نمرات بازی Ghost of Tsushima منتشر شد| انتظاری که برآورده نشد

در ۱۳۹۹/۰۴/۲۴ , 19:52:55
نمرات-بازی-Ghost-of-Tsushima

همانطور که مدتی پیش اعلام شده بود، محدودیت انتشار نقد‌ها و نمرات بازی Ghost of Tsushima دقایقی قبل برداشته شد و علی‌رغم انتظارات موجود، به نظر می‌رسد بازی نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید نظر منتقدان و رسانه‌های مطرح بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Ghost of Tsushima جدیدترین و بزرگ‌ترین اثر استودیو بازی‌سازی Sucker Punch‌ است که از ۳ روز دیگر و در جمعه ۲۷ تیر ماه به‌طور انصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد داشت. بازی برای اولین بار در آبان ماه سال ۹۶ و در رویداد paris games week با انتشار تریلری کوتاه به‌طور رسمی معرفی شد و شش ماه بعد اولین تریلر از گیم‌پلی آن در E3 2018 رونمایی شد. پس از آن Ghost of Tsushima به سکوت خبری رفت و در میان همواره گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون جدید‌ترین ساخته استودیو Sucker Punch وجود داشت. به هر صورت در نهایت تاریخ انتشار بازی در اسفند ۹۸ مشخص شد.

اما اتفاقی که کسی پیش‌بینی آن را نمی‌کرد، فراگیری ویروسی به نام کرونا بود که تقریباً بر تمام کسب و کار‌های جهانی تاثیرات بسیاری گذاشت. از طرفی دیگر کمپانی سونی انحصاری دیگری را در صف انتشار داشت که شاید با توجه به سابقه آن از اهمیت بالاتری میان مخاطبان برخوردار بود. انتشار بازی The Last of Us Part II نیز متاثر از شرایط به وجود آمده توسط ویروس کرونا شد و از همین رو به تعویق افتاد و همین مساله باعث شد که سونی مجبور به تاخیر انتشار Ghost of Tsushima به عنوان دیگر بازی انحصاری خود در سال ۲۰۲۰ شود. در نهایت بازی Ghost of Tsushima با تمام این اتفاقات تا سه روز دیگر عرضه خواهد شد و ساعتی پیش، نقد‌ها و امتیازات بازی منتشر شده است. همچنین تریلر هنگام عرضه بازی روز گذشته منتشر شده است که در دنیای بازی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

در ادامه شما را به مطالعه خلاصه‌ای از نقد‌های رسانه‌های معتبر از بازی Ghost of Tsushima دعوت می‌کنم.

نمرات بازی Ghost of Tsushima از نگاه رسانه‌های مختلف:

آی‌جی‌ان: ۹۰

بازی Ghost of Tsushima یک ماجراجویی عظیم و پر از شمشیر زنی و سامورایی است که در اکثر اوقات زیبایی‌های بصری و نبردهای عالی آن مجذوب کننده است. سیستم شمشیر زنی در بازی با معرفی پیوسته توانایی‌های جدید خود، گیم‌پلی ۴۰ الی ۵۰ ساعته بازی را به‌شدت چالش برانگیز و سرگرم‌کننده کرده است. اما برخی از جنبه‌های بازی به شکل شگفت‌آوری که در میان عناوین انحصاری سونی نادر است، از بهبود یافتن و پولیش‌های نهایی جا افتاده‌اند. به خصوص وقتی صحبت از هوش مصنوعی و سیستم مخفی‌کاری بازی می‌شود، نمی توانم که این مساله را در نظر نگیرم. به هر صورت Ghost of Tsushima هنوز هم یک ماجراجویی اکشن و لذت‌بخش در ژانری است که مدت‌هاست فاقد عناوین دوست‌داشتنی بوده است.

گیم‌اینفورمر: ۹۵

بازی Ghost of Tsushima به‌سختی حاوی عرفان و احساس عاطفی فیلم‌های بزرگ سامورایی است. خط مش بازی کاملاً هدفمند است. استودیو ساکر‌پانچ حالت بازی «کوروساوا» را در بازی قرار داده است که بسیار بیشتر از یک پرده سیاه و سفید نمایان کرده است. صداگذاری و فیلتربندی رنگ در این حالت بسیار خوب کار شده است. اما بازی در پس پرده این مود سیاه و سفید، یک روایت زیبایی شناختی است که خود را قاطعانه به عنوان یک اثری از حماسه‌ سامورایی نشان می‌دهد.

پوش‌اسکوئر: ۹۰

بازی Ghost of Tsushima یک اثر لذت‌بخش برای بازی کردن و یک عنوان زیبا برای دیدن است. استودیو ساکر‌پانچ یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های جهان‌باز این نسل را ساخته است. سیستم نبرد‌ها در بازی بسیار رضایت بخش است که در خدمت داستانی جذاب، گیمر را درگیر بازی می‌کند. بر خلاف سایر عناوین جهان‌باز دیگر، بازی بسیار متمرکز و تصفیه شده عمل می‌کند و تقریباً همه چیز در بهترین حالت خود به گیمر ارائه می‌شود. این بازی یک اثر انحصاری عالی دیگر از یک استودیو شخص‌ثالث برای پلی‌استیشن ۴ است.

گیمز‌بیت: ۸۵

بازی به اندازه کافی جسورانه نیست اما Ghost of Tsushima رضایت هواداران را جلب خواهد کرد و برای مدتی گیمر‌ها را شاد و سرگرم نگه خواهد داشت.

گیم‌اسپات: ۷۰

بازی از صحنه‌ها و تکنیک‌های سینمایی به غایت نفس‌گیری بهره می‌برد و در نهایت این مساله در کنار اتمسر زیبای جهان‌باز، Ghost of Tsushima را بالا نگه داشته است. اما نقاط ضعف ذاتی و نقص‌ها و لبه‌های کسل‌کننده بازی هنوز وجود دارد. Ghost of Tsushima در بهترین حالت خود، زمانی است که سوار بر اسب خود می‌شوید و در جهان زیبای آن می‌رانید و یک دستتان هم روی دکمه screenshot است تا از زیبایی‌های آن برای خود تصویر جمع کنید و اجازه دهید نشانه‌های زیست‌‌محیطی شما را در رسیدن به ماموریت بعدی راهنمایی کند. اما در گیم‌پلی بازی کم می آورد.

گاردین: ۶۰

برخلاف سری بازی‌های Assassin’s Creed که همیشه از عناصر تاریخی به عنوان مراحلی برای پیش‌برد داستان خود استفاده می‌کنند، Ghost of Tsushima گاهی چنان درگیر خطوط داستانی سامورایی کلاسیک می‌شود که فراموش می‌کند شخصیت اصیل خود را داشته باشد. بعد از اینکه متوجه شدم از شدت حوصله سر رفتن خود در میان ماموریت‌های داستانی، با تلفن همراه‌ام بازی می‌کنم، تصمیم گرفتم مدتی به کل هرچه ماموریت هست را فراموش کنم و از تعقیب کردن روباه‌ها در بازی لذت ببرم. در چشمه‌های آب گرم حمام کنم و در جستجوی کمان افسانه‌ای از کوهی بالا بروم. بازی زیباترین تصویر از ژاپن دوره سامورایی‌ها را نشان می‌دهد و هر زمان که از ضرب و شتم مغول ها خسته شدید(که زیاد پیش می‌آید)، می‌توانید به گوشه‌ای بروید و برای ساعت‌ها نماهای زیبا را تماشا کنید.

وی‌جی توئنی‌فور سِوِن: ۶۰

بازی لحظات زیبایی برای خود دارد. اما مانند کاراکتر اصلی آن در ساعات ابتدایی، گذشته است که بازی را رها نمی‌کند. بازی بسیار آسان است. نتیجه نگرفتن و به اهداف قابل قبول نرسیدن و تشویق نشدن در Ghost of Tsushima باعث می شود تا احساس کنید فقط یک سری کارهای بیهوده را انجام می‌دهید. در حال تجربه بازی بیشتر اوقات متوجه شدم که افکارم به جای تمرکز بر اثر در جای دیگری سیر می‌کند و بازی در جذب تمرکز گیمر ضعیف عمل کرده است. مانند یک سامورایی، Ghost of Tsushima یک یادگار از گذشته است که امروز تحویل ما شده.

نمرات-بازی-Ghost-of-Tsushima
نمرات-بازی-Ghost-of-Tsushima

میانگین نمرات بازی Ghost of Tsushima تا لحظه تنظیم این خبر ۸۴ است و باید منتظر اعمال تغییرات جدید و تلاش سازندگان برای بهبود بازی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید بود. سایر نمرات بازی را ادامه می‌بینید.

Gaming Age: ۱۰۰

We Got This Covered: ۱۰۰

ZTGD: ۱۰۰

Screen Rant: ۱۰۰

Daily Star: ۱۰۰

DarkStation: ۱۰۰

Video Chums: ۹۶

The Games Machine: ۹۵

GamingTrend: ۹۵

Destructoid: ۹۵

CGMagazine: ۹۵

Worth Playing: ۹۵

Atomix: ۹۱

Hobby Consolas: ۹۱

Player 2: ۹۱

GRYOnline.pl: ۹۰

MMORPG.com: ۹۰

Digital Trends: ۹۰

Vgames: ۹۰

GamePro Germany: ۹۰

Game Rant: ۹۰

PlayStation LifeStyle: ۹۰

Twinfinite: ۹۰

Wccftech: ۹۰

IGN Japan: ۹۰

PlayStation Universe: ۹۰

Hardcore Gamer: ۹۰

Gamer.no: ۹۰

Critical Hit: ۹۰

Eurogamer Italy: ۹۰

IGN Spain: ۸۷

۴Players.de: ۸۶

Meristation: ۸۵

Gamersky: ۸۵

Vandal: ۸۵

XGN: ۸۵

Press Start Australia: ۸۵

New Game Network: ۸۴

SpazioGames: ۸۲

Millenium: ۸۲

Power Unlimited: ۸۰

Gamer.nl: ۸۰

Comicbook.com: ۸۰

VideoGamer: ۸۰

GameSpew: ۸۰

Game Revolution: ۸۰

USgamer: ۸۰

TrueGaming: ۸۰

Jeuxvideo.com: ۷۵

IGN Italia: ۷۵

Stevivor: ۷۰

Telegraph: ۶۰

VGC: ۶۰

GAMINGbible: ۶۰

Digitally Downloaded: ۶۰

نظرات خود را در مورد نمرات بازی Ghost of Tsushima با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


6 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. من توقع فضایی از بازی نداشتم ولی انتظار هم نداشتم ۸۴ بشه.
    اما داستان گیم اسپات چیه واقعا؟

    ۰۱
  2. بازی که هنوز منتشر نشده و بازی نکردم تا نظر بدم.
    اما حالت کوروساوا و مبارزات بازی خیلی وسوسه کننده بوده برای من :PS:

    ۳۰
    1. به نظرم مود کوروساوا احتمالا فقط برای چند ساعت سرگرم کننده باشه و پس از اون چون بازی تمرکز زیادی روی اتمسفر و رنگ پردازی داشته، احتمالا کسل کننده بشه. اما حتما ارزش وقت گذاشتن داره.

      ۳۰
  3. ۸۴ خوبه به نظرم. اما انقدر بازی رو الکی بزرگ کردن که به چشم نمیاد. همه فکر میکردن مثل لست ۲ می شه.

    ۲۰
    1. بله.۸۴ امتیاز خیلی خوبیه. اما همونطور که گفته شد انتظارات از بازی بالا تر از این حرف ها بود.

      ۱۱

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر