GOG از بازی‌های انحصاری خود به عنوان یک استراتژی برای معاملات تجاری استفاده نمی‌کند

در ۱۳۹۸/۰۶/۱۴ , 01:28:04
اپیک گیمز - Epic Games, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), پی سی گیمینگ (PC Gaming)

صحنه بازی ‌های PC در حال حاضر به دلیل اقدامات Epic Games و چگونگی هدایت تجارتشان، دچار آشفتگی شده است. در ادامه همراه با دنیای بازی باشید.

به نظر میرسد طوفان بحث و جدل‌ها بر سر این موضوع هرگز خاتمه نیابد، بیشتر این مشاجره‌ها بر سر فروش حق انحصاری شرکت به شخص ثالث در فروشگاه ها مربوط میشود. هر چند که این مورد تنها انتقاد وارد شده برای این فروشگاه نیست. موافقت یا مخالفت هیچ فردی در این زمینه تاثیری نداشته و این مسیری است که Epic دررقابت با بازی های استیم پیش گرفته است. شرکت دیگری که این مسیر را برای مدت طولانی تری پیش گرفته است، شرکت CD Projekt با ارائه GOG (Good Old Games) می‌باشد، و به نظر می‌رسد این شرکت در این اقدام راه متفاوت‌تری را پیش گرفته است.

در مصاحبه ای با PCGamesN، مدیر ارتباطات جهانی، Marcin Traczyk در مورد استراتژی این شرکت با فروشگاه‌ها صحبت کرد و گفت این شرکت از روشی که Epic در زمینه حق انحصاری شرکت اسفاده می‌کند بهره نخواهد گرفت، در عوض برای رضایت مشتری‌ها خدمات منحصر به فردی به فروشگاه‌ها عرضه خواهد کرد. او در این مصاحبه گفت:

ما همیشه از رقابت استقبال می کنیم و مانند هرتجارت دیگری، در حال تطبیق خود با شرایط موجود در بازار هستیم ، اما در عین حال با ارائه راه حل‌هایی به بازیکنان قدرت انتخاب میدهیم.

Traczyk همچنین از بحث در مورد حقیقت ضرر کمپانی به دلیل امتحان بازی انحصاری Thronebreaker طفره نمی‌رود. بخشی از دارایی سری محبوب The Witcher که CDPR برای نمایش در PC  ارائه داده بود منحصرا در فروشگاه GOG منتشر شد. در حالی که این شرایط مشابه با شرایط Epic Games نیست، اما از آنجاییکه این بازی توسط CDPR منتشر و ساخته شده است، منحصرا فقط برای یک فروشگاه عرضه می‌شود که این اصلا مسائد نیست. او در ادامه گفت:

با Thronebreaker، ما با یک روش انحصاری شروع کردیم وسپس تصمیم گرفتیم آن را با مخاطب‌های بیشتری به اشتراک بگذاریم.

وی همچنین افزود:

این به ما ثابت کرد که روش انحصاری به درد شیوه کار ما نمی‌خورد زیرا ما نمی‌خواهیم تعداد افرادی که می توانند به بازی دسترسی داشته باشند را محدود کنیم.

با این حال باید منتظر چگونگی موفقیت Epic با روش انحصارگرایی باشیم وهمچنین به نظر میرسد GOG روش متفاوتی را در پیش گرفته است. بازی بعدی این کمپانی با نام Cyberpunk 2077 در فروشگاه خوب فروش رفته است. این در این حال است که این بازی در تاریخ انتشار خود برروی تمامی فروشگاه‌های دیگر نیز منتشر خواهد شد.

 


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. Cdproject واقعا شرکت درستیه.نه مثل اپیک که واقعا گند زده و میخواد با پول همه چیزو بخره.بدتر از همه هم این که واس ما فیلتره :dislike:

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر