صحبت های اسپنسر در مورد نسل بعد و نحوه رقابت آنها با کنسولهای رقیب
صحبت های اسپنسر در مورد نسل بعد نشان از عزم راسخ آنها برای رقابتی صحیح و اصولی با کنسولهای رقیب همچون پلی استیشن ۵ دارد. با دنیای بازی همراه شوید.
طبق آخرین اخبار بازی، حدود یک سال مانده به عرضه کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس اسکارلت، فیل اسپنسر رئیس این پلتفرم، صحبتهایی را در مورد نحوه برنامهریزی آنها برای رقابت با سونی و عرضه قریبالوقوع پلی استیشن ۵ مطرح کرد.
طی گفتگوی جدید با The Verge، اسپنسر صحبتهایی را در مورد ایکس باکس اسکارلت و اینکه چقدر برای آنها حیاتی است که اینبار عملکرد خوبی در این نسل داشته باشند مطرح کرد:
من معتقدم چیزی که از نسل ایکس باکس وان آموختیم این است که ما از موضع قدرت و قیمت کنسول خود عقب نشینی نخواهیم کرد، چرا که اگر بیاد داشته باشید، در ابتدای این نسل ما کنسول خود را با ۱۰۰ دلار بالاتر از رقیب خود عرضه کردیم و بله، ما قدرت کمتری در بازار داشتیم. ما پروژه اسکارلت را با هدف رسیدن به موفقیت تجاری با این تیم رهبری فعلی شروع کردیم.
اسپنسر بدون اینکه بهطور مستقیم نامی از پلیاستیشن ۵ یا سونی بیاورد، در مورد چگونگی برنامهریزی ایکس باکس برای رقابت با دیگر تولید کنندگان کنسولهای بزرگ این صنعت از طریق پروتکلهایی که مایکروسافت قبلا از آن برای نسل ایکس باکس وان استفاده کرده بود، صحبت کرد:
ما همه روی پروژه اسکارلت کار میکنیم و من دوست دارم از روشهای صحیح رقابت کنم. بههمین دلیل ما تمرکز زیادی روی کراس پلی و backward compatibility خواهیم داشت.
جالب است بدانید که اسپنسر کاملا بیپروایانه در مورد چگونگی رقابت وی و تیم ایکس باکس با استفاده از مزیت رقابتی اسکارلت صحبت میکند. در طی سالهای گذشته، مایکروسافت همواره از مقایسه مستقیم خود با دیگر کمپانیهای این صنعت خودداری میکرد و درعوض، کار روی اکوسیستم خود را ترجیح میداد. همانطور که اسپنسر به آن اشاره کرد، ابتکاراتی همچون کراس پلی، backward compatibility و فناوریهای استریم همچون xCloud، بیشترین تمرکز را برای تیم ایکس باکس خواهد داشت. با درنظر داشتن اسکارلت، بهنظر میرسد که اسپنسر و تیم آماده هستند تا تمام این ایدهها و ویژگیها را بیش از پیش روی پلتفرم جدید این کمپانی تقویت کند.
ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد ایکس باکس اسکارلت نداریم، اما احتمالا در ماههای آینده بیشتر از آن خواهیم شنید. فیل اسپنسر هنوز هم درمورد جنبههای خاص این پلتفرم، همچون ارائه شدن یا نشدن اسکارلت در مدلهای مختلف، همانطور که قبلا هم شایع شده بود، صحبت زیادی نمیکند:
ما در مورد ترکیب SKU (کیت نگهدارنده پلتفرم) و نحوه عملکرد آن صحبت خواهیم کرد. من فکر میکنم قاعده کلی این است که ما نمیخواهیم مردم را گیج کنیم و در آینده اطلاعاتی در این مورد ارائه خواهیم داد.
صرف نظر از اینکه ایکس باکس چه برنامههایی برای اسکارلت دارد، بهنظر میرسد این پلتفرم قدم بزرگی برای مایکروسافت است که چهطور میخواهد در فضای گیمینگ روبه جلو حرکت کند.
نظر شما در مورد صحبت های اسپنسر در مورد نسل بعد چیست و آیا قابلیتهای خاص گفته شده توسط اسپنسر توان رقابت پایاپای با پلی استیشن ۵ را خواهد داشت یا خیر. نظرات خود را با ما درمیان گذارید.