طراحی سیستم پلی استیشن ۵ ، یک شاهکار واقعی است

در ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ , 15:00:47
طراحی-سیستم-پلی-استیشن-۵

به گفته یکی از مدیران ارشد کمپانی اپیک‌گیمز، طراحی سیستم پلی استیشن ۵ ، یک شاهکار واقعی است. با دنیای بازی همراه باشید.

با رونمایی از ظاهر کنسول پلی‌استیشن ۵ در رویداد معرفی بازی‌های PS5 در ماه گذشته، هم اکنون می‌توان گفت که هر دو سخت‌افزار نسل بعدی بازی‌های ویدئویی، مسیر بازاریابی خود را به شکلی کاملاً جدی آغاز کرده‌اند. یکی از موثر‌ترین و متداول‌ترین روش‌های ایجاد اشتیاق در کاربران و گرفتن سهم بازار بیشتر از دوست‌داران این صنعت، فراهم کردن شرایطی است تا صاحب‌نظران بی‌طرف در صنعت ویدئوگیم به تمجید از کنسول مورد نظر کمپانی بپردازند. البته که ستایش کردن از هر دو کنسول، به‌طور خودجوش در میان اشخاص و کمپانی‌های مطرح بازی‌های ویدئویی وجود دارد. اما شرکت اپیک‌گیمز گویا به شکلی خاص از ویژگی‌های PS5 شگفت زده شده است. ظاهراً برخی از خصوصیات کنسول نسل نهمی سونی باعث خواهد شد تا ایپک‌گیمز قسمت‌هایی از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 را بازنویسی کند. همانطور که می‌دانیم این کمپانی ماه گذشته با انتشار ویدئویی تکنیکال، موتور بازی‌سازی جدید خود را معرفی کرده است. این بازنویسی با اینکه حجم کاری توسعه‌دهندگان اپیک‌گیمز را افزایش می‌دهد اما زبان تحسین مدیران این مجموعه را گشوده است.

نیک پنوندن (Nick Penwarden) نایب‌رئیس بخش مهندسی EpicGames در مصاحبه‌ای با مجله پلی‌استیشن در شماره ۱۷۶، سیستم PS5 را ستود و آن را انقلابی بزرگ در عملکرد، گرافیک و ذخیره سازی دانست.

«کنسول پلی‌استیشن ۵ شاهکار طراحی سیستم‌ها است. این سخت‌افزار نه تنها از نظر ذخیره‌سازی و فناوری فشرده‌سازی انقلابی است، بلکه جهش بسیار زیادی در عملکرد محاسباتی و گرافیکی دارد و درهای جدیدی را در تجربیات کاربران از ویدئوگیم باز خواهد نمود.»

این اولین بار نیست که یکی از مدیران ارشد کمپانی اپیک‌گیم، کنسول پلی‌استیشن ۵ را انقلابی می‌خواند. قبل‌تر نیز مدیرعامل این مجموعه از عملکرد SSD در PS5 بسیار شگفت‌زده بود و کارکرد آن در کنسول بعدی سونی را به‌شدت تحسین کرده بود.

نظرات خود را در مورد طراحی سیستم پلی استیشن ۵ با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر