لباس‌های سونی با قابلیت بازخورد لمسی برای واقعیت مجازی پلی‌استیشن ۵

در ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ , 13:27:38
سونی دستکش‌های واقعیت مجازی

سونی جاه‌طلبی‌هایش در بخش واقعیت مجازی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ را افزایش داده و قصد دارد تا فراتر از یک هدست و دسته‌های بازی قدیمی برود. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

سونی قصد دارد تا همانند لباس‌های موجود در فیلم Ready Player One، لباسی طراحی کند. سونی پتنت دست‌کش‌های واقعیت مجازی همراه با بازخورد لمسی را ثبت کرده و حتی ممکن است از آن در ساخت پوشاک دیگر نیز استفاده شود. این به معنای آن است که شاید بتوانیم در آینده آیتمی که در بازی وجود دارد را لمس کنیم یا هر ضربه که در بازی Call of Duty به‌ بدن‌مان وارد می‌شود را احساس کنیم.

در حالی که این پتنت تنها برای دست‌کش‌ها ثبت شده، سونی می‌گوید که قصد دارد تا از تکنولوژی بازخورد لمسی برای کلاه، پوشش پا، شلوار و لباس استفاده کند. این شرکت قصد دارد تا از سیستم‌های مختلف برای راه‌اندازی بازخورد لمسی استفاده کنید. سیستم‌هایی مانند عناصر سرمایشی و گرمایشی، یک موتور و گاز و مایع فشرده شده. این سیستم‌ها البته همراه با هدست واقعیت مجازی هماهنگ می‌شوند تا در زمان درست، بازخورد مناسب را به شما انتقال دهند.

توضیحات پتنت جدید سونی

طبق توضیحات این پتنت، می‌توانید بافت و شکل یک شی مجازی، فشار ناشی از قرار دادن آن روی سطوح مختلف، حرکات آن شی و فاصله‌ی آن از دیگر اشیا را احساس کنید. این تکنولوژی همچنین قادر است تا زمانی که اتفاقی برای شخصیت‌تان می‌افتد را به وسیله‌ی بازخورد لمسی به شما انتقال دهد. اتفاقاتی مانند نگه‌داشته شدن، حرکت داده شدن، له شدن، پرت شدن، چیزی را انداختن، افتادن، احساس مالش، فشردن و فشار داده شدن را احساس کنید. البته همه این‌ها کمی ترسناک به نظر می‌رسد.

این اولین باری نیست که سونی لباسی با بازخورد لمسی را آزمایش می‌کند. این شرکت چند سال پیش نیز دمویی مشابه این لباس‌ها برای Rez Infinite ساخته بود. تنها اطلاعاتی که راجع به دست‌کش‌ها داریم، پتنت هست که مشخص نیست سونی اصلا آن‌ها یا هر لباس دیگر با این تکنولوژی را بسازد یا خیر. گرچه، هنگامی که سونی در هفته‌ی گذشته در یک جلسه، از برخی از تکنولوژی‌های پلی‌استیشن ۵ به صورت دمو رونمایی کرد، به این موضوع اشاره داشت که قصد دارد تا گیم‌پلی نزدیک (لفظی که سونی به کار برده بود نزدیک به غوطه‌‌ور شدن و شناور شدن در گیم‌پلی بود) را ارائه دهد و چه چیزی می‌تواند از هدست واقعیت مجازی، دست‌کش‌ها و لباس‌های بازی گیم‌پلی نزدیک‌تری ارائه بدهد؟


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر