رئیس استودیوهای جهانی سونی مشخص شد
هرمن هالست موسس گوریلا گیمز، رئیس استودیوهای جهانی سونی خواهد بود و شوهی یوشیدا بهعنوان بخشی از تیم همکاری و تجلیل استودیوهای مستقل فعالیت خود را ادامه خواهد داد. با دنیای بازی همراه شوید.
طبق آخرین اخبار بازی، پلیاستیشن هرمن هالست (Hermen Hulst) مدیرعامل و بنیانگذار استودیو گوریلا گیمز (Guerrilla Games) را بهعنوان مدیر جدید استودیوهای جهانی سونی برگزید. او بهزودی سمت خودش را تحویل میگیرد و توسعه بازیهای سونی را در تمام ۱۴ استودیوی داخلی این کمپانی مدیریت خواهد کرد. در عین حال، رئیس این بخش آثای شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) از این سمت کنار رفته و وظیفه رهبری پرورش استودیوهای مستقل و ابتکاری مرتبط با سونی را برعهده خواهد داشت.
این تغییرات بخشی از تغییر ساختار این کمدانی پیش از رسیدن به موعد انتشار کنسول پلی استیشن ۵ محسوب میشود. این انتصاب یک ماه بعد از خروج شان لیدن بهعنوان رئیس استودیوهای جهانی سونی صورت میپذیرد. آقای جیم رایان (Jim Ryan) رئیس و مدیرعامل پلیاستیشن در مورد انتصاب هالست به وبسایت GamesIndustry گفته است که این حرکت ثابت میکند که سونی در راستای قدم گذاشتن به نسل بعد بسیار جهانی فکر میکند.
این تغییرات بخشی از تغییر ساختار این کمدانی پیش از رسیدن به موعد انتشار کنسول پلیاستیشن ۵ محسوب میشود. این انتصاب یک ماه بعد از خروج شان لیدن بهعنوان رئیس استودیوهای جهانی سونی صورت میپذیرد. آقای جیم رایان (Jim Ryan) رئیس و مدیرعامل پلیاستیشن در مورد انتصاب هالست به وبسایت GamesIndustry گفته است که این حرکت ثابت میکند که سونی در راستای قدم گذاشتن به نسل بعد بسیار جهانی فکر میکند:
هرمن یک اروپایی است که یکی از دفاتر اصلی پلیاستیشن را برعهده خواهد گرفت. من فکر میکنم هر کسی در اروپا باید خوشحال و هیجانزده باشد و به این اتفاق افتخار کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:
هرمن یکی از مدیران تاثیرگذار و قابل احترام صنعت بازیهای ویدئویی است. او همواره پر از شوق و اشتیاق برای تیمی است که آن را رهبری میکند و میداند که چطور استعدادهای خلاق را برای ساخت تجربهای بزرگ به جلو هدایت کند. من شک ندارم که هرمن میتواند تیمهای ما را بهسمت ارائه تجربههای گوناگون و متقاعدکننده در یک دوره پایدار سوق دهد.
استودیو گوریلا (Guerilla Games) بیشتر بهخاطر مجموعه Killzone و بازی Horizon: Zero Dawn شناخته میشود و اخیرا هم با استودیو کوجیما پروداکشن (Kojima Producions) روی بازی Death Stranding همکاری داشته است. گفتنی است که بعد از هالست، آنجی اسمیتز، جان-بارت ون بیک و مایک ون در لو بهعنوان سرپرست مشترک در راس استودیو گوریلا گیمز همکاری خواهند کرد. هالست در این رابطه میگوید:
من از سال ۲۰۰۱ با پلیاستیشن و کل خانواده استودیوهای جهانی از نزدیک کار میکردم و بیشترین احترام و تحسین را برای استعدادهای خلاق و ایدههای بلندپروازانه در بین شبکه استودیوها در سرتاسر آمریکا، اروپا و ژاپن دارم.
یوشیدا در سمت جدید خود بهعنوان بخشی از تیم ابتکاری وظیفه تجلیل از توسعهدهندگان خارج از سونی را که تجربههای جدید و غیرمنتظره ارائه میکنند، خواهد داشت و مستقیما به جیم رایان گزارش میدهد. جیم رایان در این رابطه اظهار داشت:
همه بهخوبی میدانند که اشتیاق شو [هی یوشیدا] در مورد بازیهای مستقل چگونه است؛ این بازیها مثل خون در رگهای این صنعت هستند که نمونههای ویژهای را برای بازیهای ما میسازند. این تجربیات خلاقانه لایق تمرکز بیشتر هستند و قهرمانی همچون شو [هی یوشیدا] در پلیاستیشن است که میتواند اطمینان حاصل کند تا تمام سازمان سرگرمیها و ارتباطات سونی با همدیگر کار کنند و همکاری بهتر توسعه دهندگان مستقل از طریق فرهنگ پشتیبانی و تجلیل از مشارکت آنها با پلتفرمهای پلیاستیشن را ایجاد کند.
شنیدن این خبرها برای جامعه بازیهای مستقل بهعنوان خواننده امیدوار کننده است. چرا که در طی ۱۲ ماه گذشته، برخی از استودیوهای مستقل (indie)، ابراز نگرانی کرده بودند که بهنظر میرسد پلیاستیشن در حمایت از استودیوهای کوچک بهعقب بازمیگردد. با این حال جیم رایان اصرار دارد که استودیوهای ایندی همواره جایگاه مهمی برای این پلتفرم خواهد داشت:
من این اظهار نظرها را بارها دیدهام. ما احساس میکنیم که مسئله رویگردانی ما از حمایت از استودیوهای ایندی صحت ندارد، چرا که ما هرگز چنین احساسی نداشتهایم. برای اثبات این حرف هم میتوانم به همکاری پلیاستیشن با جامعه استودیوهای مستقل در طی سه الی پنج سال همکاری در فضای VR اشاره کنم. مردم تمایل دارند که این مسئله را فراموش کنند، اما همکاری و فعالیت استودیوهای ایندی با VR بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است. ما همکاری فعالی با آنها داشتهایم، با منابع انسانی درگیر بودهایم، از نظر مالی هم بسیار پشتیبانی کردهایم و تجربیاتمان را برای کسانی که شروع به یادگیری در راستای ارائه یک تجربه VR بزرگ میکنند، به اشتراک گذاشتهایم.
من فکر میکنم ما همیشه در کنار بازیسازان مستقل بودهایم و هنگامی که آنها مجذوب فعالیت در زمینه واقعیت مجازی شدهاند، ما همواره نقش محوری را در همکاری با آنها داشتهایم. بنابراین همکاری ما با جامعه ایندی در همان سطحی که ما در اوایل عرضه پلیاستیشن ۴ شروع کرده بودیم، باقی مانده است.
نظر شما در مورد رئیس استودیوهای جهانی سونی چیست؟ هرمن هالست چه چشمانداز جدیدی میتواند برای نسل بعد این کمپانی داشته باشد؟ شوهی یوشیدا در پیشبرد بازیسازان مستقل چگونه عمل خواهد کرد. در کل عملکرد سونی در قبال استودیوهای مستقل حمایت از آنها را در این نسل چطور میدانید؟ نظرات خود را با ما درمیان گذارید.