تاکید بر استفاده از SSD در کنسول پلی‌استیشن ۵

در ۱۳۹۸/۰۱/۲۸ , 13:12:39
کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی

مارک سرنی راجع به ایده‌های جاه‌ طلبانه‌ی سونی برای استفاده از SSD به عنوان یک قابلیت کلیدی در کنسول پلی‌استیشن ۵ صحبت می‌کند. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

درحالی که سخت‌افزار کنسول‌های موجود در بازار، نسبت به نسل گذشته آن‌چنان قدیمی نشدند و هنوز می‌توان انتظار بازی‌های زیادی برای آن‌ها داشت، رقابت میان کنسول‌سازان در ساخت کنسول جدید شدیدتر می‌شود. سونی تصمیم‌اش را برای ساخت نسل بعدی کنسول‌اش گرفته و ناگهان مارک سرنی راجع به برنامه‌های سونی برای پلتفرم آینده‌اش صحبت کرد. آماده باشید تا راجع به تکنولوژی Ray-Tracing، صدای سه‌ بعدی و درایورهای SSD در نسل بعدی کنسول‌ها بشنوید.

جزئیات سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵

سرنی طبیعتا راجع به بسیاری از اطلاعات کلیدی پلی‌استیشن بعدی صحبت نکرد و البته از نامیدن این کنسول با نام پلی‌استیشن ۵ خودداری می‌کرد. او کنسول بعدی سونی را با نام نسل بعدی کنسول خطاب می‌کرد و غافل‌گیرکننده نیست که اگر این شرکت، برنامه‌هایی برای استفاده از پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی بسیار قدرتمندتر داشته باشد و مانند نسل امروز کنسول‌ها می‌توان انتظار قرار گرفتن تراشه‌های AMD در قلب کنسول آینده‌اش داشت.

سرنی در ادامه گفت:

به عنوان یک بازیکن، تغییر نکردن صدای بازی‌ها در کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ برایم ناخوشایند بوده است. داشتن صدای سه بعدی به صورت چشم‌گیری تجربه‌ی باز‌ی کردن را تغییر می‌دهد. حال با تکنولوژی صدای سه بعدی، دیگر کاربران نیاز ندارند تا سخت‌افزاری جدید تهیه کنند و خود کنسول از طریق تلویزیون‌ها این تکنولوژی را در اختیارشان خواهد گذاشت.

طبق گفته‌های سرنی، هدفون سه بعدی این شرکت گلد استاندارد خواهد بود. پردازنده‌ی این کنسول سومین نسل Ryzen از AMD خواهد بود که هشت هسته و ساختار ۷ نانومتری Zen 2 را خواهد داشت. پردازنده‌ی گرافیکی، از خانواده‌ی Radeon Navi خواهد بود که از Ray Tracing بهره خواهد برد. Ray Tracing تکنیکی است که حرکت نور در محیطی سه بعدی را شبیه‌سازی می‌کند.

طبق گفته‌های سابق شرکت، کنسول‌های نسل بعدی آن‌ها در سال ۲۰۱۹ به بازار نخواهند آمد. حال که سونی در کنفرانس E3 2019 حضور نخواهد داشت، باید منتظر تاریخ عرضه‌ی این کنسول ماند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر