بر اساس تحلیل ها قیمت پلی استیشن ۵ و Xbox Series X یکسان خواهد بود

در ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ , 01:41:09
پلی استیشن 5, قیمت پلی استیشن 5 و Xbox Series X

با توجه به فرارسیدن سال میلادی جدید و نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید، تحلیلگرها صنعت گیم شروع اعلام نظرات خود پیرامون جنبه‌های مختلف این کنسول‌ها از جمله قابلیت‌ها، قدرت پردازش و قیمت نهایی آن‌‌‌ها کرده‌اند و بر اساس تحلیل‌ها قیمت پلی استیشن ۵ و Xbox Series X یکسان خواهد بود. در ادامه خبر همراه دنیای بازی باشید.

مسلما در سال میلادی جدید، داغ‌ترین بحث حوزه گیم، بحث درباره کنسول‌های نسل بعدی است. هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X در بازه تعطیلات امسال میلادی روانه بازار خواهند شد. یکی از مهم‌ترین جنبه این کنسول‌ها که تمامی افراد فعال در این حوزه منتظر تعیین آن هستند، قیمت نهایی هر دو کنسول است. درحالی که اطلاعات و شایعات پیرامون مشخصات و قدرت هر دو کنسول بسیار امیدوار کننده‌ است، تمامی توجهات درحال حاضر معطوف به قیمت آن‌هاست. اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند قدرت پردازنده کنسول مایکروسافت یک سر و گردن بالاتر از PS5 خواهد بود. تحلیلگر موسسه industry معتقد است هر دو کنسول با قیمتی یکسان عرضه می‌شوند.

در مقاله‌ای که توسط وبسایت GamesIndustry منتشر شده، پیش بینی‌های تحلیلگر این وبسایت درباره وقایع مختلف سال ۲۰۲۰ را ارائه می‌دهد. یکی از بخش‌های این پیش بینی به حدس و گمان درباره قیمت کنسول‌ها بازمی‌گردد جایی که Piers Harding-Rolls از وبسایت IHS Markit Technology و Dr. Serkan Toto از Kantan Games درباره قیمت احتمالی کنسول‌ها بحث کردند و در نهایت هر دو به یک استنباط رسیدند که کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت با قیمت یکسانی روانه بازار می‌شوند.

به اعتقاد Harding-Rolls هر دو کنسول نهایتا با قیمت ۳۹۹$ عرضه خواهند شد:

انتظار من این است که قیمت عرضه هر دو کنسول Xbox Series X و پلی استیشن ۵ یکسان باشد. بعید به نظر می‌رسد که قیمت پلی استیشن ۵ و Xbox Series X  بیشتر از قیمت ۳۹۹$ دلاری PS4 در زمان عرضه باشد.

قیمت پلی استیشن 5 و Xbox Series X

وی همچنین معتقد است مایکروسافت دو نسخه از Xbox Series X را به بازار عرضه خواهد که یکی از نسخه‌های آن از نسخه اصلی ارزان‌تر و ضعیف‌تر باشد تا بدین ترتیب مایکروسافت بتواند به قیمتی احتمالی ۳۹۹$ دلاری برسد و نسخه قوی‌تر با قیمت بالاتری عرضه شود. به گفته وی سونی از چنین سیاستی پیروی نخواهد کرد( حداقل نه در زمان عرضه):

قیمت بالای کنسول اصلی مایکروسافت را وادار به سیاست عرضه نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تر کنسول نسل بعدی‌اش در زمان عرضه می‌کند. انتظار ندارم سونی نیز از چنین سیاسی پیروی کند بنابراین مایکروسافت انعطاف و قدرت مانور بیشتری در اختیار خواهد داشت که این منجر به افزایش پیچیدگی در معادلات بازاریابی و جذب مشتری خواهد شد. به شخصه منتظر عرضه کنسول ارزان‌تر خواهم ماند.

دیگر تحلیلگر وبسایت؛ Dr. Serkan Toto نیز با تحلیل برابری قیمت پلی استیشن ۵ و Xbox Series X موافق است اما؛ طبق پیش بینی وی قیمت کنسول‌ها کمی بالاتر از گفته Harding-Rolls خواهد بود و قیمتی ۴۹۹$ دلار خواهند داشت:

هر دو کنسول در مقایسه با نسل فعلی در بسیار از موارد از جمله مشخصات، قیمت و ویژگی‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک خواهند بود. مایکروسافت از مورادی که سبب عقب افتادگی او در رقابت شود مانند قیمت بالاتر، پیش بینی من برای هر دو کنسول ۴۹۹$ دلار است. مشخصات ضعیف‌تر و محدودیت‌هایی در خرید و فروش دیسک‌های فیزیکی بازی دوری می‌کند.

تا عرضه کنسول‌ها به بازار زمان زیادی باقی مانده و مایکروسافت و سونی زمان کافی را برای جمع بندی و ارائه دیگر جزئیات کنسول‌ها خود را دارند.
امیدوار هستیم قیمت اعلام شده توسط آن‌ها به پیش بینی تحلیلگر‌ها نزدیک باشد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر