رجی فیس از قابل پیشبینی بودن موفقیت نینتندو سوییچ میگوید
رجی فیس ام در مصاحبهای با Gamertag Radio از قابل پیشبینی بودن موفقیت عظیم Nintendo Switch گفت. با دنیای بازی همراه شوید.
صحبت درباره پیروزی سوییچمبحثی است که همگان بر آن واقفاند. بعد از شکست کنسول Wii U و از ترند درآمدن کنسولهای دستی مثل ۳DS، اما سیستم کنسولهای هیبریدی باری دیگر به نینتندو کمک کرد که در صنعت ویدیوگیم پایدار بایستد. میزان موفقیت نینتندو سوییچ برای تمام کسانی که مدیوم ویدیوگیم را دنبال میکنند، غیر قابل درک بود؛ اما برای کسانی که سوییچ را ساخته بودند قضیه فرق میکرد.
اخیرا رئیس سابق شعبه آمریکای نینتندو، رجی فیس ام، با Gamertag Radio مصاحبه کرده است. در این مصاحبه او درباره موفقیت حیاتی سوییچ که باعث شد دوران سخت کمپانی تمام شود، صحبت کرد. رجی فیس قبلا در مصاحبهای ذکر کرده بود که «بعد شکست تمام عیار Wii U تمام حیات شرکت به سوییچ وابسته بود». اما الان او اذعان داشت زمانی که نسخه اولیه سوییچ را در دستش گرفت و درباره طرح آن با آقای ایواتا (Mr. Iwata) صحبت کرد، تعجبآور نبود که الان سوییچ چنین قلههای موفقیت را یکی پس از دیگری فتح میکند.
نه، برای شخص من سورپرایزی محسوب نمیشد. مثل زمانی که من Nintendo DS را دیدم، مو به تنم سیخ شد. تیم در حال آماده کردن یک Prototype بسیار زودهنگام بودند که در آینده به Nintendogs تبدیل شد. بلافاصله پتانسیل این سیستم را دیدم. برای بار اولی که ریموت Wii را در دست گرفتم و مشغول به بازی شدم، همان لحظه فهمیدم که قرار است جادویی شود. آن روزی هم که من و آقای ایواتا نسخه اولیه سوییچ را در دست گرفتیم و درباره طرح آن صحبت کردیم، من میدانستم که قرار است جادویی شود.
یکی از مهمترین دلایل موفقیت سوییچ، حلکردن یکی از مشکلات پلیرهای کلیدی بود. آن مشکل این بود که «من دارم بازی میکنم، دارم لذت میبرم و حالا من باید متوقفش کنم و سر کار یا مدرسه برم، و نمیتوانم بازیام را با خودم ببرم». سوییچ با دو حالت بازی کردن در یک صفحهنمایش بزرگ مثل تلویزیون یا بازیکردن به صورت دستی، یکی از خواستههای مشتریان پایه را برآورده کرد. کمپانی خیلی حرکات هوشمندانه دیگری از قبیل ساپورت Unreal و Unity کرد که اجازه داد موج بزرگی از محتواهای مستقل به سوییچ بیایند.
سوییچ در حال حاصر در دو نسخه اصلی و Lite در بازار موجود است.
حضور رجی فیس ام در Game Awards امسال تائید شد
طبق آخرین اخبار بازی، رجی فیس ام (Reggie Fils-Aime) اسطورهی نینتندو در مراسم The Game Awards امسال بهعنوان مجری بخشی از مراسم حضور خواهد داشت.طبق توئیتی که جف کیلی مجری و تهیه کننده مراسم The Game Awards منتشر کرده است، رئیس سابق نینتندوی آمریکا یکی از مجریان صحنه در این مراسم حضور خواهد داشت. اینکه دقیقا وی برای معرفی چهچیزی حاضر خواهد شد، مشخص نیست. پیش از این وی معرفی برخی از بازیها را برعهده داشت است، اما بعد از بازنشتگی بهنظر میرسد که دوباره برای چنین مواردی وارد صحنه شود. صرفنظر از این موضوع، دیدن دوباره وی در صحنه بسیار عالی است و قطعا حضار هم هنگام ورود وی به صحنه سنگ تمام خواهند گذاشت.
همانطور که گفته شد، این اولین حضور رجی در Game Awards نیست. در سال ۲۰۱۵، رئیس بازنشسته فعلی جهت ادای احترام به ساتورو ایواتای فقید به صحنه آمد. در سال ۲۰۱۶ هم برای نمایش چند فوتاژ جدید بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild پا به صحنهی مراسم گذاشت. شاید بهیاد ماندنیترین حضور وی را میتوان در گذشته جستجو کرد؛ زمانی که رجی بههمراه فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس و شان لیدن رئیس سابق استودیوهای جهانی سونی به صحنه آمد و ما برای اولین سه رقیب صنعت بازی را در کنار هم مشاهده کردیم.
همانطور که گفته شد رجی فیس ام، قبل از اینکه داگ باوزر این سمت را برعهده بگیرد، رئیس سابق نینتندوی آمریکا بود. او همچنین بهخاطر شوخیها و تیکههای عجیب و غریب خود در روی صحنه شناخته میشود و ناگریز لحظات خندهداری را در ذهن همگان ایجاد میکند. نظرات خود را در مورد رجی فیس ام در Game Awards امسال با ما درمیان گذارید. بهنظر شما حضور وی برای معرفی چه چیزی خواهد بود؟
مراسم The Game Awards 2019 ساعت ۵:۳۰ جمعه ۲۲ آذر بهوقت ایران برگزار خواهد شد و علاقهمندان هم میتوانند از اکثر شبکههای اجتماعی و سرویسهای استریم این مراسم را تماشا کنند. اخبار مربوط به این مراسم را میتوانید در صحنه رسمی The Game Awards 2019 سایت دنیای بازی دنبال کنید.