برای ۳۰ هزار نسخه بازی Cyberpunk 2077 بازپرداخت صورت گرفت

در ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ , 15:00:47
تریلر گیم پلی سایبرپانک 2077

شرکت سی  دی پراجکت رد با حاشیه‌های بسیاری پیرامون بازی Cyberpunk 2077 رو به رو بود و همین امر موجب شد تا شاهد پس دادن این عنوان توسط خریداران باشیم. با دنیای بازی همراه باشید.

این بازی که به طرز ناخوشایند از قول های پیش از عرضه کوتاه بود و با مشکلات فنی (خصوصاً در مورد کنسول ها) سر و کار داشت ، عواقب فاجعه باری را به همراه داشت ، به حدی که از فروشگاه PlayStation به طور کامل از لیست خارج شد (و هنوز هم از لیست خارج می شود). CD Projekt در نهایت مجبور شد برای بازیکنان ناراضی بازپرداخت کامل بازی را پرداخت کند و اکنون آنها تأیید کرده اند که دامنه کامل آن چقدر بود.

این شرکت لهستانی در گزارش مالی اخیر خود تأیید کرد که تاکنون حدود ۳۰۰۰۰ نسخه از Cyberpunk 2077 بازپرداخت شده است. در طی تماس با سرمایه گذاران ، آنها اظهار داشتند که تقریباً ۲.۲۳ میلیون دلار برای برنامه “کمک به من بازپرداخت” (از طریق GamesIndustry) بازی هزینه شده است ، اما ارقام اضافی در گزارش مالی فوق الذکر خود حاکی از آن است که حساب بازپرداخت های انجام شده به خرده فروشان و خسارت پیش بینی شده از فروش و بازپرداخت اضافی ، کل خسارات وارده تقریباً در کل ۵۱.۲ میلیون دلار است.

البته این رقم قابل تمسخر نیست ، اما با توجه به این واقعیت که Cyberpunk 2077 تا پایان سال ۲۰۲۰ ، ۱۳.۷ میلیون نسخه فروخته بود ، به نظر می رسد که این بازی همچنان به راحتی به سود خالص CD Projekt می رسد ، حتی حساب بودجه انبوه و توسعه و بازاریابی (که واقعاً حرفی برای گفتن دارد).

 

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

 

 

 

 

 


پیش نمایش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

 

پیش نمایش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به قلم مهدی هفته خانک

سایبرپانک 2077

هشت سال! هشت سال به هیج وجه زمان کمی نیست. میانگین طول عمر بسیاری از جانداران روی این کره‌ی خاکی به هشت سال نمی‌رسد. اما انسان، هر چقدر هم که بعید به نظر برسد، توانایی این را دارد که هشت سال انتظار بکشد. هر چند اتفاقات فراوانی در این هشت سال برای هر یک از ما افتاد و بدون شک تجربیات تلخ و شیرین فراوانی را از سر گذرانده‌ایم. اما بالاخره با وجود گذشت این همه سال، دیگر چند روز بیشتر تا انتشار سایبرپانک ۲۰۷۷
باقی نمانده است و با توجه به این که بازی همین حالا هم مراحل توسعه را به اتمام رسانده (اصطلاحا گلد شده است)، بسیار بعید است که شاهد تاخیر دیگری باشیم.

آنچه گذشت…

بیهوده نیست اگر بگوییم که استودیو لهستانی CD Project RED پس از سال ۲۰۱۵ و با شاهکارش یعنی the Witcher 3: Wild Hunt به شهرت و محبوبیت رسید. شهرت از موفقیت غیر قابل انکار ویچر ۳ در نظر منتقدین و همین طور میزان فروش آن برآمد. از طرفی، پشتیبانی بی نظیر استودیو از بازی، و انتشار محتویات فراوان رایگان پس از عرضه، در زمانه‌ای که برخی بازیسازان به بهانه‌های واهی به دنبال خالی کردن جیب مخاطبین خود هستند، CD Project RED را در قلب طرفداران بازی‌های ویدیویی جای داد.

اما اگر بخواهیم به ابتدای داستان مسیر توسعه‌ی بازی‌ Cyberpunk 2077 که این مطلب بدان اختصاص دارد برگردیم، باید به پیش از سه سال قبل از انتشار ویچر ۳، یعنی سال ۲۰۱۲ باز گردیم. البته که استودیوی لهستانی قصه‌ی ما داستان دور و دراز‌تری دارد که به بیش از بیست و پنج سال پیش باز می‌گردد. اما این که CD Project RED که بود و چه کرد مقاله‌ی مفصل دیگری را طلب می‌کند، در این مطلب روی سایبرپانک ۲۰۷۷ و مسائل مربوط به آن صحبت خواهیم کرد.

نخستین بازی بزرگ استودیو CD Project RED که مدت‌ها بازی‌های شرکت‌های دیگر را برای وطن خود بازنشر می داد، اولین بازی از یک سه گانه بود: the Witcher. اما مهم‌ترین مشکل استودیو در توسعه‌ی نخستین قسمت ویچر، عدم دسترسی به سرمایه‌ی مناسب و یک موتور قدرتمند بود. بدین ترتیب آتاری انتشار بازی را بر عهده گرفت و استودیو BioWare(که در آن زمان در اوج درخشش خود بود) موتور اختصاصی خود با نام BioEngine را در اختیار بازیسازان قصه‌ی ما قرار داد.
پس از استقبال منتقدین از «ویچر» و استقبال پی‌سی گیمر‌های نقش‌آفرینی‌باز از این بازی، CD Project درآمد حاصله را صرف توسعه‌ی موتور اختصاصی خود کرد. در نتیجه نسخه‌ی دوم سه گانه‌ی ویچر با عنوان «قاتلین پادشاهان» با موتور داخلی RED Engine توسعه یافت و این بار در کنار رایانه‌های شخصی، با همکاری مایکروسافت، به صورت انحصار کنسولی برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز در اواسط بهار ۲۰۱۱ منتشر شد.
نتیجه‌ی کار خارق‌العاده بود. داستان جذاب و روایت عالی بازی، در کنار ویژگی‌هایی که تجربه‌ی ویچر ۲ را به یک اکشن RPG مدرن و جذاب تبدیل می‌کرد در کنار گرافیک فنی حیرت‌آور موتور جدید قرار گرفته بود تا موفقیت این بازی را تضمین کند.

با گذشت یک سال از انتشار موفق ویچر ۲، زمزمه‌هایی از بازی جدید CD Project به گوش رسید. تا این که در بهار ۲۰۱۲، این استودیو لهستانی به طور رسمی اعلام کرد که بر روی یک عنوان کاملا جدید کار می‌کند، و آن بازی چیزی نبود جز سایبرپانک ۲۰۷۷.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در واقع اقتباسی از یک بردگیم به نام سایبرپانک ۲۰۲۰ بود (و هست). بردگیمی که نخستین بار در سال ۱۹۸۸ به بازار عرضه شد. چند ماه بعد، در روز‌های نخست سال ۲۰۱۳ شاهد انتشار نخستین تریلر بازی بودیم. تریلری با اتمسفری تاریک و سنگین و کارگردانی قوی. قطعه‌ی Bullets از آلبوم Controlling Crowds بند Archive به خوبی روی تریلر به کار گرفته شده بود. همه چیز نوید یک بازی جاه طلبانه و جدید را می‌داد، اما کمی بعد از انتشار آن تریلر، سایبرپانک ۲۰۷۷ به طور کامل در سکوت خبری فرو رفت.
کمی بعد CD Project اعلام کرد که در حال کار بر روی آخرین بازی از سه گانه‌ی ویچر، یعنی the Witcher 3: Wild Hunt است. ویچر ۳ در ۲۰۱۵ عرضه شد و با وجود این که آن سال شاهد عرضه‌ی بازی‌های بزرگ دیگری همچون Fallout 4 یا Metal Gear Solid V: the Phantom Pain نیز بودیم، اما ویچر ۳ به راحتی جایزه‌ی بازی سال را به خود اختصاص داد. قصد ندارم وارد بحث ویچر ۳ شوم، در وصف این شاهکار همین بس که دومین و آخرین DLC پولی این بازی که «خون و شراب»(Blood and Wine) نام داشت و در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، جایزه‌ی بهترین بازی نقش آفرینی سال را در مراسم the Game Awards 2016 به خود اختصاص داد. به جرئت می‌توان گفت ویچر ۳ به تنهایی ذائقه‌ی بسیاری از گیمر‌ها را به سمت سبک نقش آفرینی تغییر داد.

بگذریم! ویچر ۳ و محتویات پس از عرضه‌اش، یکی پس از دیگری منتشر شدند و یکی از بهترین تجربیات گیمینگ بسیاری از مخاطبین بازی‌های ویدیویی را پدید آوردند. اما از سایبرپانک ۲۰۷۷ چه خبری بود؟ هیچ خبری… در تمام طول مدتی که ویچر ۳ یکی پس از دیگری جوایز مختلف را درو می‌کرد، سایبرپانک در سکوت مطلق قرار داشت.

اکنون می‌دانیم که پس از انتشار خون و شراب و بسته شدن پرونده‌ی سه گانه‌ی ویچر، CD Project اغلب کارمندان خود را بر روی سایبرپانک ۲۰۷۷ متمرکز کرد و حتی یک استودیوی جدید در شهر «وارسا» تاسیس نمود تا پروژه را هر چه سریع‌تر به پیش ببرد. اما تنها اخباری که از CD Project در بین سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیرون می‌آمد، مربوط به بازی کارتی ویچر، یعنی گوئنت بود که به صورت مستقل عرضه شده بود.

بازی سایبرپانک 2077

با توجه به موفقیت چشمگیر ویچر ۳، انتظارات از CD Project RED به شدت بالا بود. طرفداران جدید منتظر بودند تا شاهد معرفی بازی جدید سازندگان ویچر باشند و طرفداران قدیمی‌تر منتظر اخباری از سایبرپانک ۲۰۷۷ بودند. کم کم بازار شایعات داغ شد. شایعاتی که خبر از تغییرات فراوان تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی می‌دادند یا بیان می‌داشتند که اطلاعات، کانسپت‌ها و Asset‌های بازی به سرقت رفته است… .
در نهایت، پس از سکوت خبری پنج ساله‌ی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، در اواخر سال ۲۰۱۷ شاهد بوق زدن اکانت توییتر بازی بودیم! شوخی نمی‌کنم، بعد از پنج سال اکانت توییتر بازی عبارت: *beep* را توییت کرد. اگر یادتان باشد حتما می‌دانید که در آن زمان، همین یک بوق کوچک چه سر و صدایی در رسانه‌های بازی سراسر جهان به پا کرد.

تقریبا تمام نگاه‌ها به E3 2018 بود و به طور مشخص، کنفرانس مایکروسافت در این مراسم، چرا که CD Project تا به حال تمام نمایش‌های خود را در E3، در کنفرانس مایکروسافت انجام داده است. کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 سر رسید و بدون شک شاهد یکی از بهترین کنفرانس‌های تاریخ مایکروسافت بودیم. بازی‌های بزرگی نظیر Sekiro Shadow Die Twice، Devil May Cry 5 و… در این مراسم رونمایی شدند اما در کمال تعجب خبری از سایبرپانک ۲۰۷۷ نشد. فیل اسپنسر رئیس برند ایکس باکس برای خداحافظی روی صحنه آمد و من زمین و زمان را دشنام می‌دادم که پس سایبرپانک کو؟! که ناگهان، صفحه‌ای همانند هک شبیه سازی شد و در کمال شگفتی، پس از پنج سال، دومین تریلر سایبرپانک ۲۰۷۷ به عنوان یک غافل گیری بزرگ، پایان بخش مراسم مایکروسافت در آن شب رویایی بود.

پس از آن قطار انتشار اطلاعات از بازی، روی ریل افتاد. چند ماه بعد و در جریان گیمزکام همان سال، گیم‌پلی‌ای چهل و پنج دقیقه‌ای از بازی منتشر شد. در مورد ویژگی‌های بازی و این که در «شهر شب»(شهری که بازی در آن جریان دارد) چه چیزهایی خواهیم دید و شنید، در ادامه‌ی متن مفصل صحبت خواهیم کرد.
اما غافل‌گیری‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ ادامه داشت. در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019، شاهد به نمایش در آمدن تریلری سینماتیک و زیبا از بازی بودیم. تریلری که سورپرایز بزرگی را در انتهای خود پنهان کرده بود و آن، حضور کیانو ریوز(Keanu Reeves) در نقش جانی سیلورهند در سایبرپانک ۲۰۷۷ بود. کیانو ریوز سپس خود روی صحنه‌ی کنفرانس حضور یافت و طی آن سخنرانی خنده‌دار و «نفسگیر!» از تاریخ انتشار بازی رونمایی کرد: فروردین ۱۳۹۹(April 2020).

با گذشت زمان، وقتی شور و شوق حاصل از سورپرایز کیانو ریوز خوابید، هر چه بیشتر به تاریخ انتشار اعلام شده نزدیک می‌شدیم، بیشتر به نظر می‌رسید که یک جای کار می‌لنگد. تریلر‌ها و کمپین تبلیغاتی وسیعی که ویچر ۳ پیش از عرضه داشت را مرور کنید تا متوجه منظورم شوید. اگر اخبار را در نظر نگیریم، تنها تبلیغاتی که سایبر پانک ۲۰۷۷ پس از E3 2019 داشت، یک نمایش موزیکال در the Game Awards همان سال بود.
این مشکوک بودن کار خود را کرد و بازی چند هفته‌ای قبل از رسیدن به تاریخ انتشار اعلام شده، تا اواخر تابستان (September) تاخیر خورد. مدت زمان زیادی سپری نشده بود که تاخیر دوم، زمان انتشار بازی را به ۲۹ آبان ۹۹(۱۹ November 2020) تغییر داد. از طرفی، همه گیری ویروس کووید-۱۹ شرایط جدید و غریبی را برای بسیاری از مشاغل جهان، از جمله بازی‌سازان به وجود آورده بود و کاملا مشهود بود که این ویروس برنامه‌های مدیران CD Project را تا حدی به هم ریخته است

با وجود همه‌ی این‌ها اما با معرفی برنامه‌ی Night City Wire و برگذاری آن، تابستان منتهی به انتشار بازی بسیار پربار بود و چیزی که از کمپین تبلیغاتی بازی انتشار می‌رفت را برآورده ساخت. این که در این برنامه که به معرفی جنبه‌های مختلف بازی پرداخته چه چیزهایی معرفی شدند را در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

حال در پاییز ۱۳۹۹ قرار داریم. بعد از گذشت این همه سالی که با یک دیگر مرور کردیم، حال تنها چند روز تا انتشار سایبر پانک ۲۰۷۷، یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی باقی مانده است. حال بیایید به صورت جامع مرور کنیم که چه چیزهایی از بازی می‌دانیم؟

تریلر سایبرپانک 2077

تغییر برای تطبیق

در ابتدا بیایید کمی به بررسی تفاوتاتی که این ip جدید، با بازی‌های پیشین CD Project، یعنی سه گانه‌ی ویچر دارد نگاهی بیاندازیم. سه گانه‌ی ویچر در دنیایی فانتزی جریان داشت. ساختار، معماری و طراحی‌ای که در آن سه بازی شاهد بودیم، مدیوال و سرشار از المان‌هایی نظیر جادو، جنگ‌های بزرگ با سلاح‌های سرد، حاکمین مختلف و سیاست‌های‌شان و… بود.

در طرف دیگر اما سایبرپانک ۲۰۷۷، همان طور که از نامش پیداست، در سبک ادبی و طراحی سایبرپانک طبقه بندی می‌شود. این بار، تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته جای جادو را گرفته‌اند. معماری سنگی و چوبی قصر‌های کنگره‌دار و خانه‌های شیروانی، جای خود را به برج‌های سر به فلک کشیده‌ی فلزی و شیشه‌ای داده‌اند. دیگر خبری از حاکمان بزرگ، حکومت‌های مختلف و بازی‌های سیاسی و نظامی بین آن‌ها نیست، چرا که بازی تنها در یک شهر جریان دارد. در نایت‌سیتی، درگیری‌ها و بازی‌ای سیاسی و مالی بین غول‌های صنعتی و گنگ‌های قلمرو دار است، نه بین حاکمان کاریزماتیک و جادوگران دلربا.

در نتیجه‌ی این همه تغییر، شکی نیست که بزرگترین استودیوی لهستان، مسیر کاملا جدیدی را در طول توسعه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ پیش روی خود می‌دید. این تغییر ساختاری، همه‌ی کارکنان استودیو را در بر می‌گرفته، اما بدون شک بیشترین چالش پیش روی طراحان (دیزاینر‌ها) و هنرمندان تیم بوده است که باید سبک هنری خود را از عهد عتیق، به یک آینده‌ی پادآرمان‌شهری تغییر می‌دادند.
بحث پادآرمان‌شهر مطرح شد، بله، شکی نیست که نایت‌سیتی یک پادآرمان‌شهر خواهد بود، اصلا چنین شهری یکی از ارکان سبک سایبرپانک است. اما مسئله‌ای در بین مطرح است که صرفا در حد یک تئوری است، اما هر کسی که از ابتدای معرفی بازی نمایش‌های آن را دنبال می‌کرده، به احتمال زیاد بر این امر واقف است و آن تغییر ستینگ و ایده‌ی اولیه‌ی شهر شب، در طول سال‌هایی که بازی در سکوت بود است.

نگاهی به اولین تریلر بازی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد بیاندازیم. چه می‌بینیم؟ قتل عام، سلاح‌های تکنولوژیک قدرتمند، نیروی پلیسی که ابایی از شلیک گلوله ندارد و… همه‌ی این‌ها در خیابان‌های ظلمانی و در میان آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌ی شهری در دل شب جریان دارد. تم به شدت تاریک و در کمال تعجب زیبایی بر آن تریلر حاکم است.
از طرف دیگر، وقتی به تریلر‌های جدید‌تر بازی، پس از رونمایی مجدد در ۲۰۱۸ نگاهی می‌اندازیم، شاهد چیز‌های متفاوتی هستیم. حضور پلیس به شدت در نمایش‌ها کاهش یافته و به نوعی، شهر شب آزادی تقریبا بی قید و بندی را در اختیار مجرمین گذاشته است. شهری را شاهدیم که پول و زور آن را اداره می‌کند و گویی دولت آمریکا آن را به حال خود رها کرده است. البته که همچنان با مفاهیم تاریکی طرف هستیم، ولی این تاریکی این بار در بطن ادبیات بازی پنهان شده است، در ظاهر همه چیز درخشان و هیجان انگیز است و خورشید نیز بر شهر شب می‌تابد!

در مورد علت این تفاوت تنها سلاحی که داریم گمانه زنی است چرا که مسئولین CD Project RED همواره از پاسخ به علت این تفاوت بین نمایش نخستین و نمایش‌ها جدید بازی طفره رفته‌اند. به نظر من، سایبرپانک ۲۰۷۷ در ایده‌ی اولیه، قرار بوده که بسیار تاریک‌تر از ساختار کنونی‌اش باشد. به بیانی دیگر، این تاریکی نه تنها در بطن محتویات بازی، بلکه در فرم آن هم متجلی باشد؛ هر چه نباشد، اسم شهر، شهر شب است.

اما پس از موفقیت ویچر ۳ و محبوبیت جهانی‌ای که CD Project به دست آورد، احتمالا تیم مدیریت مسیر پروژه را عوض کرده‌اند. بازی‌ای به آن شدت تاریک چیزی نیست که باب میل مخاطبین عام صنعت بازی باشد. در عوض شهر شب به شهری با رنگ و لعاب غلیظ و جذاب تبدیل شد. به قول جف کیلی (در مصاحبه‌اش در E3 2018 با چند تن از دست اندر کاران سایبرپانک ۲۰۷۷): «مثل GTA». حرف جف کیلی لب مطلب را ادا می‌کند، سایبرپانک ۲۰۷۷ای که پس از پنج سال سکوت بازگشت، بسیار مشابه GTAای است که در شصت سال دیگر جریان دارد.

البته که همان طور که ذکر شد، با قطعیت نمی‌توان در مورد تغییر موضع CD Project در بازی خود سخن گفت چرا که هیچ اظهار نظر رسمی‌ای صورت نگرفته است. در طول سکوت پنج ساله‌ی بازی برخی شایعات از تغییرات اساسی در پروژه خبر می‌دادند اما خب به شایعات و زمزمه‌ها نمی‌توان استناد کرد. به هر حال، چیزی که مشخص است، این است که سایبرپانک ۲۰۷۷ قسمتی از آن تاریکی را در بطن خود حفظ کرده و نباید فراموش کنیم که هنوز و همواره یک بازی نقش آفرینی کامل و بزرگ خواهد بود، نه یک کلون GTA. اما احتمالا حسرت تجربه‌ی جهانی به تاریکی تریلر ۲۰۱۳ بازی، هرگز از دل ما بر طرف نخواهد شد…

گیم پلی سایبرپانک 2077

آنچه خواهیم دید…

به دلیل حجم زیاد اطلاعات منتشر شده از بازی، در این قسمت تنها به مرور و جمعبندی اطلاعات رسمی‌ای که از طرف CD Project RED به صورت عمومی منتشر شده است خواهیم پرداخت و از حواشی و شایعات دوری می‌کنیم.

نخستین ویژگی مهمی که باید ذکر کرد، ویژگی‌ای است که همانند ساختار بازی، برای CD Project تازگی دارد و به قدری مهم است که در همان رونمایی مجدد بازی در ۲۰۱۸، اعلام شد: زاویه‌ی دید اول شخص در بازی. سایبرپانک ۲۰۷۷ کاملا اول شخص خواهد بود و کاربر نمی‌تواند همانند بازی‌های نقش آفرینی بتزدا، بین حالت اول شخص و سوم شخص انتخاب کند.
از همان ۲۰۱۸ بسیاری از گیمر‌ها به اول شخص بودن بازی اعتراض کردند. اما پاسخ استودیوی لهستانی همواره این بود که با وجود جدید بودن توسعه‌ی بازی اول شخص برای آن‌ها، این زاویه‌ی دید زمینه‌ی غرق شدن هر چه بیشتر مخاطبین در جهان بازی را فراهم می‌سازد. البته لازم به ذکر است که برخی کات‌سین‌های بازی سوم شخص خواهد بود و البته بازیکنان می‌توانند در زمان رانندگی از نمای خارج از اتوموبیل (همانند بازی‌های ریسینگ) بهره ببرند.

ویژگی مهم دیگری که در سایبرپانک ۲۰۷۷ وجود دارد، سیستم انتخاب پیش‌زمینه‌های داستانی متفاوت در ابتدای شروع بازی است، سیستمی که با نام «مسیرهای زندگی»(lifepaths) معرفی شده. در ابتدای شروع بازی، مخاطب سه انتخاب متفاوت خواهد داشت: صحرانشین(Nomad)، بچه‌ی خیابون(Street Kid) و شرکتی(Corpo). بر اساس این که کدام مسیر زندگی انتخاب شود، بازی افتتاحیه و پیش‌زمینه‌ی متفاوتی خواهد داشت.
CD Project و دیگر استودیو‌های بازی، به خصوص نقش‌آفرینی‌ساز‌ها، چندان با این ایده غریبه نیستند. مثلا در ویچر ۳ شما می‌توانید سیو‌های ویچر ۲ خود را بار گذاری کنید و در نتیجه، تصمیماتی که در ویچر ۲ گرفته‌اید، در نسخه‌ی سوم نیز تاثیرگذار خواهد بود. اما این که برای یک ip جدید شاهد طراحی چنین سیستمی باشیم که بر اساس انتخاب مخاطب نه فقط یک سری از جزئیات، بلکه درصد قابل توجه‌ای از داستان را تغییر می‌دهد، کاری نسبتا جدید و جاه طلبانه‌ است. بهتر است نگاهی به این سه مسیر پیش روی مان در بازی بیاندازیم:

  • صحرانشین: بر خلاف چیزی که در ابتدا فکر می‌کردیم، بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ تنها محدود به شهر شب نیست. منطقه‌ای به نام Badland در بیرون دیوارهای شهر شب قرار دارد که صحرایی لم‌یزرع است. اما کسانی که تمایل به زندگی در میان آهن‌پاره‌های غول پیکر شهر شب را ندارند، در این بیابان در کنار هم جمع شده‌اند و جامعه‌ای کوچک، ولی سرزنده را تشکیل داده‌اند.
    اگر صحرا نشینی را انتخاب کنید، شخصیت شما در بازی یکی از این حاشیه‌نشین‌های شهر شب خواهد بود. کسی که در کودکی، ابر‌شهر صنعتی را تنها در دوردست دیده است، در میان شن‌ها با همسن و سالان خود بازی کرده و شب‌ها در کنار خانواده‌ی صمیمی خود دور آتش جمع می‌شده. اما به علتی، خانواده‌ی این V (تفاوتی نمی‌کند چه مسیر زندگی‌ای انتخاب خواهید کرد، در هر صورت شخصیت شما با نام V شناخته خواهد شد.) دچار مشکلات جدی‌ای خواهد شد و راه او به شهر شب باز می‌شود… .
  • بچه‌ی خیابون: در این مسیر زندگی، V در بین کوچه پس کوچه‌های شهر شب بزرگ شده است. در میان گنگ‌های خطرناک شهر رشد کرده و دوستان خود را یافته است، دوستانی که هوای او را دارند. این V شهر را مثل کف دست خود می‌شناسد، شرکت‌ها، گنگ‌ها، می‌داند از کجا پول در بیاورد و در کجا خرج کند و… در کل، این V می‌داند در این شهر چه کاری باید بکند و چه کاری نباید بکند.
  • شرکتی: V در این مسیر زندگی یکی از فعالین در یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی شهر شب خواهد بود (احتمالا شرکت آراساکا(arasaka)). زندگی در میان صاحبان قدرت خطر خود را دارد. در چنین فضای سنگین و جدی‌ای، کسانی هستند که برای پول و قدرت بیشتر دست به هر کاری می‌زنند. از طرفی، ساختار سرمایه محور شرکت‌های بزرگ با کسی تعارف ندارد.

تریلر بازی سایبرپانک 2077

هر یک از سه مسیر زندگی پیش روی ما، منحصر به فرد و به خودی خود جذاب هستند و این به سلیقه‌ی مخاطب بستگی دارد که کدام یک را ترجیح خواهد دهد. از طرفی، با توجه به تاثیر عمده‌ی این مسیرها در جریان بازی، باید انتشار داشته باشیم که سیستم مسیرهای زندگی، ارزش تکرار بسیار بالایی به سایبرپانک ۲۰۷۷ ببخشد.

بخش دیگری از بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ که اطلاعات رسمی‌ای از آن منتشر شده، مربوط به سلاح‌های بازی است. چنین به نظر می‌رسد که در بازی شاهد گستره‌ی وسیعی از سلاح‌ها خواهیم بود، از سلاح‌های سرد نظیر کاتانا و شمشیر مانتیس(Mantis Blade) که در دست شخصیت پنهان می‌شود گرفته تا انواع سلاح‌های گرم. تایید نشده که آیا همه‌ی سلاح‌های بازی امکان شخصی سازی و ارتقا دارند یا خیر، اما این قابلیت، حداقل برای برخی از سلاح‌ها در بازی وجود خواهد داشت.

سلاح‌های سرد بازی به دو دسته‌ی سلاح سرد معمولی(Melee Weapons) و سایبرافزار(Cyberware) تقسیم می‌شوند. سلاح‌های سرد معمولی که مشخص‌اند، کاتانا، شمشیر و… . اما سایبرافزار‌ها در واقع قطعاتی سایبری هستند که جای اعضای بدن را گرفته یا مکمل آن‌ها می‌شوند و قدرت نبرد فرد را افزایش می‌دهند. نظیر شمشیر مانتیس که بارها در تریلر‌های بازی به نمایش در آمده، مشت آهنین، موشک‌انداز روی دست و…
سلاح‌های گرم بازی در سه دسته‌ی «تکنولوژیکی»(Tech)، «قدرتی»(Power) و «هوشمند»(Smart) قرار می‌گیرند. سلاح‌های تکنولوژیکی نوع متداول‌تر سلاح‌های گرم خواهند بود که در مبارزات نفر به نفر در موقعیت‌های متداول کاربرد دارند. سلاح‌های قدرتی، سلاح‌های تقویت شده‌ای هستند که در برابر دشمنانی که از حفاظ‌های قدرتمند استفاده می‌کنند، به کار خواهند آمد.
سلاح‌های هوشمند اما جالب‌ترین نوع سلاح‌های بازی خواهند بود. این سلاح‌ها قابلیت‌ها جالبی دارند که محبوبیت و البته قیمت آن‌ها را افزایش داده است. برای مثال، یکی از این ویژگی‌ها قابلیت رهگیری هدف است؛ بدین صورت که وقتی به نزدیکی هدفی شلیک می‌کنید، گلوله‌ها اتوماتیک به طرف هدف مورد نظر به حرکت در می‌آیند.

در کنار سلاح‌های مذکور، سلاح‌های جانبی نظیر سلاح‌های پرتاب کردنی (احتمالا انواع نارنجک، چاقوی پرتابی و…) نیز در بازی حضور خواهند داشت، اما تا به حال اطلاعات مشخصی از این نوع سلاح‌ها ارائه نشده است. طراحی سلاح‌های گرم نیز، برای طراحان CD Project که تا پیش از این روی چنین بازی‌ای کار نکرده بودند، یک چالش جدید بوده است. باید منتظر ماند دید عملکرد این استودیو در زمینه‌ی شوتینگ و نبرد‌های سرد از دید اول شخص چگونه خواهد بود.

دانلود بازی سایبرپانک 2077

سایبرپانک ۲۰۷۷ نیز همانند بازی‌های پیشین CD Project RED برای بزرگسالان رده‌بندی سنی شده است. در بازی شاهد استفاده از دخانیات، مواد مخدر، مشروبات الکی و… خواهیم بود، در کنار چراغ‌های چشمک‌زن کلاب‌ها و تبلیغات زرد فراوان در سطح شهر. اما این جهان پر رنگ و لعاب تنها یک روی سکه‌ی نایت‌سیتی است. در طرف دیگر شاهد پسماند‌های فراوان، محیط زیست تخریب شده، تراکم بسیار شدید جمعیت، خیل عظیم کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها و از همه مهم‌تر نرخ خشونتی که دو برابر میانگین بقیه‌ی ایالت‌های آمریکا است، خواهیم بود.
درصد قابل توجه‌ای از این نرخ بالای خشونت مسلما به گنگ‌های نایت‌سیتی مربوط می‌شود. نه گنگ از بازی معرفی شده است. از Maelstrom که دیوانگان کشت و کشتار و تکنولوژی هستند گرفته، تا گروهی مذهبی نظیر Valentino’s. گنگی به نام Moxes که از دخترانی تشکیل شده که هوای یک دیگر را دارند، یا Voodoo boys که گروهی متشکل از قوی‌ترین هکرهای (یا به اصطلاح خود بازی: نت‌رانر‌های(Net Runner)) شهر شب است.
هر یک از این گنگ‌ها برای خود قلمرویی دارند و با گنگ‌های همسایه‌ی خود همواره در حال نبرد هستند. حتی منطقه‌ی Badlands نیز دو گنگ را در خود جای داده است و خالی از هیجان نخواهد بود… . چیزی که مشخص است، این است که احتمالا حجم قابل توجه‌ای از مراحل فرعی یا شاید حتی اصلی سایبرپانک ۲۰۷۷ در تعامل با این گنگ‌ها رغم خواهد خورد.
یکی از خبر‌هایی که در ماه‌های اخیر، سر و صدای نسبتا زیادی حول محور بازی مورد بحث به پا کرد، مسئله‌ی شخصی سازی بود. ساخت شخصیت پیش از شروع بازی در بسیاری از بازی‌ها، به خصوص بازی‌های نقش آفرینی، امر متداولی است، اما هر چقدر هم که پیش از شروع بازی به استایل شخصیت خود اهمیت دهید، نباید در جریان بازی از آن غافل شوید.

در شهر شب استایل همه چیز را شامل می‌شود، از اتوموبیل‌ها گرفته تا لباس‌ها، سلاح‌ها و… . در میان مردم فرودست شهر، دو رویکرد در مقابل استایل وجود دارد. عده‌ای تنها به فکر انجام دادن کار‌ها، پول در آوردن و ادامه‌ی زندگی هستند، برایشان اهمیتی ندارد اگر ماشین‌شان قدیمی باشد یا اندام‌شان برق نزند. اما در طرف دیگر عده‌ای درصد زیادی از تلاش و پول خود را خرج می‌کنند که تا حد ممکن جذاب و مدرن به نظر برسند.
اما اوج تجلی زرق و برق استایل شهر شب را باید در بین مرفه‌این آن ببینیم. در میان مرفه‌این نیز دو رویکرد به مقوله‌ی استایل وجود دارد. نخست نظامی گرایی نوین(Neomilitarism) است که به خصوص در میان اهالی شرکت‌های بزرگ رایج است. این افراد خود را در اندام‌های مصنوعی تقویت شده و ماشین‌های زرهی پنهان می‌کنند و از قدرتمند‌ترین اسلحه‌های شهر برخوردارند. اولویت آنان قدرت نظامی‌شان است، نه زیبایی ظاهرشان.

در طرف دیگر اما سلبریتی‌ها و افراد مشهور شهر را شاهد هستیم که پر زرق و برق‌ترین زندگی‌ها را دارند. ماشین‌ها، خانه‌ها و حتی بدن‌های این افراد، به اصطلاح عموم، بسیار «لاکچری» است. سلبریتی‌های نایت‌سیتی (همانند سلبریتی‌های اینستاگرامی) سبک زندگی رویایی را برای بسیاری از مردم تعریف می‌کنند. از جمله‌ی این سلبریتی‌ها، «لیزی ویزی»(Lizzy Wizzy) نام دارد که یکی از خواننده‌های نایت‌سیتی است که به طور کامل بدنش را با قطعات الکترونیکی جایگذاری کرده است. گرایمز(Grimes) خواننده‌ی محبوب کانادایی، ایفای نقش لیزی ویزی را بر عهده داشته است.

صحبت از اتوموبیل‌های زیبا، سریع و البته گران قیمت مرفه‌این شهر شد، اما این تمام اتوموبیل‌هایی که در شهر شب خواهید دید نخواهد بود. وسایل نقلیه‌ی بازی شامل موتور‌سیکلت‌ها و اتوموبیل‌ها خواهند بود. اگر رویای پرواز با کشتی‌های فلزی پرنده که در آسمان شهر تبلیغات می‌کنند یا سریع جا به جا می‌شوند را داشتید، متاسفانه باید بگویم که طبق اعلام رسمی سازندگان، فرمان این وسایل نقلیه‌ی پرنده در دست گیمر‌ها قرار نخواهد گرفت.
اتوموبیل‌های بازی نیز در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. از اتوموبیل‌های ارزان قیمتی که صرفا می‌توان از آن‌ها برای جا به جایی استفاده کرد گرفته تا اتوموبیل‌های نظامی برای ماموریت‌های پر خطر، اتوموبیل‌های اسپورت برای مسابقات و… . تیمی که مسئولیت قسمت ریسینگ بازی را بر عهده داشته‌اند، مدت‌ها وقت صرف مدل سازی و صدا برداری از اتوموبیل‌های مختلف کرده‌اند تا تجربه‌ی ایده‌آلی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند.

طبق اظهار سازندگان، امکان سرقت اتوموبیل، همانند سری GTA، در بازی وجود خواهد داشت. از طرفی، مشابه کلید صدا زدن روچ (اسب قهرمان بازی) در ویچر ۳، در سایبرپانک ۲۰۷۷ نیز بازیکن می‌تواند وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را فرا بخواند. البته این امکان فقط برای اتوموبیل‌هایی فراهم خواهد بود که آن را با پول خود خریده باشید، در نتیجه قابل استفاده برای اتوموبیل‌های دزدی نخواهد بود. نیازی به ذکر نیست که همانند قسمت سلاح‌های گرم یا نمای اول شخص، قسمت اتوموبیل رانی نیز برای توسعه‌دهندگان بازی در CD Project RED تازگی دارد، در نتیجه باید صبر کنیم تا دست پخت آن‌ها در این زمینه را نیز ببینیم. همان طور که پیشتر ذکر شد، در هنگام اتوموبیل رانی، امکان تغییر نما به خارج از وسیله‌ی نقلیه وجود خواهد داشت.
البته شاهد حضور یک اتوموبیل نسبتا قدیمی «پورشه ۹۱۱» نیز در بازی خواهیم بود که به شخصیت «جانی سیلورهند» با بازی کیانو ریوز اختصاص دارد. در واقع می‌توان گفت، کیانو ریوز تا به حال تنها به عنوان یک مهره‌ی تبلیغاتی در نمایش‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ حضور داشته است که البته با توجه به این که بازی در اوج کمپین تبلیغاتی خود به سر می‌برد، امری طبیعی است. برای کشف و بررسی این جانی سیلورهند در شهر شب، بهتر است تا زمان انتشار بازی صبر کنیم.

دانلود بازی سایبرپانک 2077

آنچه خواهیم شنید…

در طول سال‌های سکوت سایبرپانک ۲۰۷۷، شایعات مربوط به تیم موسیقی بازی همواره نقل مجالس گیمینگ بود. از تغییر تولیدکنندگان موسیقی ویچر ۳ گرفته تا همکاری CD Project با بند‌های عجیب و غریب و… . اما پس از رونمایی مجدد بازی در ۲۰۱۸، این شایعات فروکش کرد.

استودیو سازنده به طور رسمی تایید کرد که همان تیمی که به رهبری Marcin Przybyłowicz وظیفه‌ی تولید قطعات موسیقی ویچر ۳ را بر عهده داشتند، بر روی آلبوم موسیقی سایبرپانک ۲۰۷۷ کار خواهند کرد. کار این تیم در خلق قطعاتی مناسب با حال و هوای فانتزی مدیوال ویچر ۳ بسیار درخشان بود؛ به شخصه بعضی از قطعات آلبوم موسیقی ویچر ۳، نظیر Ladies of the Woods یا Blood and Wine(از آلبوم موسیقی دی‌ال‌سی خون و شراب) را هنوز هم هر از چند گاهی گوش می‌دهم.

شکی نیست که تیم تولیدکنندگان موسیقی در CD Project RED نیز همانند بسیاری از کارمندان دیگر این استودیو، با چالشی بسیار جدی مواجه بوده‌اند. چرا که تغییر تم فانتزی مدیوال به سایبرپانک، نه به معنی تغییراتی نسبتا سطحی، بلکه به معنای تغییراتی بنیادین است. در چنین تغییری، موسیقی الکترونیک جای سازهای مختلف را به عنوان موسیقی غالب می‌گیرد، نوازندگان احتمالا با DJها جا به جا می‌شوند، شاهد قطعاتی با ضرب آهنگ بسیار سریع‌تر خواهیم بود و… . همانند دیگر قسمت‌ها، در این مورد نیز باید صبر کنیم تا دستپخت این تغییرات را نایت‌سیتی ببینیم.
مسئله‌ی مهم دیگری که در مورد موسیقی‌هایی که در نایت‌سیتی خواهیم شنید می‌شود، خیل عظیم موزیسین‌هاییست که توسط CD Project RED برای سایبرپانک ۲۰۷۷ لایسنس شده‌اند. در میان این افراد، همه نوع سبک موسیقی به گوش می‌خورد. از پاپ مستقل گرفته تا پانک راک، اکسپریمنتال الکترونیک و حتی موسیقی آکوستیک.

پیش از این از حضور گرایمز در نقش لیزی ویزی در بازی صحبت کردیم، اما علاوه بر حضور این خواننده به عنوان بازیگر در بازی، شاهد استفاده از قطعات وی نیز خواهیم بود، همان طور که در the Game Awards سال گذشته شاهد آن بودیم.
یکی دیگر از هنرمندان حاضر در میان لیست موسیقی‌های لایسنس شده برای بازی، بند Refused است. این بند در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به عنوان بند سامورایی(Samurai) اجرا خواهد کرد و رهبر بند سامورایی نیز کسی نیست جز جانی سیلورهند. تا به حال چند قطعه از کارهای بند Refused در قالب بند سامورایی به طور رسمی از طرف CD Project RED منتشر شده است که می‌توانید از کانال یوتیوب بازی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سایبرپانک ۲۰۷۷ سیستم مورد نیاز

نایت‌سیتی کمتر از بیست کیلومتر…

در این مطلب سعی شد در آستانه‌ی انتشار بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ نگاهی بیاندازیم بر آن چه در طول هشت سال اخیر بر نخستین ip جدید استودیوی محبوب این روز‌های صنعت گیم گذشت. سپس مروری مختصر داشتیم بر ویژگی‌های رسمی معرفی شده‌ی بازی و آن چه می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا در نایت‌سیتی ببینیم و بشنویم. از آن جایی که بازی گلد شده است، بعید به نظر می‌رسد که دچار تاخیر شود، پس باید این چند روز باقی مانده را هم صبر کنیم تا ببینیم شهر رویا‌ها چقدر در محقق ساختن رویاهای‌مان موفق خواهد بود.

در انتها لازم می‌دانم چند خطی به مسئله‌ای بپردازیم که اخیرا حواشی زیادی را حول CD Project RED و سایبرپانک ۲۰۷۷ به وجود آورد بپردازم. عده‌ای از افراد که ادعا می‌کردند که کارمند این استودیو بوده یا هستند، در ردیت گزارشاتی از کرانچ شدید در فرآیند توسعه‌ی بازی و فشار کار غیرانسانی در این استودیو خبر دادند. در غیر اخلاقی و غیرانسانی بودن این فشارهای کاری هیچ شکی نیست و برخی از این افراد ساعت کاری وحشتناک ۱۶ ساعت در روز را ادعا کرده‌اند… .

به شخصه حاضرم شاهد تاخیر بازی تا یک یا دو سال دیگر باشیم اما چنین کرانچ وحشتناک (احتمالی‌ای) را در این استودیو محبوب نبینیم. سران CD Project RED همانند رویکرد غالب خود در مواجه با حواشی، این بار نیز سکوت کرده‌اند؛ اما امیدوارم این سکوت هر چه زودتر شکسته شده و شفاف‌سازی‌ای که هم کارکنان استودیو و هم تمام گیمر‌های جهان لایق آن هستند، راجع به قضایای اخیر صورت گیرد.

 

 

 


همه چیز درباره بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ – اخبار، تریلر و نمایش‌های بازی Cyberpunk 2077


شرکت CD Project Red: ما همچنان از بازی Cyberpunk 2077 پشتیبانی می‌کنیم

مدیرعامل CD Projekt، آدام کیچینسکی می‌گوید: «ما می‌توانیم بازی Cyberpunk 2077 را به وضعیتی برسانیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم.»

انتقادات گسترده وارد شده به بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه به شهرت CD Projekt RED آسیب رسانده است. این توسعه‌دهنده لهستانی روند اصلاح بازی را آغاز کرده است، به ویژه با پچ اخیر ۱.۲، که لیست گسترده‌ای از تغییرات و بهبودها را ایجاد می‌کند. شرکت CDPR قصد ندارد به زودی پشتیبانی از بازی را متوقف کند یا آن را کنار بگذارد.

در صحبت با رویترز (از طریق GamesIndustry)، مدیرعامل CD Projekt، آدام کیچینسکی گفت که این شرکت عدم پشتیبانی از بازی Cyberpunk 2077 را به عنوان یک گزینه نمی‌داند و قصد دارد با برنامه‌ریزی بلند مدت آن را به سطح کیفی که بتوانند به آن افتخار کنند، برساند.

کیسیسنکی گفت: «من گزینه‌ای برای عدم پشتیبانی از بازی Cyberpunk 2077 نمی‌بینم. ما متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم بازی را به چنین وضعیتی برسانیم که بتوانیم به آن افتخار کرده و فروش آن در سال‌های آینده را تضمین کنیم.»

علاوه بر به‌روزرسانی‌هایی که قرار است در ماه‌های آینده برای این عنوان RPG ارائه شود، محتوای جدید و DLC رایگان نیز اضافه خواهد شد. در همین حال، بسته‌های الحاقی داستانی پولی نیز برنامه‌ریزی شده است، در حالی که نسخه‌های PS5 و Xbox Series X / S در اواخر سال منتشر می‌شوند. با این حال، اخیراً، CDPR تأیید کرد که پروژه بخش چند نفره بازی Cyberpunk 2077 لغو شده است.

بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای PS4 ، Xbox One ، PC و Stadia در دسترس است.

پچ ۱.۲ بازی Cyberpunk 2077 عرضه شد

اخیرا پچ ۱.۲ بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در قالب آپدیتی برای بازی عرضه شد که مشکلات زیادی را رفع می‌کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ تلقی می‌شود که عرضه‌اش با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. بازی‌ یکی از پرایرادترین (در بخش فنی) بازی‌هایی بود که در سال ‌های اخیر عرضه شده بود. ناشر و سازنده آن یعنی CD Projekt RED بعد از انتشار بازی، بی‌وقفه روی آپدیت‌های بازی کار کردند و متاسفانه در این میان، حمله سایبری‌ای که به استودیو شد سبب شد که عرضه پچ ۱.۲ با تاخیر همراه شود. حالا زمان برای انتشار بزرگ‌ترین آپدیت بازی از زمان عرضه تا به الان فرا رسیده است.

کمی پیش، استودیو فهرستی عظیم از مشکلات رفع‌شده و تغییرات ایجاد‌شده که حاصل پچ ۱.۲ هستند را ارائه داد. که شما می‌توانید از این لینک آن را مطالعه کنید. آن‌ها تاریخی برای عرضه آپدیت منتشر نکردند و صرفاً اشاره داشتند که به‌زودی منتشر خواهد شد. مثل این‌که به حرف خود وفادار بودند و این اتفاق بسیار زودهنگام به وقوع پیوست. پچ ۱.۲ امروز برای نسخه PC و کنسول‌ها عرضه شد و مخاطبان می‌توانستند این آپدیت را دانلود کنند. لیستی که CDPR منتشر کرده بود، تقریبا ۵۰۰ مشکل بازی را برطرف کرده بود؛ از ایرادات گیم‌پلی، مشکلات فنی تا بعضی باگ‌هایی که در کوئست‌ها وجود داشت.

بعد از مشکلات فراوان Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه،‌ بازی از استور پلی استیشن خارج شد و هنوز مشخص نیست که آیا این پچ باعث می‌شود که بازی به استور دیجیتالی سونی بازگردد یا خیر؟

بازی Cyberpunk 2077 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ (نسخه‌‌های فیزیکی)، گوگل استیدیا و کامپیوترهای شخصی در دسترس است.

پچ ۱.۲ بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ تاخیر خورد

آپدیت ورژن ۱.۲ بازی Cyberpunk 2077 که در اصل قرار بود همین ماه عرضه شود، عقب افتاد. استودیو در طی چند توییت توضیح داد که علت این تاخیر نا به هنگام، حمله سایبری اخیر به استودیو است. هم‌ چنان اعلام داشت که این آپدیت فرای بقیه پچ‌ها عمل خواهد کرد.

ما روی بهبودها و اصلاحات کلی کیفیت بازی بسیار کار کرده‌ایم و هنوز کار داریم تا مطمئن شویم که مخاطبان به نتیجه نهایی خوبی از این آپدیت برسند. با این فکر، در نظر داریم که این پچ را نهایتا تا نیمه دوم ماه مارس عرضه کنیم.

استودیو در آخر اطمینان حاصل کرد که تمام تلاشش را می‌کند تا این آپدیت بزودی بدست مخاطبان برسد و تغییرات خوبی را در عملکرد بازی اعمال کند. قطعا جزییات بیشتری از پچ ۱.۲ در هفته‌های آینده ارائه خواهند شد.

پچ ۱.۱ بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ حدود یک ماه پیش منتشر شد و یکی از دو آپدیت اصلی بازی است که وظیفه دارد تا کیفیت کلی بازی را بهبود ببخشد. آپدیت ماه ژانویه میزان استفاده از رم را بهینه ساخت و چند مورد کرش در بعضی کوئست‌ها را درست کرد.

طبق رودمپ استودیو CD Projekt Red، بسته‌ الحاقی رایگان و چند آپدیت دیگر برای انتشار بعد از پچ ۱.۲ برنامه‌ریزی شده‌اند. با عقب‌ افتادن عرضه پچ ۱.۲ به نظر می‌رسد که نقشه سی‌دی پراجکت هم با مشکل رو به رو شده و محتواهایی که برای انتشار بعد از پچ ۱.۲ بودند هم با تاخیر مواجه خواهند شد. فراموش نکنید که نسخه ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی‌ استیشن ۵ هم قرار است در نیمه دوم سال جاری عرضه شوند.

به‌روزرسانی Hotfix 1.12 بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

مشکلات استفاده از مادها و شخصی سازی‌های بازی Cyberpunk 2077 با به‌روزرسانی جدید آن برطرف شد. با دنیای بازی همراه باشید.

با انتشار ابزارهای ماد سازی برای رایانه‌های شخصی، به‌نظر می‌رسید مادهای بسیار جذابی برای بازی Cyberpunk 2077 ساخته شود. جامعه ماد سازی نیز از این فرصت استفاده کرد و در حال حاضر تعدادی ماد مفید از جمله وسایل نقلیه بهبود یافته و حالت شخص سوم را منتشر کرده‌ است. متأسفانه، توسعه دهنده در اوایل این هفته هشدارهایی را درباره آسیب پذیری در پرونده های خارجی DLL صادر کرد.

با انتشار hotfix 1.12 روی رایانه‌های شخصی، این آسیب پذیری برطرف شده است. سایر رفع‌ها شامل یکی از موارد با مشکل اضافه شدن بافر و حذف / جایگزینی DLLS غیر ASLR است. اکنون، نصب مادها مشکلی ندارد.

بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای Xbox One ، PS4 ، PC و Google Stadia در دسترس است.

شکایت سرمایه گذاران شرکت سی دی پراجکت علیه این شرکت در پی انتشار ناقص بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

 

استودیو CD Projekt متاسفانه برای توسعه ضعیف بازی Cyberpunk 2077 با انتقادات منفی گسترده روبه رو شده است. اخیرا شکایتی توسط سرمایه گذاران این شرکت علیه آن صورت گرفته است که جزئیات آن را در ادامه میخوانید. با دنیای بازی همراه باشید.

شرکت لهستانی CD Projekt اگرچه سعی داشته بازی مورد اشاره را بی نقص ارائه دهد، اما با عرضه پرحاشیه، انتقادات بسیاری را در پی داشت. این عنوان حتی از عرضه آن روی کنسول‌های نسل هشتمی جلوگیری شد تا کاملا مشکلات فنی آن رفع شود.

اخیرا گفته شده برخی از سرمایه گذاران این کمپانی تصمیم گرفتند در یکی از دادگاه‌های کالیفرنیا برعلیه این شرکت ناشر شکایتی داشته باشند. در حال حاضر نیز این شکایت جریان داشته و شرکت CD Projekt نیز این موضوع را تایید کرد.

ادعاهایی که در این دادخواست علیه آنها مطرح شده، طبق ادعای سازنده، ماهیت و دامنه مطابق ادعای قبلی را دارد، ادعاهایی مبنی بر اظهارنظر نادرست و اظهارنظرهای گمراه کننده قبل از راه اندازی، که منجر به ضررهای مالی سرمایه گذاران شرکت می‌شود. CDPR بار دیگر اظهار داشت که “برای دفاع از خود در برابر چنین ادعاهایی اقدام جدی انجام خواهد داد”.

CD Projekt RED نقشه راه خلاصه‌ای از به روزرسانی‌های برنامه‌ریزی شده خود را برای حل این مشکل در طول سال به اشتراک گذاشته است. دفتر رقابت و حمایت از حقوق مصرف کننده لهستان اعلام کرده است که در صورت عدم موفقیت در بازی با آن نسخه به روز شده، CD Projekt می تواند با جریمه‌های مالی مواجه شود.

Cyberpunk 2077 در PS4 ، Xbox One ، PC و Stadia در دسترس است.

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

 

تیم استودیو CD Projekt Red سخت در حال رفع مشکلات فراوان و باگ‌هایی است که طرفداران درباره این بازی گزارش دادند. با این حال بسیاری منتظر هستند تا بخش چندنفره فعال شود، حال به تازگی جزئیاتی پیرامون این قسمت به بیرون درز کرد.

به گزارش گیمینگ بولت، براساس کدهای افشا شده از بازی Cyberpunk 2077، دو حالت Heist و deathmatch که در کد بازی دیده شده است. با توجه به اطلاعات فاش شده در مورد حالت Heist، ظاهراً بازیکنان می‌توانند در نقش کلاس‌های مختلفی نظیر Assassin ،Netrunner ،Techie و… در Night City به گردش مشغول شوند.

در سوی دیگر یکی از فایل‌ها نیز به نسخه ساده و ابتدایی حالت deathmatch اشاره داشته است. به گزارش وب سایت DSOGaming، ممکن است استودیو سی دی پراجکت رد به جای سرور اختصاصی از اتصال P2P بهره گیرد. به هر حال مشکلات آن قدر زیاد است که تا فعال شدن بخش چندنفره مدت زمان نسبتا طولانی باقی مانده است.

آپدیت اخیر سایبرپانک ۲۰۷۷ باگ های جدیدی به بازی آورد

آخر هفته گذشته، پچ ۱.۱ بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر شد. با این‌که آپدیت گسترده‌ای نبود اما برخی از باگ‌های بازی را رفع کرد. باگ‌های رفع شده شامل باگ کوئست “Down on the Street” هم می‌باشد که کاراکتر «گورو تاکمورا» باید با شخصیت V تماس بگیرد تا روند بازی طی شود اما این اتفاق نمی‌افتاد و گیم‌پلی و روند داستان به طور کل قطع می‌شد. متاسفانه پچ ۱.۱ این باگ را برطرف کرده اما باگ جدیدی به این کوئست اضافه نموده است.

بعد از آپدیت بازی، تاکمورا با شما تماس می‌گیرد اما زمانی که پیش او می روید صحبتی نمی‌کند. اجرای بازی از طریق سیو قدیمی هم باعث می‌شود باگ دوباره رقم بخورد. پشتیبانی CD Projekt RED راه حلی موقتی برای رد کردن این باگ ارائه داده است. زمانی که V و تاکمورا در حال ترک دفتر واکاکو هستند، مکالمه ای دارند. زمانی که کوئست بروزرسانی می‌شود با استفاده از دکمه «Wait» باید ۲۳ ساعت (زمان درون بازی) در بازی صبر کنید.

بعد از انجام این‌ کار به نظر می‌رسد روند درستی طی می شود و بازی به مشکلی نمی خورد اما باری کسانی که از سیو قبلی خود استفاده می‌کنند تجربه ناخوشایندی خواهد بود. پشتیبانی CD Projekt RED در توییتر اعلام داشت که در حال کار بر روی این مشکل است و به سرعت آن را بر طرف خواهد کرد.

کانسپت آرت جدید سایبرپانک ۲۰۷۷ طرح‌های دیگر از شخصیت «Johnny Silverhand» را نمایش می‌دهد

طراح هنری ارشد استودیو سی‌دی پراجکت رد در وبسایت ArtStation اخیرا کانسپت‌ آرت‌‎‌هایی از شخصیت Johnny Silverhand را به اشتراک گذاشته‌است که خصوصیات وی را پیش از پیوستن کیانو ریوز به تیم بازیگری بازی نشان می‌دهد. همراه دنیای بازی باشید.

شخصیت Johnny Silverhand یکی از محبوب‌ترین همراهیی است که شخصیت اصلی بازی سایبرپانک، V در طول مسیر خود در نایت سیتی به آن‌ها برمی‌خورد. مسلما بخش زیادی از محبوبیت و شهرت این شخصیت مدیون صدابازیگز و مدل آن، کیانو ریوز است.

اخیرا آقای Lea Leonowicz، طراح هنری ارشد استودیو سی‌دی پراجکت کانسپت آرت‌های کشیده شده از شخصیت Johnny Silverhand، پیش از قرار گرفتن آقای کیانو ریوز در این نقش را نشان می‌دهد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید:

Cyberpunk 2077 Cyberpunk 2077 Cyberpunk 2077 Cyberpunk 2077

از طرح‌های فوق مشخص است این شخصیت حتی بدون حضور آقای ریوز نیز می‌توانست به یکی از نماد‌های بازی تبدیل شود. بازخورد طرفداران نیز به طرح‌های منتشر شده بسیار مثبت بوده‌است.

فروش دیجیتالی بازی Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر بیش از ۱۰ میلیون نسخه بوده است

 

بازی Cyberpunk 2077 با فروش دیجیتالی ۱۰.۲ میلیون نسخه‌ای و کسب درآمد ۱۲ میلیارد دلاری رکورد جدیدی را ثبت کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 با وجود تمام جنجال‌هایی که در هنگام راه‌اندازی با آن روبرو شد، بسیار موفق بود. گزارش SuperData در بازار جهانی بازی‌های دیجیتال برای دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که این بازی موفق به فروش ۱۰.۲ میلیون نسخه به صورت دیجیتال شده است. این میزان کسب درآمد ۱۲ میلیارد دلار درآمد ماه گذشته، رکورد جدیدی در بالاترین درآمد ماهانه دیجیتال را ثبت کرد.

شایان ذکر است که اگرچه بازپرداخت دیجیتال درنظر گرفته نشده است، اما اطلاعات این شرکت نشان می‌دهد که این بازپرداخت‌ها بر میزان فروش کل بازی تأثیر قابل توجهی نداشته است. میزان فروش دیجیتالی عناوین در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است که نسخه‌های کنسولی رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته و PC رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

شرکت CD Projekt گزارش داد که حتی با وجود بازپرداخت‌ها بازی Cyberpunk 2077 بیش از ۱۳ میلیون نسخه تا ۲۲ دسامبر فروخته است. تا حدودی جالب است که فروش دیجیتال روی کامپیوتر بسیار زیاد است. توسعه‌دهنده قبل از انتشار اعلام کرد که به طور عمده ‌۷۴ درصد از پیش‌خریدها به صورت دیجیتال بوده است.

جزییات جدیدی از روند توسعه و دوره کرانچ بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

اخیرا اطلاعات زیادی درباره پروسه ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده است که ما را از مشکلات پشت پرده ساخت این بازی آگاه می‌کند. با دنیای بازی همراه باشید.

بعد از انتشار بسیار ناامیدکننده سایبرپانک ۲۰۷۷ و مشکلات فنی متعددش، اخبار جدیدی منتشر شده است و از وضعیت توسعه عجیب این بازی می‌گویند. سایبرپانک ۲۰۷۷ آن مقدار زمانی که ما فکر می‌کنیم، در دست توسعه نبوده و مراحل ایده‌پردازی کمی داشته است. گزارش Bloomberg و اطلاعاتی که جیسون شرایر بدست آورده است، مراحل روند توسعه این بازی را واضح‌تر می‌کند.

جیسون شرایر با ۲۰ نفر از کارمندان کنونی و سابق استودیو CD Projekt Red مصاحبه کرده است و به نظر می‌رسد توسعه سایبرپانک ۲۰۷۷ از سرآغاز با موانع رو به رو می‌شد. استودیو تمرکز ویژه‌تری روی مارکتینگ و بازاریابی داشت و همین باعث شد بخش تولید و توسعه با مشکلاتی رو به رو‌ شود.

نکته دیگری که از این اطلاعات بدست رسید این بود که کارکنان CD Projekt Red هم‌زمان با توسعه بازی، ‌در حال توسعه و ارتقای موتور بازی هم بودند که همین کار مانعی در روند تولید بازی بود.

بحث دیگری که مطرح است، کل پروسه ساخت و گیم‌پلی سایبرپانک ۲۰۷۷ در سال ۲۰۱۶ به اجبار ریبوت و استودیو طرح های جدیدی برای ساخت بازی در نظر گرفت. استودیو برنامه داشت که از دوربین سوم شخص برای بازی استفاده کند. شرایر در توییتر خود اذعان کرد که خیلی از امکانات دیگر بازی مثل راه رفتن بر روی دیوار یا خودرو های پرنده از بازی حذف شدند. سیستم Wanted بازی که نقد های فراوانی دریافت کرده است هم به نظر در لحظه آخر تعبیه شده است.

زمانی که آدام بازوسکی، رئیس استودیو CD Projekt Red، کارگردانی بازی را در دست گرفت، تعمیرات و تغییرات اساسی را برای داستان و گیم ‌پلی سایبرپانک ۲۰۷۷ اجرا کرد. چندین تن از افراد رده بالا که روی بازی کار ‌می‌کردند به دلیل اختلاف نظر و تغییرات پیش آمده استودیو را ترک کردند. گزارش هم‌چنان از کرانچ بسیار سنگین استودیو هم می گوید که کارکنان استودیو را مجبور به اضافه‌کاری و تحمل فشار بیشتری می‌کرد.

«زمان هایی بود که کرانچ گاها به ۱۳ ساعت می رسید – این بیشترین رکورد من است و من مجبور بودم که پنج روز هفته به این صورت کار کنم.» گفته های برنامه‌نویس صوتی سابق CD Projekt Red، آدریان جاکوبیاک که در ادامه افزود:« من دوستانی دارم که خانواده های خود را بخاطر این ‌کار از دست دادند.»

در سال ۲۰۱۸، CD Projekt RED گیم‌پلی ۵۰ دقیقه‌ای سایبرپانک را پشت در های بسته به خبرنگاران نشان داد. گزارش شرایر نشان می دهد که بازی در آن زمان تازه در مراحل اولیه توسعه بوده و آن دمو قطعا «تقلبی» بوده است. در آن موقع هنوز هسته های اصلی گیم‌پلی نهایی نشده بودند و نیاز به کدنویسی داشتند. با استناد به حرف چندی از توسعه‌دهندگان آن دمو فقط نتیجه هدر رفتن چندین ماه تلاش بیهوده بود.

در سال بعد، CD Projekt Red در E3 2019 از تاریخ انتشار بازی برای آوریل ۲۰۲۰ رونمایی کرد. تمام کارکنان استودیو می‌دانستند که غیرممکن است بازی به آن زمان برسد و قابل عرضه باشد. اکثریت در استودیو پیش‌بینی می‌کردند بازی در سال ۲۰۲۲ تازه آماده عرضه می‌شود، ولی حذف امکانات و مکانیک های برنامه ریزی شده برای بازی باعث شد که به روند توسعه سرعت بخشیده شود.

حتی زمانی که سایبرپانک ۲۰۷۷ گلد شد و همه بر این باور بودند که بازی آماده عرضه است؛ اما تاریخ انتشار سایبرپانک ۲۰۷۷ از نوامبر به دسامبر منتقل شد. در همان‌ زمان بازی با مشکلات فنی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد. بسیاری از دیالوگ ها از بین رفته بودند، مکانیک ها هم آن طور که باید کار نمی‌کردند و باگ های فراوانی هم وجود داشتند. روسای CD Projekt RED در بیانیه پس از انتشار بازی اعلام کردند که بخشی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی در مراحل تضمین کیفیت دیده نشده و به‌زودی بر طرف خواهند شد. اما طبق گزارش شرایر، چندین تن از توسعه‌دهنده ها قبل انتشار بازی به آن موارد اعتراض کرده بودند.

در حال حاضر بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از فروشگاه پلی‌استیشن حذف شده است. استودیو در حال رویارویی با اقدامات قانونی از طرف سرمایه‌گذاران است و اگر مشکلات بازی برطرف نشود از سمت دولت لهستان محکوم به پرداخت جریمه سنگینی می‌شود.

سایبرپانک ۲۰۷۷ برای پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان، استیدیا و کامپیوتر های شخصی عرضه شده است و آپدیت نسل نهمی‌اش برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سی‌دی پراجکت رد به دلیل مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 عذر خواهی کرد

مارچین ایونسکی رئیس شرکت سی‌دی پراجکت رد ضمن عذرخواهی رسمی در طول یک ویدیو از اهداف بعدی این استودیو برای رفع مشکلات بازی Cyberpunk 2077 خبر دارد. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

رئیس و موسس شرکت سی‌دی پراجکت رد ، مارسین ایوینسکی، در این ویدیوی تأیید کرده که این استودیو سختی پورت بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل قبل را دست کم گرفته و قول داد که استودیو همچنان به تلاش خود برای رفع تمامی مشکلات بازی ادامه دهد.

ایونسکی همچنین توضیح داد که چرا نسخه‌های بررسی کنسول دیرتر از رایانه‌های شخصی منتشر شد و از نقشه‌ی اهداف استودیو برای انتشار بسته‌های الحاقی رایگان بازی، پچ‌های رفع ایراد رونمایی کرد، وی همچنین خبر داد که نسخه‌‌های رایگان نسل بعدی بازی احتمالاً تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ‌می‌شوند.

ایونسکی توضیح داد که برنامه استودیو در ابتدا این بوده است که بازی را به بهترین شکل روی رایانه‌های شخصی نشان دهند و سپس آن را روی کنسول‌ها عرضه کنند. وی گفت که در ابتدا با توجه به سن کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ ، ایکس باکس وان کار در ابتدا خیلی سخت به نظر نمی‌رسیده است. آن‌ها از شکاف که در قدرت سخت افزاری بین نسل قبل و رایانه‌های شخصی و نسل بعدی وجود داشته آگاه بوده‌اند اما سختی انجام پورت بازی روی کنسول‌های نسل قبل را دست کم گرفته‌اند.

وی همچنین گفت که آزمایش کیفیت بازی نتوانسته بسیاری از مشکلات بازیکنان پس از انتشار بازی را نشان دهد. ایونسکی در این باره گفت:

هرچه به زمان عرضه بازی نزدیکتر می شدیم، هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم و واقعاً معتقد بودیم که می‌توانیم در آخرین روز بازی را با اولین بروزرسانی منتشر کنیم.

بررسی‌های بازی Cyberpunk 2077 نیز منجر به جنجال زیادی شد. تفاوت بین نسخه‌های بررسی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها کاملاً فاحش است. چنانچه امتیاز نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی روی سایت متاکریتیک ۸۶ است، در حالیکه این رقم روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به ترتیب ۵۶ و ۶۱ است، همچنین این موضوع که کد نسخه‌ی بررسی رایانه‌های شخصی زودتر از کدهای کنسول ارسال شده‌اند، برخی از طرفداران را به این فکر انداخت که این استودیو از مشکلات بازی آگاه بوده و عمداً سعی در پنهان کردن آن داشته است.

رئیس سی‌ دی پراجکت در این مورد گفت:

وقتی نوبت به بررسی فرآیند کنسول رسید، در همان زمان که کدهای رایانه ای ارسال شد و ما همچنان سخت تلاش می‌کردیم تا کیفیت بازی را روی کنسول‌های نسل قدیمی بهبود ببخشیم. با هر روز اضافی ما روی بروزرسانی صفر کار کردیم که -کیفیت بازی- را بطور قابل توجهی بهبود بخشید همین دلیل از ۸ دسامبر شروع به ارسال کدهای کنسول برای بررسی کردیم، که دیرتر از زمانی بود که برنامه‌ریزی کرده بودیم.

وضعیت نابسامان بازی، استودیوی سی‌ دی پراجکت را مجبور کرده تا در برنامه‌های کوتاه مدت خود برای انتشار بسته‌های الحاقی تجدید نظر کند. همانطور که وعده داده شده بود این بسته‌ها هنوز رایگان هستند، اما اولویت استودیو به رفع مشکلات تغییر کرده است. بروزرسانی کنسول نسل‌های بعدی Cyberpunk 2077 که در حال حاضر بازی را از طریق سازگاری backward اجرا می‌کنند به نیمه دوم سال موکول شده است.

Cyberpunk 2077

اینوسکی در ادامه افزود که به غیر از بازی Cyberpunk 2077 ، استودیو برنامه‌های بیشتری را برای آینده داد و زمانی که آن‌ها به اتمام برسند، این برنامه‌ها را با مخاطبان به اشتراک خواهد گذاشت.

ناگفته نماند که استودیو سی‌ دی پراجکت رد اخیراً اعلام کرد که آن‌ها با کمک شرکت سونی در تلاش هستند تا بازی Cyberpunk 2077 را در اسرع وقت به پلی‌استیشن استور بازگردانند.

ماد جدید بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ امکان پرواز بر فراز نایت سیتی را فراهم می‌کند

اخیرا ماد جدیدی برای بازی Cyberpunk 2077 منتشر شذه که امکان پرواز بدون نیاز به ماشین‌های پرنده را برای بازیکنان فراهم می‌کند. همراه دنیای بازی باشید.

با انتشار هر نسخه جدید یک بازی اوپن ورلد برای پلتفرم PC، ماد سازان این پلتفرم به سرعت دست به کار شده و مادهای خلاقانه، جالبی و گاهی عجیب را برای بازی توسعه می‌دهند که امکام تجربه موارد جدید و خلاقانه‌ای را در جهان بازی فراهم‌ می‌کند و حد و مرزهای تعیین شده توسط سازندگان را از هر سو را گسترش می‌دهد. این موضوع درباره محصول جدید استودیو سی‌دی پراجکت رد نیز صادق است. از زمان انتشار بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ ماد سازان شروع به توسعه مادهای جالب و ارزشمندی کرده‌اند تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست. ماد جدید منتشر شده برای بازی نیز از همین دسته است.

به کمک این ماد بازیکنان می‌توانند بدون نیاز به ماشین‌های پرنده و صرفا با اتکا بر کلیدهای جهت (یا ASWD) این قدرت ابرقهرمانی را برای خود فعال کنند و از دکمه‌ Space (یا Shift) برای تنظیم ارتفاع بهره ببرند. مسلما این ماد ساخته شده خالی از ایراد نیست و کمی کنترل شخصیت اصلی در این حالت سخت است و سرعت حرکت نیز کمی کند است که این موضوع می‌توانند آزاردهنده شود.

با تمام این تفاسیر اما، تماشای نایت سیتی از بالا و اشراف به کل شهر جذاب است.

تا ژوئن ۲۰۲۱ خبری از بسته الحاقی برای بازی Cyberpunk 2077 نیست

بازی Cyberpunk 2077 را باید از عناوین پرحاشیه سال ۲۰۲۰ دانست. عنوانی که انتظار می‌رفت با واکنش‌های مثبت رو به رو شود، اما به دلیل ضعف فنی حاشیه‌های بسیاری پیرامون آن ایجاد شد. با دنیای بازی همراه باشید.

بلافاصله پس از لانچ این بازی استودیو سی دی پراجکت رد تصمیم گرفت نسخه کنسولی را با مشکلاتی که داشته از روی فروشگاه‌ها حذف کند. به تازگی کاربر JoeBuck80 در GameFAQs با ارسال پستی پیرامون برنامه استودیو سازنده درباره آینده محتواهای Cyberpunk 2077 اطلاعاتی فاش کرد.

به گفته این کاربر شرکت لهستانی نمی‌خواهد تا اواخر بهار ۲۰۲۱ بسته الحاقی جدید منتشر سازند، زیرا با فشارهایی که مدیران و سرمایه‌گذاران روی این استودیو دارند، مداخله‌ای در برنامه‌های آینده به وجود آمده و در نهایت قصد دارند بسته الحاقی را بدون هیچ نقص عرضه کنند.

البته انتظار می‌رفت با حاشیه‌های به وجود آمد، شاهد تصمیم این گونه باشیم، تنها باید منتظر ماند تا مشخص شود تاریخ دقیق محتواهای اضافی چه زمانی است.

اولین DLC بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود

استودیو سی‌دی پراجکت رد اخیرا یک وبسایت جدید را در دسترس قرار داده‌است. در این وبسایت به عرضه اولین بسته الحاقی بازی Cyberpunk 2077 در اوایل سال میلادی جاری اشاره شده‌است. اطلاعات دیگری درباره این DLC در دسترس نیست. با دنیای بازی همراه باشید.

اتفاقات و حواشی که بازی Cyberpunk 2077 با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از ماندگارترین و داغ‌ترین بحث محافل گیمینگ در سال ۲۰۲۰ یا حتی در تمام نسل هشتم بود. محصول جدید سی‌دی پراجکت رد توانست با تمامی مشکلات پیش از پایان یافتن سال میلادی ۲۰۲۰ عرضه شود اما، نسخه عرضه شده پر از باگ‌ها و ایرادات فنی در زمان عرضه بود. بویژه نسخه‌های کنسولی بازی که تقریبا غیر قابل تجریبه هستند. حواشی پیرامون بازی و اعتراضات خریداران آن تا جایی بالا گرفت که سونی تصمیم به حذف این عنوان از فرشگاه PS Store گرفت و مایکروسافت نیز در صفحه فروش بازی به کاربران درباره عملکرد فنی ضعیف بازی هشدار داد. توسعه دهندگان این وعده را دادند که اولویت اصلی خود را معطوف به رفع ایرادات بازی کنند و تجربه‌ای متفاوت را به کاربران هدیه دهند.

CD Projekt RED اخیرا دامنه یک وبسایت جدید را تعریف کرده که در آن خبر از عرضه اولین بسته الحاقی بازی در اوایل سال میلادی جاری می‌دهد. اطلاعاتی دیگری از این بسته در دسترس نیست و تاریخ انتشار دقیق آن نیز مشخص نیست. مجموعه DLCهای اولیه بازی در ابتدا قرار بود پیش از انتشار بازی معرفی شوند اما، تعویق ناگهانی تاریخ انتشار بازی سبب شد تمرکز سازندگان معطوف به بهینه سازی نسخه اصلی شود. توسعه دهندگان وعده یک پشتیبانی قوی از بازی با بسته‌های الحاقی رایگان و رفع ایرادات بازی داده‌اند.

پچ Hotfix 1.06 برای بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

استودیوی سی دی پراجکت رد پچ Hotfix 1.06 را برای بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 پیش از رسیدن به یک سطح استاندارد قابل قبول، به ویژه روی کنسول‌های نسل هشتم، به چند پچ اساسی برای رفع ایرادات نیاز دارد.

استودیوی سی دی پراجکت رد جدیدترین نسخه پچ  خود را (Hotfix 1.06) را دیروز منتشر کرد. طبق توضیحات منتشر این پچ چند مشکل اساسی را روی کنسول و رایانه‌های شخصی رفع می‌کند.

مهمتر از همه، مشکل محدودیت ذخیره سازی تا ۸ مگابایت که باعث خرابی فایلهای ذخیره در نسخه رایانه‌های شخصی بازی شده بود، حذف شده است. شایان ذکر است که این بروزرسانی فایل‌های که قبلاً خراب شده‌اند را اصلاح نمی‌کند، بنابراین متاسفانه همانطور که استودیوی سی دی پراجکت قبلاً هشدار داده بود این فایل‌های ذخیره‌ برای همیشه از بین رفته‌اند.

توضیحات بروزرسانی اخیر به رفع برخی از کرش‌ها و باگ‌ها روی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵  اشاره کرده است.  اگرچه هنوز موارد زیادی برای اصلاح در این بازی باقی مانده است و بازیکنان همچنان در طول بازی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، در هر صورت امیدواریم که این پچ در این زمینه عملکرد بهتری را به مخاطبان ازائه کند و بتواند ایرادات را تا حد لازم رفع کند.

بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و گوگول استدیا و کنسول پلی‌استیشن ۴ قابل دسترس است ( اگرچه شرکت سونی این بازی فعلاً تا اطلاع ثانوی از استور خود حذف کرده است). علی‌رغم تمامی ایرادات بازی Cyberpunk 2077 تا کنون موفق بفروش ۱۳ میلیون نسخه شده است.

خلاصه ایرادات رفع شده در پچ Hotfix 1.06:

ماموریت‌ها

شخصیت دام دام (  Dum Dum) دیگر در جریان ماموریت Second Conflict در ورودی تونتانز ناپدید نخواهد شد.

کنسول‌ها

ثبات و مدیریت حافظه بهبود یافته و در نتیجه کرش‌های کمتری در طول بازی ایجاد می شود.

رایانه‌های شخصی

محدودیت ۸ مگابایتی برای فایل‌های ذخیره حذف شده است. توجه داشته باشید این بروزرسانی ایرادات فایل‌های ذخیره را که قبل از انتشار آپدیت ایجاده شده‌اند رفع نمی‌کند.

آمار فروش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ علی رغم عودت نسخه‌های کنسولی، همچنان رضایت بخش است

بر اساس گفته سخنگوی استودیو سی‌دی پراجکت رد، علی رغم تمامی مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 و عودت بسیاری از نسخه‌‌های کنسولی فروخته شده، آمار فروش این بازی هنوز بالغ بر ۱۳ میلیون نسخه است که با توجه مدت زمانی که از عرضه بازی می‌گذرد، این آمار بسیار جالب توجه است. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 از زمانی که پس از مدت‌ها انتظار روانه بازار شده، به یکی از بحث‌های جذاب محافل گیمینگ تبدیل شده و بسیاری از اهاالی گیم درحال بحث و گفت و گو درباره آن هستند. مسلما این توجه عموما مورد رضایت سازندگان نیست و خیلی از اصحاب رسانه از این بازی به عنوان بزرگ‌ترین ناامیدی نسل هشتم یاد می‌کنند. هر چقدر بازخوردهای اولیه این بازی رضایت بخش بود و توانست توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان را جلب کند اما، رفته رفته و با عرضه نسخه کنسولی، ایرادات فنی بازی نمایان شدند و تجربه این بازی روی کنسول‌های PS4 و Xbox One را تقریبا غیر ممکن ساختند؛ تا جایی که سونی اقدام به حذف صفحه فروش این عنوان از PSN کرد و مایکروسافت نیز به کاربران درباره خرید این بازی هشدار داد.

سخنگو استودیو سی‌دی پراجکت رد در تازه‌ترین اظهار نظر خود اعلام کرد علی رغم عملکرد فنی ضعیف Cyberpunk 2077 در زمان عرضه و عودت نسخه‌های کنسولی فروخته شده، آمار فروش این بازی همچنان بالغ بر ۱۳ میلیون نسخه است. وی همچنین این اطمینان را داد که استودیو بخشی هزینه ضرر پس گرفتن بازی‌های فروحته شده در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌ها دیجیتالی را بر عهده گرفته‌است. البته وی مبلغ دقیقی از میزان بودجه در نظر گرفته شده را فاش نکرد.

فایل‌های ذخیره بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ که بیش از ۸ مگابایت حجم دارند، قابل بازیابی نخواهند بود

کاربران نسخه PC بازی Cyberpunk 2077 با مشکل بازیابی فایل‌های ذخیره خود مواجه شده‌اند. ظاهرا چنانچه حجم یک فایل ذخیره به بیش از ۸ مگابایت برسد، دیگر قابل بازیابی نخواهد بود. بازیکنان برای رفع مشکل باید تعداد آیتم‌های همراه خود را مدیریت کنند. با دنیای بازی همراه باشید.

مسلما حتی با گذشت سال‌های آینده، عملکرد فنی ضعیف بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه در خاطر تمامی اهالی گیم خواهند ماند، بویژه انتظار و هایپ برای این بازی به شدت بالا بود. کاربران نسخه‌های کنسولی با مشکلات به مراتب آزاردهنده‌تر و دشوارتری مواجه هستند اما، نسخه PC بازی نیز از عیب‌های و ایرادات زیادی رنج می‌برد.

اخیرا کاربران وبسایت Reddit خبر از بروز مشکل در فایل‌های ذخیره بازی دادند. ظاهرا چنانچه یک فایل ذخیره بیش از ۸ مگابایت فضا اشغال کند، آن فایل از دسترس خارج می‌شود. البته این پایان ماجرا نیست، فایل‌هایی که بیش از ۶ مگابایت حجم دارند، بسیار طولانی‌تر از سایر فایل‌ها لود می‌شوند. وبسایت GoG نیز این موضوع را تایید می‌کند.

بازپرداخت بازی Cyberpunk 2077 به صورت کامل به اکثریت بازیکنان ایکس‌باکس اعطا می‌شود

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که بازپرداخت بازی Cyberpunk 2077 به صورت کامل به اکثریت بازیکنان Xbox اعطا می‌شود. با دنیای بازی همراه باشید.

پس از حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه پلی‌استیشن به دلیل بازپرداخت‌های آن، حالا اثر مذکور به صورت کامل برای دارندگان کنسول Xbox قابل بازپرداخت است. مایکروسافت اخیراً در توئیتر خود اعلام کرد که در حال گسترش سیاست‌های موجود خود برای ارائه بازپرداخت کامل به افرادی است که بازی را از فروشگاه مایکروسافت به صورت دیجیتال خریداری کرده‌اند. این کمپانی خاطر نشان کرد که بازپرداخت به اکثریت کسانی که درخواست داده‌اند، اعطا می‌شود.
کمپانی مایکروسافت ضمن خاطر نشان کردن زحمات استودیو CD ‌Project Red برای انتشار بازی Cyberpunk 2077 در این شرایط سخت، اشاره‌ای به نارضایتی بازیکنان نیز کرد، با اینحال، اطلاعاتی درمورد حذف بازی از فروشگاه مایکروسافت را ارائه نداد.
بازی Cyberpunk 2077 هفته گذشته برای Xbox One ، PS4 ، PC و Google Stadia منتشر شد.

 

هیچ توافقی بین استودیو CDPR و مایکروسافت برای حذف نسخه Xbox بازی Cyberpunk 2077 صورت نگرفته است

آقای آدام کیچینسکی، مدیر عامل مشترک استودیو CDPR اعلام کرد که هیچ تفاوتی با مایکروسافت به منظور حذف نسخه Xbox بازی Cyberpunk 2077 صورت نگرفته است. با دنیای بازی همراه باشید.

حماسه نسخه‌های کنسولی بازی Cyberpunk 2077 همچنان ادامه دارد و سونی اخیراً نسخه PS4 را از فروشگاه PlayStation حذف کرده و بازپرداخت کامل را ارائه داده است. در مورد اینکه آیا مایکروسافت از این روش پیروی می‌کند و نسخه Xbox One را حذف می‌کند، در حال حاضر برنامه‌ای مشابه آن وجود ندارد. مدیر عامل مشترک استودیو سازنده، آقای آدام کیچینسکی در گفتگو با رویترز گفت که «ما در حال حاضر هیچ مذاکراتی با مایکروسافت نداشته‌ایم.»
هنوز هم می‌توان از بازپرداخت نسخه Xbox One بهره‌مند شد، اگرچه برای بعضی از افراد نیز این امکان وجود ندارد. پس از حذف عنوان از سوی سونی، سهام CD Projekt RED تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافت. اگرچه آنها سه‌شنبه گذشته جلوی افت سهام خود را گرفته بودند و آن را تثبیت کردند، اما با این وجود، این استودیو بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرد.

افرادی که بازی Cyberpunk 2077 را از خرده فروشی‌ها خریداری کرده‌اند، تا زمان محدودی قادر به درخواست بازپرداخت هستند

افرادی که بازی Cyberpunk 2077 را از خرده فروشی‌ها خریداری کرده‌اند، تا ۲۱ دسامبر مهلت دارند تا درخواست خود را برای بازپرداخت ثبت کنند. با دنیای بازی همراه باشید.

زمانی که بازی Cyberpunk 2077 بالاخره در هفته گذشته منتشر شد، تمام بازیکنان فکر می‌کردند که این بازی با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو خواهد شد و در واقع، واکنش اولیه تا حد زیادی درخشان بود. با این حال ، هرچه زمان می‌گذشت، مشخص شد که از نظر فنی در نسخه کنسول مشکلی وجود دارد. سایت OpenCritic اخطاری برای نسخه PS4 / Xbox One صادر کرد و دارندگان کنسول پایه، تقریباً غیرقابل تجربه بودن بازی را گزارش دادند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که تمامی این مسائل حقیقت دارند، زیرا افراد زیادی خواهان بازپرداخت. سرانجام، سونی بازی Cyberpunk 2077 را به طور کامل از لیست فروشگاه پلی‌استیشن خارج کرد و پس از آن بازپرداخت کامل را ارائه داد. مایکروسافت نیز اکنون به طور آشکار بازپرداخت کامل را ارائه می‌دهد. حال سازندگان نیز صدای اعتراض مردم را شنیده‌اند.
در توییتر رسمی استودیو CDPR، آنها اطلاعاتی را در مورد وضعیت ارائه دادند. آنها گفتند که همه نسخه‌هایی را که از خرده فروشی خریداری شده است چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی را پس می‌گیرند. باید مدارک خرید را به ایمیلی که داده شده است ارسال کنید. توجه داشته باشید که فقط تا تاریخ ۲۱ دسامبر فرصت دارید.

بازی Cyberpunk 2077 اکنون برای Xbox One ، PC و Stadia در دسترس است. این بازی دیگر در فروشگاه پلی‌استیشن موجود نیست.

 

توسعه دهندگان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از تصمیمات عجولانه تیم مدیریت استودیو خشمگین هستند

طبق ادعای منابع خبری وبسایت Bloomberg در استودیو «CD Projekt RED»، تیم توسعه بازی Cyberpunk 2077 به شدت از تصمیمات نادرست تیم مدیریت این استودیو عصبانی هستند و حتی برخی از آن‌ها به دلیل اعتراضات تند خود، اخراج شده‌اند. با دنیای بازی همراه باشید.

ایرادات و مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 بویژه در نسخه‌های کنسول دیگر بر هیچ یک از اهالی گیم پوشیده نیست و عواقب سهمگین پس از آن نظیر، عودت پول خریداران و حذف بازی از فروشگاه پلی‌اسیتشن هنوز دامن‌گیر استودیو سازنده است. ظاهرا مشکلات تیم مدیریت و سهامداران به همین جا ختم نمی‌شود و تیم توسعه بازی نیز به جمعه معترضان به تصمیمات آن‌ها اضافه شده‌اند.

به گزارش آقای جیسون شریر (Jason Schreier) از وبسایت بلومبرگ، در تازه‌ترین جلسه اعضای استودیو سی‌‌دی پراجکت رد با تیم مدیریت بازی، جلسه له حاشیه کشیده شده و برخی از افراد از شدت خشم جلسه را ترک کرده‌اند و اعمال و تصمیمات تیم مدیریتی را زیر سوال برده‌اند. یکی از کارمندان خطاب به آقای کیشینسکی، مدیرعامل استودیو پرسیده چرا در ماه ژانویه اعلام کرد بازی همین الان “کامل و قابل تجربه” است؟ در حالی حقیقت امر با این سخن فرسنگ‌ها فاصله داشته‌است. به گزارش بلومبرگ کارمندان به زمان بیشتری برای تکمیل بازی نیاز داشته‌اند و ددلاین‌های تعیین شده با واقعیت پروژه سازگاری نداشته‌است.

لازم به ذکر است این گزارش ضرفا در حد شایعه‌ است اما، آقای شریر نیز یکی از مطلع‌ترین افراد در زمینه انتشار اطلاعات معرفی نشده و وضعیت استودیوهاست.

صفحه فروش بازی Cyberpunk 2077 در Xbox Store هشداری با مضمون عملکرد ضعیف دریافت کرده‌است

ظاهرا مایکروسافت بر خلاف سونی قصد حذف کردن کامل بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه خود را ندارد. در صغحه فروش بازی در ایکس باکس استور متنی که قرار گرفته که به خریداران بازی درباره عملکرد فنی ضعیف آن هشدار می‌دهد. با دنیای بازی همراه باشید.

بسیاری از مخاطبان پس از حدف بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از قروشگاه Play Station Store، منتظر واکنش مایکروسافت بودند و احتمال می‌دادند این کمپانی نیز سیاستی مشابه را اتخاذ کند. سخنگو سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد آن‌ها با تیم مایکروسافت در ارتباط بوده‌اند و از آن‌ها درخواست کرده‌اند بازی را از فروشگاه خود حذف نکنند. مایکروسافت نیز درخواست آن‌ها را اجابت کرده اما، یک متن هشدار به صفحه فروش بازی اضافه کرده‌است. در متن هشدار می‌خوانیم: “مخاطبان ممکن است حین تجربه بازی روی ایکس باکس وان تا زمان انتشار آپدیت، با مشکلات اجرایی مواجه شوند”

شرکت سونی بازی Cyberpunk 2077 را از استور پلی‌استیشن حذف کرد

بازیکنانی که بازی نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 را روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بصورت دیجیتالی و از پلی‌استیشن استور خریداری کرده‌اند، می‌توانند پول خود را بطور کامل پس بگیرند. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE) با حذف بازی Cyberpunk 2077 بطور رسمی اعلام کرد، بازیکنانی که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴  این عنوان را روی استور پلی‌استیشن خریداری کرده‌اند بازپرداخت پول خود را بطور کامل دریافت خواهند کرد. این شرکت در بیانیه‌ی خود گفت:

شرکت SIE تمامی تلاش خود را می‌کند تا رضایت مشتریان ارتقاء یاید، بنابراین ما بازپرداخت کامل هزینه‌ را به بازیکنانی که بازی Cyberpunk 2077 را از طریق پلی‌استیشن استور خریداری کرده‌اند، شروع کردیم. شرکت SIE همچنین بازی Cyberpunk 2077 را تا اطلاع ثانوی از استور پلی‌استیشن حذف خواهد کرد.

هنگامی که تایید شد که شما بازی Cyberpunk 2077 از طریق فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کرده‌اید، فرآیند بازپرداخت شما را شروع خواهیم کرد. لطفا توجه داشته باشید که تکمیل بازپرداخت ممکن است براساس روش پرداخت شما و موسسه مالی متفاوت باشد.

بازپرداخت کامل هزینه‌ی بازی موضوع تازه‌ای نیست ، اما حذف کامل یک بازی بزرگ مثل Cyberpunk 2077 اقدامی بسیار بی‌سابقه است.

استودیوی سی‌ دی پراجکت مدتی پیش به این واقعیت اقرار کرد که زمان کافی را برای بهبود عملکرد بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم صرف نکرده است.

در اوایل این هفته، شرکت سونی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ی بازیکنانی که از عملکرد این بازی نقش‌آفرینی روی کنسول های نسل قبلی ناراضی نبودند مورد انتقاد قرار گرفت ، علیرغم مشکلات واضح در اجرای بازی و دانستن این موضوع که پچ‌های رفع ایراد کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و  ایکس باکس وان ظاهراً تا ابتدای سال ۲۰۲۱ در دسترس نخواهند بود.

استودیوی سی دی پراجکت رد در بیانیه‌ای که در حساب توییتر خود منتشر کرد اعلام کرد. که بازیکنان هنوز می‌توانند نسخه فیزیکی بازی را از فروشگاه‌های خرده فروشی خریداری کنند اما به این نکته هم اشاره کرد که تیم سازنده در تلاش است مشکلات بازی را رفع و هر چه سریع‌تر آن را به پلی‌استیشن استور بازگرداند.

بازپرداخت بازی Cyberpunk 2077 فقط بستگی به سیاست‌های سونی و مایکروسافت دارد

استودیو CD Projekt Red اعلام کرد که توافق خاصی با سونی و مایکروسافت نکرده است و بازپس‌گیری بازی Cyberpunk 2077 فقط به خود دو کمپانی سونی و مایکروسافت بستگی دارد. با دنیای بازی همراه باشید.

پس از مدت زمان بسیار طولانی، بازی Cyberpunk 2077 دو تجربه کاملاً متفاوت را ارائه داده است: یکی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل بعدی و دیگری برای سیستم‌های نسل هشتم. مشکلات فنی بازی به قدری زیاد است که موجب عذرخواهی استودیو سازنده شد. جدا از این مسئله، برخی از بازیکنان خواستار بازپرداخت( پس دادن بازی و دریافت هزینه‌ی خرج شده) بودند اما به مشکل خوردند. سونی و مایکروسافت حاضر به پس گرفتن بازی نیستند.
در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران، آقای Michał Nowakowski گفت که که استودیو هیچ نقشی در سیاست‌های سونی و مایکروسافت ندارد و مسئله بازپرداخت فقط به خود آنها ربط دارد.
بنابراین، طبق اطلاعاتی که منتشر شده، سونی بازپرداخت نمی‌کند و فعلا باید منتظر به.روزرسانی‌های بازی باشید تا اوضاع آن بهتر شود.

 

سایت اوپن‌کریتیک در مورد خرید نسخه کنسول‌های نسل هشتم بازی Cyberpunk 2077 به بازیکنان هشدار داد

سایت اوپن‌کریتیک برای اولین بار در تاریخ خود به بازیکنانی که قصد دارند بازی Cyberpunk 2077 داده را برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ یا ایکس باکس وان خریداری کنند هشدار داد. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

سایت نقد و بررسی اوپن‌کریتیک یک هشدار کاملاً اجتناب ناپذیر را به کاربران سایت هنگام بررسی امتیازات بازی Cyberpunk 2077 نشان می‌دهد.

در بیانیه رسمی منتشر شده توسط سایت اوپن‌کریتیک در بالای صفحه‌ی بازی Cyberpunk 2077 آمده است:

این بازی دارای اختلافات چشمگیری را در اجرا، تجربه بازیکنان و امتیازات بررسی بین نسخه‌‌ی رایانه‌های شخصی، کنسول‌های نسل بعدی و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ یا ایکس باکس وان است.

تیم اوپن کریتیک و بسیاری از منتقدان بر این گمانند که استودیو توسعه دهنده‌ی بازی، سی دی پراجکت رد، عمداً سعی کرده با وضع الزاماتی مانند وادار کردن منتقدان به استفاده از ویدیو‌های از قبل رندر شده در بررسی‌ها و عدم ارائه نسخه‌های بررسی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ یا ایکس باکس وان، وضعیت واقعی بازی را روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان پنهان نگه دارد.

به نظر می رسد که سایت اوپن‌کریتیک قصد دارد این اخطار را تا فوریه سال ۲۰۲۱،  زمانی که استودیوی سازنده قول داده پچ‌های کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان را با هدف بهبود وضعیت بازی منتشر کند، همچنان روی صفحه بصورت پین ​​شده نگه دارد.

نسخه‌های بررسی کنسول Cyberpunk 2077 تنها پس از انتشار بررسی نسخه رایانه‌های شخصی عرضه شدند و برخی از بازیکنان معتقدند این عمل باعث شده که در تصمیم خود برای خرید بازی روی کنسول‌های نسل هشتم گمراه شوند.

با توجه به پیش فروش  هشت میلیون نسخه از بازی و جبران سریع هزینه‌های توسعه و بازاریابی استودیو و همچنین دستیابی به رکورد سریعترین فروش بازی رایانه‌ای در تاریخ، به راحتی می‌توان گفت که استقبال از بازی تاکنون در حد متوسط بوده است.

ارزش سهام استودیو CD Projekt RED به دلیل مشکلات فنی سایبرپانک ۲۰۷۷، ۲۹ درصد سقوط کرد

علی رغم عملکرد بسیار خوب بازی Cyberpunk 2077 از نظر فرشو و جلب رضایت منتقدین، ظاهرا مشکلات فنی نسخه کنسولی این بازی، برای توسعه دهندگان دردسر ساز شده‌است. به دنبال انتشار خبر مرجوع شدن تعداد زیادی از نسخه‌های بازی، ارزش سهام استودیو Cyberpunk 2077 با افت ۲۹ درصدی مواجه شد. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 از زمان معرفی تا کنون، به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین ویدیو گیم شناخته می‌شد و پیشبینی‌ها خبر از فروش میلیونی این بازی می‌دادند بنابراین؛ انتظار می‌رفت استودیو سی‌دی پراجکت رد دوران بسیار خوبی را پس از عرضه بازی سپری کند. از نظر آماری نیز اینچنین است، این بازی بالغ بر ۸ میلیون نسخه پیش فروش شده بود و به سریع‌ترین آمار فروش در میان تمامی بازی‌های PC دست پیدا کرده بود.

با تمامی این اوصاف اما، کاربران زیادی در سراسر دنیا از محصول جدید این استودیو لهستانی راضی نیستند و سازندگان با هجمه نظرات مخالف کاربران مواجه‌اند و بسیاری از کابران اقدام به مرجوع کردن نسخه‌های دیجیتالی خود کرده‌اند. ظاهرا بیشتر این نظرات منفی به دلیل مشکلات فنی متعدد نسخه PS4 و Xbox One بازی است.

ولی این اتمام ماجرا نیست و بازخوردهای منفی مخاطبان حتی روی ارزش سهام CD Projekt RED نیز موثر بوده‌است. ارزش سهام شرکت پس از انتشار بازی، بیش از ۲۹ درصد افت کرده‌است.

 

Cyberpunk 2077 در صدر جدول عناوین پر فروش این هفته بریتانیا قرار گرفت

محصول جدید سی‌دی پراجکت رد از نظر تجاری عملکرد بی‌نظیری داشته‌است و انتظار می‌رفت به راحتی بتواند در صدر جدول عناوین پر فروش هفته جای گیرد. این بازی در اولین هفته عرضه با کنار زدن all of Duty: Black Ops Cold War به پرفروش‌ترین بازی بریتانیا در این هفته بدل شد. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ بزرگ‌ترین عرضه هفتگی یک عنوان PC را تجربه کرد و به راحتی توانست در صدر پرفروش‌ترین عناوین این هفته بریتانیا بایستد. ۶۰ درصد فروش نسخه‌های PS4 و ۳۵ درصد فروش نسخه‌های Xbox One این بازی به صورت فیزیکی بوده‌است. لازم به ذکر است بخش وسیعی از فروش بازی (نزدیک به ۷۵ درصد) به صورت دیجیتالی صورت گرفته‌است.

نسخه جدید شبیه‌ساز ورزشی FIFA که پرفروش‎‌ترین عنوان هفته پیش بود، این هفته با سقوط ۴ پله‌ای در رتبه پنجم قرار گرفته‌است. نکته جالب جدول این هفته، حضور بازی Mario Kart 8 Deluxe در میان ده عنوان پر فروش بود.

در پایان شما را به بررسی ده عوان پرفروش هفته اول دسامبر ۲۰۲۰ دعوت می‌کنیم:

  1. Cyberpunk 2077
  2. Call of Duty: Black Ops Cold War
  3. Animal Crossing: New Horizons
  4. Assassin’s Creed Valhalla
  5. FIFA 21
  6. Just Dance 2021
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  9. Minecraft (Switch)
  10. Super Mario 3D All-Stars

 

توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 پاداش‌های خود را صرف نظر از نمرات بازی دریافت می‌کنند

یک ایمیل به توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 تأیید می‌کند که آنها صرف نظر از عملکرد بازی در بررسی‌ها، پاداش خود را دریافت می‌کنند. با دنیای بازی همراه باشید.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، مدیران استودیو CD Projekt مسئولیت مشکلات متعدد بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را بر عهده گرفتند و به کارمندان گفتند که بدون توجه به بررسی بازی ، پاداش کامل خود را دریافت خواهند کرد. پیش از این به توسعه‌دهندگان گفته شده بود که براساس عملکرد حیاتی بازی که توسط Metacritic ارائه می‌شود، هزینه اضافی دریافت می‌کنند.
آقای Adam Badowski، رئیس استودیو و کارگردان خلاق بازی، در ایمیلی به کارمندان، نوشت: «ما سیستم مشخصی برای پاداش‌ها را در نظر گرفته بودیم. با اینحال، به این نتیجه رسیدیم که این سیستم منصفانه نیست. ما سختی‌های توسعه این عنوان را دست کم گرفتیم، اما شما تمام توان خود را به کار گرفتید تا این اثر جاه طلبانه و ویژه در بهترین حالت ممکن باشد.»
امتیاز بازی Cyberpunk 2077 در متاکریتیک روی ۹۰ قرار دارد(سهام‌داران از این امتیاز راضی نیستند) و اگر کمتر از آن شود، شرایط پاداش‌ها را شامل نمی‌شود.

 

به‌روزرسانی بازی Cyberpunk 2077 با هدف بهبود ثبات، اشکالات متعدد و موارد دیگر منتشر شد. این به‌روزرسانی روی PS4 و PC در دسترس است و به زودی برای ایکس باکس نیز منتشر می‌شود. با دنیای بازی همراه باشید.

تقریباً غیرواقعی به‌نظر می‌رسد که بازی Cyberpunk 2077 بعد از چند سال از زمان معرفی اولیه آن، بالاخره منتشر شده است. یک شبه، این بازی بعنوان پرفروش‌ترین بازی PC در تمام دوران شناخته شد و استقبال از آن مثبت بوده است. با اینحال، واضح است که اثر مذکور دارای مشکلات فنی زیادی است و احتمالاً احتیاج به تأخیر دیگری داشت. با این حال، استودیو CD Projekt RED همیشه در به‌روزرسانی عناوین خود، خوب عمل کرده است و این به‌روزرسانی نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.
به.نظر می‌رسد این پچ بسیاری از موارد مختلف را به‌روز می‌کند و هدف آن بهبود ثبات عمومی و همچنین رفع بسیاری از اشکالات است. همچنین چراغ‌های چشمک‌زن در قسمت‌های مربوط به حالت braindance که باعث ایجاد تشنج می‌شد را کاهش می‌دهد. بازتاب‌ها نیز بهتر می‌شود و مشکل یک تروفی در PS4 و PT-BR VO از دست رفته در Xbox نیز رفع می‌شود.
بازی Cyberpunk 2077 اکنون در PlayStation 4 ، Xbox One ، PC و Stadia در دسترس است.

 

پیش‌خریدهای بازی Cyberpunk 2077 به تنهایی هزینه‌های بازاریابی و توسعه را جبران کرده است. با دنیای بازی همراه باشید.

جای تعجب نیست که بازی Cyberpunk 2077 این میزان از فروش را به‌دست آورد، زیرا طرفداران زیادی داشت. بنابراین صعود این بازی به صدر جدول پرفروش‌ترین عناوین PC تعجب‌آور نیست.
استودیو CD Projekt RED با صدور بیانیه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت که این بازی با فروش ۸ میلیون نسخه در پیش‌خرید، هزینه‌های بازاریابی و توسعه را جبران کرده و به مرحله سودآوری رسیده است. با توجه به اینکه بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و بعد از آن در مراسمات مختلفی حضور داشت و همچنین اینکه روند توسعه آن بسیار طولانی بوده است، این میزان فروش در روز عرضه یک موفقیت چشمگیر برای توسعه‌دهندگان حساب می‌شود.
بازی Cyberpunk 2077 اکنون در PlayStation 4 ، Xbox One ، PC و Stadia در دسترس است.

 

 

استودیوی سی دی پراجکت رد تریلر جدیدی از مد عکسبرداری بازی Cyberpunk 2077 که برای گرفتن اسکرین‌شات از بازی استفاده می‌شود را منتشر کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

سایبرپانک ۲۰۷۷ سریع‌ترین فروش در بین بازی‌های PC را داشته است

جدیدترین محصول استودیو سی‌دی پراجکت رد، یک رکورد دیگر را از خود به ثبت رساند، این عنوان توانست به پر فروش‌ترین بازی PC در بازه عرضه تبدیل شود. بازی World of Warcraft: Shadowlands به مدت سه سال این عنوان را در اختیار داشت. با دنیای بازی همراه باشید.

کم‌تر از یک هفته پیش، استودیو بلیزارد اعلام کرد بسته الحاقی Shadowlands از عنوان World of Warcraft با ثبت رکورد فروش ۳.۷ میلیون نسخه‌ای در رور عرضه، سریع‌ترین فروش را در میان تمامی عناوین PC کسب کرده‌است. این رکورد پیشتر نیز در اختیار یکی از عناوین این استودیو بود. بازی Diablo 3 قبل از واکرفت، سریعت‌ترین فروش را در اختیار داشت.

ظاهرا بار دیگر این کرود شکسته شده و این بار مربوط بلیزارد نیست. جدیدترین محصول سی‌دی پراجکت رد، بازی Cyberpunk 2077 سریع‌ترین فروش در بین بازی‌های PC را داشته است. هر چند سازندگان به طور مستقیم این موضوع را عنوان نکردند اما، آمار فروش منتشر شده از بازی این موضوع را مشخص می‌کند. طبق ادعای صفحه رسمی استودیو در توئیتر این بازی بیش از هشت میلیون نسخه پیش خرید شده‌است. بدین تریتب این بازی با شکستن آمار ۳.۷ میلیون نسخه‌ای World of Warcraft: Shadowlands، به پرفروش‌ترین بازی PC در روز عرضه بدل شد.

پ

 

بیش از هشت میلیون نفر بازی Cyberpunk 2077 را پیش خرید کرده‌اند

طبق اعلام اکانت رسمی استودیو سی‌دی پراجکت رد در توئیتر، بیش از هشت میلیون نسخه از بازی Cyberpunk 2077 به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش خریده شده‌است تا بدین ترتیب این بازی با کنار زدن GTA V به موفق‌ترین بازی از این حیث تبدیل شود. با دنیای بازی همراه باشید.

بیش از هشت سال از معرفی بازی Cyberpunk 2077 در ماه می ۲۰۱۲ می‌گذرد و طرفداران بالاخره می‌توانند از چند ساعت دیگر به تجربه این بازی مشغول شوند. کاربران PC از همین حالا نیز به بازی دسترسی دارند. نمرات و نقدهای بازی غالبا خبر از ساخت یک بازی موفق آمیز دیگر را از سوی سازندگان ویچر ۳ می‌داد و ظاهرا آمارهای اولیه بازی نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

یکی از اولین آمارهای بازی را خود استودیو CD Projekt Red به عنوان سازنده منتشر کرد. به ادعای صفحه رسمی استودیو در توئیتر، بیش از هشت میلیون نسخه از این عنوان پیش خرید شده‌است. این رقم بسیار تحسین برانگیز است. باید توجه داشت آخرین نسخه رسمی مجموعه محبوب Grand Theft Auto نزدیک به هفت میلیون نسخه پیش خرید شده بود.

اما این آمار تنها خبر خوش برای سازندگان نیست. همانطور که پیشتر گفته شد، بر خلاف دارندگان نسخه کنسولی کاربران PC به طور هم زمان به بازی دسترسی پیدا کردند و می‌توانند به تجربه بازی بپردازند. طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی کمپانی ولو، یک میلیون و سه هزار دویست و شصت و چهار نفر آپدیت روز عرضه سایبرپانک ۲۰۷۷ را دانلود کرده‌اند و در همین روز انتشار بازی مشغول به تجربه آن شده‌اند. طبق آخرین آمار بیش از هشتصد هزار نفر به طور هم زمان مشغول تجربه این عنوان بوده‌اند. بیش از یک میلیون کاربر نیز تا کنون به تماشای ویدیوهای گیم‌پلی بازی در یوتیوب نشسته‌اند.

در مقایسه با محصول قبلی استودیو، می‌توان گفت بازی The Witcher 3: Wild Hunt نزدیک به ۹۰ هزار کاربر هم‌زمان در سال ۲۰۱۵ را تجربه کرد اما، در سال میلادی جاری و با پخش سری ویچر از نتفلیکس، آمار کاربر بازی از مرز یک میلیون نیز عبور کرد. ظاهرا Cyberpunk 2077 موفق شده در بازه عرضه از ویچر ۳ بهتر عمل کند اما، هنوز موفق به شکستن رکورد اخیر The Witcher 3: Wild Hunt نشده‌است.

نقدها و نمرات بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد | یک نقش آفرینی عمیق

پس از مدت‌ها انتظار و هایپ فراوان بالاخره آخر هفته جاری، تازه‌ترین محصول استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد منتشر می‌شود و در فاصله کم‌تر از سه روز تا انتشار بازی Cyberpunk 2077 محدودیت انتشار نقدها و نمرات بازی از سوی رسانه‌های مختلف گیمینگ برداشته شد و به همین مناسبت به بررسی نمرات و نقدهای منتشر شده از سوی این رسانه‌ها پرداخته‌ایم.

آن طور که از برآورد این نمرات مشخص است، بازی‌های تا حد زیادی به عهده‌های خود وفادار بوده و حتی تا حد هایپ و انتظار بالای مخاطبان نیز درخشیده است. بعضا برخی منتقدین چندان از قسمت‌های خاص بازی راضی نبوده‌اند و آن‌ها را ناقص توصیف کرده‌اند. از نظر این دسته‌ از منتقدین تمامی بخش‌های بازی به یک حد و کیفیت ظاهر نشده‌است.

در ادامه شما را به بررسی و مشاهده نظرات و نقدهای برخی رسانه‌های دعوت می‌کنیم:

نمرات و امتیازات بازی Cyberpunk 2077 از نگاه رسانه‌های مختلف:

آی‌جی‌ان: ۹

سایبرپانک ۲۰۷۷ شما در جهان زیبا و خیره کننده خود غرق می‌کند. این بازی با ارائه انتخاب‌های بی‌شمار از نحوه ساخت و توسعه شخصیت خود و پیشروی در مراحل تا نحوه برخورد با دشمنان دست شما را برای خلق داستان مورد نظرتان باز می‌گذارد. تاثیرات انتخاب‌های شما کاملا محسوس و طیبعی است و روی حهان بازی و داستان افرادی که با شما سر و کار دارند، کاملا موثر است.

گیم اسپات: ۷

شاید این تجربه برای افراد مختلف متفاوت باشد، اما در مورد ما با باگ‌های گاه و بی‌گاه و کرش کردن‌های متوالی مواجه بودیم تا جایی که به ناچار از سیو قبلی لود می‌کردیم. سخت است در جهانی که دائما مجبور به ترک کردن آن می‌شوی، احساس راحتی و نزدیک کنی. اما در کل هم غرق شدن در جهان Cyberpunk 2077 سخت است. خیلی از موارد سطحی بازی آزار دهنده می‌شوند. شما دائما در حال درگیر شدن در مبارزه خیابانی هستید که به آن علاقه‌ای ندارید یا پیام‌های تبلیغاتی از ماشین‌هایی دریافت می‌کنید که هیچوقت قرار نیست آن‌ها را بخرید.

اسکرین رنت: ۸

این بازی مشخصا با دقت تمام برای تجربه چند باره و چند باره بازیکن طراحی شده‌است. هر چه شخصیت V بیشتر ارتقا می‌یابد و مهارت‌های او بیشتر در نایت سیتی کاربردی می‌شوند، این موضوع بیش از قبل آشکار می‌شوند. قطعا این بازی ارزش تجربه بیش از یک بار را دارد، اگر از بخش داستانی کوتاه آن صرف نظر کنیم.

گیم واچر: ۹

ایراد اصلی این بازی در این نکته نهفته است: زمانی که بازی خوب است، بسیار خوب و دقیق کار می‌کند و زمانی که لنگ می‌زند، ایراد آن کاملا به چشم می‌آید. خوشبختانه ایرادات کم بازی نظیر باگ‌های فنی یا سیستم مخفی کاری خطی، یا کاملا قابل رفع است یا چندان ریز و جزئی است که توسط نکات مثبت زیاد بازی محو می‌شود.

گیمز بیت: ۶

فکر می‌کنم این بازی یک اکشن گران قیمت و AAA را به مخاطب ارائه می‌کند و می‌توان طیف وسیعی را راضی کند اما، از نظر من بخش‌های اساسی از بازی مشکل دارد و این مشکلات ناشی از بلند پروازی بیش از حد سازندگان آن است.

گیمز ماشین: ۹.۵

این بازی یک ماجراجویی تمام عیار با جهانی خارق‌العاده است. برخی ایرادات فنی بازی و بخش‌های گاهی تکراری آن هر چند از شکوه آن می‌کاهد اما، حس ماجراجویی آن به راحتی با رمان‌های ویلیام گیبسون رقابت می‌کند.

گیمز رادار:۱۰

هر چند بخش داستانی بازی کوتاه است اما، جهان آن با اعماق وجود شما ارتباط می‌گیرد. جهانی پر از دسیسه و خشونت که تا به حال مانند آن را هیچ جا تجربه نکرده‌اید.

گیم استار:۹.۱

در تمام مدت هشت ساله این نسل از کنسول‌های بازی تنها دوبار اشک در چشمانم حلقه زد: پس از تکمیل کردن ماموریت جانبی Yuriko در گوست آو سوشیما و پس از بخش شدن تیتراژ پایانی Cyberpunk 2077. حس من را تنها افرادی که برای اولین بار سریال یا کتاب مورد علاقه‌شان را به اتمام می‌رسانند، درک می‌کنند.

گیم اینفورمر: ۹

بازی گاهی بیش از حد تیره و آزار دهنده می‌شود اما، اغلب اوقات این بازی شگفت انگیز است و عمیق. پر شده از المان‌های لذت بخش یک بازی RPG و اسطوره شناسی و فرهنگ ویژه خودش. حقیقتا از لحظاتی که در نایت سیتی سپری کردم لذت بردم.

یورو گیمر ایتالیا: ۹

از لحظه که بازی شروع می‌شود، ناچار است با تمام انتظارت و هایپ بالای مخاطبان دست و پنجه نرم کند، همه این انتظارات برآورده نمی‌شود اما، سی‌دی پراجکت رد در مجموع یک بازی خیرع کننده خلق کرده‌است.

 

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

میانگین نمرات بازی با ۵۹ نقد

هنوز تمامی نمرات بازی منتشر نشده‌است و برخی از نقدهای باقی مانده در میانگین بازی موثر هستند. باید تا پایان روند انتشار نقدها منتظر بود. آیا بازی از نظر شما توانست انتظارات را برآورده سازد؟

 

 

استودیوی سی دی پراجکت رد قول داده است که دیگر شاهد تاخیری دوباره بازی Cyberpunk 2077 نخواهیم، و این بدان معناست که کمتر از یک هفته دیگر تا انتشار این عنوان پرانتظار فاصله داریم و مانند اکثر بازی‌های بزرگی که این روزها منتشر می‌شوند ، این عنوان نیز دارای یک مد عکسبرداری است که بازیکنان می‌توانند برای گرفتن اسکرین‌شات و عکس‌های زیبا از بازی از آن استفاده کنند.

در تریلری که بتازگی از این مد منتشر شده، جزئیات مربوط به آنچه بازیکنان دقیقاً از این مد عکسبرداری بازی انتظار دارند شرح داده شده است. از حالت‌ها و حالات شخصیت‌های شما گرفته تا جلوه‌های بصری مانند عمق میدان و میزان تاری لنز، تا قابلیت انتخاب قاب‌ها و برچسب‌های مختلف و موارد دیگر. به نظر می رسد که این مد دارای یک مجموعه ابزار عالی برای ویرایش عکس‌ها است.

بازی Cyberpunk 2077 در ۲۰ آذر ( ۱۰ دسامبر) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ ، ایکس باکس وان  و سرویس گوگل استدیا عرضه خواهد شد. این عنوان همچنین از طریق قابلیت Backward روی کنسول‌های نسل جدید قابل بازی است، پورت نسخه‌های نسل بعد این بازی قرار است سال آینده منتشر شود.

استودیوی سی دی پراجکت رد اخیراً تأیید کرد که جزئیات مربوط به بسته‌ی الحاقی و بخش چند نفره بازی در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

CDPR پیش بینی کرده نیمی از فروش بازی Cyberpunk 2077 دیجیتالی باشد

در طی سال‌های اخیر بیشتر بازی‌ها توانستند با فروش دیجیتالی به فروش قابل توجه دست یابند، در این بین استودیو CD Projekt RED پیش بینی کرده نیمی از فروش بازی Cyberpunk 2077 به صورت دیجیتال باشد. با دنیای بازی همراه باشید.

تا عرضه بازی Cyberpunk 2077  فاصله چندانی باقی نمانده و Piotr Nielubowicz یکی از مدیران ارشد استودیو لهستانی در گفتگو با یکی از استودیوها بیان داشت که فروش دیجیتالی Cyberpunk 2077 نسبت به The Witcher 3بیشتر خواهد بود.

نسبت مورد انتظار بین دیجیتال و فیزیکی در فروش ما، همانطور که در پیش سفارشات دیجیتال مشاهده می‌کنیم بسیار زیاد است، بنابراین قطعاً ما بیشتر به سمت تقسیم دیجیتال / فیزیکی تقسیم شده بالقوه و بیشتر در سمت دیجیتال هستیم. تا کجا پیش خواهیم رفت؟ صادقانه بگویم نمی‌دانیم، قطعاً دورتر از آنچه در Witcher 3 داشتیم و قطعاً بیش از ۵۰٪ باید از کانال دیجیتال تأمین شود.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ دهم دسامبر برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه شخصی و گوگل استیدیا منتشر خواهد شد. استودیو CD Projekt RED اطمینان داده که مشکلات این بازی به حداقل خواهد رسید.

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

 

بازی Cyberpunk 2077 اواخر ماه جاری روانه بازار می‌شود و سازندگان وعده دادند که این دفعه به تاریخ اعلام شده پایبند باشند. نزدیک به پنج ساله از که شایعات، اطلاعات و تریلرهای مختلف از این بازی منتشر می‌شود و طرفداران تا کنون اطلاعات نسبتا جامعی از این عنوان دارند و با کلیت آن آشنا هستند. شاید به جرئت بتوان گفت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اخبار پیرامون بازی، خبر حضور بازیگر نامدار، آقای کیانو ریوز به عنوان یکی از بازیگران و صداپیشگان سایبرپانک بود. ظاهرا ایشان مدتی است به تجربه بازی مشغول شده‌اند و بسیار از تجربه آن لذت برده‌است.

اخیرا استودیو CD Projekt RED یک رویداد پرسش و پاسخ برگزار کرده که طی آن کارگردان بازی به برخی سوالات مخاطبان پاسخ داده‌است. زمانی که از آقای کیشنسکی درباره دیدگاه آقای رویز از بازی پرسیده شده، وی پاسخ داد:

او بازی را تجربه کرده اما، تا جایی که من خبر دارم هنوز آن را به اتمام نرسانده‌است ولی قطعا بازی را تجربه کرده و آن را بسیار دوست داشته‌است.

محتوای قابل دانلود بازی Cyberpunk 2077 بعد از عرضه بازی رونمایی می‌شود

۸ سال از اولین زمانی که استودیوی سی دی پراجکت رد بازی Cyberpunk 2077  را با یک تیزر سینمایی معرفی کرد می‎‌گذرد. حال پس از چندین بار تاخیر این عنوان بالاخره در این ماه منتشر خواهد شد. همانند عنوان موفق قبلی استودیو، The Witcher 3، بازی Cyberpunk نیز پس از انتشار عنوان اصلی، دارای محتوای قابل دانلود و بسته الحاقی است و شما برای اطلاع از جزئیات آن‌ها تا زمان عرضه بازی منتظر باشید.

بازیCyberpunk 2077

محتو‌اهای قابل دانلود زیادی قرار است بعد از انتشار بازی برای آن عرضه شود، هم رایگان و هم پولی. بعد از تاخیر بازی اصلی تاریخ انتشار این محتوا نیز طبیعتاً به عقب افتاد ،در ابتدا بود که این محتوا به همراه برخی از آیتم‌های دیگر، درست قبل از عرضه بازی معرفی شوند. همانطور که رئیس سی دی پراجکت رد، آدام کیچیسکی در در کنفرانس اخیر خود توضیح داد، آنها اطلاعات بیشتر درباره‌ی این محتوا‌ها را مانند بخش چند نفره بعد از عرضه بازی، منتشر خواهند کرد:

برنامه اول این بود که این معرفی قبل از انتشار بازی انجام شود، اما پس از تأخیر اخیر، تصمیم گرفتیم منتظر عرضه‌ی آن باشیم تا بازی را در اختیار گیمرها قرار دهیم و سپس صحبت را در مورد پروژه‌های بعدی شروع کنیم. بنابراین تا عرضه‌ی بازی صبر کنید.

با توجه به مدت زمان طولانی تأخیرهای فعلی بازی، منطقی است که تمرکز فعلاً بیشتر بر روی عرضه‌ی آن باشد تا چیزهای دیگر، ناگفته نماند که اگر این بازی حتی کمی هم به عنوان قبلی استودیو شباهت داشته باشد، باید انتظار محتوای زیادی را داشته باشیم. Cyberpunk 2077 قرار است در ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ ، ایکس باکس وان و سرویس گوگل استدیا منتشر شود.

نسخه‌های فیزیکی بازی Cyberpunk 2077 زودتر از موعد مقرر منتشر شدند

به نظر می رسد چندین نسخه‌‌ی فیزیکی بازی Cyberpunk 2077 زودتر از زمان مقرر به دست برخی از بازیکنان خوش شانس رسیده است و طی چند روز گذشته آن‌ها مشغول لذت بردن از این عنوان نقش‌آفرینی بوده‌اند. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

یکی از بازیکنان Cyberpunk 2077  تصویری از نسخه فیزیکی کنسول پلی‌استیشن ۴  را در صفحه‌ی ساب‌ریدت رسمی بازی منتشر کرده است. اگرچه تصاویر جعلی در فضای اینترنت فراوان هستند ، اما به به لطف استریم‌هایی که از این بازی در فضای اینترنت منتشر شده به  سرعت مشخص شد که واقعاً بعضی از بازیکنان زودتر از بقیه به این بازی دسترسی پیدا کرده‌اند.

بازی Cyberpunk 2077

استودیوی سی‌ دی پراجکت رد همچنان مشغول حذف لینک‌های اسپویلر بازی است. اما معمولاً، وقتی کسی زودتر به نسخه فیزیکی یک بازی دسترسی پیدا کند، تقریباً می توان تضمین کرد که تصاویر و ویدیو‌های بیشتری از آن منتشر شود.

با این وجود تاکنون خبری از پچ روز اول بازی نیست. و از آنجا که این عنوان یک بازی کاملاً ‌تک‌نفره است، نیاز به هیچ بررسی سروری وجود ندارد که از اجرای نسخه‌های اولیه‌ی بازی جلوگیری کند. به احتمال زیاد، پچ روز اول بازی هنوز در دست ساخت است، بنابراین هنوز این امکان وجود دارد که در زمان عرضه‌ی بازی یا یکی دو روز قبل از انتشار آن منتشر شود.

همه اینها به این معنی است که هر کسی که بتواند به نسخه‌ی فیزیکی بازی دسترسی پیدا کند ، می تواند بازی را در همان روز اجرا کند، یا اینکه آن را بصورت زنده استریم کند اگر می خواهید در چند روز آینده داستان بازی برای شما لوثب نشود مراقب اسپویلرهای منتشر شده در فضای مجازی باشید.

استودیوی سی‌ دی پراجکت رد اخیراً مشخصات به روز شده نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی ، از جمله مشخصات سیستم‌ مورد نیاز برای فعال کردن ویژگی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) را منتشر کرده است. همچنین آخرین تریلر بازی نگاهی عمیق‌تر به شخصیت جانی سیلور هند کرده است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Cyberpunk 2077 با رزولوشن ۴k و پشتیبانی از Ray-Tracing مشخص شد

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Cyberpunk 2077 با رزولوشن ۴k و پشتیبانی از Ray-Tracing مشخص شد. با دنیای بازی همراه باشید.

همانطور که وعده داده شده بود، استودیو CD Projekt RED سیستم مورد نیاز جدیدی را برای بازی Cyberpunk 2077 ارائه داده است. این سیستم به جز تنظیمات High که با GeForce GTX 1660 Super یا AMD Radeon RX 470 کار می‌کنند، تغیرات دیگری با سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ ندارد. برای اجرای بازی با ۱۴۴۰p / Ultra وجود Nvidia RTX 2060 یا AMD Radeon RX 5700XT لازم است.
برای اجرا با تنظیمات ۲۱۶۰p/Ultra، رم ۱۶ گیگابایتی همراه با RTX 2080 Super ، RTX 3070 یا Radeon RX 6800 XT با ۸ گیگابایت VRAM ضروری است. برای پشتیبانی از قابلیت Ray-Tracing با تنظیمات ۱۰۸۰p و Medium به ۱۶ گیگابایت RAM و RTX 2060 با ۶ گیگابایت VRAM احتیاج دارید. برای تنظیمات ۱۴۴۰p / Ultra با پشتیبانی از قابلیت Ray-Tracing، به Intel Core i7-6700 یا AMD Ryzen 5 3600 با رم ۱۶ گیگابایتی و یک RTX 3070 8 GB نیاز دارید. در نهایت اگر می‌خواهید بازی را با تنظیمات ۲۱۸۰p / Ultra به‌‌همراه پشتیبانی از قابلیت Ray-Tracing تجربه کنید، بهتر است یک RTX 3080 10 GB داشته باشید.
صرف نظر از سیستم، شما به ۷۰ گیگابایت فضای خالی روی سیستم خود نیازمندید.بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر قرار است در ۱۰ دسامبر(۲۰ آذر) برای Xbox One ، PS4 ، PC و Google Stadia منتشر شود.

 

در آخرین قسمت برنامه Night City Wire تریلر ۵ دقیقه‌ای از بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد. در این تریلر جنبه‌های مختلف گیم‌پلی این عنوان به نمایش درآمد. با دنیای بازی همراه باشید.

آخرین قسمت ویژه برنامه Night City Wire شب گذشته پخش شد. در این قسمت مصاحبه سازندگان و بخش‌های از مراحل ضبط موشن کپچر بازی و موسیقی‌های آن را مشاهده کردیم. در کنار آن یک تریلر از گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 نیز منتشر شد. این تریلر جنبه‌های مختلف بازی از گشت و گذار در جهان بازی تا سیستم مبارزات و انتخاب دیالوگ‌های آن منتشر شد.

این تریلر تنوع بالای دشمنان بازی، از انسان و ربات‌ها گرفته تا cybernetic‌ها را شامل می‌شود. روایت داستانی و سیستم انتخاب همیشه نقش پررنگی در بازی‌های CD Projekt RED داشته‌اند و Cyberpunk 2077 نیز از این قاعده متسثنا نیست. بخش‌هایی از سیستم انتخاب دیالوگ‌های بازی نیز در این تریلر رونمایی شد. ظاهرا بخش شخصی سازی بازی نیز بسیار پرچزئیات طراحی شده و امکان انتخاب از میان لباس‌های متنوع برای مخاطبان فراهم است. شما می‌توانید تریلر منتشر شده را از اینجا مشاهده کنید.

بزودی گیم پلی جدید از بازی Cyberpunk 2077 در تلویزیون آلمان منتشر می‌شود

پیشتر صفحه رسمی شبکه اجتماعی آلمان بازی Cyberpunk 2077 آشکار کرد که در این عنوان بازیکنان سفارشی سازی عمیقی روی شخصیت V خواهند داشت. این یعنی می‌توان حتی دندان و ناخن آن را با تغییراتی همراه ساخت. حال به تازگی مشخص شد که سی دی پراجکت رد قصد دارد تریلر گیم پلی جدید از Cyberpunk 2077 را بزودی در تلویزیون آلمان پخش کند.

باتوجه به تصاویر انتشاری، مناطق مختلف شهر Night City با پشتیبانی ردیابی اشعه این بازی بسیار چشم نواز است. همچنین حضور شخصیت جانی سیلور هند با نقش آفرینی کیانو ریوز به این بازی جلوه خاصی بخشید. همچنین چهره‌های آشنایی چون Adam Smasher در بازی Cyberpunk 2077 حضور دارند که تجربه این عنوان را لازم می‌کنند.

بازی Cyberpunk 2077 برنامه ریزی شده در دهم دسامبر سال جاری برای پلی استیشن ۴، ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه شخصی در کنار گوگل استیدیا منتشر شود.

Xbox One S, بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077), شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)

 

بازی Cyberpunk 2077 با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها که تقریباً در هر زمینه از بازی به بازیکنان ارائه می‌شود،درحال تبدیل شدن به بهشت طرفداران سبک RPG است.ابزارهای ایجاد و شخصی‌سازی کاراکترها نوید تعداد زیادی از گزینه‌ها را می‌دهند،در واقع بیشتر از آنچه فکر می‌کنید.

همانطور که اخیراً توسط صفحه رسمی فیس‌بوک بازی در آلمان مشخص شده است،بازی Cyberpunk 2077 در واقع به بازیکنان اجازه می‌دهد تا طول ناخن‌ها و همچنین سبک دندان‌های خود را شخصی‌سازی کنند.این سطح از شخصی‌سازی فراتر از حد انتظار از یک بازی است،به‌خصوص کمی در مورد دندان‌ها،زیرا اثر مذکور یک عنوان اول شخص است و این جزئیات در واقع هرگز مهم نیستند.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۰ دسامبر(۲۰ آذر) برای PS4 ، Xbox One ، PC و Stadia منتشر می‌شود و همچنین از طریق backwards compatibility در Xbox Series X / S و PS5 قابل اجرا خواهد بود. نسخه‌های اختصاصی نسل بعدی نیز در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند.

در همین حال،در تاریخ ۱۹نوامبر (که تاریخ انتشار قبلی بازی بود) ،استودیو CD Projekt RED قسمت بعدی Night City Wire را نیز منتشر خواهد کرد.  بازی Cyberpunk 2077 قرار بود در ۲۹ آبان منتشر شود. اما متاسفانه تاریخ انتشار آن چند هفته به تاخیر افتاد و به ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) موکول شد تا سازندگان استودیوی سی‌دی پراجکت رد زمان بیشتری برای بهینه‌سازی ۹ نسخه‌ی مختلف این بازی داشته باشند.

در عوض بجای بازی، استودیوی سی‌دی پراجکت رد قرار است قسمت آخر رویداد Night City Wire را برای بازی Cyberpunk 2077 پخش کند. این رویدادها در طی چند ماه گذشته به طور منظم اجرا شده‌اند و جنبه‌های مختلف بازی را به طرفداران نشان می‌دهند. تمرکز این قسمت بر روی یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های، شخصیت بازی جانی سیلور هند (کیانو ریوز)، موسیقی بازی و … است.

رویداد Night City Wire

این رویداد در ساعت ۸:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد و مانند همه قسمت های قبلی می‌توانید آن را از طریق کانال رسمی توییچ استودیوی سی‌‌دی پراجکت رد تماشا کنید. توییت رسمی که در مورد آخرین قسمت این رویداد منتشر شده حاکی از آن است که این قسمت یک ایپزود بزرگ خواهد بود، بنابراین مطمئناً برای کسانی که مشتاقانه منتظر انتشار این بازی هستند ارزش تماشا کردن را دارد.

آخرین قسمت Night City Wire در ۱۵ اکتبر پخش شد و تمرکز زیادی روی وسایل نقلیه‌ی بازی داشت. این بازی دارای انواع مختلفی از اتومبیل ها خواهد بود، از مدل Economy گرفته تا Heavy Duty گرفته و ماشین‌های Hypercars در این بازی وجود دارند. قسمت‌های دیگر رویداد Night City Wire به مدل سلاح‌ها، گروه‌ها و کلاس‌ها، مسیرهای داستانی و موارد دیگر اختصاص دارد.

بازی Cyberpunk 2077 در ۲۰ آذر برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ ، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۵  و ایکس باکس سری ایکس / اس و سرویس گوگل استدیا منتشر خواهد شد. بازیکنانی که که نسخه‌های پلی‌اسیتشن ۴ یا ایکس باکس وان را خریداری کنند نسخه‌های نسل بعدی بازی را بطور رایگان دریافت خواهند کرد.

پیامک لغو پیش خرید بازی Cyberpunk 2077 برای همه‌ی بازیکنان ارسال خواهد شد

قصد کمپانی سونی از ارسال این پیام،مطلع کردن بازیکنان از امکان لغو شدن پیش خرید بازی Cyberpunk 2077 بوده است.با دنیای بازی همراه باشید.

آیا بازی Cyberpunk 2077 واقعاً در سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود؟به نظر می‌رسید که انتشار در سال ۲۰۲۰ تقریباً قطعی است،اما پس از یک تاخیر غیر منتظره دیگر (که حتی افرادی که روی بازی کار می‌کردند تا زمان اعلام رسمی از آن مطلع نبودند) ،دوباره شک و تردیدها آغاز شد.اخیرا برای کسانی که بازی را به صورت دیجیتال از قبل در PS4 پیش خرید کرده‌اند،احتمالاً اعلان‌هایی مبنی بر لغو سفارش خود به دلیل تأخیر اثر مذکور ارسال شده است.حتی اگر بازی را از قبل پیش خریده نکرده باشند،به هر حال ممکن است آن پیام را دریافت کنند.
دریافت اینگونه پیام‌ها در PS4 پس از تاخیر غیر معمول نیست و بارها برای عناوین دیگر نیز پیش آمده است.بسته به مدت زمان تأخیر،لغو پیش‌ خرید حتی می‌توانید به صورت خودکار نیز انجام شود اما به نظر می‌رسد در این مورد،سونی انتخابی از آنچه می‌خواهید انجام دهید را ارائه می‌دهد.جالب است که پیام انصراف از پیش خرید برای بسیاری از کاربرانی که در واقع بازی را از قبل پیس خرید نکرده‌اند نیز ارسال شده است.به عنوان مثال،یکی از نویسندگان Twisted Voxel گفت که او پیام را دریافت کرده است،هرچند عنوان را قبلاً در PSN پیش خرید نکرده و چندین کاربر در Reddit وجود دارد که همان حرف را می‌زنند.در هر صورت واضح است که این فقط یک اشکال از طرف سونی می‌باشد و نباید نگران شد.
در متن این پیام آمده است:«بازی Cyberpunk 2077 قرار است در ماه دسامبر منتشر شود

پیش خرید بازی Cyberpunk 2077 شما تاریخ انتشار جدیدی دارد و اکنون در تاریخ ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ در دسترس خواهد بود.

اگر نمی ‌خواهید منتظر بمانید،می‌توانید با تماس با پشتیبانی مشتری سفارش خود را لغو کنید و بازپرداخت کامل را دریافت کنید.

اگر تا ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ از شما پیامی دریافت نکنیم،فرض می‌کنیم که مایلید سفارش خود را حفظ کنید.لغو سفارش شما همچنین هدیه‌ای را که با خرید در زمان پیش خرید به شما اعطا شده است را لغو میکند.»

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۰ دسامبر(۲۰ آذر) برای کنسول‌های نسل هشتمی،رایانه‌های شخصی و Google Stadia منتشر خواهد شد.

 

بازی Cyberpunk 2077 پیشتر با تاخیر رو به رو شد و استودیو سی دی پراجکت رد هم دلیل مشخصی برای این تاخیر اعلام نکرد اما به نظر می‌رسد دلیل آن مشخص شد. با سایت دنیای بازی همراه باشید.

این عنوان را باید یکی از پرتاخیرترین عناوین نسل هشت دانست که قرار بود در سال‌های اخیر انتشار پیدا کند. اما استودیو لهستانی سی دی پراجکت رد تاخیر را بهتر از انتشار زودهنگام پر اشکال می‌دانست. در تاخیر تازه به وجود آمده، قرار است Cyberpunk 2077 سه هفته دیرتر دردسترس بازیکنان قرار گیرد. اخیرا اعلام شد یکی از دلایل اصلی این استودیو شیوع ویروس کرونا بود و محدودیتی برای توسعه دهندگان ایجاد کرد.

اما گزارش جدید نشان می‌دهد، استودیو CD Projekt RED هدف آن کسب امتیاز بالاتر از ۹۰ است که در متاکریتیک ثبت شود. بنابراین وجود هرگونه اشکال در بازی می‌تاند امتیاز را به کمتر از ۹۰ بکشاند. Adam Kicinski مدیرعامل CD Projekt RED پیشتر در یک مصاحبه اظهار داشت:

درباره انتظاراتمان پیرامون متاکریتیک، ما معتقد هستیم تاخیر ۲۱روزه نباید تغییری به وجود آورد. این موضوع روی فروش تاثیر بسزایی دارد و ما روی فروش بلندمدت تمرکز کردیم. این هدف موجب خواهد شد تا اثر باکیفیت به طرفداران ارائه دهیم. واکنش اولیه و کیفیت بهتر موجب خواهد شد تا در زمینه فروش اثر مثبتی پیدا کند.

در قسمت دیگر Michal Nowakowski مدیر روابط عمومی این استودیو بیان داشت که توسعه دهنده به دنبال کسب امتیاز متاکریتیک +۹۰ است. با تمام این تفاسیر باید دلیل سی دی پراجکت رد را موجه به حساب آورد.

 

وقتی اعلام شد که Cyberpunk 2077 یک بار دیگر از انتشار رسمی خود عقب مانده است،طرفداران این بازی بسیار شوکه شدند.پیش از این گزارش شده بود که اثر مذکور گلد شده است(روند توسعه بازی به اتمام رسیده است) ، اما به نظر می‌رسد که عملکرد سخت افزارهای نسل فعلی مشکل ساز شده‌ است.آنچه ممکن است شما را بیش از پیش متعجب کند این است که کسانی که روی این عنوان کار می‌کنند هم از این تاخیر چیزی نمی‌دانستند.
همانطور که توسط Game Informer گزارش شده است،توسعه‌دهندگان این عنوان،که گفته می‌شود ساعات طاقت فرسایی را پشت سر می‌گذارند،در واقع تا زمان اعلام رسمی استودیو از این تاخیر مطلع نبودند.این موضوع باورنکردنی به نظر می‌رسد،اما ظاهراً به دلیل قوانین کار لهستان،مدیران ارشد مجبور بودند که امضاء تمامی اعضای استودیو را جمع آوری کنند و ماهیت سریع تصمیم تاخیر بازی،این امر را غیرممکن می‌ساخت.
اینکه آیا بازی Cyberpunk 2077 به تاریخ اعلام شده خواهد رسید یا خیر را فقط زمان مشخص می‌کند،اما احتمال تاخیر تا سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد، یا حداقل تعجب‌آور نیست.

به گفته مدیرعامل کمپانی CD Projekt Red، بازی Cyberpunk 2077  در حال حاضر با کیفیت بسیار مطلوبی روس کنسول‌های نسل فعلی و نسل بعد اجرا می‌شود. با این حال آن‌ها قصد دارند تا زمان عرضه بازی کیفیت اجرای بازی روی پلتفرم‌های مقصد را باز هم ارتقا دهند. با دنیای بازی همراه باشید.

شب گذشته استودیو CD Projekt Red، سازنده بازی Cyberpunk 2077 بار دیگر تاریخ انتشار این بازی را به مدت سه هفته به تعویق افتاد و زمان انتشار این بازی از ۲۹ام ماه جاری به ۲۰ام آذرماه موکول شد. سازندگان مهم‌ترین دلیل این تصمیم را بهینه سازی کیفیت اجرای بازی روی کنسول‌های نسل آینده بیان کردند. امروز آقای آدام کیشنسکی، مدیرعامل استودیو این موضوع را کمی شفاف‌تر کرد.

ایشان پس از اعلام خبر تاخیر تاریخ انتشار بازی در یک تلکنفرانس اعلام تیم سازنده آمادگی کامل برای عرضه بازی در زمان مقرر را دارد اما، آن‌ها تصمیم گرفتند برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت اجرای بازی، زمان انتشار را بار دیگر به تعویق بیاندازند.

اتخاذ این تصمیم به هیچ عنوان ساده نبود اما، هر بازی فقط یک بار عرضه می‌شود و موفقیت بازی در گرو انتشار یک عنوان با کیفیت است. ما می‌دانیم که برخورد اول مخاطب با بازی تاثیر بسیار قدرتمندی در موفقیت یا عدم موفقیت تجاری آن دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم بازی را کمی دیرتر عرضه کنیم. می‌توانستیم به زمان اعلام شده قبلی پایبند باشیم اما، این زمان بیشتر به ما فرصت می‌دهد تا همه موارد را پیش عرضه یک بار دیگر بررسی کنیم.

بازی Cyberpunk 2077 مجددا تاخیر خورد؛عدم حضور بازی در گیم آواردز ۲۰۲۰

استودیو CD Project Red در حساب رسمی توییتر خود پستی مبنی بر تاخیر مجدد بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرد.دلیل این تاخیر بهینه‌سازی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم اعلام شده است.
آقای Adam Badowski و Marcin Iwinski در این بیانیه گفتند:«بزرگترین چالش در حال حاضر انتشار بازی به صورت همزمان برای نسل فعلی،نسل بعدی و رایانه شخصی است که ما را ملزم به تهیه و آزمایش ۹ نسخه از آن می‌کند.»
این سومین تاخیر برای Cyberpunk 2077 است.در ابتدا قرار بود این بازی در ۱۶ آوریل منتشر شود،بعد تاریخ ۱۷ سپتامبر و سپس ۱۹ نوامبر و اکنون انتشار این بازی به ۱۰ دسامبر منتقل شده است.
همچنین آقای جف کیلی در پی انتشار این خبر اعلام کرد که بازی Cyberpunk 2077 در مراسم گیم‌ آواردز امسال شرکت داده نخواهد شد و فقط می‌تواند در مراسم سال بعد شرکت کند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۰ دسامبر(۲۰ آذر)برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم،رایانه‌های شخصی و گوگل استادیا منتشر خواهد شد.

 

استودیو «CD Projekt RED» در جدیدترین اطلاعیه خود بار دیگر خبر از تاخیر در تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 داد. تاریخ جدید انتشار این بازی نوزدهم نوامبر خواهد بود. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد باز هم در زمان عرضه عنوان مورد انتظار خود تجدید نظر کرد. در ابتدا قرار بود این عنوان شازندهم آگوست عرضه شود و تاریخ دوم انتشار بازی هفدهم سپتامبر بود. علت این تاخیر جدید”پولیش بیشتر و رفع باگ‌های بازی” بیان شد. این موضوع را رئیس استودیو آقای آدام بادوفسکی در صفحه توئیتر شخصی خود اعلام کرد.

متن بیانیه استودیو به شرح زیر است:

آن دسته از مخاطبان که با راه و روش توسعه بازی در استودیو ما آشنا هستند، می‌دانند که عنوانی که تکمیل نشده باشد را عرضه نخواهیم کرد. بازی زمانی آماده عرضه است که تکمیل شده باشد. ما کاملا به این موضوع معتقدیم و صرفا آن را برای جلب توجه نمی‌گوییم. حتی اگر به خاطر این  تصمیم با عواقب مواجه شویم. می‌دانیم تصمیم به تاخیر مجدد می‌تواند به قیمت اعتماد به ما و فروش بازی تمام شود. اتخاذ این تصمیم واقعا برای ما دشوار بود.

با تمام این احوال اما، احساس می‌کنیم این تصمیم درستی بود. بار دیگر بابت طولانی کردن انتظار شما، پوزش می‌طلبیم. ما می‌خواهیم Cyberpunk 2077 تبدیل به عنوانی شود که تا سالیان در خاطر شما باقی بماند. در پایان امیدواریم علت این تصمیم را درک کنید.

تمام محتوا و گیم‌پلی این عنوان آماده است. تمام ماموریت‌ها، کات‌‌سین‌های سینمایی، آیتم‌ها، هر آن چیزی که Night City درون خود جای داده تماما در دسترس است اما، با وجود این همه محتوا و سیستم پیچیده که تک تک المان‌های آن با هم هم‌پوشانی دارد. ما باید بار دیگر تمام موارد را بررسی کنیم و باگ‌های آن را رفع کنیم. یک جهان بزرگ به معنای المان‌های فراوانی است که باید اصلاح شود.

روز پنجشنبه ۲۹ام آبان‌ماه (نوزدهم نوامبر) تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 خواهد بود.

طراح ارشد بازی Cyberpunk 2077 از برخی محتواهای حذف شده بازی می‌گوید

طراح ارشد مراحل بازی Cyberpunk 2077 در تازه‌ترین یادداشت خود از برخی محتواهای حذف شده بازی می‌گوید.وی البته این وعده را می‌دهد که محتوای بازی رضایت مخاطبان را جلب خواهد کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

کم‌تر از یک ماه دیگر بازی Cyberpunk 2077 روانه بازار می‌شود و با نزدیک شدن زمان عرضه اطلاعات بیشتری از بازی انتشار می‌یابد. سال ۲۰۱۸ بود که سازندگان دموی کوتاهی از گیم‌پلی بازی را منتشر کردند. یکی از ویژگی‌های گیم‌پلی این دمو توانایی دویدن روی دیوار بود. موردی که به نسخه نهایی راه نیافت و کنار گذاشته شد. در همین خصوص آقای Miles Tost طراح ارشد این عنوان طی یادداشتی توصیحاتی را به مخاطبان ارائه کرده‌است.

طبق برخی گزارشات سیستم شلیک هم‌زمان با دو اسحله نیز حذف شده‌است که به گفته آقای Tost چنین امری صحت ندارد و از ابتدا این ویژگی در بازی وجود نداشته‌است. وی درباره کنار گذاشتن برخی از ویژگی‌های گیم‌پلی اینگونه توضیح می‌دهد:

ایجاد ویژگی‌های مختلف و کنار گذاشتن آن‌ها از بازی، بخش جدانشدنی روند توسعه هر عنوان است. مسلما این موضوع درباره بازی ما نیز صدق می‌کند. ما سال ۲۰۱۸ قصد داشتیم خواسته هواداران را اجابت کنیم و دمویی از گیم‌پلی بازی را به نمایش درآوردیم. آن زمان بازی هنوز دو سال تا عرضه فاصله داشت و طبیعی است که ما یه سری موارد را به بازی اضافه کنیم و در آخر آن‌ها را کنار بگذاریم. همیشه یک سری ایده روی کاغذ و به صورت تئوری فوق‌العاده هستند اما، در هنگام اجرا با کلیت بازی و سایر ویژگی‌ها ترکیب مطلوب تشکیل نمی‌دهند.

تبلیغ جدید تلویزیونی بازی Cyberpunk 2077 با حضور کیانو ریوز منتشر شد

تبلیغ جدید تلویزیونی بازی Cyberpunk 2077 با محوریت نزدیک شدن زمان عرضه بازی، امروز منتشر شد. در این تبلیغ آقای کیانو ریوز از انگیزه‌های مختلف افراد برای حضور در شهر بزرگ و رنگارنگ «Night City» پرده برداری می‌کند. با هر هدفی چه کوچک چه بزرگ، به نظر این شهر، شهر فرصت‌هاست.

آقای ریوز به عنوان شخصیت «Johnny Silverhand» در این عنوان حضور خواهد داشت و بنا بر یک سری رویداد‌ها، سرنوشت او وشخصیت V با یکدیگر گره می‌خورد. تصمیمات و مسیرهایی که بازیکنان اتخاذ می‌کند روی رابطه او و Johnny Silverhand و همچنین سرونیش وی موثر خواهد بود.

شما می‌توانید تبلیغ منتشر شده را از اینجا تماشا کنید.

بازی Cyberpunk 2077 به سرویس GeForce اضافه خواهد شد

نزدیک به دو هفته از اعلام خبر گلد شدن بازی Cyberpunk 2077 می‌گذرد. این عنوان حدود یک ماه دیگر و درست در بازه عرضه کنسول‌های نسل بعد در دسترس قرار خواهد گرفت. سازندگان وعده ارائه یک گرافیک تحسین برانگیز را روی نسخه PC بازی داده‌اند. افرادی اهل تجربه کردن بازی‌ها از طریق استریمنیگ باشند، یک گزینه دیگر نیز پیش روی خود دارند.

کمپانی Nvidia اخیرا تریلری جدیدی ازعناوین موجود روی سرویس GeForce منتشر کرده‌است. طی این تریلر مشخص می‌شود از اواخر ماه آتی یک بازی AAA دیگر مهمان این سرویس خواهد بود. مسئولان تایید کرده‌اند Cyberpunk 2077 از روز ۱۹ام نوامبر و هم زمان با ساید پلتفرم‌ها روی سرویس GeForce نیز در دسترس خواهد بود. این سرویس مانند گوگل استدیا بازیکن را ملزم به تهیه بازی نمی‌کند اما، باید حق اشتراک ماهانه برای تجربه عناوین موجود در سرویس پرداخت شود.

تاریخ عرضه بازی Cyberpunk 2077 روی پلتفرم استدیا مشخص شد

نزدیک به یک ماه دیگر بازی Cyberpunk 2077 پس از مدت‌ها هایپ فراوان و انتظار، برای پلتفرم‌های مقصد عرضه خواهد شد. چندی پیش استودیو CD Projekt RED عرضه این عنوان را برای گوگل استدیا نیز تایید نمود اما، اعلام کرد این نسخه با تاخیر نسبت به نسخه کنسولی بازی عرضه خواهد شد. این موضع را زمانی سازندگان اعلام کردند که قرار بود بازی در شهریورماه عرضه شود.

روز عرضه جدید بازی، دو ماه نسبت به زمان عرضه قبلی به تعویق افتاده و بنابراین انتظار می‌رود نسخه استدیا در کنار دیگر نسخه‌ها و به صورت ‌هم‌زمان در دسترس قرار گیرد. این موضوع را توسعه دهندگان در صفحه رسمی توئیتر بازی نیز تایید کردند. نسخه استدیا بازی روز پنجشنبه ۲۹ام آبان‌ماه برای پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One، رایانه‌های شخصی و استدیا عرضه خواهد شد. نسخه کنسول‌های نسل نهمی بازی سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. روند توسعه این عنوان چندی پیش به پایان رسید و بازی اصطلاحا گلد شد.

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 در پرفشارترین دوران کاری خود هستند

کم‌تر از هفت هفته دیگر بازی Cyberpunk 2077 روانه بازار خواهد شد و در روند توسعه بازی‌های AAA معمولا این دوران تبدیل به یک دوره کرانچ برای سازندگان خواهد شد. پیشتر سران استودیو سی‌دی پراجکت رد این وعده را دادند که از حتی‌الامکان از اعمال فشار روی کارمندان خودداری کنند از طرفی دیگر اما، برخی منابع خبر از دوره اضافه کاری اجباری برای کارکنان دادند. رئیس استودیو در واکنش به گزارشات می‌گوید:

در این شش هفته پایانی باید تمام توان خود را برای پروژه که زندگی خود را وقف آن کرده‌ایم، بگذاریم.

این یکی از سخت‌ترین تصمیماتی بود که در تمام دوران مدیریت‌ام گرفتم اما، این وعده را می‌دهم به خوبی از تک تک اعضا بابت ساعاتی که در اختیار ما قرار داده‌اند، تقدیر خواهد شد. به سنت هر ساله استودیو ، ۱۰ درصد از سود سالیانه بازی نیز مستقیما میان اعضای تیم تقسیم خواهد شد.

 

اطلاعات جدید از سیستم مورد نیاز، شهر و گنگ‌های بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

محصول جدید کمپانی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یعنی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ قرار است تا ۲ ماه دیگر عرضه شود و بازیکنان سبک جدیدی از بازی‌های Open- World را تجربه کرده و با استفاده از آن محصول نهایی کمپانی مذکور را قضاوت کنند که بعد از گذشت ۸ سال از معرفی این بازی، محصول نهایی چگونه خواهد بود. طبق اطلاعات جدیدی که در همایش شب گذشته با کاربران به اشتراک گذاشته شد شاهد این موضوع بودیم که شهر نایت سیتی یکی از پویاترین مکان‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی است که کمپانی سی دی پراجکت رد آن را طراحی کرده است.

همانطور که سازندگان توضیح دادند، با توجه به میزان بزرگی شهر نایت سیتی و پراکندگی وسایل نقلیه و NPC‌های موجود در آن تلاش شده است تا بازیکنان هنگام تجربه این بازی با یک حس واقع‌گرایانه روبه‌رو شوند. با این کار دیگر بازیکنان نسبت به NPCهای شهر بی مسئولیت نخواهند بود و با منطق زیاد نسبت به تردد در شهر و انجام ماموریت‌ها اقدام خواهند کرد. کمپانی سی دی پراجکت رد در طراحی شهر نایت سیتی دقت بالایی به خرج داده به طوریکه کوچک‌ترین زباله‌های موجود در شهر نیز به صورت دستی طراحی شده‌اند.

همانند چیزی که در بازی Red Dead Redemption 2 دیده بودیم، طبیعت بازی به گونه‌ای خواهد بود که بازیکنان هر لحظه باید منتظر یک اتفاق جدید باشند. به عنوان مثال وقتی در با شخصیت V در کوچه‌های شهر قدم می‌زنید ممکن است که با دشمنان مختلفی روبه‌رو شوید و یا یک اتفاق غیرمنتظره برای کاراکتر شما رخ دهد. با جستجو بخش بخش شهر نایت سیتی می‌توانید ماموریت‌های جدید کشف کنید و داستان بازی را به گونه دیگر پیگیری کنید.

در هنگام مواجه با گنگ‌های بازی باید بسیار هوشیار باشید. از گنگ‌های کم خطر Animals و Maelstrom گرفته تا مافیای پرحطر Moxes و Valentinos می‌توانند برای شما دردسر ساز باشند. هر کدام از این گنگ‌ها قابلیت و سلاح‌ها، لباس‌ها، سبک مبارزه و گویش مخصوص به خود را دارند. قسمتی از نقشه بازی Cyberpunk 2077  مربوط به شهر Badlands است که گروه‌های مختفی از گنگ‌ها در آن جا وجود دارند. شما همچنین می‌توانید به باشگاه Afterlife در بازی ملحق شده تا با این گنگ‌ها به صورت آزادانه در تعامل باشید و برخی ماموریت‌های مربوط به آن‌‌ها را انجام دهید.

در انتها نگاهی خواهیم داشت به سیستم مورد نیاز بازی Cyberpunk 2077 که سازندگان بازی به صورت رسمی از آن رونمایی کردند.

بازی Cyberpink 2077

دوبله چینی بازی Cyberpunk 2077 بیش از ۱۵۰ صداگذار دارد

استودیو CD Projekt RED سخت مشغول توسعه Cyberpunk 2077 است و در نظر دارد یک عنوان بزرگ را به بازیکنان ارائه دهد. اخیرا دنیل احمد تحلیلگر Niko Partners تصاویری از استودیو ضبط صدا نسخه چینی بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرده و اطلاعاتی در این زمینه ارائه داد.

او گفته از نسخه زبان چینی ماندارین بیش از ۱۵۰صداگذار داشته و در چهار استودیو به صورت پی در پی ضبط انجام می‌گیرد. همچنین ۱۰ هزار ساعت مدت زمان ضبط بوده که توسط این ۱۵۰ صداگذار انجام خواهد گرفت.

این میزان صداگذاری ۲۰ درصد بیشتر از بازی The Witcher 3: Wild Hunt است. همچنین در مقایسه با بازی Divinity: Original Sin 2 هم سطح بالاتری قرار می‌گیرد. بازی سایبرپانک ۲۰۷۷در ۱۹ نوامبر برای رایانه شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

 

بازی Cyberpunk 2077

 

در چند سال گذشته لوت باکس و پرداخت درون برنامه‎ای به ابزار درآمدی فوق العاده برای توسعه دهندگان تبدیل شد. استودیو لهستانی سی دی پراجکت رد یکی از توسعه دهندگان بزرگ است و قصد دارد برای عنوان آینده Cyberpunk 2077، محتواهای متعددی منتشر کند. این استودیو تا به حال چندان پرداخت درون برنامه‎ای برای عناوین خود نداشته اما گویی برای Cyberpunk 2077 داستان متفاوت است.

این استودیو اخیرا اعلام کرد در آینده اطلاعات بسیاری درباره بسته الحاقی Cyberpunk 2077 منتشر خواهد کرد. اخیرا مدیرعامل استودیو آدام کشینسکی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها پیرامون بخش چندنفره اظهار داشت که اگرچه بخش مولتی پلیر این بازی شامل پرداخت درون برنامه‎ای می‌شود اما مانند دیگر عناوین برای بازیکنان رنج آور نخواهد بود.

محتواها به شکلی بوده که بازیکنان با میل خود می‌توانند این پرداخت را داشته باشند یا خیر. این یعنی بازیکنان مجبور به پرداخت هزینه نخواهند بود و باتوجه به تجربه گیم پلی که دارند و تمایلی که پیدا می‌کنند، هزینه خواهند داشت. سازندگان بازی مدتی است که از پرداخت درون برنامه‌ای برای کسب سود بیشتر عناوین بهره می‌گیرند و در این بین عجیب نیست استودیو سی دی پراجکت هم چنین ویژگی را در نظر گیرد.

البته همانطور که گفته شده به صورتی در نظر گرفته خواهد شد تا ناراحتی برای بازیکنان ایجاد نکند. Cyberpunk 2077 پس از انتشار محتواهای باکیفیت و متنوعی دریافت خواهد کرد. این بازی در ۱۹ نوامبر امسال برای رایانه شخصی، پلی استیشن۴، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. اگرچه نسخه نسل نهمی تا پایان سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی Cyberpunk 2077

 

 

یکی از بزرگ‌ترین و شاید مورد انتظارترین عناوینی که قرار است سال جاری عرضه شود، بازی Cyberpunk 2077 است. این بازی از مان معرفی تا کنون چند بار تاریخ انتشار دریافت کرده که هر بار به سرنوشتی مشابه دچار شده و تاخیر عرضه به زمانی دیرتر موکول شده‌‌است.طی چند هفته اخیر سازندگان اطلاعات تازه‌ای از گیم‌پلی و جهان این عنوان منتشر کردند که پیش از این شنیده نشده بود و همین موضوع بار دیگر احتمال تاخیر بازی را قوت بخشیده بود.

آقای Piotr Nielubowicz، سرپرست تیم مالی کمپانی CD Projekt RED در جریان ارائه گزارشات مالی این کمپانی اعلام کرد:

بار دیگر که اینجا دور هم جمع شویم. [Cyberpunk 2077] عرضه شده‌است.

هر چند که تا شش ماه دوم مالی کمپانی هنوز فرصت برای تاخیر بازی وجود دارد اما، آن‌طور که از شواهد برمی‌آید سازندگان به تاریخ ۲۹ام آبان‌ماه (۱۹ام نوامبر) پایبند هستند.

ویدئویی از عملکرد پردازنده گرافیکی جدید کمپانی Nvidia در بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

کمپانی انویدیا روز گذشته طی مراسمی از پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX از سری RTX 30 رونمایی کرد. این کارت‌های گرافیک شامل RTX 3080، نسخه ارزان‌تر RTX 3070 و نسخه گران‌تر و پرچمدار RTX 3090 است. در این مراسم رونمایی، عملکرد این پردازنده‌های گرافیکی با انتشار چند ویدئو از بازی‌های مهم پیش رو نشان داده شد. یکی از این عناوین، بازی Cyberpunk 2077 است که می‌توانید نمایش حیرت‌انگیز عملکرد کارت گرافیک GeForce RTX 30 را مشاهده کنید.

بازی Cyberpunk 2077 مدتی است که با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو و موارد دیگر، یکی از بزرگترین شرکای کمپانی انویدیا است و در ویدئوی منتشر شده، ویژگی‌هایی نظیر DLSS 2.0، Ampere ray-tracing و موارد دیگر به تصویر کشیده شده است.

بازی جدید استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، Cyberpunk 2077 است که تا مدتی دیگر عرضه خواهد شد و بازیکنان را در شهر نایت سیتی با جزئیات فراوان غرق خواهد کرد. اطلاعات بیشماری از بخش‌های گوناگون این بازی مثل روند داستان، ساخت شخصیت‌ها، تعامل با مردم و هزاران نکته دیگر منتشر شده است، اما بدلیل وجود موارد زیاد دیگر در این بازی، خواندن این اطلاعات هیچ لطمه‌ای به تجربه آن نمی‌زند. طبق اخبار جدید منتشر شده، این بازی بازیکنان می‌توانند از ۲۹ وسیله نقلیه مختلف که هرکدام ویژگی‌های و جزئیات دیوانه‌کننده‌ای دارند استفاده کنند.

طبق اطلاعاتی که مجله رسمی PlayStation Magazine در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است، آقای میلنیزوک در رابطه با تنوع این وسایل نقلیه تاکید کردند که ماشین‌ها و موتورهای موجود فقط از لحاظ ظاهری از یکدیگر متمایز نمی‌شوند، بلکه ویژگی‌ آن‌ها بخش عمده کار است. برای مثال هر یک از این وسایل نقلیه ممکن است به یک ویژگی خاص مانند ردیابی مین‌ها، سنسورهای مادون قرمز و ویژگی‌های دیگری مجهز شده باشند، درصورتیکه وسیله نقلیه دیگری این ویژگی‌ها را نداشته باشد. از آنجایی که بازیکنان در هنگام رانندگی به صورت سوم شخص می‌توانند وسیله نقلیه خود را مشاهده کنند، ممکن است برخی مشکلات را به صورت واضح در ماشین یا موتور خود پیدا کنند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این بازی همزمان با عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس برای کنسول‌های نسل نهم نیز در دسترس خواهد بود.

محتوای الحاقی بسیار زیادی برای این بازی منتشر می‌شود

از امروز مهم‌ترین فصل بازیکنان و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای شروع خواهد و تا چندماه نیز به طول می‌انجامد، چرا که علاوه بر بازار پررونق بازی‌های رایانه‌ای و عرضه عناوین جدید، به نسل نهم کنسول‌های خانگی نیز خواهیم رسید. به نظر نمی‌رسد که در طی ماه‌های آتی، بزرگ‌تر از بازی Cyberpunk 2077 داشته باشیم، هرچند که مدتی تا عرضه این عنوان فاصله داریم. اما خبر مهم این است که با تاییدیه استودیوی CD Projekt Red ،بازی مذکور محتوای الحاقی رایگان زیادی خواهد داشت.

طبق توییت رسمی بازی Cyberpunk 2077 در شبکه مجازی توییتر و سوال یکی از طرفداران در خصوص عرضه محتوای الحاقی رایگان برای بازی مذکور، به اطلاعات جالبی دسترسی پیدا کردیم. این کاربر پرسیده بود که آیا این بازی همانند بازی The Witcher 3: Wild Hunt از محتوای الحاقی رایگانی بهره‌مند خواهد بود یا خیر؟ استودیوی سازنده تایید کرد که محتوای رایگان و محتوای پولی زیادی برای توسعه بازی‌ خود در نظر دارند که به مرور زمان عرضه خواهند شد.

همچنین طبق توییت دیگر، این استودیو تایید که بازیکنان می‌توانند اندازه فونت زیرنویس‌ها و رنگ آن را به طور دلخواه عوض کنند. شما می‌توانید قسمتی از زیرنویس را (مثل اسامی اشخاص) رنگی کرده یا کل متن را دچار تغییر کنید. به هرحال این تمامی اطلاعاتی بود که فعلا توانستیم از توییتر بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر با دنیای بازی همراه باشید.

اطلاعات بیشتر از بازی Cyberpunk 2077

در طی رویداد Night City Wire جزئیات بسیاری از عنوان آینده سایبرپانک ۲۰۷۷ دردسترس قرار گرفت. نخست اینکه تریلری منتشر شده و در آن سه شخصیت Street Kid, Nomad و Corpo را می‌توانیم مشاهده کنیم. شخصیت Street Kid در خیابان‌های Night City  متولد شد و در این بین درگیر مبارزات خیابانی بسیاری می‌شود.  Nomad به شهر نایت سیتی تعلق نداشته و اهل منطقه‌ای به نام  Badlands است.

Corpo هم شخصیتی زیر نظر فردی به نام Arasaka محسوب می‌شود. هر یک از این شخصیت‌ها تنوع گیم پلی دارند و شبیه هم نیستند. Street Kid با زبان عامیانه خیابانی آشناست و در سوی دیگر Corpo با زبان‌های خاص آشنایی دارد. نکته جالب اینجا بوده که اگر Nomad دردسترس نبود، می‌توانید به منطقه Badlands بروید. در ادامه تریلر جدید را مشاهده کنید:

 

وجود سلاح‌هایی چون Arm Cannon و کاتانا در بازی 

در جریان رویداد Night City Wire چندین ویدئو گیم پلی منتشر شده که در یکی از آنها می‌توان اطلاعاتی از سلاح این بازی بدست آورد. سلاح‌هایی که در بازی Cyberpunk 2077 یافت می‌شود علاوه بر اینکه مبتنی فناوری هستند، بلکه شباهتی به سلاح‌های امروزی دارند با این تفاوت که قابلیت‌های اضافی چون از بین بردن دشمن از پشت دیوار و برخی دیگر هم دارا هستند.

از جمله سلاح‌های درون این بازی باید به کاتانا با دوربین حرارتی، آرم کنون و چندی دیگر اشاره کرد. یکی دیگر از سلاح‌ها Mantis Blade نام داشته و روی دست شخصیت اصلی یعنی V تعبیه شده که با جریان الکتریسیته می ‌تواند به سرعت دشمن را از پای درآورد و جز سلاح سرد محسوب می‌شود. آرم کنون‌ها هم نیز گلوله انفجاری داشته و محدوده بزرگی را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

تیم سی دی پراجکت رد اعلام کرده سلاح‌ها قابلیت دسته بندی داشته و این یعنی ضعیف‌ترین سلاح‌ها به عنوان سلاح عادی و بهترین سلاح‌ها به عنوان سلاح افسانه‌ای شناخته می‌شوند. با تمام این تفاسیر در بازی Cyberpunk 2077 بازیکنان با مجموعه عظیمی از سلاح و قابلیت نابودی دشمنان رو به رو هستند. در ادامه می‌توانید تریلر موردنظر را مشاهده کنید.

استودیو سی دی پراجکت رد چندان از مبارزات با سلاح سرد این بازی راضی نیست

استودیو CD Projekt RED سخت بر روی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ مشغول کار است و می‌خواهد هنگام انتشار یک بازی جذاب را ارائه دهد. در این بین پاوِل کاپالا طراح ارشد گیم پلی بازی اخیرا طی مصاحبه با وب سایت VG247 به اظهار نظر پیرامون این عنوان پرداخت.

او بیان داشت که تیم در حال حاضر روی بخش مبارزات با سلاح سرد یا همان Melee مشغول کار است و همچین تا زمان انتشار فاصله نسبتا زیادی دارند. او افزود با آن که تیم بسیار روی این بخش فعالیت داشته و سعی کرده بی نقص باشد، اما همچنان ۱۰۰ درصد نسبت به این قسمت رضایت ندارند. از این رو تلاش برای بهبودی بخش Melee ادامه داشته تا بازیکنان در زمان انتشار هیچ کمبودی احساس نکنند.

کاپالا اضافه کرد در حال حاضر پیشرفت خوبی صورت گرفته و بازیکنان قطعا هنگام انتشار با سطح عالی از مبارزات Melee رو به رو خواهند شد. تیم استودیو بخش بزرگی از آن روی طراحی سلاح‌های سرد و انیمیشن‌های آن فعالیت دارند تا این بازی به نحو احسن دردسترس قرار گیرد.

کاپالا همچنین بیان داشت که اگر گیمرها بخواهند تمام مراحل را با سلاح سرد به اتمام برسانند، قطعا راه سختی در پیش دارند. بازی مورد اشاره قرار است ۲۹ آبان برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه شخصی منتشر شود و نسخه نسل نهمی نیز در فصل تعطیلات انتشار پیدا خواهد کرد.

بازی Cyberpunk 2077

سوالات زیادی در ذهنمان وجود دارد. اما مهم‌ترین آنها شاید یک پرسش ساده است. آیا بازی Cyberpunk 2077 واقعا به عرضه در سال ۲۰۲۰ می‌رسد؟ بازی تا به حال دو بار تاخیر نسبتاً بلند خورده است. بار اول از فروردین ۹۹ به شهریور و بار دوم از شهریور ماه به آبان ۹۹. با این وجود تاکنون اطلاعات بسیار زیادی از این اثر جاه‌طلبانه منتشر شده است. اکنون به نظر می‌رسد که ویژگی‌های دیگری از این اثر مورد انتظار ارائه شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در مجله رسمی پلی‌ا‌ستیشن در سپتامبر ۲۰۲۰، توسعه‌دهندگان بازی، اطلاعاتی از سیستم دیالوگ بازی Cyberpunk 2077 ارائه داده‌اند. دقیقا مانند اثر قبلی استودیو CD Projekt RED، حجم بی‌پایانی از دیالوگ‌گویی‌ها در بازی وجود خواهد داشت. اما در Cyberpunk 2077 کاراکتر اصلی بازی این توانایی را خواهد داشت تا در طول گفتگو به اطراف نگاه گند و حتی کمی قدم بزند. در واقع این مساله باعث خواهد شد تا علاوه بر پیش‌بُرد داستان، تمرکز گیمر به اتفاقاتی که در اطرافش در حال رخ دادن است نیز باشد. البته این احتمال وجود دارد که این ویژگی پس از مدتی در بازی Cyberpunk 2077 به تکرار بیافتد، اما به هر صورت گامی در نزدیک شدن به واقعیت بازی و جذابیت آن خواهد بود.

می‌دانیم مدت زمانی از رونمایی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و Xbox Series X می‌گذرد. هنگامی که سونی در مراسم رونمایی از بازی‌های پلی‌استیشن ۵، از طاهر کنسول خود پرده برداشت، اطلاعات زیادی از آن بدست آوردیم. شاید مهم‌ترین مساله، حجم بالای تعداد عناوین استودیو‌های شخص ثالث نشان داده شده در مراسم بوده است. اما به نظر می‌رسد که Cyberpunk 2077، یکی از بازی‌هایی که از مدت‌ها قبل عرضه آن به‌صورت میان‌نسلی مشخص شده بود، اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن با هواداران خود دارد.

جف گروب (Jeff Grubb) از رسانه VentureBeat در مورد آنچه که پاسخ کمپانی مایکروسافت به انحصار زمانی در اختیار سونی، برای بازی‌های استودیو‌های شخص‌ثالث است، مساله‌ای را مطرح کرده است. وی گفته است که برخی از بازی‌ها روی کنسول مایکروسافت، در روز عرضه روی سرویس Xbox Game Pass‌ قرار خواهند گرفت. او در هنگام  ارائه این اطلاعات بازی Cyberpunk 2077 را مثال زده است. اما اکنون رادک گرابوسکی (Radek Grabowski) مدیر روابط عمومی استودیو CD Projekt RED گفته است که گروب باید بازی دیگری را مثال می‌زد. چرا که در حال حاضر صفر درصد احتمال عرضه Cyberpunk 2077 روی سرویس Game Pass وجود دارد.

البته این مساله تعجب‌آور نیست. چرا که طبیعتاً علی‌رغم پیشنهاد مایکروسافت، بسیار بعید به نظر می‌رسد یک عنوان AAA، آن هم به بزرگی سایبرپانک ۲۰۷۷، در روز عرضه روی Game Pass منتشر شود. بازی Cyberpunk 2077 اکنون و پس از عرضه موفقیت‌آمیز The Last of Us Part II، مورد انتظار‌ترین عنوان سال ۲۰۲۰ است و قرار گرفتن آن دست‌کم در روز عرضه روی Game Pass، قطعاً به فروش آن لطمه خواهد زد. البته دور از انتظار نیست که این اثر پس از مدتی احتمالاً طولانی همانند Witcher 3 روی Game Pass منتشر شود.

به هر حال مایکروسافت هفته پیش، تاریخ رونمایی از بازی‌های کنسول Xbox Series X را مشخص نمود و حتماً در هفته آینده و پس از پایان مراسم در تاریخ ۲ مرداد، مسیر روشن‌تری را می‌توانیم برای آینده مایکروسافت و کنسول آن متصور شویم.

نظرات خود را در مورد بازی Cyberpunk 2077 با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


7 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
    1. دقیق‌تر نسبت به چی؟
      بازی که خوب نبود، اقلا بفرما راجع بهش بحث کنیم :))

      ۲۲
  1. از وقتی که نشونش دادن تابلو بود چ افتضاحه
    ممنون آقا نوید بابت نقد خوبتون ولی ۶ هم براش زیادهه :27:
    قسمت جدید پادکست نمیاد :56:

    ۱۴
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر