پردازنده پلی‌استیشن ۵ قادر خواهد بود تا شبیه‌سازی و کیفیت بهتری را ارائه دهد

در ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ , 12:18:18
Xbox Scarlett

فناوری‌های رهگیری پرتو، قابلیت‌های بهتر حافظه کنسول به کمک پردازنده پلی‌استیشن ۵، انتظار برای عرضه این کنسول را سخت‌تر می‌کند. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، با دنیای‌بازی همراه باشید.

البته نباید فراموش کرد که این پردازنده قدرت‌مند Zen 2 است که این قابلیت‌ها را برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و کنسول نسل نهمی مایکروسافت فراهم می‌کند. اما این پردازنده چه تفاوتی را برای سازنده‌ها و بازی‌های نسل نهم به میان خواهد آورد؟

در جدیدترین مصاحبه‌ با استودیو Tower Fiveِ، سازنده بازی سبک استراتژیک Lornsword: Winter Chronicle صحبت‌های درباره قابلیت‌های سخت‌افزاری کنسول های نسل نهم و اقدامات بعدی این استودیو برای نسل جدید ردوبدل شد. در بخشی از مصاحبه این استودیو اعلام کرد که پردازنده پلی‌استیشن ۵ کار سازنده‌ها را «بشدت» آسان کرده است، و دلیل آن‌را قدرتمند بودن پردازنده این کنسول می‌داند، چون امروز مشکل اصلی سازنده‌ها محدودیت پردازنده‌های کنسول‌هاست نه گرافیک کارت آن است.

در نسل فعلی مشکل اساسی محدودیت‌های پردازنده‌های کنسول هاست، نه گرافیک‌کارت آن‌ها، حداقل برای سبک بازی‌های که ما می‌سازیم. اگر ما بخواهیم شبیه‌سازی‌های بهتر ارائه کنیم یا بخواهیم از تکنیک‌های جدید رندرسازی استفاده کنیم‌، به پردازنده‌ قدرتمندتری و سریعتری نیاز داریم. کارت گرافیک همه‌کاره کنسول‌ها نیست، قبل از اینکه اطلاعات به کارت گرافیک برسد و رندر شود، باید از پردازنده عبور کند.

اما پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است در بعضی بخش‌های دیگر با چالش‌های رو‌به‌رو شوند:

اما هنوز چالش‌های بزرگی جلوی‌رویمان است. مانند قادر بودن بر اینکه از تمامی هسته‌های پردازنده بتوانیم استفاده کنیم. اجرا کردن کدها برروی یک هسته کار آسانی است، اما اینطور شما فقط از یک بخش کوچک این سخت‌افزار استفاده کرده‌اید. داشتن یک انجین بازی‌سازی که بازی را طوری کدنویسی کند که ۶ یا ۷ هسته را بصورت همزمان به کار وادار کند، هنوز یک چالش برای علم و تکنولوژی است.

 


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر