جهان بازی Dying Light 2 چهار برابر بزرگ‌تر از نسخه اول خواهد بود

در ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ , 18:58:58
توسعه-بازی-Dying-Light-2

توسعه دهندکان بازی Dying Light 2 در مصاحبه‌ای با وبسایت WFCCTech اطلاعات تازه‌ای از این عنوان منتشر کردند. با دنیای بازی همراه باشید.

شرایط سخت و چالشی که استودیو تک لند در مسیر توسعه نسخه دوم Dying Light پشت سر گذشت، همگان را درباره احتمال موفقیت این بازی با تردید مواجه کرد. سازندگان اما، همواره در گفته‌های خود به مخاطبان وعده یک بازی خوش ساخت را داده‌اند که ارزش صبر را داشته باشد. با اینکه هنوز تاریخ انتشار بازی مشخص نیست اما، تیم توسعه بازی اطلاعات و جزئیات جدید درباره این عنوان را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

چهار تن از اعضای ارشد استودیو تک لند اخیرا در مصاحبه‌ای با وبسایت WFCCTech درباره روند توسعه بازی Dying Light 2 سخن گفتند. به گفته آن‌ها نقشه این بازی چهار برابر بزرگ‌تر از نسخه اول خواهد بود. سازندگان برای طراحی جهان بای از یک موتور معماری خاص به نام CityBuilder استفاده کرده‌اند. این موتور به سرعت می‌تواند فضاهای بزرگ را با ساختمان‌ها و جاده و موارد این چنینی پر کند بدون اینکه حالت تکراری داشته باشند.

سازندگان با بهره گیری از تکنولوژی‌های مدرن تمام این جهان عظیم و پر جزئیات را بدون ذره تاخیر و بدون نیاز به زمان لودینگ به مخاطبان ارائه خواهند کرد. موتور بازی سازی که برای توسعه این عنوان بکار برده شده بدون مشکل از چنین جهان بزرگ پشتیبانی می‌کند.

خط داستانی اصلی بازی Dying Light 2 نزدیک به ۲۰ ساعت گیم‌پلی دارد

اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی استودیو تک لند اعلام کرد خط داستانی اصلی Dying Light 2 حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت. با توج به تمامی فراز و فرودها و ناخیرها و چالش‌هایی که اعضای استودیو از زمان این گفته تا به امروز سپری کرده‌اند، مشخص نیست نسخه نهایی بازی تا چه اندازه به دیدگاه اولیه سازندگان نزدیک خواهد بود اما، ظاهرا مدت زمان گیم‌پلی پیشبینی شده چندان تغییر نکرده‌است.

آقای Tymon Smektała، طراح ارشد Dying Light 2 در مصاحبه‌ای با وبسایت Wccftech اعلام کرد، چنانچه مخاطبان بازی صرفا به تجربه بخش داستانی اصلی بازی بپردازند، به حدود ۲۰ ساعت زمان نیاز دارند و اگر ه تجربه‌ ماموریت‌ها و محتواهای فرعی نیز مشغول شوند، مدت زمان گیم‌پلی بازی دو الی سه برابر خواهد شد. منطقه آغازین بازی به تنهایی حدود ۷ الی ۸ ساعت گیم‌پلی در اختیار مخاطب می‌گذارد

خبری از تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 نخواهد بود

روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) قرار است اطلاعاتی درباره روند تولید بازی Dying Light 2 منتشر شود. بازی‌ای که از زمان رونمایی تا به الان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرد. حدود یک سال از تاخیر آن می‌گذرد. همین‌طور از مشکلاتی نظیر مدیریت ضعیف، جداشدن برخی از افراد کلیدی باعث شد که دیدگاه منفی‌ای حول این بازی شکل گیرد. برنامه استودیو این است که فردا (۲۷ اسفند) اطلاعاتی از روند ساخت بازی را با مشتاقان بازی به اشتراک بگذارد. به تازگی مشخص شده که این اطلاعات شامل تاریخ انتشار نخواهد شد.

در ابتدا Community Manager بازی اشاره کرد که هیچ صحبتی در باب تاریخ عرضه نخواهد شد. خوش‌بختانه اخبار قرار است بیشتر از یک پیام ساده در باب مراحل تولید بازی باشد. مخاطبان با اخبار دسته اولی مواجه خواهند شد که دید بازتری نسبت به بازی پیدا خواهند کرد. طبق گفته Community Mangaer که هیچ خبری درباره تاریخ انتشار نیست، بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که حداقل با تاخیر و بدقولی رو به رو نمی‌شویم.

گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کنسل‌شدن بازی هم وجود داشت که استودیو اطمینان داد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

بازی Dying Light 2 زودهنگام معرفی شد؛ اعتراف استودیوی سازنده

سه سال از رونمایی بازی Dying Light 2 در مراسم E3 سال ۲۰۱۸ می‌گذرد و هنوز خبر درست و درمانی از بازی نیست. بازی‌ای که با وعده‌های فراوان تبلیغ شد و جاه‌طلبی زیادی داشت. شوربختانه روند ساخت این عنوان با مشکلات فراوانی رو به رو شد و با تاخیری بزرگ همراه شد. هم‌چنین گزارش‌هایی از استودیو بیرون آمد که از مدیریت ضعیف استودیو خبر می‌داد. ضعف ریاستی که بر استودیو حاکم بود، سرانجام به کناره‌گیری افراد کلیدی استودیو از ساخت بازی شد. با همه مشکلات موجود، تک‌لند اعلام کرده است که در روز آینده اخباری از روند ساخت بازی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. در راستای همین موضوع، برخی از کامنت‌های استودیو ترسناک به نظر می‌رسند.

اکانت رسمی توییتر بازی، در پاسخ به کامنتی اعتراف کرد که بازی Dying Light 2 زودتر از زمانی که باید معرفی شد. با این حال اطمینان داد که بازی در حال طی‌کردن روند ساخت خود است و هنوز تا مرحله فاجعه‌بار فاصله زیادی دارد. استودیو اشاره داشت که بازی روند طبیعی توسعه را طی می‌کند.

به مشکل‌خوردن روند ساخت بازی بخش طبیعی از مرحله توسعه‌ی هر بازی‌ای است. اتفاقی که ممکن است برای خیلی از بازی‌های دیگر رخ دهد و جدل‌های فراوانی را نیز به پا کند. چیزی که ارزشمند به شمار می‌رود، این است که مخاطبان در آخر به چه محصولی دست پیدا خواهند کرد. اتفاقی که منتظریم ببینیم اخباری مهم و امیدوارکننده از سوی تک‌لند باشد. در حال حاضر، بازی Dying Light 2 تاریخ انتشار ندارد و جزییات زیادی از آن منتشر نشده است. باید صبر کنیم تا ببینیم که تک‌لند چه چیزی برای ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آماده کرده است.

به‌زودی اطلاعات جدیدی از بازی Dying Light 2 منتشر خواهد شد

بعد از مدت‌ها سکوت استودیو در قبال پروسه ساخت بازی Dying Light 2 و تاخیر تاریخ انتشار آن، حال قرار است که اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر شود. طبق اعلام استودیو، طرفداران بازی باید خودشان را برای روز ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) آماده کنند. به گفته Techland، در این تاریخ کسانی که عضو سرور Discord هستند می‌توانند زودتر از بقیه به اخبار جدید بازی دسترسی داشته باشند.

بازی Dying Light 2 از زمانی که تاریخ انتشارش تاخیر خورد، تا به الان با مشکلات بزرگ و کوچکی رو به رو شده است. گزارش‌هایی وجود داشتند که از به‌هم ریختگی روند توسعه بازی خبر می‌دادند. در ابتدا Chris Avellone که نویسنده بازی بود، به دلیل آزار جنسی و مشکلات اخلاقی از پروژه کنار گذشته شد. بعد از آن در ماه ژانویه هم Pawel Selinger طراح روایت بازی هم شرکت را ترک کرد و تیم بازی چند تن از افراد کلیدی‌اش را از دست داد. گزارش دیگری مبنی بر ضعف مدیریتی استودیو منتشر شد که مشکلاتی را برای ساخت بازی Dying Light 2 به وجود آورده بود.

بازی Dying Light 2 هم‌اکنون برای تمام پلتفرم‌های اصلی در دست توسعه قرار دارد و باید ببینیم که استودیو چه خبری در قبال بازی دارد.

پس تاز حواشی ایجاد شده برای استودیو Techland و تازه‌ترین پروژه آن‌ها، بسیاری از هواداران نگران این موضوع بودند که جدایی افراد کلیدی روی روند توسعه نسخه دوم مجموعه Dying Light و کیفیت کلی آن اثر گذار خواهد بود. موردی سازندگان آن را رد کردند و وعده دادند با آغاز سال میلادی جدی اطلاعات بیشتری از محصول جدید خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.
موردی که ممکن است توسعه یکی از خرده فروشی‌های اسپانیا فاش شده باشد.

یکی خرده فروشی در صفحه وبسایت فروش خود تصویر از نسخه ویژه از بازی Dying Light 2 موسوم به نسخه Collector’s Edition منتشر کرده که در صورت صحت داشتن قطعا نسخه جذابی برای طرفداران بازی است. در تصویر محتویات آن علاوه بر نسخه اصلی بازی، شامل استیل بوک، آرت بوک، چراغ قوه و پوسترهایی ا زمحیط بازی است اما، جذاب‌ترین بخش این نسخه اکشن فیگوری است که در آن شخصیت اصلی در حین پارکور مشغول مبارزه با یکی از دشمنان بازی است.
در ادامه می‌توانید این تصویر را تماشا کنید:

Dying Light, Dying Light 2, Techland

سازندگان بازی Dying Light 2 “اخبار هیجان انگیز” زیادی برای هواداران دارند

همین دیروز، پاول سلینجر اعلام کرد که پس از بیش از ۲۲ سال حضور در استودیو، Techland را ترک خواهد کرد. برخی معتقد بودند که این بدان معنی است که بازی Dying Light 2 مدیر هنری خود را از دست می‌دهد. تک‌لند اکنون تأکید کرده است که چنین نیست.

این استودیو اعلام کرد که سلینجر مدیر هنری بازی Dying Light 2 نبوده و این وظیفه را Eric Cochonneau در نوامبر سال ۲۰۱۹ به عهده گرفت. Techland در مصاحبه خود با PC Gamer توضیح داد: «ما می‌خواهیم به همه طرفداران Dying Light 2 اطمینان دهیم. آقای Eric Cochonneau از نوامبر ۲۰۱۹ مسئولیت مدیر هنری را به عهده گرفته است. اریک از آن زمان به تمام جنبه‌های تولید آینده رسیدگی می‌کند و تیم تحت رهبری او تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین بازی ممکن را به بازیکنان.»

با این حال، نگرانی طرفداران بی دلیل هم نیست. روند توسعه‌ی بازی Dying Light 2 جالب نبوده است. کریس آولون، یکی از نویسندگان و طراحان بازی، پس از مطرح شدن برخی اتهامات تجاوز جنسی، استودیو را ترک کرد. در جریان کنفرانس E3 مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، استودیو Techland اعلام کرد که اثر مذکور در بهار سال۲۰۲۰ منتشر می‌شود، اما بازی در ژانویه ۲۰۲۰ تا تاریخ نامشخصی به تاخیر خورد.
بنابراین، چه زمانی بازی منتشر می‌شود؟ Techland به PC Gamer گفت که «به زودی اخبار جالبی درباره بازی Dying Light 2 را به اشتراک می‌گذارد!» اینکه این در واقع یک تاریخ انتشار است یا فقط یک تریلر جدید هنوز مشخص نیست.

 

آقای Pawel Selinger نویسنده و کارگردان هنری بازی Dying Light 2 از سال ۱۹۹۹ در استودیو Techland حضور داشت. با دنیای بازی همراه باشید.

از زمان تأخیر در سال گذشته، جزییات جدیدی از بازی Dying Light 2 منتشر نشده است. با این حال، یکی از افراد کلیدی تیم توسعه آقای پاول سلینجر نویسنده و مدیر هنری اثر مذکور در LinkedIn اعلام کرد که این شرکت را ترک کرده است. سلینجر برای اولین بار به عنوان عضو اصلی تیم هنری به این استودیو پیوست.

وی در LinkedIn گفت: «من می خواهم از شرکتی که به من اجازه داده است تا عناوین مختلفی را توسعه دهم و به این درجه برسم تشکر کنم. تک‌لند، من همیشه زحمات شما و همچنین افراد بزرگی که به لطف شما ملاقات کرده‌ام را به یاد خواهم داشت. آرزو می‌کنم که Dying light 2 و پروژه های بعدی به موفقیت‌های جهانی تبدیل شوند.»
جدایی وی با توجه به وجود پروژه‌های جدید و یا حتی انتشار بسته‌های الحاقی برای Dying Light، نگران کننده است. باید منتظر عملکرد بازی‌ دایینگ لایت بمانیم.

تاخیر در عرضه بازی Dying Light 2 با انتشار بیانیه‌ای توسط استودیو تک‌لند

سال ۲۰۲۰ را می‌توان سالی پربار برای بازی‌های ویدیویی دانست و ما شاهد تعدادی از موردانتظار‌ترین بازی‌های نسل خواهیم بود. اما هنوز یک ماه از سال میلادی جدید نگذشته، برخی از این بازی‌های موردانتظار نظیر The Last of Us Part II، Cyberpunk 2077، DOOM Eternal و Final Fantasy 7 Remake با تاخیر چندماهه در عرضه مواجه شده‌اند. حال در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Dying Light 2 به لیست دیگر عناوین تاخیر خورده امسال پیوسته است.

استودیو تک‌لند (Techland) با انتشار بیانیه‌ای از سوی مدیرعامل پاول مارخوکا (Paweł Marchewka) در صفحه توییتر Dying Light، از تاخیر در عرضه این بازی پسا‌ آخرالزمانی، ترسناک و جهان آزاد خبر داد. این در حالیست که Dying Light 2 قرار بود در بهار امسال برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار گیرد. استودیو در بیانیه‌ خود اشاره‌ای به علت این امر نکرده و فقط آورده است:

ما می‌خواهیم تجربه‌ای را به ارمغان بیاوریم که استاندارد‌های بالای استودیو و همچنین انتظارات شما، طرفداران را برآورده کند.

Dying Light, Dying Light 2, Techland

در این بین، اشاره‌ای به تاریخ عرضه دقیق یا حتی بازه زمانی انتشار بازی Dying Light 2 نشده است. استودیو Techland قول داده است که طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره بازی در اختیار خواهد گذاشت.

اثر مذکور در حال حاضر برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در حال توسعه است اما توسعه‌دهندگان برنامه دارند بازی را حتی برای کنسول‌های نسل بعدی نیز عرضه کنند. آن‌ها همچنین قصد دارند که بعد از عرضه رسمی Dying Light 2، برای مدت‌ها بازی را پشتیبانی کرده و پیوسته محتویات جدیدی برای آن منتشر کنند؛ موضوعی که از نسخه اول نیز به خوبی به یاد داریم.

در پایان، نظر شما درباره تغییر تاریخ عرضه بازی Dying Light 2 به زمانی دیگر چیست؟ دیدگاه‌های خود را با کاربران و وبسایت دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

آخرین اخبار بازی Dying Light 2

استودیو «Tech Land» از زمان آغاز توسعه نسخه جدید مجموعه Dying Light با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده‌است. تعویق‌های متوالی در تاریخ انتشار بازی، جدایی افراد کلیدی و مهم استودیو و گزارش‌هایی مربوط به مشکلات‌های فراوان در مسیر توسعه بازی، همه و همه آینده و موفقیت این بازی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده‌است. آخرین اخبار منفی پیرامون این استودیو نیز جدایی نویسنده بازی بود. آقای Pawl Selinger نزدیک به ۱۲ سال از چهره‌های شاخص این استودیو به حساب می‌آمد.

با تمام این اوصاف سران استودیو بر آن شدند تا توضیحاتی درباره این اتفاقات و تاثیرات آن روی آینده بازی Dying Light 2 ارائه کنند. به گفته آن‌ها از نوامبر سال ۲۰۱۹، آقای Eric Cochonneau عهده‌‎دار مسئولیت کارگردانی هنری بازی بود و این پست کلیدی با رفتن آقای Selinger به هیچ عنوان تحت شعاع قرار نگرفته‌است.

Cochonneau به خوبی تیم هنری بازی را مدیریت می‌کند و تحت رهبری وی اعضا تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین بازی ممکن را به مخاطب ارائه کنند.
آقای Selinger نیز وظیفه کارگردانی روایی بازی را بر عهده داشت و به مدت ۱۲ سال عضو Tech Land بود. او در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت آینده شغلی خود را در جای دیگری پی بگیرد اما، بخشی از میراث بزرگ خود را با Dying Light 2 در استودیو جا گذاشت. از اکتبر ۲۰۲۰ فرد دیگری، آقای Piotr Szymanek مسئولیت او را بر عهده گرفته‌است.
بزودی اخبار شگفت انگیزی مرتبط با بازی با شما در میان خواهیم گذاشت.

جزئیات جدیدی از بازی Dying light 2 “بزودی” منتشر می‌شود

در ابتدا قرار بود بازی Dying light 2 ژانویه سال میلادی جاری روانه بازار شود و از زمانی که تاریخ انتشار بازی به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شد توسعه دهندگان از ارائه هر گونه اطلاعات و جزئیات تازه‌ای از بازی خودداری کردند. تنها خبر منتشر شده از بازی پشتیبانی از ری‌تریسینگ و افکت‌های نوزپردازی ویژه بود. اون عنوان زامبی محور جاه‌طلبانه همانند بازی Dead Island 2 در سکوت کامل خبری فرورفته و اطلاعات رسمی تازه‌ای از این عنوان در دسترس نیست. البته ممکن است بزودی شاهد انتشار اخبار جدیدی از این عنوان باشیم.

یکی از اعضای تیم توسعه بازی Dying light 2 پیامی را به مناسبت آغاز سال میلادی جدید منتشر کرده که در آن به انتشار اطلاعات جدید از بازی در آینده نزدیک اشاره شده‌است. در این پیام آمده‌است:

دیگر برای در جریان گذاشتن شما [هواداران] از روند توسعه بازی صبر نداریم. اخبار جدید بازی با آغاز سال نو منتشر می‌شوند!

توسعه بازی Dying Light 2 در مراحل پایانی خود قرار دارد

ساخته استودیو بازی‌سازی Techland، یکی از عناوین بزرگی بود که برای عرضه در بهار سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود. اما توسعه‌دهندگان آن، بازی را برای نیاز به بهبود بیشتر، تا تاریخی نامشخص به تعویق انداختند. پس از تاخیر ایجاد شده در عرضه بازی، اخباری منتشر شد که به مشکل خوردن ساخت بازی را گزارش می‌دهند. خبرهایی که البته Techland آنها را تکذیب کرده است.

به جهت پیگیری مساله فوق، رسانه‌ی The Escapist گفتگویی را با  اولا ساندج (Ola Sondej) مدیر ارشد روابط عمومی استودیو Techland و تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala) مدیر طراحی بازی انجام داده است. ساندج در این مصاحبه، صحبتی که در پیش‌تر و در ابتدای ماه گفته بود را مجدد تکرار کرد و گفت «توسعه بازی Dying Light ۲ مطابق برنامه داخلی ما که در ابتدای سال در آن تجدید نظر کرده بودیم، پیش می‌رود.»

ما بیش از ۴ سال است که در حال آماده‌سازی Dying Light 2 هستیم. پایه‌ها و اساس بازی همان چیزی است که از ابتدای ساخت آن شکل گرفته بود. با این حال، روند طبیعی برای توسعه هر کار خلاقانه‌ای، رسیدن به تکامل در جزئیات آن است. این مساله نیز توسط عواملی مانند بهینه‌سازی و گسترش برخی از عناصر بسیار امیدوارکننده به بازی دیکته خواهد شد.

آیا طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که این بازی در سال جاری منتشر شود؟ با توجه به اینکه کنسول ایکس‌باکس Series X در تعطیلات پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و بازی Dying Light 2 یک محصول میان نسلی خواهد بود، آیا باید انتظار داشته باشیم که بازی روی کنسول بعدی مایکروسافت از قابلیت Smart Delivery پشتیبانی کند و دارندگان بازی، نسخه ای رایگان از Dying Light 2 را در کنسول ایکس‌باکس Series X دریافت کنند؟

اسمکتالا علی‌رغم پرسش خبرنگار رسانه‌ی The Escapist در مورد قابلیت Smart Delivery، پاسخی به این سوال نداد. اما اشاره کرد که بازی در آخرین مراحل توسعه خود به سر می‌برد.

یک تیم کامل در Techland روی آماده‌سازی بازی برای اعلام تاریخ انتشاری مناسب و هر اطلاعاتی که همراه آن خواهد بود، تلاش می‌کنند. می‌دانم که آنها می‌خواهند طرفداران را شگفت‌زده کنند و من نمی‌خواهم غافل‌گیری آنها را خراب کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به ما اعتماد کنید. آخرین مراحل توسعه بازی است و ما به حمایت هواداران احتیاج داریم.

در حال حاضر محصول جدید استودیو Techland برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس One و رایانه‌های شخصی در حال توسعه است و هنوز جزئیاتی درباره نسخه‌های PS5 و Xbox Series X این بازی ارائه نشده است.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر