دمو تکنیکی موتور Unreal Engine 5 از تکنیک پنهان کردن بارگذاری استفاده نکرده بود
کمپانی «Epic Games» صراحتا اعلام کرد از هیچ تکنیک پنهان کردن بارگذاری در دمو تکنیکی موتور Unreal Engine 5 استفاده نکرده بود و تمام صحنههای نمایش داده شده با هدف ” نمایش توانمندیهای موتور بازی سازی” ضبط شده بود. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای دنیای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
یکی از بزرگترین انتظاران هواداران از کنسولهای نسل بعد، حذف کامل صفحات بارگذاری در بازیها و عدم استفاده از تکنیکهای پنهان کردن آنهاست. هرچند سونی و مایکروسافت چنین وعدهای ندادند اما، ادعای افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری را مطرح کردند. این امکان از طریق کارتهای SSD پلی استیشن ۵ و Xbox Series X فراهم شدهاست. هفته گذشته و زمانی که اپیک گیمز با انتشار یک دموی تکنیکی از موتور Unreal Engine 5 رونمایی کرد. بسیاری از مخاطبان به امکان اجرای حذف کامل صفحات بارگذاری امیدوار شدند. البته اپیک گیمز اعلام کرد چنین چیزی صد در صد ممکن است.
اعضای Epic Games در مصاحبهای با وبسایت Kotaku درباره معرفی هفته گذشته و صحنههای آن توضیحاتی ارائه کردند. صحنه عبور آهسته شخصیت اصلی بازی معابر باریک و تنگ، یکی از تکنیکهای مشهور مخفی کردن بارگذاری بازیها است که طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه سازندگان بودهاست. صحنه مشابه در دمو تکنیکی موتور Unreal Engine 5 تکرار شد و این گمان را ایجاد کرد که از این قبیل صحنهها در نسل آینده نیز دیده خواهد شد. البته اپیک گیمز اعلام کرد هدف از اجرای این صحنه “نمایش توانمندیهای موتور در پردازش جزئیات” بود و تکنیکی استفاده نشده بود.
زمانی که تصمیم به ضبط [آن صحنه] گرفتیم، هدفمان این بود تا دوربین بازی به کاراکتر نزدیک شود و حجم پردازش جزئیات را نمایش دهیم. به هیچ عنوان قصد استفاده از تکنیک پوشاندن لودینگ را نداشتیم و هدف فقط و فقط نمایش بافتهای باکیفیت در نمای بسته بود.
با توجه به خواسته تیم اپیک گیمز وجود چنین صحنهای منطقی به نظر میرسد. بازخورد شما از نمایش هفته گذشته چه بود؟ با دنیای بازی همراه شوید.