بازی BioShock 4 احتمالا در سبک جهان باز خواهد بود

در ۱۴۰۰/۰۱/۲۶ , 01:13:59
توسعه-بازی-BioShock-4

طبق آگهی شغلی جدید استودیو، بازی BioShock 4 احتمالا در سبک جهان باز خواهد بود. با دنیای بازی همراه باشید.

سری BioShock همیشه در خاطر بازیکنان جالب بوده است. این مجموعه شامل سه‌گانه‌ای بسیار موفق و تحسین برانگیز است که متأسفانه ساخت نسخه جدیدی از آن در برنامه نبود. چندین دلیل برای این امر وجود دارد، اما دیگر مهم نیستند زیرا ما می‌دانیم که یک بازی جدید از سال ۲۰۱۷ در حال توسعه است. با این حال، ما اطلاعات کمی در مورد آن داریم و فقط اطلاعات جزئی را از لیست‌های شغلی دریافت می‌کنیم. اکنون، ما یک خبر خوب داریم که می‌تواند نشان دهد استودیو ۲K چه برنامه‌ای برای این نسخه دارد.

لیست شغلی برای نویسنده ارشد اکنون در Cloud Chamber قرار گرفته است، استودیویی که بازی BioShock 4 را توسعه می‌دهد. همانطور که توسط PCGamesN مشاهده شده است، آنها به دنبال شخصی هستند که بتواند داستان‌های تأثیرگذار و شخصیت محور در یک محیط جهان باز را بنویسد. این نشان می‌دهد که سبک فعلی بازی به نوعی جهان باز است.

بازی BioShock 4 یا هر اسم دیگری که باشد، رسما رونمایی نشده است. در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد که بازی به هر شکلی که باشد هنوز فاصله‌ی زیادی تا انتشار دارد.

 

بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین، بازی Bioshock 4 است. ظاهرا این بازی قرار است فراتر از انتظارات باشد. با دنیای بازی همراه باشید.

اکنون تقریباً یک دهه از انتشار آخرین بازی BioShock می‌گذرد. این مجموعه بسیار موفق و تأثیرگذار بود، اما از زمان انتشار بازی BioShock Infinite تاکنون دیگر خبری از این مجموعه نبوده است. ما می‌دانیم چهارمین نسخه در دست توسعه قرار دارد. آگهی شغلی جدید برای این بازی که اخیرا منتشر شده، به یک عنوان با ترکیب سبک‌های مختلف اشاره دارد.
موقعیت شغلی طراح ارشد صدا، برنامه نویس هوش مصنوعی و طراح ارشد سیستم در این لیست دیده می‌شود. در این لیست جزئیات زیادی وجود دارد، از جمله اینکه بازی Bioshock 4 یک عنوان روایت محور است، اما «سیستم‌های گفتگو» نیز وجود دارد، به این معنی که ممکن است نوعی سیستم انتخاب دیالوگ وجود داشته باشد. در کنار آن به «دنیای Sandbox» نیز اشاره شده است که به‌نظر می‌رسد اشاره‌ای به دنیای بزرگتر این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین دارد.
البته، با توجه به اینکه این اطلاعات از لیست‌های مختلف شغلی اثر مذکور جمع آوری شده که مشخصاً هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، نمی‌توان گفت که به طور کامل صحیح باشند. مشخص نیست بازی BioShock 4 چه موقع عرضه می‌شود، اما انتظار زمان کوتاهی را نداشته باشید.

 

با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز بازی BioShock 4، به نظر می‌رسد که این بازی قرار است برای کنسول‌های نسل بعد عرضه شوند. با دنیای بازی همراه شوید.

پذیرفتن این مسئله که ۷ سال از آخرین نسخه مجموعه بایوشاک می‌گذرد بسیار سخت و غیرقابل تحمل است. مجموعه‌‌ای که استانداردهای باورنکردنی را در نسل هفتم به‌وجود آورد و در این سال‌ها چیزی جز یک مجموعه Remastered نصیب هواداران نشده است. مهم‌ترین چیزی که الان وجود دارد این است که این فرانچایز هنوز نمرده است و بر طبق آخرین گزارشات بدست آمده، لیست مشاغل مورد نیاز بازی مذکور به نسخه جدید آن برای کنسول‌های نسل بعد اشاره می‌کند.

اگر در جریان نیستید، باید بدانید که نسخه بعدی این مجموعه که فعلا Bioshock 4 نام دارد قرار است توسط استودیوی کِلَود چَمبر (Cloud Chamber) ساخته شود. استودیویی که توسط ۲k Games برای توسعه این مجموعه بنا نهاده شده بود قرار است معادلات بازی را به‌روز کند و با یک نسل تاخیر، چیزی را به همه هواداران بدهد که سال‌ها منتظرشان بودند. طبق لیست ماشغل موردنیاز بازی که می‌توانید از این قسمت مشاهده کنید، اطلاعات زیادی نمی‌توانیم بدست آوریم؛ اما چیزی که می‌توانیم تایید کنیم این است که سازندگان به دنبال عرضه این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس هستند.

یکی از مواردی که در این لیست به چشم می‌خورد این است ک سازندگان قصد دارند” زندگی را به یک دنیای خارق‌العاده و نفس‌گیر” تبدیل کنند. به نظر می‌رسد سازندگان مکان جدیدی برای نسخه جدید این مجموعه در نظر گرفته‌اند و دیگر شاهد Rapture یا منطقه زیبای Columbia در بازی نخواهیم بود. در لیست مذکور همچنین تایید شده است که بازی بایوشاک ۴ با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 در حال توسعه است، اما با توجه به صحبت‌های سازندگان که در ادامه خواهید خواند، زمان زیادی تا عرضه این بازی باقی مانده است.

طبق آخرین اخبار بازی، سوال‌های زیادی پیرامون مجموعه دوست داشتنی استودیو ۲K یعنی بایوشاک (BioShock)، بارها و بارها در طی سال‌های اخیر مطرح شده است. اخیرا هم تائید شده بود که چهارمین نسخه از این مجموعه توسط استودیوی جدیدی به‌نام Cloud Chamber در حال توسعه است، اگرچه ۲K گفته بود که بازی در چند سال آینده عرضه نخواهد، اما گویا بایوشاک ۴ یا هر عنوانی که در نهایت مشخص خواهد شد، مدتی است که مراحل توسعه خود را می‌گذراند.

طبق گزارشی که در کوتاکو (Kotaku) منتشر شده است، این سایت با چهار شخص دخیل در این پروژه صحبت کرده است و گویا چهارمین نسخه از مجموعه BioShock که با اسم رمز Parkside شناخته می‌شود، از ۴ سال پیش به‌گونه‌ای در حال توسعه بوده است. بنابر گزارش‌ها این پروژه از سال ۲۰۱۵ به استودیوی Certain Affinity که در آستین تگزاس قرار گرفته است، محول شده است. این استودیو سابقه کار روی بازی‌های نقش آفرینی مختلف مجموعه هیلو (Halo)، بازی‌های Call of Duty، Left 4 Dead و بازی‌های دیگر را داشته است.

با این حال، توسعه این بازی به‌دلایل نامعلوم در سال ۲۰۱۶ متوقف شد و ۲K تصمیم گرفت که ادامه کار روی این بازی را در داخل خود استودیو ادامه دهد. سال ۲۰۱۷ استودیو ۲K تیم جدیدی را برای کار روی بازی راه‌اندازی کرد و افراد جدیدی را از استودیوهای مختلف از جمله Hangar 13 توسعه دهنده بازی Mafia 3 را استخدام کرد. بازی از همان موقع مراحل پیش‌تولید خود را سپری می‌کند.

این‌که بازی BioShock 4 در طی سال‌های آینده عرضه نخواهد شد، نشان می‌دهد که بازی مراحل پیش‌تولید خود را گذرانده و هم‌اکنون به مرحله مناسبی از ساخت رسیده است. اینکه توسعه دهندگان بازی زمان مناسبی را برای این پروژه گذاشته‌اند و از سال ۲۰۱۷ روی آن کار می‌کنند، می‌توانند نشانه دل‌گرم کننده‌ای برای تجربه یک بازی خوب از این مجموعه باشد.

نظرات خود را در مورد توسعه بازی BioShock 4 با ما درمیان گذارید و فکر می‌کنید که طرفداران بالاخره چه‌زمانی می‌توانند چهارمین نسخه از این مجموعه دوست داشتنی را تجربه کنند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر