قدرت پردازش پلی استیشن ۵ و Xbox Series X چهار برابر کنسول‌ها فعلی خواهد بود

در ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ , 19:17:17
Xbox Series X,پلی استیشن5

زمان زیادی تا فرا رسیدن زمان عرضه کنسول‌ها نسل بعدی سونی و مایکروسافت باقی نمانده‌است و هر روز اطلاعات بیشتری پیرامون آن‌ها، چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی منتشر می‌شود. زمانی که اطلاعات منتشر شده در مقام مقایسه توانایی‌ها دو کنسول در زمینه‌ها مختلف بر می‌آید، معمولا بیشتر مورد اقبال طرفداران قرار می‌گیرند. طبق گفته‌ها توسعه دهندگانی که موفق بررسی و کار با آن‌ها شده‌اند قدرت پردازش پلی استیشن ۵ و Xbox Series X پنج برابر کنسول‌ها نسل فعلی خواهد بود. با دنیای بازی همراه باشید.

علی رغم اینکه هنوز اطلاعات بی‌شماری پیرامون پلی‌ استیشن۵ و Xbox Series X همچنان نامعلوم است اما؛ طبق شایعات مطرح شده این دو کنسول در بسیاری از ویژگی‌ها از طراحی یکسانی برخوردار هستند. بر اساس اطلاعات رسمی پلی‌ استیشن۵ و Xbox Series X از پردازنده AMD Zen 2 بهره می‌برند که در مقایسه با پردازنده کنسول‌ها نسل فعلی جهشی بزرگ محسوب می‌شود. توسعه دهندگانی که در حال حاضر مشغول بررسی توانایی‌‌ها و شرایط توسعه بازی برای پلی‌ استیشن ۵ و Xbox Series X هستند بسیار از دیدن قدرت پردازش آن‌ها شگفت‌زده شده‌اند.
طراح و برنامه نویس بازی Sword of the Necromancer؛ آقای ویکتور پدرنو( Víctor Pedreño) از استودیو بازی سازی گریموریو آو گیمز(Grimorio of Games) در مصاحبه‌ای با وبسایت Gamingbolt، نتایج بررسی خود از قدرت پردازش پلی استیشن ۵ و Xbox Series X را اینگونه بیان می‌کند:

همانطور که انتظار می‌رفت، قدرت پردازش پلی استیشن۵ و Xbox Series X، سه الی چهار برابر قدرت پردازش کنسول PS4 است اما؛ این [موضوع] برای ما توسعه دهندگان چندان شرایط را تغییر نمی‌دهد. راستش ما برای توسعه بازی‌ها با سخت‌افزارهای کنسول‌ها فعلی راحت‌تر کار می‌کنیم ولی خب مسلما هرچه قدر قدرت پردازش بالاتر رود ما خوشحال‌تر هستیم.

آقای پدرنو درباره جنبه دیگری از سخت‌افزار کنسول‌ها؛ حافظه GDDR6 که به عنوان یکی از ویژگی‌ها اصلی Xbox Series X مطرح شده‌است نیز سخن گفت. طبق گفته ایشان این مموری مانند کارت‌ها SSD که برای هر دو کنسول تایید شده‌است، منجر به دسترسی سریع‌تر به بازی‌ می‌شود. وی معتقد است بازیکنان نباید انتظار تغییرات بصری گسترده را داشته باشند و طبق گفته وی این تغییرات بیشتر در زمینه “طراحی بازی‌ها” خواهد بود:

ما الان در زمانی هستیم که تغییرات گسترده گرافیکی مانند آنچه چیزی که مثلا بین PS1 و PS2 یا PS2 و PS3 دیده شد، دیده نخواهد شد. هنوز مواردی زیادی وجود دارند که باید توسعه پیدا کنند و بهتر شوند اما؛ ما [توسعه دهندگان] باید پیرامون طراحی بازی‌ها نسل بعد به یک دیدگاه ثابت و مشخص برسیم. این بسیار مهم‌تر افزایش قدرت صرف است.

استودیو بازی‌سازی Grimorio of Games سال گذشته عرض بازی در ژانر نقش آفرینی با نام Sword of the Necromancer معرفی کرد که قرار است در سال جاری میلادی برای پلتفرم‌ها نینتندو سوئیچ و رایانه‌ها شخصی عرضه شود. تاریخ دقیق عرضه بازی مشخص نیست.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر