خانه » اخبار بازی استودیو رمدی دربارهی پیچیدگی گیمپلی، محیطها و داستان بازی Control میگوید × توسط محمد اسفندیار در ۱۳۹۸/۰۲/۲۱ , 18:00:20 1 یکی از اعضای ارشد تیم سازندهی بازی Control در جدیدترین مصاحبه خود اطلاعات جدیدی از سبک طراحی بازی و آنچه که کاربران باید از این عنوان انتظار داشته باشند، منتشر کرده است. در ادامه برای اطلاع از آخرین اخبار بازی با دنیای بازی همراه شوید. استودیو رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) همیشه بیش از هر چیز برروی داستان عناوین خود تمرکز کرده است. اکثر بازیهای این استودیو داستان و روایتی خطی دارند که البته با بازخوردهای خوبی از سوی هواداران و منتقدین روبهرو شدهاند. با این حال، این استودیو روندی متفاوت را در جدیدترین ساختهی خود پیش گرفته است. بازی Control اگرچه همچنان تمرکز ویژهای برروی داستان و طراحی شخصیت دارد ولی فضای بیشتری برای گشت و گذار و ماجراجویی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی تیم سازنده، نقشه و محیط بازی Control براساس فلسفه و سبک Metroidvania طراحی شده است. اگر با این واژه آشنا نیستید باید بدانید که این اصطلاح از نام دو سری Metroid و Casttlevania گرفته شده است و عموما به بازیهایی اطلاق میشود که نقشههایی پیوسته و تو در تو دارند. طبیعی است که در این عناوین، دسترسی به برخی از مناطق ابتدایی توسط مکانیزمهای خاص (مثلا یک در مخصوص) محدود شده است و شما باید اواسط بازی و پس از یافتن یک یا چند توانایی خاص، دوباره به سراغ این مناطق بروید. این سبک از بازیسازی به لطف تولید عناوین بسیار موفق و محبوبیت بالای خود در بین بازیبازان، سالهای سال است که توسط سازندگان مخلتف استفاده میشود. آقای توماس پوها (Thomas Puha)، از اعضای ارشد سازنده بازی Control، در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت Wccftech دربارهی سبک استفاده شده در طراحی این بازی و آن چه که کاربران باید از این عنوان انتظار داشته باشند، صحبت کرده است. منطقهی Oldest House یک فضای بزرگ، تو در تو و به هم پیچیده است. این منطقه از بخشهای مختلفی تشکیل شده است و هر چه پیش میروید، شرایط بسیار عجیب و غریب میشود؛ چرا که بعدها و فضاهای دیگری وجود دارند که به این منطقه وارد و با آن ادغام شدهاند. همانطور که شما کمپین بازی را پیش برده و تواناییهایی جدیدی کسب میکنید، ممکن است در ابتدای راه وارد مکانهایی خاص شده و با درهایی روبهرو شوید که به نظر قابل عبور میآیند ولی شما نمیتوانید از آنها عبور کنید. در ادامه راه شما چیزی جدید پیدا میکنید و به خود میگویید که بهتر است دوباره به سراغ آن منطقه بروم. با این کار، یک منطقهی کاملا جدید پیش پای شما باز میشود و شما میتوانید به گشت و گذار در آنها بپردازید. این در حقیقت ریشه و اساس سبک Metroidvania بوده و آیتمهای بسیار زیادی وجود دارند که شما میتوانید از این طریق آنها را کسب کنید. تواناییها و آیتمهای بسیاری در بازی وجود دارند و برای این که بتوانید بهترین آیتمها را بدست آورید، باید به گشت و گذار در نقشه پرداخته و با دشمنان سرسختی که به سراغ شما میآیند، مبارزه کنید. همانطور که گفته شد، فضای بسیار زیادی برای گشت و گذار در این بازی وجود خواهد داشت. استودیوی رمدی اخیرا قسمتی جدید از Developers Diary را منتشر و در آن دربارهی گیمپلی دینامیک و محیطهای پویای بازی صحبت کرده است. بازی Control در تاریخ سه شنبه ۵ شهریور ماه سال جاری (۲۷ آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. شما میتوانید دیگر اخبار مربوط به این بازی را از طریق پایگاه خبری دنیایبازی دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. نویسنده محمد اسفندیار game character designer, Author of the game article , game programmer ,network expert,otaku boy,anime&manga designer,studying bachelor of computer engineering in KNTU of technology,gamer ControlRemedy Entertainmentکنسول Xbox One لینک منبع 1 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. خبر بسیار کامل و زیبایی بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید