ممکن است سونی از موضع سختگیرانه خود در زمینه بازی میان پلتفرمی عقب‌نشینی کند

در ۱۳۹۸/۰۱/۱۶ , 21:00:11
شرکت سونی (Sony)

به عقیده‌ی لویس بودل از استودیو Fallen Tree Games، اگر جامعه‌ی گیمر‌ها یک صدا خواهان بازی میان پلتفرمی باشند، سونی مجبور خواهد شد سخت‌گیری‌های خود را کنار بگذارد. در ادامه با آخرین اخبار بازی همراه دنیای بازی باشید.

با وجود اینکه قابلیت بازی میان پلتفرمی برای چند بازی محدود در دسترس است، اما سونی در برابر درخواست اغلب توسعه‌دهندگان مبنی بر استفاده از این قابلیت سکوت کرده است. مایکروسافت و نینتندو مدتی است که قابلیت بازی میان پلتفرمی را در اختیار همه‌ی بازی‌ها قرار می‌دهند، اما این یک‌دندگی سونی، آن را به یک تافته‌ی جدا بافته تبدیل کرده است.

لویس بودل، یکی از اعضای ارشد استودیوی مستقل Fallen Tree Games که در حال توسعه‌ی بازیی در سبک نسخه‌های کلاسیک Grand Theft Auto به نام American Fugitive می‌باشد و بودل وظیفه‌ی کارگردانی آن را بر عهده دارد؛ اخیرا مصاحبه‌ای در این مورد انجام داده است. وقتی از وی در مورد سیاست سونی در قبال بازی میان پلتفرمی سوال شد، وی اذعان داشت که سیاست‌های سونی بیشتر از اینکه تکنولوژی محور باشد، اقتصاد محور است، اما ممکن است این شرکت از موضع‌گیری سخت‌گیرانه‌ی خود در قبال بازی میان پلتفرمی عقب‌نشینی کند.

به نظر من آن‌ها بیشتر از اینکه به تکنولوژی اهمیت بدهند، به منافع اقتصادی خود اهمیت می‌دهند؛ اما شکی نیست که اگر جامعه‌ی کاربران همگی خواستار قابلیت بازی میان پلتفرمی باشند، سونی از موضع سخت‌گیرانه ی خود عقب‌نشینی خواهد کرد. برای مثال می‌توان به فورتنایت اشاره کرد.

این که شما بتوانید بدون توجه به کنسولی که دوستتان در اختیار دارد با او به صورت آنلاین بازی کنید اصلا چیز بدی نیست. حتی اگر مشکل فنی خاصی در این میان مطرح باشد، سونی باید آن را برطرف کند.

شاون لیدن اخیرا توضیحاتی در مورد پشتیبانی سونی از بازی میان پلتفرمی ارائه داده است. بدون شک آن‌ها باید به این اظهارات خود پایبند باشند، زیرا بازی میان پلتفرمی خواسته‌ی اغلب گیمر‌ها است.

آخرین بازی استودیوی Fallen Tree Games یعنی American Fugitive، اواخر امسال برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر