پردازنده PS5 و Xbox Series X این دو کنسول را به PC نزدیک می‌کند

در ۱۳۹۸/۱۲/۰۱ , 20:30:57
پردازنده PS5 و Xbox Series X

به گفته توسعه دهنده عنوان وحشت Dawn of Fear، پردازنده PS5 و Xbox Series X این دو کنسول را به PC نزدیک‌تر می‌کند و امکان خلق “بازی‌های بزرگ‌تر” را فراهم می‌آورد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار صنعت گیم، در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

هر دو کنسول نسل بعد سونی و مایکروسافت، تعطیلات امسال روانه بازار می‌شوند اما، تا همین لحظه نیز هایپ و انتظار برای آن‌ها بسیار شدید است. در کنار در اخیار داشتن درایوهای solid-state، پلی استیشن ۵ و Xbox Series X سری ایکس از تکنولوژی ray-tracing و AMD Zen 2 به عنوان پردازنده اصلی بهره می‌بند. البته همچنان اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری بی شماری درباره این دو کنسول مبهم باقی مانده‌است.

در مصاحبه‌ای که وبسایت Gamingbolt با مدیر عامل استودیو توسعه دهنده عنوان Dawn Of Fear، آقای آنتونیو مانوئل گارسیا چوا (Manuel García Ceva) انجام داده، زمانی از ایشان درباره رم GGD6 ایکس باکس سری ایکس و پتانسیل‌های آن پرسیده شد، وی پاسخ داد:

هر چه حافظه بیشتری در اختیار داشته باشیم، موارد بیشتری را به توانیم به تصویر بکشیم. مهم‌ترین موضوع اما، ایجاد تعادل در توسعه عناوین است تا با ایرادات اساسی مواجه نشویم. اگر بگویم دنیاهای اوپن ورلد فعلی بسیار عظیم هستند، طولی نمی‌کشد که آن‌ها را کوچک تلقی کنیم.

با توجه به اینکه هر دو کنسول از پردازنده AMD Zen 2 استفاده می‌کنند، این چه تفاوتی سخت افزاری با کنسول‌های فعلی ایجاد می‌کند و از موضوع مهم‌تر آنکه چه تاثیری بر روند توسعه بازی‌ها خواهد گذاشت؟ آقای چوا پاسخ می‌دهد:

تاثیر این بخش بر تجربه و تخصص تئوریکال سازندگان خواهد بود. این برای ما خبر خوبیست، زیرا که این قدرت [پردازش] کنسول‌ها را به PC نزدیک‌تر می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های بزرگ‌تری را خلق کنیم.

قیمت نهایی هیچ یک از کنسول‌ها در حال حاضر مشخص نیست اما، گزارشات حاکی از این است که سونی قیمت PS5 را پیش از مایکروسافت اعلام خواهد نمود.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر