پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها به چه صورت خواهد بود

در ۱۳۹۸/۱۲/۰۹ , 16:00:07
پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها,ایکس باکس

در این مقاله تلاش داریم تا نگاهی به دیدگاه‌ها و نظرات آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی مایکروسافت و ایکس باکس پیرامون پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها و رویکرد‌های آن بیندازیم. این مقاله توسط ایشان نگارش و در وبسایت news.xbox منتشر شده‌است. همراه دنیای بازی باشید.

نسل آینده کنسول‌ها الهام بخش‌تر از همیشه خواهد بود. خلاقیت در بازی‌ها رشد خواهد کرد. سرویس‌های نوپا امکان تجربه عناوین بیش‌تر را برای مخاطبان فراهم می‌کنند و آن‌ها را به بازی‌ها، توسعه‌ دهندگان و استریمر مورد علاقه‌شان نزدیک‌تر می‌کنند. تکنولوژی کلود گیمینگ (Cloud Gaming) استریم کنسولی و تجربه بازی‌ها با دوستان را ممکن می‌کند. همه فعالان حوزه گیم بی صبرانه در انتظار طلوع نسل آینده هستند.

ما می‌دانیم که مخاطبان خواستار این هستند که کنسول‌های نسل آینده استانداردهای جدیدی از سرعت پردازش و قدرت گرافیکی ارائه دهند و به کمک یکدیگر بازی را نمایش دهند که بی‌نظیر و زنده جلوه کند. این خواسته تنها به وسلیه خلق جهان‌هایی چشم‌نواز و همه‌جانبه امکان پذیر است. خواسته دیگر نوآوری در قسمت پردازنده است. پردازنده و حافظه‌هایی پر سرعت که در چشم بر هم زدنی بازی‌های جدید را نمایان کنند و عناوین متعدد از سازندگان مختلف را به مخاطب ارائه کند.

ما کنسول Xbox Series X را به عنوان پروژه اصلی داخلی خود تعریف کرده‌ایم و از بازخورد محبت آمیز طرفداران بسیار خرسندیم. اینجا [در بخش ایکس باکس] آنچه اهمیت دارد، شفافیت و مشخص بودن با مخطبان‌مان است. مفتخرم تا برخی از جزئیات تکنولوژی‌هایی که در کنسول نسل بعدی بکار رفته‌است را با شما درمیان بگذارم. در E3 امسال جزئیات کامل‌تر ارائه خواهد شد.

Phil Spencer, شرکت مایکروسافت (Microsoft), کنسول Xbox One, کنسول Xbox Series Xیک بالانس بی‌نظیر میان سرعت و قدرت

در مقایسه با نسل‌های پیشین، Xbox Series X بالانس بی‌نظیری را میان قدرت و سرعت در طراحی خود جای داده‌است. از برترین تکنولوژی‌های موجود بهره می‌برد تا جهان‌هایی چشم‌نواز، پویا و زنده را پردازش کند و هم‌چنین هر جنبه‌ای که ذره‌ای به تجربه مخاطب لطمه وارد کند را به حداقل رسانده‌است. تیم ایکس باکس موظف است بهترین ابزار ممکن را در اختیار توسعه دهندگان خود قرار دهد تا به اهداف جاه‌طلبانه خود دست یابند و حداکثر برداشت از ظرفیت و توانایی کنسول را داشته‌ باشند.

  • پردازنده اختصاصی نسل بعد

Xbox Series X قرتمندترین کنسولی است که ما تا کنون ساخته‌ایم که از طراحی اختصاصی طراحان ما و معماری جدیدترین پردازنده AMD و RDNA بهره می‌برد. این پردازنده تا ۴ برابر از پردازنده Xbox One قدرتمندتر است که این موضوع تا ۱۲ ترافلاپس عملکرد GPU را ارتقا می‌دهد، دو برابر قوی‌تر از Xbox One X و تا هشت برابر قوی‌تر از Xbox One. ایکس باکس یری ایکس حقیقتا تحولی بزرگ در پردازش و قدرت گرافیکی خواهد بود و با کمک تکنیک‌های پیشگام نرخ فریم بالاتر، جهان‌های پهناورتر و پیچیده‌تر و تجربه‌ای همه جانبه و کامل که به تا به حال نظیری نداشته‌است را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

  • (Variable Rate Shading (VRS

VRS اختصاصی وثبت شده ما این امکان را در اختیار توسعه دهندگان می‌گذارد تا بالاترین بازدهی را از Xbox Series X برداشت کنندو دیگر ناچار به صرف زمان روی فرم دادن پیکسل به پیسکل بازی به وسیله حلقه‌های GPU نباشند. آن‌ها این امکان را دارند که افکت‌های خاصی صرفا برای یک کاراکتر در نظر بگیرند و یا آن‌ها را برای یک محیط خاص تعریف کنند. این تکینک منجر به نرخ فریم پایدارتر و رزولوشن بالاتر خواهد شد و همه این‌ها بدون ذره‌ای اثر منفی روی کیفیت تصاویر رخ خواهد داد.

  • فناوری رهگیری پرتو پرشتاب سخت‌افزاری دایرکت ایکس

به کمک این فناوری محیط‌های پویا و واقع گرایانه‌ای خلق خواهد شد که تا به حال در کنسول‌ها وجود نداشته‌است. منظور از واقع گرایانه نورپردازی‌های واقعی، بازتاب‌های دقیق و صداگذاری‌هایی همانند زندگی واقعی است.

  • فناوری Dynamic Latency Input

در زمینه پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها ما با بهینه سازی این فناوری و به کار گیری آن در کنتلرهای بی‌سیم خود و همچنین با طراحی پروتکل ارتباطی اختصاصی میان کنتلر و کنسول، منجر به همگام سازی لحظه‌ای میان کنتلر و نمایشگر می‌شود. این به معنای کنتلرهای دقیق‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

  • HDMI 2.1

به کمک فروم انحصاری HDMI و ارتباط مناسب با تولیدکنندگان نمایشگرها و تلویزیون‌ها و همچنین استفاده از ویژگی‌هایی مانند ALLM و VRR تجربه بصری بهتر از همیشه خواهد شد. ALLM به کنسول این امکان را می‌دهد که تلویزیون را روی حالتی قرار دهد که کم‌ترین ناپیدایی را داشته باشد و VRR نرخ تازه سازی تصاویر تسوط تلویزون را با نرخ فریم کنسول همگام می‌کند.

  • پشتیبانی از ۱۲۰ فریم بر ثانیه

با این نرخ فریم توسعه دهندگان نرخ فریم استاندارد ۶۰ فریم بر ثانیه را کنار می‌گذارد و لحظاتی واقعی‌تر و اکشن‌های سریع‌تر خلق می‌کنند.

  • سازگاری بالای کنسول نسل بعد

توانایی‌ها و قابلیت‌های Xbox Series X از همه جهات بالا است. این به معنای تصاویر واقعی و سرعت بارگذاری است که تعاریف مخاطب از این موضوعات را بازتعریف می‌کند. ما می‌خواهیم به وعده خود مبنی بر سازگاری Xbox Series X وفادار بمانیم و تکنولوژی‌هایی را ارائه دهیم تا مخاطب راحت‌تر بتواند بازی خود را روی نسل‌های گوناگون تجربه کند.

  • چهار نسل از کنسول‌های گیمینگ

بخش از عمل به وعده سازگاری Xbox Series X به معنای وفاداری به قابلیت Backward برای تجربه بازی‌های ایکس باکس اورجینال و ایکس باکس ۳۶۰ است و تمامی این‌ها بهتر از همیشه به نظر خواهد رسید. بازی‌های مورد علاقه شما از جمله بازی‌های که روی سرویس گیم پس قرار دارند از نرخ فریم پایدارتر، بارگذاری سریع‌تر و رزولوشن بهبود یافته بهره می‌برند. تمامی این‌ها بدون هیچ دخالتی از سوی توسعه دهنده ممکن می‌شوند.

  • تحویل هوشمند

به کمک پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها و این فناوری، مشتری تنها یک بار بازی را خریداری خواهد کرد و مطمئن خواهد بود که نسخه درست آن بازی، نسخه ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری ایکس به او تحویل داده می‌شود. ما متعهد هستیم که از این تکنولوژی در تمامی بازی‌های استودیوهای زیر مجموعه ایکس باکس، استفاده کنیم که این موضوع شامل عنوان Halo Infinite نیز می‌شود. این تکنولوژی برای تمامی سازندگان و ناشرانی که قصد دارند عنوان خود را ابتدا برای ایکس باکس وان و سپس ایکس باکس سری ایکس عرضه کنند، در دسترس است.

  • ایکس باکس گیم پس

در کنار امکان تجربه بازی‌های چهار نسل از کنسول ایکس باکس، ما به روند عرضه بازی‌های جریان اصلی مانند Halo Infinite برای سرویس ایکس باکس گیم پس ادامه می‌دهیم. خواسته ما ایجاد شرایطی است تا میلیون‌ها کاربر خود را در آرشیو با کیفیت گیم پس غرق کنند و به تجربه بازی‌های مورد علاقه‌شان بپردازند.

نسلی با محوریت بازیکنان

Xbox Series X سریع ترین و قدرتمندترین کنسول ماست و برای نسلی طراحی شده که بازیکن را در محوریت قرار می دهد. این به معنای یک تجربه گیمینگ خالص است که در یک کنسول با طراحی قوی و محکم است که این امکان را به بازیکن می‌دهد تا چهار نسل از کنسول‌ها را ساعت‌ها تجربه کند و کم‌تر در صفحات لودنیگ منتظر بماند.

چه از طریق تقویت پانزده استودیو زیر مجموعه ایکس باکس، چه از طریق گسترش روش‌های تجربه بازی به کمک کلود گیمینگ، چه از طریق بالا بردن کیفیت آرشیو ایکس باکس گیم پس تمام اهداف اعضای تیم ایکس باکس آن است که موانع میان مخاطب و راه‌های ایجاد یک تجربه بی‌نظیر گیمینگ را از میان بردارد.

ما در مراسم E3 امسال جزئیات بیشتری از پیشرفت سخت افزاری نسل بعد کنسول ها ارائه خواهیم کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر