هیدئو کوجیما از جهانباز بودن Death Stranding میگوید
هیدئو کوجیما در مصاحبهای با ۴player.de دلیل جهانباز بودن Death Stranding را بیان میکند. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، بازی دنیایبازی همراه باشید.
تریلرهای عجیب و حضور افراد سرشناس و مشهور مانند “گیرمو دلتورو” در بازی Death Stranding، این بازی را به مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است. در مصاحبهای با ۴player.de، هیدئو کوجیما درباره اینکه چرا دنیای Death Stranding را بصورت جهانباز خلق کرده است، سخن میگوید.
تکهای از صحبتهای کوجیما درباره Death Stranding:
بعد از تجربه کردن یک بازی اکشن در جهانیآزاد، دلکندن از آن و رفتن سراغ دیگر بازیها سخت است، این چیزیست که من فکر میکنم. بخاطر تاثیرگذاری آن بازیها. البته راههای دیگر هم برای ساخت بازی است. بطور مثال بازی خطی. اگر چه، بعد از تجربه یک بازی با دنیای وسیع نمیتوانم دوباره به آن روش خطی برگردم. ولی مشکل اصلی، تکنولوژی است. چیزی واضحی است که ساخت بازی جهانباز مشکل است. بازیکن در بازی جهانباز بالاترین آزادی را باید داشته باشد. پس مشخص نیست که بازیکن قرار است در این دنیای وسیع دقیقا چه کاری انجام بدهد. در این حالت، بوجود آوردن خط داستانی در یک بازی جهانباز بزرگترین چالش آن است. همانقدر که دنیای بازی گستردهتر باشد، باعث غفلت بازیکنان از داستان نیز میشود.
همچین در ادامه کوجیما به این نکته اشاره کرد که اگر طرفداران را وارد پروسه ساخت و طراحی بازی بکند، دیگر قادر نخواهد بود که چیزهای جدید را تجربه کند. همچنان، او اضافه کرد که چقدر میخواهد یک سبک و ژانر جدید را به همراه بازیاش بسازد تا اینکه یک بازی در سبکی بسازد که فعلا وجود دارد.
همچنان کوجیما اضافه کرد که:
در بازی Phantom Pain با شروع کردن بازی بصورت خطی و جهانباز کردن آن به مرور زمان خواستم تجربه جدید را انجام بدهم. بعضی از طرفداران هیدئو کوجیما بخاطر اینکه داستان بصورت پسزمینه روایت میشد خوشحال نبودند. اما در این بازی خیلی محتاطانهتر این عمل صورت گرفته است. این بازی بزرگترین چالش و بزرگترین مانعمان بوده است. بازی جهانباز است، اما نخواستیم که اهمیت داستان را بدلیل جهانباز بودن بازی کمرنگتر کنیم، پس طرفداران هیدئو کوجیما ناامید نخواهند شد.
مخاطبین میتوانند این بازی را در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۸ (جمعه ۱۷ آبان ماه، سال ۱۳۹۸) بر روی کنسول پلیاستیشن ۴ تجربه کنند.