بافت ها در Xbox Series X بهتر از PS5 به نمایش درمی‌آیند

در ۱۳۹۹/۰۱/۰۶ , 13:00:56
بافت-ها-در-Xbox -Series -X

گزارشات متعدد و نظریه تحلیلگران به اجرای بهتر بافت ها در Xbox Series X نسبت به پلی‌استیشن ۵ اشاره دارد. آیا این قابلیت عامل اصلی پیروزی مایکروسافت در نسل بعد است؟ با دنیای بازی همراه باشید.

قبل‌ از رونمایی از سخت‌افزار کنسول پلی‌استیشن۵ ، شرکت مایکروسافت اطلاعات بسیار زیادی از کنسول نسل بعدی خود منتشر کرد. از قدرت GPU دوازده ترافلاپس و معماری انحصاری RDNA 2 تا دسترسی به ۱۲۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴K واقعی که با تکنیک BCPack باعث متراکم‌سازی بافت‌ها شده و تصاویر با وضوح بیش‌تری پخش خواهند شد. در کنفرانسی که شرکت سونی برای معرفی پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته بود، اطلاعات و موارد جدیدی توسط آقای مارک سرنی، معمار ارشد PS5 به اشتراک گذاشته شد. یکی از این مواردی که آقای سرنی به آن اشاره داشت، فناوری به نام Kraken بود که در کنسول PS5 تعبیه شده است.

این قابلیت باعث رفع فشار حداکثری برروی بافت‌ها می‌شود و دیگر شاهد کشیدگی بافت‌ها نخواهیم بود. اگرچه این مورد یکی از خاص‌ترین مواردی است که دو شرکت مایکروسافت و سونی بر روی آن تمرکز کرده و با توجه به اینکه این قابلیت تعبیه شده در کنسول‌‌های نسل بعد چقدر می‌تواند کارآمدتر از کنسول‌های نسل فعلی باشد، ثابت کرده است که کاملا برای سازندگان بازی‌ها برای توسعه عناوین خود مفید است.

نحوه رفع فشار بافت‌ها در Xbox Series X چیزی نیست که مایکروسافت درباره آن زیاد صحبت کرده باشد، اما طبق صحبت‌های متخصصان این صنعت، این قابلیت در کنسول مذکور بهتر از PS5 عمل خواهد کرد. طبق صحبت‌های آقای ریچارد گلدریچ که سابقه کار در شرکت Valve و استدیو Ensemble را دارد، رفع فشار بافت‌ها در Xbox Seris X که BCPack نام دارد، گزینه قوی‌تر نسبت به قابلیت Kraken در PS5 است.

مقایسه Xbox Seris X و PS5 عامل اصلی پیروزی ناگهانی مایکروسافت نیست، بلکه BCPack که قابلیت جدید فشرده‌سازی بافت‌ها در Xbox Series X محسوب می‌شود، عامل اصلی است. ما هنوز اطلاعات واقعی در این باره نداریم، اما این امکان وجود دارد که تکنولوژی BCPack از قابلیت Karken قوی‌تر باشد.

با این حال چیزی که معلوم است، قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل بعد حتی نسبت به کنسول‌های میان نسلی این نسل است. بر اساس گزارشات مختلف کنسول‌های نسل بعد چهار برابر قوی‌تر از کنسول‌های کنونی خواهند بود.

نظرات خود را در مورد قابلیت BCPack کنسول ایکس باکس سری ایکس با ما درمیان گذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر