میازاکی: ساخت بازی Bloodborne 2 با تصمیم من نیست

در ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ , 14:54:56
بازی-Bloodborne-2

میازاکی رئیس استودیو فرام سافتور در گفتگو با گیم‌ اسپات برزیل تاکید کرد که ساخت بازی Bloodborne 2 تنها با تصمیم وی نیست و همه چیز به سونی بستگی دارد. با دنیای بازی همراه شوید.

طبق آخرین اخبار بازی، اگر شما هم مثل من از طرفداران پروپا قرص بازی‌های دارک سولز (Dark Souls) باشید، همیشه این سوال در ذهن‌تان وجود دارد که بالاخره کی می‌توانیم بازی Bloodborne 2 را تجربه کنیم؟ اولین نسخه از این بازی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، به عقیده بسیاری بهترین عنوان استودیو فرام سافتور (From Software) برای ورود به این سبک بود. اثری که به‌اندازه‌ای خوب بود که مطمئن باشیم استودیو روزی به سراغ دنباله آن خواهد رفت. خب گویا همه چیز به این سادگی‌ها نیست و هیدتاکا میازاکی رئیس استودیو دوباره موضع خودش را در این رابطه روشن کرده است.

میازاکی مصاحبه‌ای را با گیم‌ اسپات برزیل داشته است و سوالی از وی مطرح شد مبنی براینکه آیا دوست دارد طی این‌ سال‌ها چیز جدیدی در مورد Bloodborne بعد از مدت زمان زیادی که از انتشارش می‌گذرد بگوید یا خیر. میازاکی اعتراف کرد که دوست ندارد بعد از انتشار بازی‌ها زیاد در مورد آن‌ها فکر کند. وی اظهار داشت که همواره دوست داشته است که بعضی چیزها را در مورد سیاه‌چا‌ل‌های کلبه‌ای و Blood Gem ها در بلادبورن تغییر دهد. سپس مصاحبه‌کننده پیشنهاد کرد که او می‌تواند درنهایت این تغییرات را در بلادبورن ۲ اعمال کند. میازاکی می‌خندد و پاسخ می‌دهد که «بلادبورن ۲… متاسفانه من کسی نیستم که دراین‌باره تصمیم می‌گیرد».

برای کسانی که با روند کار آشنا نیستند باید بگوییم که ساخت بلادبورن ۲ به همین سادگی‌ها نیست که استودیو فرام سافتور تنهایی تصمیم به ساخت آن داشته باشد. با اینکه این استودیو اولین نسخه بازی را ساخته، اما سونی مالک این IP است و اگر قرار به ساخت دنباله‌ای برای این بازی باشد، تنها سونی است که حرف اول و آخر را می‌زند.

با این‌حال، می‌توان باور داشت که سونی تنها کمپانی‌ نیست که بخواهد برای ساخت دنباله بلادبورن تصمیم بگیرد. اولین نسخه از بازی یکی از عناوین تحسین‌شده و موفق پلی‌استیشن ۴ بود و این بدان معنی است که سونی هیچ‌گاه ایده ساخت یک بازی جدید در این مجموعه را نادیده نخواهد گرفت. صحبت‌های میازاکی نشان می‌دهد که او مشتاق به کار روی بلادبورن ۲ است و می‌توان تصور کرد که اگر واقعا میازاکی ایده‌ای برای ساخت بازی داشته باشد، سونی به او «نه» نخواهد گفت.

هنوز هم می‌توان عقیده داشت که سونی روزی بالاخره تکلیف بلادبورن ۲ را مشخص می‌کند، اما نمی‌توان مطمئن بود که بازهم فرام سافتور به‌عنوان ناشر روی آن کار خواهد کرد. هیچ‌کس مایل نیست که استودیو دیگری به‌جز فرام‌ سافتور روی بازی کار کند، اما این استودیو در حال حاضر سرش با پروژه‌های دیگر به‌شدت مشغول است و به‌نظر می‌رسد که سونی هم نمی‌خواهد این آی پی بیش از حد منتظر بماند. تنها زمان می‌تواند بگوید که این حدس‌ها تا چه حد می‌تواند درست باشد.

در حال حاضر میازاکی و فرام سافتور سخت روی بازی Elden Ring کار می‌کنند و بزرگ‌ترین پروژه آن‌ها محسوب می‌شود. از E3 2019 تاکنون هیچ خبری از این پروژه درز نکرده است و امیدواریم که به‌زودی اطلاعات جدیدی را در مورد این بازی بشنویم.


4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر