خانه » اخبار بازی سختافزارهای نسل بعد امکانات فوقالعادهای را در اختیار سازندگان قرار میدهد × توسط امیرحسین نورپور در ۱۳۹۸/۰۵/۲۵ , 21:00:25 1 سازنده عنوان Killsquad میگوید سختافزار کنسولهای نسل بعدی به توسعهدهنگان اجازه میدهد تا دشمنان باهوشتر و محیطهای جذابتری را بهوجود بیاورند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید. پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت کنسولهای نسل بعدی خواهند بود که زمزمههای فراوانی درباره قابلیتهای آنها به گوش میرسد. اگرچه مهمترین بخش این کنسولها در اجرای بازیها پردازنده گرافیکی آنها است اما عدهی زیادی منتظرند تا ببینند چه قابلیتهای تازهای با بهرهگیری از درایوهای اساسدی (SSD) آنها برای بازیسازان فراهم میشود. این درایوها با پردازشهای بسیار سریع، قابلیتهایی را در اختیار بازیسازها قرار میدهند که تا پیش از این ممکن نبوده است. علاوه بر SSDها، قطعات بسیار دیگری وجود دارند که بر روی عملکرد بازیهای این کنسولها تاثیرگذار خواهند بود. برای مثال ایکس باکس اسکارلت از حافظههای GDDR6 استفاده میکند که این مسئله باعث روانتر شدن اجرای بازیها روی این کنسول میشود. همچنین هر دو کنسول نسل آینده قرار است از پردازندههای Zen 2 شرکت ایامدی (AMD) استفاده کنند. در همین خصوص ریکاردو سلیگمن، تهیه کننده استودیو نواراما (Novarama) به اظهارنظر در اینباره پرداخته و از برخی ویژگیهای تازهای که سختافزار جدید کنسولهای نسل آینده در اختیار بازی سازان قرار میدهند صحبت کرده است. این توسعهدهند که در کارنامه خود بازی نقشآفرینی اکشن Killsquad را دارد در این باره اشاره کرده است که پردازندههای قدرتمند جدید، استفاده از هاردهای اساسدی و حافظههای GDDR6 امکانات تازهای را در اختیار سازندگان قرار میدهند و کمک میکنند تا بازی ها طراحی و اجرای فنی پیشرفتهتری داشته باشند. آقای سلیگمن در مصاحبهاش با وبسایت Gamingbolt درباره تاثیر سیپییوهای Zen 2 روی بازیهای نسل آینده سخن گفت. طبق گفتههای او، سازندگان قادرند با استفاده از این سخت افزارهای جدید دشمنان بسیار بیشتر و باهوشتری را درون بازیها طراحی کنند. این سیپییوها این قابلیت را در اختیار ما میگذارند که دستههای بزرگتری از دشمنان را که باهوشتر هم هستند درون بازی طراحی کنیم. ما همچنین قادر خواهیم بود دشمنان بسیار پیچیدهتری را طراحی کنیم که بیشک تجربه بازی را ارتقا خواهند داد. بهگفته سلیگمن حافظه GDDR6 کنسول ایکس باکس اسکارلت همچنین به سریعتر لود شدن Assetهای بازیها (همهی آبجکتها و مواردی که در گیمانجین بازی کنار یکدیگر جمع میشوند و اشیاء، محیطها و کاراکترهای بازی را تشکیل میدهند) کمک میکند و این بدین معنا است که دنیاهایی که توسط بازیسازها خلق میشوند پیچیدهتر و بزرگتر خواهند بود و با سرعت بسیار بیشتری بارگذاری میشوند؛ بهخصوص زمانیکه درایوهای اساسدی پرسرعت نیز به تسریع این روند کمک میکنند. پهنای باند بیشتر حافظه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که سرعت انتقال دادهها بیشتر میشود، این قابلیت در اختیار ما قرار میگیرد که کاری کنیم Assetهای بازی زودتر بارگذاری شوند. و از این طریق میتوانیم کاری کنیم دنیاهایی که در بازیهایمان طراحی میکنیم عمیقتر و بزرگتر باشند. بازی Killsquad از استودیو Novarama هماکنون در حالت Early Access یا دسترسی زودهنگام قرار دارد و شما میتوانید آن را از استیم تهیه کنید. بدون شک کنسولهای نسل آینده قابلیتهای زیادی را در اختیار سازندگان قرار میدهند و با انتشار اخبار بیشتر در اینباره میتوان به دیگر موارد مهمی که با سختافزار ایکس باکس اسکارلت و پلیاستیشن ۵ در اختیار سازندهها قرار میگیرد پی برد. نظر شما درباره اظهارات سازنده بازی Killsquad چیست؟ آیا برای شنیدن درباره قابلیتهای کنسولهای نسل آینده هیجانزده هستید؟ به نظر شما با وجود سختافزارهای نسل جدید چه تغییراتی در بازیهای آینده ایجاد خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. نویسنده امیرحسین نورپور PlayStation 5Xbox Scarlett لینک منبع اخبار بازی 1 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. واقعا چقد صبر برای نسل نهم سخته ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید