نگاهی به صحبت های نیل دراکمن درباره The Last of Us Part 2 پیرامون تاخیر دوباره بازی
صحبت های نیل دراکمن درباره The Last of Us Part 2 در برنامه PlayStation Blogcast، به طور مفصل شرایط بازی و دلایل تاخیر آن را شرح میدهد. با دنیای بازی همراه باشید.
به دنبال خبرهای منتشر شده در هفته گذشته مبنی بر به تعویق افتادن عرضه بازی The Last of Us Part 2 و انتقال آن به تاریخی نامشخص، نیل دراکمن (Neil Druckmann) کارگردان و خالق بازی و از مدیران ارشد استودیو بازیسازی ناتیداگ(Naughty Dog)، طی مصاحبهای با وبسایت PlayStation و در اپیزود ۳۵۹ از برنامه Blogcast، در مورد تاخیر چندباره در عرضه بازی The Last of Us Part 2، توضیحات مفصلی را ارائه داد. وی همچنین در این گفتگو به مواردی در خصوص وضعیت توسعه این عنوان با توجه به بحران ناشی از ویروس کرونا، مشکلات عرضه نسخه دمو و گزینههایی که در جهت نحوه انتشار نسخه نهایی بازی مورد بررسی قرار گرفته است نیز اشاره نمود. به عقیده دراکمن، توسعه قسمت دوم بازی در «یک قدمی خط پایان» قرار دارد.
برنامه PlayStation Blogcast
برنامه Blogcast، پادکستی صوتی است که از طریق وبسایت رسمی پلیاستیشن، بهصورت هفتگی منتشر شده و در خصوص مباحث مختلف صنعت ویدئوگیم جهان و بازیهای روز و با رویکردی ویژه به کمپانی سونی، به گفتگو با میهمانان میپردازد. اولین قسمت این برنامه در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی و به میزبانی سید شومان (Sid Shuman) منتشر شده است.
در جدیدترین قسمت از Blogcast، سید شومان، میزبانی نیل دراکمن سازنده بازی The Last of Us را بر عهده داشت و این دو در خصوص تاخیر بازی و وضعیت توسعه آن با یکدیگر به گفتگو پرداختند.
وضعیت توسعه The Last of Us Part 2 چگونه است
دراکمن در ابتدای برنامه و پس از صحبتهای آغازین، به سرعت سراغ اصل مطلب رفت و گفت: «بله. هنوز ایراداتی در بازی وجود دارد که ما در حال برطرف کردن آنها هستیم. تمام تیم تلاش میکند تا بازی را تا جایی که امکان دارد صیقل دهد. تمام زمان خود را روی بخش به بخش بازی صرف میکنیم تا آن را به استانداردهای سختگیرانه ناتیداگ برسانیم.»
این دوره زمانی طاقتفرسایی برای ماست. بازی تقریباً تمام شده و در یک قدمی خط پایان است و حالا باید به یک نتیجه مشترک برسیم تا بهترین راهی که بازی در دسترس طرفداران قرار گیرد را پیدا کنیم.
وقتی Sony Interactive Entertainment تاخیر در عرضه دو بازی The Last of Us Part II و Marvel’s Iron Man VR را اعلام کرد، دلیل آن را مشکلات به وجود آمده در برنامهریزی و اجرا و آمادهسازی محصول به دلیل همهگیری ویروس کرونا و وجود این بحران جهانی بر شمرد.
چه اتفاقی برای پیش خریدهای بازی افتاد؟
اما با در نظر داشتن افزایش روزافزون فروش دیجیتالی بازیها، برای طرفداران و کاربرانی که این دو عنوان را از روی فروشگاه PlayStation خرید کردهاند، این پرسش به وجود آمده که چه اتفاقی برای وضعیت خرید آنها خواهد افتاد. سونی و ناتیداگ نیز چند روز پیش، در راستای حل این نگرانی هواداران و با ابراز تاسف از رخداد پیش آمده، در تلاش هستند تا هزینه انجامشده توسط کاربران را به حساب آنها در PlayStation Store باز گردانند. در حال حاضر نیز The Last of Us Part 2 بهطور موقت از روی فروشگاه play station برداشته شده است و امکان پیشخرید بازی وجود ندارد.
بالاخره بازی The Last of Us Part 2 چه زمانی عرضه می شود
سید شومان، میزبان این قسمت از برنامه Blogcast و مدیر ارشد ارتباطات SIE، از دراکمن در خصوص تاریخ جدید عرضه بازی نیز سوالاتی را پرسید.
در ادامه صحبت های نیل دراکمن درباره The Last of Us Part 2 ، وی بیان کرد در خصوص تاریخ عرضه جدید، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. اما توضیح داد که لازم است امکان ارائه نسخههای فیزیکی به کاربران و زیرساختهای اینترنتی عرضه دیجیتالی آن در سراسر جهان در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: «بازی The Last of Us Part II یک اثر جهانی است و کاربران در سرتاسر کره خاکی منتظر آن هستند و ما میخواهیم مطمئن شویم که امکان دسترسی به این بازی برای همه فراهم خواهد بود. اگر امکان داشتن این بازی فقط برای بخش کوچکی از کاربران فراهم باشد، آنهایی که بازی برایشان قابل دریافت نیست چه خواهند کرد؟»
بنابراین اکنون در حال بررسی گزینههای مختلف هستیم که بهترین راه برای در اسرع وقت رسیدن بازی به همه طرفداران چیست؟ در عین حال این مساله به ما زمان میدهد تا چیزهایی را در بازی بهبود دهیم.
آیا دمویی از The Last of Us Part 2 منتشر می شود؟
در این گفتگو به موضوع ارائه نسخه دمو کوتاهی از بازی به رسانهها در رویدادی در سپتامبر ۲۰۱۹ و در پشت درهای بسته نیز اشاره شد. به نظر میرسد که روی کاغذ، پنهان کردن محتوای اصلی بازی تا زمان نهایی شدن آن و ایجاد اشتیاق در طرفداران، مسالهی قابل پذیرشی باشد. اما در نظر دراکمن این قضیه به این سادگیها هم نیست.
وقتی دمویی از بازی را در اختیار دارید، میتوانید آن را در یک کنفرانس یا یک رویداد مطبوعاتی منتشر کنید و افرادی از ناتیداگ را در آنجا داشته باشید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب پیش میرود، اما این مساله برخلاف تصور اصلا ساده به نظر نمیرسد.
دراکمن اضافه کرد که نسخه دموی بازی که در اختیار رسانهها قرار گرفته بود، در واقع کل بازی را روی دیسک همراه خود داشت. اما تیم توسعهدهنده به گسترش و بهبود تنها بخشی که تصمیم به ارائه آن داشتهاند، پرداخته بودند. دراکمن ادامه داد که برای عرضه یک دموی استاندارد و مناسب روی PSN، «حجم عظیمی از کار» لازم است و ناتیداگ ترجیح میدهد تا زمان و منابع خود را بر محصول نهایی متمرکز کند.
دراکمن در ادامه مصاحبه گفت که بازی «بسیار بهبود یافته است» و از آنجا که بیش از هفت ماه پیش دموی آن به رسانهها نشان داده شده است، آن پیشنمایش در زمان فعلی تغییرات فراوانی کرده و دیگر منسوخ شده است.
شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر استودیو ناتی داگ گذاشته است؟
در ادامه گفتگو، صحبت های نیل دراکمن درباره The Last of Us Part 2 و سید شومان به سمت و سوی شرایط فعلی جامعه در اثر فراگیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر بستر بازیهای رایانهای و به ویژه استودیو بازیسازی ناتیداگ کشیده شد. دراکمن بیان کرد که کارمندان استودیو Naughty Dog قبل از جدی شدن بحران شیوع ویروس کرونا، در خانه و در سراسر کشور کار خود را بهصورت دورکاری آغاز کردند. ناتیداگ همچنین اعتبار ویژهای را برای سرعت بخشیدن به این کار، به واحدهای فناوری اطلاعات و عملیات استودیو اعطا کرد. زیرا توسعه کامل بازی در خارج از استودیو، قبل از پیدایش شرایط فعلی و با زیرساختهای موجود آن زمان، چندان گزینهی قابل اتکایی نبود. اما پس از تغییر شرایط جامعه، اولویتهای استودیو نیز تغییر کردند.
دراکمن گفت: «بدیهی است که اکنون و با شرایط فعلی، میزان کارآیی افراد متفاوت باشد. مردم که من هم شامل آنها میشوم، فرزندان و خانواده خود را در خانه دارند و در قبال آنها مسئول هستند. بنابراین باید تعادلی را بین مسئولیت خانواده و طراحی بازی برقرار کنیم. اما همه روحیه خود را حفظ کرده و بهشدت از آن مراقبت میکنیم.»
فرهنگ محیط کار استودیو Naughty Dog از زمان گزارش وبسایت Kotaku در این خصوص که ماه گذشته منتشر شد، توسط سایر رسانهها مورد بررسیهای ریزبینانهتری قرار گرفته است. نگاه گستردهتری پس از آن، به دورههای سخت کاری و کرانچ و فشار زیاد روی کارکنان از سوی رسانهها شده است. البته اقدامات انجام شده برای ادامه کار در میان همهگیری ویروس کرونا، ممکن است این مسائل را حل نکرده باشد. اما طبیعتا فشار کاری به مقدار زیادی برداشته خواهد شد.
نیل دراکمن در خصوص دورکاری کارکنان ناتیداگ گفت: «به همکاران خود گفتیم ببینید در حال حاضر اتفاقات نگرانکنندهی زیادی در جهان رخ میدهد. برای مراقبت از خود وقت بگذارید. اوقات خود را در کنار خانواده خود صرف کنید. اگر به تاریخ انتشار تعیینشده نرسیدیم، خب نرسیدیم. یک فکری برایش میکنیم. شما و سلامتی شما مهمترین مساله است.»
حتی اکنون که بازی در مراحل پایانی قرار دارد، به کارکنان خود میگوییم که اگر نیاز به استراحت دارید چند روزی را استراحت کنید. هر کاری را که باید انجام دهید، انجام دهید تا از خود مراقبت کنید. توسعه بازی هست و جایی نمیرود.
وی اضافه کرد که پس از سالها کار روی بازی و بررسی و تحلیل اینکه طرفداران پس از انتشار اثر، چگونه به آن واکنش نشان خواهند داد، خوشایند نیست که The Last of Us Part II بدون داشتن برنامهای منسجم و کارآمد، در شرایط کنونی منتشر شود.
در انتها چه اتفاقی رخ می دهد؟
در پایان این گفتگو نیز دراکمن بدین شکل صحبت خود را پایان داد: «ما در درون استودیو میدانیم که بازی خوبی داریم و فقط باید کمی صبر کنیم تا آن را برای عرضه به هواداران، به نتیجه نهایی و مطابق با استانداردهای ناتی داگ برسانیم. من میدانم هواداران ناامید شدهاند و باور کنید که وقتی این را میگویم، اگر نه بیشتر اما ما هم به اندازه شما ناامید شدهایم. متاسف هستیم که نتوانستیم به موقع بازی را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.»
بازی The Last of Us Part II در ابتدا قرار بود در فروردین ماه ۹۹ عرضه شود. اما پس از مدتی تاریخ عرضه آن به دلیل نیاز به بهبود بیشتر بازی به خرداد ۹۹ انتقال پیدا کرد. در هفته گذشته و طی اطلاعیهای از سوی استودیو ناتیداگ، عرضه این عنوان مورد انتظار به تاریخی نامعلوم در آینده و احتمالا پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا جابجا شد. اولین بار نسخه اول بازی The Last of Us در سال ۲۰۱۳ و برای کنسول پلیاستیشن ۳ منتشر شد و اکنون پس از گذشت هفت سال، طرفداران این اثر همچنان در انتظار لذت بردن از تجربهای کمنظیر با الی و جوئل در جهان پساآخرالزمانی The Last of Us Part II هستند.
نظرات خود را در مورد صحبت های نیل دراکمن درباره The Last of Us Part II در برنامه PlayStation Blogcast و شرایط خاص این اثر مورد انتظار با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اخر از این کرونا میمیریم و لست رو بازی نمی کنیم.
مقاله بسیار خوبی بود.مرسی از شما