بازی های مولتی پلتفرم احتمالا از حداکثر توانایی حافظه SSD در پلی استیشن ۵ استفاده نخواهند کرد

در ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ , 15:30:43
حداکثر-توانایی-حافظه-SSD

سازنده بازی Ori معتقد است که توسعه‌دهندگان بازی‌های مولتی‌پلتفرم از حداکثر توانایی حافظه SSD در پلی‌استیشن ۵ استفاده نخواهند کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

از زمانی که کمپانی سونی حجم بالایی از قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ را فاش کرد، ویژگی حافظه SSD تا به امروز موضوع داغی بوده است. تردیدی وجود ندارد که کنسول نسل بعدی سونی یک سخت‌افزار قدرتمند است و وجود حافظه SSD یک مزیت قابل توجه در میان رقبا خواهد بود. اما این مساله دقیقاً چه میزان بر بازی‌هایی که در سال‌های آینده می‌آیند تاثیر خواهد گذاشت.

طبق گفته توماس مالر (Thomas Mahler) از سازندگان بازی Ori و بنیان‌گذاران استودیو بازی‌سازی Moon Studios در وبسایت ResetEra، این مساله پاسخ‌های متفاوتی را از سوی توسعه‌دهندگان در پی خواهد داشت. مالر می‌گوید در حالی که طبیعتاً استودیو‌های فرست‌پارتی و انحصاری سونی از مزایای SSD بهره خواهند برد، به نظر نمی‌رسد که بازی‌های مولتی‌پلتفرم توسعه محصول خود را در مسیری قرار دهند تا بیشترین بهره را از این سخت‌افزار ببرند.

به عقیده‌ام به معنای واقعی کلمه، صفر درصد احتمال وجود دارد که شکل توسعه بازی‌ها و مراحل آنها تغییر کند، فقط به خاطر اینکه پلی‌استیشن ۵ می‌تواند سریع‌تر آنها را لود کند. سرعت فوق‌العاده سخت‌افزار SSD برای استودیوهای فرست‌پارتی بسیار جذاب است. اما از لحاط اقتصادی توجیهی ندارد که دیگر توسعه‌دهندگان آثار خود را در جهتی بهبود دهند که فقط به نقطه بهینه‌ی یک پلتفرم دست یابند.

به هر صورت در صحبت‌های توماس مالر، دید منطقی وجود دارد. بازی‌های مولتی‌پلتفرم برای اجرای خوب روی کنسول‌های پلی‌استیشن، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس توسعه داده می شوند و ممکن است برای هر پورت ویژگی‌های خاصی را ارائه دهند. اما بعید است که توسعه‌دهندگان سرمایه‌ها و انرژی خود را صرف این مساله کنند که فقط از حداکثر توانایی حافظه SSD پلی‌استیشن ۵ استفاه کنند. البته پیش‌تر خالق بازی Halo گفته بود که حافظه SSD تجربه‌ای بسیار روان‌تر را برای گیمر‌ها رقم می‌زند.

در واقع اگرچه بازی‌ها روی سیستم‌‌های خانگی قوی، بسیار خوب و روان اجرا می‌شوند، اما توسعه‌دهندگان در اغلب موارد، پایه توسعه یک بازی را روی کنسول‌های قدیمی و ضعیف PS4 و Xbox قرار می‌دهند. حتی اگر دقت کنیم بازی‌های دست‌کم یکی دو سال آینده، اغلب میان‌نسلی هستند و این مساله، توسعه اختصاصی برای نسل بعدی را کاهش می‌دهد.چه برسد که از یک سخت‌افزار منحصر به فرد نسل بعد درون یک پلتفرم بهره‌وری حداکثری گرفته شود. به هر شکل با وجود استودیو‌های انحصاری و فرست‌پارتی سونی، خیالمان از بابت انعکاس جذابیت عملکرد حداکثری SSD راحت خواهد بود. به هر صورت رویداد پلی‌استیشن ۵ بامداد جمعه ۲۳ خرداد برگزار می‌شود و احتمال دارد اطلاعات بیشتری از کنسول ارائه شود.

نظرات خود را در مورد استفاده نشدن از حداکثر توانایی حافظه SSD در بازی‌های مولتیپلتفرم با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر