فیل هریسون: در توسعهی Google Stadia از حمایت شرکتهای زیادی برخوردار بودهایم
با توجه به آخرین اخبار بازی، معاون رئیس Google Stadia اعلام کرد گوگل در توسعهی این پلتفرم از حمایت توسعهدهندگان و ناشران زیادی برخوردار بود. برای اطلاع از جزئیات خبر با دنیای بازی همراه شوید.
پلتفرم جدید شرکت گوگل که تحت عنوان Stadia شناخته میشود، از زمان معرفی در رویداد GDC 2019 تا کنون کاملا توجه کاربران و علاقهمندان حوزه گیمینگ را به خود معطوف کرده است. هرچند گوگل بسیار از Stadia تعریف میکند و در زمان معرفی این پلتفرم شاهد ویژگیهای جالب و منحصربفرد آن نیز بودیم، اما از آنجایی که هنوز رسما در دسترس کاربران قرار نگرفته، نمیتوان به طور حتم در رابطه با کیفیت و امکانات آن نظر داد.
اما در جدیدترین اخبار منتشر شده مربوط به Stadia، آقای فیل هریسون، معاون رئیس این پلتفرم، اعلام کرد تا کنون در روند توسعهی Stadia، شرکتها و ناشران زیادی مشارکت و همکاری داشتهاند. حتی شرکتهایی که کمتر کسی به حمایت آنها امید داشت! هریسون در مصاحبهای که با وبسایت Variety داشت در این رابطه توضیحاتی ارائه داد که در زیر متن کامل آن را میتوانید بخوانید.
تاکنون در طراحی و توسعهی این پلتفرم از حمایت توسعهدهندگان و ناشران زیادی در سراسر جهان برخوردار بودهایم. شرکتهایی که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید. در تابستان میتوانید لیست بازیهایی را که میتوانید از طریق Stadia تجربه کنید منتشر خواهد شد و آن لحظه متوجه خواهید شد تا چه اندازه موفق بودهایم. از اینکه توانستیم همچین پلتفرم خوبی را طراحی کنیم بسیار خوشحالم.
هریسون همچنین در بخشی از مصاحبهی خود، به این نکته اشاره کرد که پروژهی Stadia در ابتدا توسط تیم کرومکست (Chromecast) اداره میشد. تیمی که قصد داشت مطمعن شود آیا سرویس استریمینگ آنها در بخش گیمینگ نیز میتواند همان عملکرد موفقیت آمیز خود را حفظ کند یا خیر. (در رابطه با کرومکست اگر اطلاعی ندارید باید گفت گوگل، کروم کست را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده و طبق اعلام مدیران این شرکت، فروش کرومکست تا اینجای کار بسیار راضی کننده بوده. کرومکست دستگاهی است که از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما متصل میشود و از اسمارتفون و کامپیوتر شما به عنوان ریموتکنترل استفاده میکند. شما میتوانید از کرومکست برای دسترسی به ویدیوها در سرویسهای یوتیوب، نتفلیکس، هلو، گوگلپلی و سرویسهای دیگر استفاده کنید، همچنین قادر هستید از آن برای استریم کردن هر نوع محتوایی از طریق مرورگر کروم کامپیوتر بهره ببرید.) فیل هریسون در این رابطه با همکاری تیم کرومکست در طراحی Stadia گفت:
در ابتدا کار طراحی این پلتفرم به عهدهی تیم کرومکست بود. درواقع این تیم با کرومکست موفقیت بزرگی در بخش استریمینگ بدست آورده بود. به خود گفتیم خب در حال حاضر این پلتفرم ما است. چه کاری میتوانیم با آن انجام دهیم؟ راهی وجود دارد که بازیهای ویدئویی را نیز از طریق همین تکنولوژی (تکنولوژی بکار رفته در کرومکست) استریم کرد؟
سومین عامل تأثیرگذار در توسعهی موفقیت آمیز این پلتفرم، بافت شبکهای بود که در مرکز دادهی خود ایجاد کرده بودیم. البته این چیزی نیست که بتوان با عموم مردم در رابطه با آن حرف زد اما به هرحال ما بیشترین فعالیت را در این حوزه داریم و به جرئت میتوان گفت مهمترین و بزرگترین نوآوری سختافزاری در داخل مرکزداده را در اختیار داریم.
با کمک این سه مورد، فرصتی در اختیار ما گذاشته شد تا بتوانیم در صنعت پرتکاپوی گیمینگ، به سرعت پیش برویم و موفقیت بزرگی بدست آوریم.
با توجه به آنچه گفته شد، میتوان نتیجه گرفت که به هنگام استفاده از Stadia در تلویزیون، تکنولوژی کرومکست مهمترین پل ارتباطی جهت این امر خواهد بود. راههای دیگر برقراری این ارتباط از طریق رایانههای شخصی، لپتاپها، گوشیهای هوشمند و تبلتها میسر خواهد شد.