چرا استودیو Obsidian توسط مایکروسافت خریداری شد؟
در این بخش خبری، نگاهی میاندازیم به مصاحبهی مدیر استودیو Obsidian با وبسایت Game Informer که توضیحاتی در رابطه با فروش این استودیو به مایکروسافت ارائه داد. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی با دنیای بازی همراه شوید.
چند هفته پیش بود که مایکروسافت، استودیوی معروف سازندهی بازیهای سبک نقشآفرینی، Obsidian را به مجموعه استودیوهای در حال رشد خود افزود. در ابتدا این خبر برای همه غافلگیرکننده بود اما این اتفاقی بود که افتاد و مایکروسافت با افزودن این شرکد به جمع سازندگان بازیهای First Party خود، قدم بزرگی برای آیندهی گیمینگ خود برداشت.
هفتهی گذشته اما Feargus Urquhart، مدیر استودیو Obsidian در مصاحبهای با وبسایت Game Informer، توضیحاتی بابت این تصمیم جنجالی ارائه داد که در متن زیر میخوانیم.
وقتی شما یک استودیو بازی سازی را اداره میکنید، مجبور هستید تصمیمات زیادی را اتخاذ کنید. تجارت یعنی پول و بدون پول چیزی از پیش نخواهد رفت. اوایل سال ۲۰۱۸ به این فکر میکردیم که با حدود ۱۶۰ یا ۱۷۰ کارمند، تا کجا میخواهیم پیش برویم؟ چطور باید بازی بسازیم؟ ساخت یک بازی شاید ۴۰، ۵۰، ۶۰، یا ۷۰ میلیون دلار خرج بردارد و خب ما این پول را چطور باید بدست بیاوریم؟ به همین خاطر به سراغ شرکتهای ناشر رفتیم و با خیلی از آنها گفتگوهایی در این رابطه داشتیم.
با آغاز سال ۲۰۱۸ دقیقا نمیدانستیم چهکاری باید انجام بدهیم. با خود میگفتیم آیا باید شرکت خود را تغییر دهیم؟ باید بازی بزرگی بسازیم؟ شرکت ناشری را پیدا کنیم که بودجهی ساخت بازی را برای ما تأمین کند؟ یا باید به عنوان یک زیرمجموعه، به شرکت بزرگی بپیوندیم. و خب آخرین مورد تصمیم نهایی ما شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مایکروسافت بپیوندیم. ما اینکار را انجام دادیم تا بتوانیم هدفی را که ۱۵ سال برای آن برنامهریزی کردیم به واقعیت بدل کنیم.
همانطور که میدانید، در سالهای گذشته شرکت مایکروسافت در ساخت بازیهای انحصاری و به طور کلی در بخش بازیسازی موفقیت چشمگیری نداشت. امسال اما این شرکت بزرگ بالاخره به این نتیجه رسید که برای موفقیت باید پول خرج کرد! لذا استودیوهای زیادی را به همراه افرادی خبره به خدمت گرفت تا بتواند بعد از سالها، در بازار بازیهای ویدئویی، حرفی برای گفتن داشته باشد.