احتمالا قیمت بازی‌ کنسول‌های نسل جدید افزایش پیدا کند

در ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ , 10:00:25
افزایش قیمت بازی‌ها در نسل جدید

به نظر می‌رسد که به دنبال شرکت ۲K Games، شرکت‌های ناشر بیشتری در نظر دارند تا قیمت بازی ‌ها را با رسیدن کنسول‌های Xbox Series X و PS5، افزایش دهند. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، همراه دنیای بازی باشید.

آخرین باری که قیمت بازی‌ها افزایش یافت به شروع نسل هفتم و کنسول‌های Xbox 360 و PS5 برمی‌گردد که از ۵۰ به ۶۰ دلار رسید و در ادامه به یک استاندارد تبدیل شد. اکنون به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است تا قیمت بازی‌ها یکبار دیگر افزایش یابد. شرکت ۲K Games اخیرا در کنار رونمایی از تاریخ عرضه بازی NBA 2K21، عرضه این عنوان ورزشی برای کنسول‌های ایکس باکس سری اکس و پلی استیشن ۵ را هم تایید کرده که قرار است ۱۰ دلار گرانتر از قیمت استاندارد و با برچسب ۷۰ دلاری عرضه شود.

به دنبال این موضوع، «یوشیو اوساکی» (Yoshio Osaki)، رئیس و مدیرعامل شرکت تحقیقاتی بازی‌های ویدیویی به نام IDG Consulting در جدیدترین اخبار بازی، گفته است که ممکن است در بازی‌های نسل بعدی بیشتری شاهد این افزایش قیمت خواهیم بود. اوساکی طی گفتگو با وبسایت GamesIndustry، به این نکته اشاره کرد که قیمت بازی‌ها از بازه زمانی ۲۰۰۶-۲۰۰۵ تاکنون ثابت مانده و در این بین، قیمت‌ها در دیگر مدیوم‌های سرگرمی به طور قابل ملاحضه‌ای افزایش داشته است.

آخرین باری که قیمت بازی‌ها افزایش یافت به سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و شروع نسل کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ برمی‌گردد که از ۴۹.۹۹ دلار به ۵۹.۹۹ دلار رسید. از آن زمان تاکنون، هزینه‌ها و قیمت‌ها در دیگر جنبه‌های سرگرمی افزایش پیدا است.

اوساکی در ادامه توضیح داد که افزایش قیمت بازی‌ها به ۷۰ دلار تنها ۱۷ درصد از بیشتر از قیمت استاندارد کنونی خواهد بود که در مقایسه با درصد افزایش قیمت دیگر مدیوم‌های سرگرمی، بسیار کم است. هزینه تولید بازی‌ها برای نسل جدید کنسول‌ها، با توجه به پارامتر‌هایی چون IP، ژانر و استودیو، چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته و با این حال، بازی‌ها همچنان ۶۰ دلار به فروش می‌رسند. در این بین، هزینه بلیت‌های سینما حدود ۳۹ درصد، اشتراک نتفلیکس نزدیک به ۱۰۰ درصد و شبکه‌های کابلی ۱۰۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

در پایان، اوساکی اضافه کرد که شرکت‌های ناشر بیشتری در نظر دارند تا برخی از بازی‌های فرانچایز‌های بزرگ خود را با قیمت بیشتری برای نسل جدید عرضه کنند. البته افزایش قیمت‌ها به ۷۰ دلار در مورد همه بازی‌ها صدق نمی‌کند اما انتظار می‌رود که بیشتر بازی‌های بزرگ و AAA با این قیمت روی کنسول‌های Xbox Series X و PS5 عرضه شوند.

شرکت IDG تقریبا با تمامی شرکت‌های بزرگ ناشر بازی‌های ویدیویی همکاری می‌کند و محاسبات ما نشان می‌دهد که این شرکت‌ها در نظر دارند تا به همان دلایلی که پیش‌تر اشاره کردم، قیمت بازی‌های نسل آینده خود از برخی فرانچایز‌ها را افزایش دهند. البته درست نیست که تمامی بازی‌ها در نسل جدید با قیمت ۷۰ دلار برچسب بخورند اما بازی‌های بزرگ و AAA چون NBA 2K بیشتر از بقیه شایسته چنین قیمتی هستند.

در خبری مرتبط، شرکت ۲K Games به بحث‌های پیش آمده پیرامون نسخه نسل آینده از بازی NBA 2K21 که گرانتر عرضه می‌شود، واکنش نشان داد. این شرکت اعلام کرد، آن‌ها باور دارند که این قیمت گذاری بازتابی منصفانه از ارزش کلی بازی محسوب می‌شود. نظر شما درباره افزایش قیمت برخی از بازی‌ها در نسل جدید چیست؟ آیا با اینکار موفق هستید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های خود را با وبسایت دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر