505 Games, Xbox One S, کنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) بررسی بازی Journey To The Savage Planet
در ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ , 17:04:18
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده Typhoon Studios
ناشر 505 Games
رده بندی سنی T
پلتفرم PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بررسی بازی Journey To The Savage Planet

تارزان قرن بیست و یکم

- میانگین امتیازات متاکریتیک
6.5 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده Typhoon Studios
ناشر 505 Games
رده بندی سنی T
پلتفرم PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
0
در ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ , 17:04:18

در سال ۲۰۱۷ در مونترآل کانادا، استودیو تایفون «Typhoon Studios» توسط چند تن از افراد با تجربه صنعت راه اندازی شد. این استودیو تازه تاسیس، از کارمندان سابق کمپانی‌های بزرگی مانند یوبی‌سافت «Ubisoft»، الکترونیک آرتز «Electronic Arts» و برادران وارنر «Warner Bros» تشکیل شده است. حال پس از سه سال از شروع کار این استودیو، شاهد عرضه اولین بازی آنها هستیم. این بازی Journey To The Savage Planet نام دارد. یک اثر اول شخص که ترکیبی از المان‌های عناوین سکوبازی «Platformer» و اکشن و ماجراجویی را در خود جای داده است. البته کمی هم مترویدوانیا به عنوان ادویه در بازی استفاده شده است. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد ساخته جدید استودیو تایفون بدانید؛ با بررسی بازی Journey To The Savage Planet در دنیای بازی همراه ما باشید.

این نقد و بررسی پس از ۱۵ ساعت تجربه بازی روی کنسول Xbox One  انجام شده است.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet

وحشی

بازی در سیاره ARY-26 جریان دارد. سیاره‌ای که شاید مقصد بعدی انسان‌ها برای زندگی باشد. شما توسط کمپانی Kindred که چهارمین کمپانی عرصه فضایی است؛ مأمور به بررسی سیاره ARY-26 هستید. وظیفه شما اکتشاف برای یافتن منابع در سیاره و بررسی وضعیت حیات آن هستید. اما همه چیز طبق برنامه نیست. سوخت سفینه شخصیت اصلی بی نام و نشان بازی تمام شده است. حال شما هستید و یک سیاره برای اکتشاف و یافتن سوخت برای فرار. البته شما آنچنان هم تنها نیستید. یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند به نام EKO شما را در مسیر ناشناخته‌ها یاری می‌کند. همراهی که در صورت نبودش زندگی و اکتشاف در سیاره غیر ممکن می‌شود. البته باید از این هوش مصنوعی بابت نامگذاری شخصیت اصلی بازی قدردانی کرد. او شخصیت اصلی بازی را فضانورد (Spaceman) صدا می‌کند و حتی شعری در وصف مرگ‌های پی در پی او می‌خواند. شاید نام خلاقانه‌ای نباشد اما کار راه انداز است.

شاید در نگاه اول با خود فکر کنید که بازی کاملا جدی باشد. اما اصلا و ابدا جدی نیست. در جای جای سیاره به اصطلاح وحشی، رویکرد طنز به وضوح قابل مشاهده است. تبلیغات و پیام‌هایی که از زمین برای شما ارسال می‌شوند؛ نمونه‌ای ازاین رویکرد است. اما در این موضوع فقط در این دو بخش نیست. سازندگان تلاش کردند که این موضوع تقریبا در همه جای بازی از دیالوگ‌های هوش مصنوعی تا طراحی شخصیت‌ها وجود داشته باشد. اما به احتمال زیاد افراد در برخورد با این رویکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروهی ارتباط برقرار کرده و گروهی خیر. حتی اگر نتوانستید با این موضوع کنار بیایید؛ اصلا نگران نباشید. بازی هنوز چیز‌های زیادی در چنته دارد که در ادامه کامل با آنها آشنا می‌شویم. پس همچنان با ما همراه باشید.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
نقد بازی Journey To The Savage Planet| حالت Photo Mod بازی

پالت رنگ

سیاره وحشی بسیار زیبا و متنوع است. زیبایی که در همه جای آن هوش از سر شما می‌برد و تنوعی که جلوی خسته شدن شما را می‌گیرد. گرافیک بازی به هیچ عنوان تلاشی در جهت واقع گرایانه نشان دادن خود نداشته و ندارد. اما این موضوع نقطه ضعف نیست. بازی از نظر جلوه‌های بصری بسیار زیبا و عالی است. شاید بهترین نباشد اما چیزی از عناوین دیگر کم ندارد. طراحی محیط خوب نیز به هر چه زیبا‌تر شدن بازی کمک کرده است. محیط زیبا، جذاب و متنوع طراحی شده و صد البته چالش‌های فراوانی را جلوی راه شما قرار داده است. تنوع در جهان نسبتا برزگ بازی به راحتی قابل لمس است.

جهان بازی شامل مناطق برفی و سرد تا جنگل و دشت و… می‌شود. هر کدام از این مناطق جذابیت‌ها و چالش‌های متفاوتی نیز جلوی پای شما قرار می‌دهد. از این رو به سادگی می‌توان متوجه با تجربه بودن سازندگان بازی شد. هر چه باشد کارگردان بازی در گذشته تجربه‌های بزرگ و موفقی را پشت سر گذاشته است. آقای الکس هاچینسون «Alex Hutchinson» کارگردان نسخه سوم Assassin’s Creed، وظیفه کارگردانی این بازی را نیز بر عهده داشته که این کار را به خوبی انجام داده است.

برای گرفتن عکس و ثبت خاطرات از بازی می‌توانید به Photo Mode مراجعه کنید. شاید با کامل‌ترین Photo Mode رو به رو نباشیم. اما کار شما را راه می‌اندازد. راستی در این حالت عکاسی به صورت سوم شخص بوده و حالت اول شخص ندارد. اما نگران نباشید. با کمی جا به جا کردن زاویه دوربین و حالت‌ها می‌توانید عکس‌های خوب و جذابی را ثبت کنید.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet| این عکس با Photo Mod گرفته شده است.

پیستول همه کاره

در همان ابتدای بازی شما یک پیستول دریافت می‌کنید که با پیشرفت در بازی و جمع کردن منابع می‌توانید آن را ارتقا دهید. شاید تعجب کنید اما تا آخر خبری بازی سلاح جدید نیست. شما باید با ارتقای این سلاح به سبک بازی‌های مترویدوانیا نیاز‌های خود را برطرف کنید. آپگرد کردن و اضافه کردن قابلیت به ابزار و وسایل که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ توسط پرینتر سه بعدی داخل سفینه انجام می‌شود. برای این کار باید منابع مورد نیاز هر کدام را از جهان بازی پیدا کنید. بعد از آن به سفینه بازگشته و آیتم مورد نیاز را تقویت کنید.

لوت کردن و کِرفت کردن در بازی نقش اساسی داشته و برای پیشروی در بازی باید این کار‌ها را انجام دهید. البته این کار لذت بخش بوده و با اینکه بخش زیادی از بازی را شامل می‌شود؛ اما اصلا خسته کننده و تکراری نیست. هر چه در بازی بیشتر پیشرفت می‌کنید؛ منابع جدیدی پیدا می‌کنید که هر کدام برای ارتقا دادن ابزار لازم و ضروری هستند. صحبت از ابزار شد. بیایید نگاهی به ابزار و وسایلی که در اختیار گیمر بوده؛ بیاندازیم. به پیستول که بالا‌تر اشاره کردیم. اما ابزار دیگری نیز وجود دارد. اولین و مهم‌ترین آنها قلاب است. این قلاب در بازی نقش بسیار زیادی مخصوصا در حل معما‌ها و جا به جا شدن در محیط دارد. بسیاری از محیط‌ها و سکو‌هایی که در بازی قرار دارند نیز به واسطه وجود همین قلاب است. ابزار دیگر کوله پشتی «Backpack» است. این ابزار به شما قابلیت دوبار پرش پشت سر هم «Double Jump» را می‌دهد. در ادامه و با تقویت آن می‌توانید به پرش‌های عمودی بلند‌تری دست پیدا کنید. ابزار آخر اما اسکنر است. با اسکنر می‌توانید موجودات و ناشناخته‌های سیاره وحشی را بهتر بشناسید. با اسکن هر چیزی هوش مصنوعی به کمک شما آمده و توضیحاتی در مورد آن به شما ارائه می‌دهد.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
نقد بازی Journey To The Savage Planet

هجوم از زمین و آسمان

مبارزات بازی بسیار خوب از آب درآمده است. هر چه بیشتر در سیاره وحشی پیشروی می‌کنید؛ چالش بیشتری را با خود همراه می‌کنید. مبارزات مخصوصا با باس‌های بازی بسیار جذاب بوده و هر کدام استراتژی خاص خود را می‌خواهد. تنها مشکل این بخش افت فریم در مبارزات شلوغ است. مثلا زمانی که با بیش از ۴ دشمن درحال مبارزه باشید؛ افت فریم نیز به تعداد دشمنان افزوده می‌شود. اما این افت فریم آنچنان مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند و افت زیادی را شاهد نیستیم.

در طرف دیگر معما‌های بازی قرار دارند. معما‌ها بسیار استادانه طراحی شده و نیازمند فکر هستند. برخی از این معما‌ها دو عنصر فکر و زمان بندی را همزمان نیاز دارد. در نتیجه چالش زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته این چالش‌ها بدون الگوریتم نبوده و سازندگان برای طراحی و اجرای هر کدام حسابی وقت صرف کرده‌اند. برای حل و طی کردن این چالش‌ها حتما به صدای هوش مصنوعی بازی گوش دهید. راستی به صدا‌ها و موسیقی نیز سری بزنیم. شاید بازی قطعات لایسنس شده یا شاهکاری نداشته باشد. اما همین موسیقی‌های موجود نیز برای ما کافی هستند. تم موسیقی‌ها و محل استفاده از آنها نیز دقیق بوده و با جو و محیط و روند داستان بازی هماهنگی کامل را دارند.

بازی یک حالت همکاری دو نفره آنلاین را نیز شامل می‌شود. در این حالت شما می‌توانید با یکی از دوستان خود بازی را تجربه کنید. تجربه شیرین و لذت بخشی هم در انتظار شما خواهد بود. اما یک مشکل وجود دارد. شما نمی‌توانید بازی را متوقف کنید. البته این مشکل در حالت تک نفره بازی نیز وجود داشته و برنامه سازندگان برای رفع این مشکل هنوز مشخص نیست.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet

۳۰ دلار شیرین

اگر به کشف ناشناخه‌ها علاقه دارید؛ بازی Journey To The Savage Planet برای شما ساخته شده است. تجربه‌ای ۱۲ الی ۱۷ ساعته که سراسر لذت است. البته بازی ما مشکلاتی نیز همراه است. عدم تنوع کافی، افت فریم و نبود قابلیت توقف بازی در حالت آنلاین از جمله مشکلات آن است. اما در نقطه مقابل لذت گشت و گذار و کشف چیز‌های نو باعث شده که این مشکلات را فراموش کنید. در نتیجه بازی کاملا ارزش برچسب قیمتی ۳۰ دلاری را دارد و تا آخرین لحظه شما را سرگرم می‌کند..

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
نقد بازی Journey To The Savage Planet

Verdict

Platform: Xbox One – Score: 6.5 out of 10

 Journey To The Savage Planet is a game for adventure and puzzle lovers. But, the main issue is you can’t stop the game and some frame drops.

(برسی بازی Journey To The Savage Planet بر اساس نسخه منتقدین بازی نوشته شده که توسط ناشر بازی در اختیار دنیای بازی قرار گرفته است.)

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet
نقد بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet
بررسی بازی Journey To The Savage Planet
نکات مثبت

+ محیط زیبا

+ مبارزات چالش برانگیز

+ گرافیک هنری خوب

+ پلتفرمر جذاب و هیجان انگیز

نکات منفی

–  نبود قابلیت توقف بازی

–  افت فریم

–  داستان می‌توانست بسیار بهتر باشد

– وجود تنها یک سلاح در بازی

امتیاز دنیای بازی 6.5 خوب
آرمین باقری
505 GamesXbox One Sکنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر