضی کردند که این بازی بد و گیجکننده را بسازند کسی نمیداند. بالآخره قبل از وجودیت Stick Of Truth و Fractured But Whole طرفداران سری باید بهشکلی عطش خودشان را ارضا میکردند، و چه راهی بهتر از یه اقتباس مسابقهای درب و داغان!
۱۰. حیوان خانگی مجازی که صحبت میکند
Seaman در سال ۱۹۹۹ برای «دریمکست» عرضهشد و در مدت زمان کوتاهی به یکی از عناوین درخشان این کنسول بدل شد. این موجود ترکیبی از انسان و ماهیست و توانایی حرفزدن دارد. شما در بازی میتوانید بهوسیله میکروفونی که به VMU متصل میشود با وی سخن بگویید. مرد دریایی هم بهوسیلهی بانک حافظهی جمعوجوری که دارد یک سری از اطلاعات پایهای که درمورد خودتان به وی میگویید را حفظ میکند و به یاد میسپارد. جدای از این، این موجود حیوان خانگی مجازی شماست و وظیفهی محافظت، تغذیه و توجه به وی بر عهدهی شماست. از آنجایی هم که بازی در زمان واقعی دنبال میشود، بیتوجهی طولانیمدت شما به وی میتواند منجر به بیماری و یا حتی مرگ وی شود.
۹. دوگانهی Sonic Adventure
دوگانهی Sonic Adventure جزء محبوبترین و موفقترین عناوین تاریخ این جوجهتیغی دوستداشتنی بهحساب میآیند و از اولین سونیکهای سهبعدی موفقی هستند که تا آن روز عرضهشده بودند و به نوعی سنگ بنایی شدند برای سونیکهای سهبعدی بعد از خودشان.
شخصیت «سونیک» (Sonic)، که از جمله نمادهای اصلی شرکت «سگا» محسوب میشود، یکی از شناختهشدهترین شخصیتهای گیمی تاریخ است که بسیاری از بازیبازان کژوال نیز حداقل آشنایی به وی دارند. همین مسأله، سران سگا و استودیو Sonic Team را بر آن داشت تا برای «دریمکست»، دست به خلق اثری بزنند که نه تنها درخور نام و محبوبیت این کاراکتر باشد، بلکه حتی بتواند استانداردهای ژانر خودش را نیز ارتقا ببخشد. در سالهایی که «نینتندو» با خلق «ماریو ۶۴» غوغا میکرد، «تیم سونیک» نیز بعد سوم را وارد دنیای رنگارنگ سونیک کرد و دوتا از بهترین نسخههای این شخصیت را خلق کرد که هنوز بعد از گذشت این همه سال، طرفداران و سینهچاکان خودش را حفظ کردهاست.
۸. Shenmue، اولین عنوان جهان باز
«شنمو» (Shenmue) اولین عنوان جهان باز سندباکسی بود که تا آن روز روی کنسولها عرضه شده بود. در زمان عرضهی این بازی، عملا هیچ اثر مشابهی از آن در بازار یافت نمیشد و همین مسأله، «شنمو» را در آن سالها بیش از قبل خاص و پیشتاز میساخت. قابلیت گردش آزادانه در شهر و محیط بازی، تعامل با افراد و اشیا مختلف، چرخش شبانهروزی که برای اولینبار در یک اثر مورد استفاده قرار گرفت و انجام دوجین فعالیت و مینیگیم مختلف از اولینهایی بود که این اثر بزرگ به آن دست زد و بعدها به پایهی اساسی عناوین سندباکس بدل شد و دنبالهی معنویاش، سری «یاکوزا» (Yakuza) -یا آنطور که با نام ژاپنیاش شناخته میشود، «شبیه یک اژدها» (Ryu Ga Gotoku)- پا به هستی گذاشت.
«یو سوزوکی»، خالق سری و ذهن خلاق پشت این اثر شگرف، در مصاحبهای تخمین زد که ساخت این عنوان چیزی بالغ بر چهل و هفت میلیون دلار هزینه برداشت که با توجه به سال ساختش، «شنمو» را بدل به یکی از پرخرجترین عناوین تاریخ بازیهای ویدئویی ساخته است.
۷. تا سال ۲۰۰۷ دوام آورد
بسیاری از افراد «دریمکست» را بهخاطر عمر مفید کوتاه و فروش نهچندان قابل توجهاش یک شکست قلمداد میکنند. موضوع جالبی که افراد از آن اطلاع ندارند این است که آخرین بازی که برای این کنسول عرضه شد در سال ۲۰۰۷ بود! نکتهی قابل توجه این مسأله است که با وجود عمر مفید کوتاه و فروش نهچندان عالی این کنسول، «دریمکست» در تمامی ژانرهای مختلف آثار درخشان و بهیاد ماندنی دارد و همین مسأله این کنسول را در کنار عمر کوتاهاش، بدل به یکی از خاصترین کنسولهای خانگی تاریخ میکند.
۶. بازیهای Homebrew را میتوانید تجربه کنید
همانطور که پیشتر اشاره شد، آخرین بازی که برای این کنسول عرضه شد در سال ۲۰۰۷ بود. با این وجود، بعد از گذشت یک دهه از عرضهی «دریمکست»، همچنان عناوینی برای آن منتشر میشود. بهطور مثال، بازیهای Homebrew همچنان برایش عرضه میشوند و میتوانید آنها را برای کنسول خود دانلود و تجربه کنید. از عناوین جدید منتشر شده میتوان به Saber Rider و Star Sheriffs اشاره کرد.
۵. Crazy Taxi
«تاکسی دیوانه» (Crazy Taxi) یکی از دوستداشتنیترین و موفقترین سری بازیهای صنعت بازیست که برای بسیاری از پلتفرمها عرضهشده. اولین نسخه این سری در اواخر دههی نود میلادی برای دستگاههای آرکید عرضهشد و بعد از مدت زمان کوتاهی، «سگا» آن را به فهرست بازیهای خاطرهانگیز کنسول خودش نیز افزود و محبوبیتاش را بیش از پیش ساخت.
«تاکسی دیوانه» -که معرفی کوتاهی که قبلا برایش نگاشتم را از طریق این لینک میتوانید مورد مطالعه قرار دهید- ماشینسواری بسیار خاص است که در آن شما در نقش راننده تاکسیهایی خل و چل و عشق سرعت قرار میگیرید و وظیفه دارید مسافران مجنون سطح شهر را در سریعترین و دیوانهوارترین حالت ممکن به مقصد برسانید و در این راه، از زیر پا گذاشتن هیچکدام از قوانین رانندگی و همینطور فیزیک(!) غافل نمیشوید. اگر هنوز نسخهای از این سری را تجربه نکردهاید دست بنجبانید و یکی از قسمتهایش را تهیهکنید که تجربهای بس شیرین در انتظارتان است.
۴. اقتباسی از سری رمانهای Dragonriders of Pern
رمانها منبع بسیار عالی برای اقتباسهای سینمایی و سریالی هستند. کتابها بهلطف تفصیل طولانی و پرداختهای عالی دنیا و شخصیتهایشان، دست فیلمنامه نویسها و کارگردانان را برای بسیاری از بازیهای روایی باز میگذارند و همینطور لذت زندهکردن دنیای نوشتاری و ذهنی این آثار، در کالبد سینما و تصویر، احساسی بس ناب است که در هیچکجا بهجز هنر هفتم قابل تکرار نیست. رتبهی چهارم این لیست، به یکی از تلاشهای ناموفق، در اقتباس از ادبیات و برگردان آن به بازیهای ویدئویی اختصاص دارد.
در سال ۲۰۰۱ شرکت یوبیسافت از سری رمانهای محبوب و پرفروش Dragonriders of Pern اثری به نام Dragon Riders Chronicles of Pern را برای کنسول «دریمکست» اقتباس کرد. این رمانها توسط «آن مککفری» ( Anne McCaffrey) نوشته شدهاند و با وجود لور و قصهی مفصل و عالی، متأسفانه یوبیسافت نتوانست اقتباس خوبی از آن بهعمل آورد و بهلطف مراحل فرعی بد و داستان ضعیف و سطحی، اثری شکستخورده را تحویل علاقهمندان داد. شاید هنوز زمان نیاز است تا بازیها بتوانند در رقابت با سینما در اقتباسهای ادبی، حرفی برای گفتن داشته باشند.
۳. در ابتدا نام دیگری داشت
در زمان تولید و ساخت این کنسول، «سگا» نامی دیگر برای آن در نظر داشت. آنها قصد داشتند که بهدلیل شکست کنسول پیشینشان، «سگا ساترن»، نامی بهکل متفاوت برای کنسول جدیدشان برگزینند که هم نشانهای باشد بر تغییر رویه و هم دوری از تجربهی بد «ساترن». نام اولیهی این کنسول «کاتانا»(!) بود که بعدها در زمان عرضه به «دریمکست» تغییر پیدا کرد.
۲. اقتباسی از فیلم «حلقه»
«حلقه» (Ring) یکی از موفقترین سری فیلمهای ترسناک تاریخ است و با صحنهی تلویزیون معروفاش، در خاطر بسیاری از ما جا خوش کرده. «سگا» نیز بعد از موفقیت اولین فیلم این سری، ساخت اقتباسی از آن را در دستور کار خود قرار داد. نتیجهی کار، به عنوان The Ring: Terror’s Realm ختم شد. قصهی این اثر بهکل از داستان فیلمهای ژاپنی و اقتباسهای آمریکاییاش جداست و داستانی تازه را روایت میکند. قصهی این عنوان حول شخصیتی بهنام «مگ رینمن» میچرخد که بعد از ناپدید شدن دوستاش، به فلاپی دیسکی مرموز برمیخورد و بعد از استفاده از آن، سر از دنیایی عجیب و خطرناک در میآورد.
۱. شکست رکورد بیشترین کنسول پیشفروششده
«دریمکست» رکورد پیشفروش بیش از دویستهزار واحد کنسول را در اختیار دارد که در آن زمان رقمی بس شگفتانگیز بهحساب میآمد. این رکورد پیش از این در اختیار اولین «پلیاستیشن» بود. نکتهی قابل توجهای که درخصوص فروش این کنسول وجود دارد، این است که با وجود تمامی مسائل پیشآمده، در نهایت تعداد کنسولهای بهفروشرفتهاش از WiiU «نینتندو» نیز بیشتر است!
آیا شما از دوستداران این کنسول بودهاید؟ نظر و دیدگاه خودتان را با ما بهاشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
دریمکست من هنوز دارم عطیقه شده دستگاه خوبی بود من با شنموش زندگی کردم
سگا باید ادامه میداد دریم کست ۲ رو میداد بیرون لعنتی اصن بازی هاش فرق داشت.بازی هاش کم بود نسبت به پلی استیشن ولی بازی میکردیش کاملا متوجه فرق هاش میشدی مثلا فوتبالش اون موقع حرکات تکنیکی رو میتونستی بزنی که الان تازه تو فیفا و پس اورده شده
یادش بخیر , هر وقت میرفتیم کلوپ یه پیرمردی بود( پدر صاحب کلوپ) که نشسته بود داشت باهاش شطرنج بازی میکرد, ما هم میرفتیم فوتبال ۹۹ خودمونو بازی میکردیم به ریشش میخندیدیم. :۲۵: :۲۵: در کل هیچوقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم بیشتر از چند باری باهاش بازی نکردم که اصلا یادم نمیاد چه بازی هایی رو باهاش بازی کردم فکر کنم همون سونیک بود. در کل پلی استیشن اون دوران قلب و روان ما رو فتح کرده بود :ps: :15: :15: