اسکوئر انیکس از فروش بازیهای Just Cause 4 و Shadow of the Tomb Raider راضی نیست
اسکوئر انیکس در آخرین ماههای سال ۲۰۱۸ سه عنوان مهم Dragon Quest 11، Shadow of the Tomb Raider و Just Cause 4 را عرضه کرد. درحالیکه Dragon Quest 11 عملکرد خوبی در عرضه جهانی خود داشت، دو عنوان Just Cause 4 و Shadow of the Tomb Raider در ابتدا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. در ادامه با اخبار دنیای بازی همراه شوید.
در جلسه پرسش و پاسخ با سرمایهگذاران، آقای یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس اعتراف کرد که دو عنوان Shadow of the Tomb Raider و Just Cause 4 فروشی کمتر از حد انتظارات داشتند و علت آن را نداشتن نوآوری و تکراری بودن این عناوین اعلام کرد.
به عقیده ما علت اصلی این موضوع این است که در این بازار رقابتی و حضور عناوین پرشمار، نتوانستیم تجربه تازهای ارائه دهیم تا بازیکنان به خرید عناوین ما رغبت نشان دهند.
با این اوصاف، ماتسودا عملکرد کلی Shadow of the Tomb Raider و فروش جهانی ۴.۱۲ میلیون نسخهای آن را راضیکننده اعلام کرد. او همچنین اعلام کرد باوجود عملکرد پایینتر از حد انتظار، میتوان Just Cause 4 را باعرضه محتوا و بهروزرسانیهای بیشتر نجات داد.
باوجود شروع ضعیف Shadow of the Tomb Raider، تعداد ۴.۱۲ میلیون نسخه از آن تا پایان تابستان فروش رفت و انتظار داریم فروش این عنوان طی سال مالی ۲۰۲۰ بیشتر شود. فروش Just Cause 4 نیز کمتر از حد انتظار ما بود، اما قصد داریم با ارائه آپدیتها و سایر ابتکارات، فروش این عنوان را طی سال مالی ۲۰۲۰ بهبود بخشیم. بهاینترتیب، هرگونه عمل نامطلوب در دستیابی به هدف ما باید محدود شود.
در پایان، امیدواریم اسکوئر انیکس بهاشتباه خود پی ببریم و در آینده عناوین تازهای برای فرنچایزهای غربی خود بسازد.