سیستم جریان هوا Xbox Series X هفتاد درصد بیشتر از کنسول نسل قبل است

در ۱۳۹۹/۰۱/۱۲ , 09:00:43
سیستم جریان هوا Xbox Series X

طبق گفته معمار کنسول مایکروسافت سیستم جریان هوا Xbox Series X بسیار قدرتمندتر Xbox One است. سیستم خنک کاری سری ایکس ۲۰ درصد بیشتر از کل کنسول ایکس باکس وان به جریان هوا نیازمند است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

با گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل بعد، روند انتشار اطلاعات و جزئیات این کنسول‌ها بیش از پیش تسریع می‌یابد. هفته‌های پیشین مایکروسافت و سونی مشخصات سخت‌افزاری کنسول‌های خود را معرفی کردند. با توجه به این سیستم سخت‌افزاری قدرتمند، مسلما به یک سیستم خنک کاری پیشرفته نیاز است. سونی از یک سیستم جدید برای خنک کاری بهره می‌برد تا میزان تولید آلودگی صوتی را به حداقل برساند. طراحی و تولید این سیستم هزینه گزافی برای سونی داشته‌است. مایکروسافت نیز در این زمینه فعال ظاهر شده‌است. آقای کریس کوجاوسکی (Chris Kujawski)، معمار ارشد کنسول Xbox Series X در مصاحبه‌ای با وبسایت دیجیتال فاوندری درباره سیستم جریان هوا این کنسول سخن گفت:

با توجه به همچنین سیستم قدرتمندی، این کنسول به حجم هوای زیادی نیاز دارد و این میزان هوا باید با کم‌ترین آلودگی صوتی جریان یابد. روش‌های متعددی برای ایجاد سیستم جریان هوا وجود دارد و استفاده از یک فن تک محوه بهینه‌ترین روش و کم صدا‌ترین روش است. البته باید چندین بهینه‌سازی در سیستم فن صورت می‌گرفت، تعداد پره‌ها، شعاع انحنای آن‌ها و… ما را به بهینه‌ترین سیستم ممکن رساند.

ما با استفاده از چندین حفره موازی در بالای کنسول و بهره بردن از یک فن بسیار قدرتمند و با ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر، توانسته‌ایم یک ساز و کار کاربردی و با کم‌ترین آلودگی صوتی تولید کنیم. این معماری در کنار این موارد سبب می‌شود سیستم جریان هوا Xbox Series X در مقایسه با ایکس باکس وان هفتاد درصد بیشتر باشد.

کنسول نسل آینده مایکروسافت در بازه تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار می‌شود. با توجه به لغو برگذاری رویداد E3 2020، مایکروسافت در نظر یک رویداد آنلاین برای انتشار جزئیات بیشتر این کنسول برگذار کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر