آمار فروش بازی Ghost Of Tsushima به بیش از ۶.۵ میلیون نسخه رسید

در ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ , 14:32:49
بازی Ghost of tsushima

بازی Ghost Of Tsushima همچنان در حال سود رسانی به سونی است. این بازی تا کنون بالغ بر ۶.۵ میلیون نسخه به فروش رفته‌است. همراه دنیای بازی باشید.

کمتر زاز یک سال از عرضه تازه‌ترین محصول استودیو ساکرپانچ می‌گذرد و این عنوان علی رغم عرضه پس از یکی موردانتظارترین انحصاری‌های سونی و حضور در میان عناوین محبوب و پر خرج زیادی، توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به ثبت رساند. در بازه پس ار عرضه بازی نیز سازندگان با انتشار محتواهای جدید همچون بخش کو-آپ به پشتیبانی از این بازی ادامه دادند و ظاهرا مزد تلاش‌های خود را نیز گرفته‌اند.

پس از خبر تایید ساخت اقتباس سینمایی بازی Ghost Of Tsushima سونی خبر دیگری را نیز درباره این عنوان منتشر کرد. طبق آخرین آمارهای ثبت شده، Ghost Of Tsushima تا کنون بالغ بر ۶.۵ میلیون نسخه فروش رفته و به راحتی در زمره موفق‌ترین آی‌پی‌های سونی از نظر تجاری قرار می‌گیرد.

اقتباس سینمایی بازی Ghost of Tsushima ساخته خواهد شد

مدتی قبل تازه‌ترین ساخته استودیو ساکرپانچ موفق شد آمار فروش ۶.۵ میلیون نسخه‌ای را از خود به ثبت برساند. مسلما این آکار برای یک بازی انحصاری بسیار جال توجه است و نشان دهنده پتانسیل بالای Ghost of Tsushima به عنوان یک آی‌پی است. ظاهرا سونی نیز از این پتانسیل خبر دارد و قصد دارد یک فیلم سینمایی بر اساس این عنوان تولید کند.

آقای Chad Stahelski، کارگردان جموعه فیلم‌های اکشن جان ویک با همکاری Alex Young و Jason Spitz از کمپانی ۸۷Eleven Entertainment به عنوان تهیه کنندگان این اقتباس معرفی شده‌اند. آقای Asad Qizilbash به عنوان نماینده سونی پیکچرز و اعضای استودیو ساکرپانچ ناظر بر پروژه تولید فیلم خواهند بود.

با توجه به اینکه این پروژه مراحل اولیه تولید را سپری می‌کند، هنوز تاریخ انتشار فیلم مشخص نیست و انتظار می‌رود در آینده شاهد انتشار اطلاعات و جزئیات بیشتری باشیم.

سازندگان بازی Ghost of Tsushima به عنوان سفیران توریسم در جزیره سوشیما انتخاب شدند

اگر دنیای بازی Ghost of Tsushima تا این حد زیبا و چشم نواز نبود، این عنوان به این میزان از موفقیت نمی‌رسید. اگرچه اثر دنیای مذکور از نظر تاریخی بسیار دقیق نبود، اما با ایجاد جذابیت هنری ، طراحی عالی و اکتشافات جذاب باعث درخشش واقعی محیط آن شد و در عین حال از فضای عمومی، قطعات تاریخ آن و فرهنگ ژاپنی برای ساخت جهانی کاملاً منحصربفرد استفاده کرد.

 

برای این تصویر عالی از جزیره سوشیما و گسترش نام و تاریخچه آن در سراسر جهان، نیت فاکس، کارگردان بازی Ghost of Tsushima و کارگردان خلاق این عنوان بعنی جیسون کانل، بعنوان سفیران گردشگری دائمی این جزیره منتصب شدند. این دو نفر همچنین جوایز و لوح تقدیر برای همین امر را دریافت خواهند کرد، در حالی که شهر سوشیما در ناگازاکی نیز برای راه‌اندازی یک کمپین گردشگری با الهام از بازی با پلی‌استیشن همکاری خواهد کرد.

 

هیروکی هیتاکاتسو، شهردار سوشیما گفت: «فاکس و کانل نام و تاریخ سوشیما را به شکلی شگفت‌انگیز در سراسر جهان پخش کردند.»

 

وی افزود: حتی بسیاری از مردم ژاپن از تاریخ دوره Gen-ko اطلاعی ندارند. وقتی صحبت از جهان می‌شود، نام و موقعیت سوشیما به معنای واقعی کلمه ناشناخته است، بنابراین من نمی‌توانم به اندازه کافی از آنها برای تعریف داستان ما با چنین گرافیک‌های خارق العاده و داستان‌های عمیق تشکر کنم.»

 

هیتاکاتسو افزود: «انتصاب سفیر گردشگری از امروز شروع می‌شود تا اینکه آقای جیسون و آقای نیت دیگر تمایلی به این کار نداشته باشند. در حقیقت، من از زمانی که فهمیدم آنها از نام سوشیما به عنوان نام کار خود استفاده م‌ کنند، در مورد انتصاب نقش به آنها فکر و بحث می‌کردم.

من آنها را به این منظور تعیین نکردم که در آینده کاری انجام دهند. با تشکر از آن دو، استودیو Sucker Punch Productions و SIE، من از مردم در سراسر جهان شنیده‌ام که آن‌ها پس از تجربه بازی Ghost of Tsushima می‌خواهند جزیره سوشیما را ببینند و از تاریخ آن بیشتر مطلع شوند.»

 

بازی Ghost of Tsushima در حال حاضر برای PS4 در دسترس است و از طریق قابلیت Backward compatibility در PS5 نیز قابل تجربه است.

 

با توجه به حساب لینکدین یکی از سازندگان بازی Ghost Of Tsushima، آپدیت نسل نهمی بازی در دست ساخت است یا شاید اشاراتی به ریمستر این بازی دارد. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Ghost Of Tsushima یکی از مهم‌ترین آثار آنحصاری پلی‌استیشن ۴ تا قبل از عرضه پلی‌ استیشن ۵ در سال گذشته بود. سوالاتی مطرح است که آیا ریمستر این بازی برای سخت‌افزار جدیدتر که تازه به بازار آمده است، عرضه خواهد شد تا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد و تجربه زیباتری را به ارمغان بیاورد؟ شواهدی وجود دارند که از ساخت ریمستر بازی Ghost Of Tsushima یا آپدیت نسل نهمی آن خبر می‌دهند.

کارگردان خلاق سینمایی استودیو ساکرپانچ، دِیو مولی، در حساب لینکدین خود کمی ار ریزه‌کاری‌های پروژه‌ای که مشغول بر آن است را به اشتراک گذاشت. در پروفایل او ذکر شده است که :« در حال حاضر کار بر روی Ghost Of Tsushima برای سونی پلی استیشن.»

اما بخش جالب ماجرا آن‌جاست که دیروز گزاره مذکور متفاوت بود. به جای «سونی پلی استیشن»، «سونی پلی استیشن ۵» درج شده بود. امکان دارد که ساکرپانچ در حال توسعه نسخه ریمستر بازی برای پلی استیشن ۵ باشد تا کاملا از قدرت کنسول جدید سونی برای بازی جدیدش استفاده کند و خروجی متفاوت‌تری را نسبت به نسخه پلی استیشن ۴ آن منتشر کند. احتمال دیگری وجود دارد که ساکرپانچ در حال توسعه آپدیت نسل  نهمی بازی است و بدین صورت بازی را برای PS5 آماده می‌کند. بازی Ghost Of Tsushima زمان اجرا در پلی استیشن ۵ افزایش نرخ فریم خوبی دارد اما اگر آپدیت یا نسخه ریمستر شده‌ای عرضه شود، با کیفیت بالاتری مواجه خواهیم بود.

اخیرا ساکرپانچ با آگهی استخدام نیرو، ساخت دنباله بازی Ghost Of Tsushima را تقریبا تایید کرده است و ممکن است پروفایل لینکدین دیو مولی هم به ساخت دنباله این اثر محبوب اشاره داشته باشد. با توجه به مقدار فروش و تعداد پلیر‌های بازی، دور از ذهن نیست که سونی برای ساخت ریمستر یا دنباله بازی چراغ سبز نشان دهد.

بازی Ghost Of Tsushima در نظرسنجی فامیتسو بهترین عنوان سال شد

سونی بازی Ghost Of Tsushima را یکی از آثار موفق خود می‌داند و استودیو سازنده نیز قصد داشته سال‌ها به پشتیبانی آن بپردازد. در حال حاضر این بازی برای پلی استیشن ۵ هم دردسترس است. پیشتر بخش بتل رویال یا همان چند نفره این عنوان با نام Ghost Of Tsushima: Legends منتشر شده که بر محبوبیت این اثر افزود.

به تازگی مجله ژاپنی فامیتسو در نظرسنجی که از ۱۳۲ توسعه دهنده داشته، مشخص شد بازی Ghost Of Tsushima  از نگاه آنها بهترین بازی سال است. در جایگاه دوم بازی Animal Crossing: New Horizons قرار گرفته و جایگاه سوم نیز به Final Fantasy 7 Remake اختصاص دارد.

گفته شده این نظرسنجی بین توسعه دهندگان، صداپیشه گان و افراد مشهور صنعت انجام گرفته است. این بازی سونی در بهار سال جاری برای کنسول نسل هشتمی آن منتشر شد.

 

Ghost of Tsushima, PlayStation 5, Sucker Punch

 

پیشتر استودیو ساکرپانچ بازی Ghost Of Tsushima را به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر کرد و مدتی بعد نیز بخش بتل رویال آن با عنوان بازی Ghost Of Tsushima: Legends منتشر شد. حال با موفقیتی که این عنوان نسل هشتمی بدست آورد، استودیو سازنده خبر از انتشار آیتم‌های جدید برای نسخه بتل رویال داده است.

به گفته ساکرپانچ در بخش توییتر خود، بزودی آیتم لباسی براساس بازی‌های God of War, Horizon: Zero Dawn, Bloodborne و Shadow of the Colossus برای Ghost Of Tsushima: Legends منتشر خواهد شد.

بازی Ghost of Tsushima و بخش Legends آن هم اکنون برای پلی استیشن ۴ دردسترس هستند و برای پلی استیشن ۵ هم موجود می باشند.

اکنون شاید تمام توجهات مخاطبان سونی به کنسول جدید این کمپانی، پلی استیشن ۵ معطوف است اما، نباید فراموش کرد که آن‌ها با عرضه چندین انحصاری در سال جاری برای PS4، سال رویایی را تجربه کردند. مسلما یک از عوامل موفقیت سونی در سال ۲۰۲۰، بازی Ghost Of Tsushima بود. این عنوان با ارائه یک گیم‌پلی اکشن و جهانی پر جزئیات و داستان به یاد ماندنی توانست رضایت مخاطبان را جلب کند و چندی پیش با عرضه بخش چند نفره، جامعه مخاطبان خود را بیش از قبل گسترش داد. مسئولان سونی چندی پیش اعلام کردند ساخته جدید استودیو «Sucker Punch» خیلی بهتر از سطح انتظارات آن‌ها عمل کرده اما، موفقیت‌های این بازی تنها به موضوعات محدود نمی‌شود.

اخیرا وبسایت روزنامه New York Times مقاله‌ای درباره کنسول جدید سونی منتشر کرده و طی آن خبر از آمار خیره کننده فروش Ghost Of Tsushima داده‌است. آن‌ها اعلام کردند آمار ادعا شده کاملا رسمی است و متقیما از داده‌های کمپانی سونی به دست آمده‌است. با توجه به اینکه این بازی یک آی‌پی کاملا جدید است، این آمار یک رکورد خیره‌کننده برای سازندگان محسوب می‌شود.

تعداد بازیکنان بازی Ghost Of Tsushima: Legends فوق العاده بود

استودیو ساکرپانچ و سونی چند ماه پس از عرضه این بازی به معرفی نسخه بتل رویال آن با نام Ghost Of Tsushima: Legends پرداختند. در اوایل همین ماه بود که بخش چندنفره Ghost Of Tsushima دردسترس قرار گرفت.

حال به تازگی حساب رسمی پلی استیشن در توییتر آماری از تعداد کاربران Ghost Of Tsushima: Legends منتشر کرد. در طی تنها دو هفته، بیش از ۱۱ میلیون ماموریت بخش Legends  این بازی تجربه شده است.

همچنین ۱۴۱ میلیون Oni قطعه قطعه شده و بیش از ۱.۳ میلیارد دشمن نیز نابود شدند. گفته شده کلاس Assassin محبوب‌ترین است که ۳۰ درصد بازیکنان ترجیح دادند آن را تجربه کنند. Legends در واقع بروزرسان رایگان برای بازی Ghost of Tsushima بوده که برای کنسول پلی استیشن ۴ دردسترس قرار گرفت.

 

 

سال ۲۰۲۰ را می‌توان بعنوان بهترین سال برای بازی‌های انحصاری سونی نام گذاری کرد،نه تنها به دلیل اینکه عناوین انحصاری زیادی همراه با کنسول PS5 منتشر خواهد شد،بلکه بخاطر اینکه در اوایل سال جاری عناوین انحصاری زیادی منتشر شد.یکی از این عناوین،بازی Ghost Of Tsushima است،عنوان سامورایی محوری که ما را به ژاپن فئودال برای یک داستان نیمه تاریخی در مورد یک سامورایی شکست خورده که حالا برای اهداف بزرگتر در مسیری تاریک قدم برمیدارد،می‌برد.این بازی حتی یک به‌روزرسانی برای بخش آنلاین هم دریافت کرد و اکنون بنظر می‌رسد که به یکی از محبوب ترین انحصاری‌های سونی میان طرفداران تبدیل شده است.
جیم رایان مدیر عامل SIE در مصاحبه با GamesIndustry در مورد برخی از عناوین و استودیوهای فرست پارتی خود صحبت کرد.هنگام صحبت در مورد Ghost Of Tsushima،او گفت که بازی عملکرد بسیار خوبی داشته است،در واقع بهتر از آنچه در سطح تجاری از آن انتظار می‌رفت.
جیم رایان:«این ثمره ولخرجی‌های زیاد نیست،بلکه نتیجه‌ی یک برنامه ریزی دقیق برای رشد است.بدیهی است که می‌توانم در مورد Naughty Dog صحبت کنم،اما آنها همیشه بازی‌های عالی ساخته‌اند.اما بیایید در مورد Ghost of Tsushima صحبت کنیم، که تا حد زیادی رضایت بخش و مطمئناً یک موفقیت تجاری بوده است.ما تصور نمی‌کردیم که چنین باشد.این نتیجه تلاش‌هایی است که ساکر پانچ برای ساخت پروژه‌های خو‌د انجام می‌دهد.»
متأسفانه،رایان هیچ رقمی اعلام نکرد،اما ما می‌دانیم که این بازی فقط در سه روز اول عرضه ۲.۴ میلیون نسخه فروش داشته است و من تصور می‌کنم از آن زمان به بعد فروش خوبی داشته است. ساکر پانچ همچنین در حال استخدام نویسنده روایت داستانی برای پروژه جدید است که می‌تواند دنباله ای از اثر مذکور باشد.
بازی Ghost Of Tsushima هم اکنون برای پلی استیشن ۴ در دسترس است.اخیرا تایید شده است که این بازی از طریق قابلیت backwards compatibility با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در کنسول PS5 قابل اجرا خواهد بود.

 

پس از موفقیت بازی Ghost Of Tsushima دور از انتظار نیست که استودیو سازنده به سراغ ساخت نسخه‌ی جدیدی از این بازی برود.آگهی استخدام جدید این استودیوی خلاق نیز این موضوع را تا حدودی تایید می‌کند.با سایت دنیای بازی همراه باشید.

استودیو بازی سازی Sucker Punch در آگهی استخدام جدید خود آورده است:«کمک به ایجاد محتوای داستانی جذاب برای پروژه‌های آینده ما.کارهای روزانه شامل نوشتن گفتگو و متن،توسعه داستان برای بازی های جهان باز و تهیه محتوای داستانی با همکاری طراحان دیگر است.نامزد ایده آل ما باید موفقیت قبلی به عنوان نویسنده بازی،مهارت‌های برجسته گفتگو و درک عالی از چگونگی گفتن داستان‌های تأثیرگذار و شخصیت محور در یک بازی AAA در بازی‌های جهان باز را دارا باشد.»
“داستان‌های مبتنی بر شخصیت”شباهت زیادی به بخش Ghost of Tsushima’s Tales دارد،در این بخش از بازی، شخصیت‌های مهم و متحدان آنها در صف اول بودند.البته،داشتن دانش از تاریخ ژاپن فئودال همراه با میل به داستان نویسی در این دوره نیز به عنوان الزامات ذکر شده است.همه ی این موارد به دنباله ی بازی Ghost Of Tsushima اشاره می‌کنند.
البته با توجه به نزدیک بودن زمان انتشار کنسول PS5 و قابلیت backwards compatibility آن،این احتمال نیز وجود دارد که Sucker Punch به دنبال ایجاد محتوای اضافی(رایگان یا پولی) برای بازی اصلی باشد.

 

آپدیت ۱.۱ بازی Ghost of Tsushima با هدف اضافه کردن بخش کوآپ و چند ویژگی جدید به بخش تک نفره بازی امروز در دسترس قرار خواهدگرفت. با دنیای بازی همراه باشید.

امروز روز مهمی برای استودیو ساکرپانچ محسوب می‌شود. آن‌ها امرور آپدیت ۱.۱ که قرار است بخش چند نفره بازی با نام «Ghost of Tsushima: Legends» را به بازی اضافه کند، در دسترس قرار گیرد. این موضع را شب گذشته سازندگان در صفحه رسمی توئیتر استودیو اعلام کردند.

بخش چند نفره بازی شامل ۴ کلاس مختلف است که هر کدام درخت مهارت‎‌ها و ضربات و Charmهای مخصوص خود را دارند. در این بخش ماموریت‌ها تنها به صورت کوآپ دو نفره قابل تجربه خواهد یود اما، چالش‌های بقای بازی به صورت تا ۴ نفره قابل بازی است.

بازی Ghost of Tsushima روی PS5 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد 

عنوان Ghost of Tsushima در بهار سال جاری برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و مدتی قبل سونی تایید کرد این بازی به نسل نهم خواهد آمد. تاکنون اطلاعات خاصی از نسخه نسل نهمی منتشر نشد اما به تازگی سازندگان جزئیات بیشتری در اختیار قرار دادند.

به گفته سازنده این بازی، Ghost of Tsushima از فریم ریت ۶۰fps در کنسول پلی استیشن ۵ پشتیبانی می کند و گذشته از آن بازیکنان می‌توانند دیتاهای نسخه PS4 را به نسخه PS5 منتقل کنند.

با این حساب بازی سبک نقش آفرینی شرکت سونی و استودیو ساکرپانچ در نسخه نسل جدید بسیار تجربه لذت بخشی خواهد داشت.

بازی Ghost of Tsushima

 

استودیو ساکر پانچ از مدت‌ها قبل خبر از توسعه بخش کو-آپ آنلاین بازی Ghost of Tsushima داده بود. این بخش که با نام «Ghost of Tsushima: Legends» شناخته می‌شود روز جمعه ۲۵ام مهرماه (۱۶ام اکتبر) و پس از دانلود آپدیت ۱.۱ در پلی استیشن استور قابل دانلود خواهد بود. در این بخش بازیکنان می‌توانند به تجربه یک سری مراحل داستانی به صورت دو نفره و به تجربه مراحل بقا به صورت جهار نفره بپردازند. بخش Raid نیز “طی هفته‌ها آتی” در دسترس قرار می‌گیرد.

یک کاراکتر جدید با نام «Gyozen قصه گو» در این بخش حضور دارد که با روایت «اتفاقات حقیقی سوشیما» ماموریت‌ها داستانی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. با تکمیل کردن این ماموریت‌ها چالش‌ها و ماموریت‌های سخت‌تری به بازیکن عرضه می‌شود که به تبع پاداش‌ آن‌ها نیز بهتر خواهد بود.

چهار کلاس سامورایی، آدمکش، رونین و شکارچی در Ghost of Tsushima: Legends وجود دارد که هر کدام، سلاح‌های و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند که با پیشرفت در هر قسمت، توانایی‌های ویژه و منحصر به فردی جدیدی باز خواهد شد، به عنوان مثال کلاس سامورایی برای بازیکنانی که اهل مبارزه رو در رو هستند مناسب است. کلاس شکارچی روی مبارزات از راه دور تمرکز دارد و ارائه تیر‌های انفجاری به مخاطب و توانایی پرتاب چند تیر به صورت هم‌زمان دست بالا را در اینگونه مبارزات دارد. رونین به احضار یک سگ شبح و توانایی بازیابی سلامت هم‌تیمی‌ها مناسب کارها گروهی است و در آخر کلاس آدمکش آسیب زیادی را حتی با یک ضربه به دشمن وارد می‌کند و با توانایی تلپورت در میدان مبارزه امکان حمله از پشت را فراهم می‌آورد.

البته ساکر پانچ برای مخاطبان بخش تک نفره نیز محتواهایی را فراهم آورده، آپدیت ۱.۱ بازی با اضافه کردن بخش New Game Plus امکان تجربه بازی با تمام تجهیزات را در اختیار مخاطب می‌گذارد. همچنین چندین Charm جدید نیز به بازی اضافه می‌شود که می‌تواند استایل بازی شما را متحول کند.

یک تاجر جدید به نام Ghost Flower Merchant به نقشه بازی اضافه می‌شود که می‌توان از او گیاه‌های جدیدی را تهیه کرد و رنگ کمان، زره و شمشیر را تازه کرد. همچنین Charmهای جدید را نیز می‌توان از این تاجر تهیه نمود.

این پایان ماجرا نیست و چندین زره جدید، چه برای بخش کو-آپ و چه برای بخش تک نفره عرضه می‌شود که می‌توان Charmهای جدید را روی آن‌ها اعمال کرد.

بخش Ghost of Tsushima: Legends به همراه آپدیت ۱.۱ روز جمعه ۲۵ام مهرماه به صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

تردیدها در توسعه بازی Ghost Of Tsushima با حمایت‌های شوهی یوشیدا از بین رفت

کمتر از ۳ ماه قبل بود که بازی Ghost Of Tsushima به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد. این اثر جدا از آنکه نظرات منتقدین را به خود جلب کرد، فروش بسیار خوبی در هفته‌های اول داشته است. بازی نکات قابل اعتنای زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تنظیمات و فضاسازی آن است. اگرچه فضای فئودالی ژاپن دور از ذهن نیست، اما به‌ندرت می‌توان استودیویی غربی یافت که به چنین موفقیتی در ساخت اتمسفر شرقی دست پیدا کرده باشد. برایان فلمینگ (Brian Fleming) تهیه کننده بازی Ghost Of Tsushima، در مصاحبه‌ای با PAX Online فاش کرد که در ابتدای توسعه بازی، تردید‌های زیادی وجود داشت.

ما نمی‌دانستیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه. از آن مهم‌تر اینکه آیا می‌توانیم سونی ژاپن را متقاعد کنیم؟ عقیده داشتیم که اگر نتوانبم Shuhei Yoshida را قانع کنیم، پس نمی‌توانیم بازی را بسازیم. در ساکر پانچ فقط شش یا هفت نفر بودند که از جلسه با یوشیدا با خبر بودند. در جلسه با یوشیدا اضطراب داشتیم. چرا که یک تیم غربی قصد داشت تا ساخت یک بازی با اتمسفری شرقی را بر عهده بگیرد.

اما با دلگرمی‌های یوشیدا این سفر را آغاز کردیم. توصیه‌های او بسیار خوب بود. او می‌‌گفت «شما هرگز نمی‌توانید در مورد اینکه این بازی توسط یک تیم غربی توسعه داده شده است، دیگران را فریب دهید. اما می‌توانید در مورد ریشه‌های این اتمسفر بسیار تحقیق کنید. در داخل و خارج سونی منابع زیادی برای اینکار وجود دارد».

این قدرت حمایت یوشیدا بود که بعدها به پشتیبانی سونی ژاپن تبدیل شد. ما در سراسر جهان مشاورانی داشتیم که همه آنها به ما کمک کردند.

بی شک باید بازی Ghost Of Tsushima را عنوانی برجسته از استودیو ساکرپانچ به حساب آورد. بازی Ghost Of Tsushima موفق شد تنها در سه روز به فروش ۲.۴ نسخه‌ای دست یابد. بنابراین سریع‌ترین فروش را در میان آی پی‌های سونی داشته است.

به گفته SuperData، این بازی نقش آفرینی شرکت سونی توانست تنها در جولای به فروش دیجیتالی ۲ میلیون نسخه‌ای یا دقیق ۱.۹ میلیون نسخه‌ای دست یابد. بازی مورد اشاره ۱۷ جولای امسال منتشر شد و این میزان فروش برای دو هفته است.

شایان ذکر بوده فروش دیجیتالی Ghost Of Tsushima از فروش دیجیتالی سایر انحصاری‌های شرکت سونی بیشتر بوده است. بنابراین باید آن را از عناوین موفق شرکت ژاپنی به حساب آورد.

این بازی اکنون تنها برای پلی استیشن ۴ دردسترس است. ناگفته نماند کیفیت اجرای گرافیکی بازی ۱۰۸۰ تا ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود و ۴K نیست.

 

 

شرکت سونی و استودیو ساکرپانچ تصمیم گرفتند بازیکنان گوست آو سوشیما برای آن که تجربه خوبی کسب کنند، یک حالت Co-op برای آنها در این عنوان گنجانده شود. از این رو حالت بخشی به عنوان Ghost of Tsushima: Legends معرفی شد.

بازیکنان می‌توانند از بین چهار کلاس  چهار کلاسSamurai، Hunter، Ronin و Assassin یکی را انتخاب کنند. سپس وارد ماموریت‌هایی خواهند شد و دشمنان مختلفی در برابر آنها قرار می‌گیرد. البته علاوه بر دشمنان انسانی، برخی دیگر از نوع اهریمنی هستند و به عنوان Oni شناخته می‌شوند. شما می‌توانید حالت  co-op در مراحل داستانی تجربه کرده یا  raid-wave را به عنوان یک حالت داشته باشید.

در حالت داستانی تنها ۲ بازیکن و در حالت  raid-wave تنها ۴ بازیکنان پشتیبانی می‌شود. حالت Ghost of Tsushima: Legends در پاییز سال جاری دردسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. در ادامه می‌توانید شاهد تریلر انتشار یافته باشید:

 

 

علی رغم اینکه کم‌تر از یک ماه از عرضه تازه‌ترین انحصاری PS4 می‌گذرد، بازی Ghost of Tsushima از نظر تجاری عملکرد بی‌نظیری از خود ثبت کرده‌است و توانست در صدر پرفروش‌ترین عناوین ماه جولای ایالات متحده نیز بایستد. با اینکه آمار فروش بازی در سراسر دنیا خبر از موفقیت این عنوان می‌دهد اما، در برخش کشورها محصول جدید ساکرپانچ پا را حتی از این هم فراتر گذاشته‌است. به این عنوان مثال مدتی است این بازی در کشور ژاپن آمارها بسیار خوبی را از خود ثبت می‌کند تا حدی سونی نیز معتقد است عملکرد ان فراتر از انتظار آن‌ها بوده‌است.

هفته‌نامه فامیتسو به روال همیشه اقدام به انتشار آمار فروش عناوین مختلف در کشور ژاپن نموده‌است و بر اساس این آمار Ghost of Tsushima بیش از سیصد وسی هزار نسخه فیزیکی به فروش رفته‌است که با این حساب با کنار زدن Marvel’s Spider-Man نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین انحصاری سونی در این کشور ثبت می‌کند.

اخیرا کارگردان بازی Ghost of Tsushima پیرامون احتمال عرضه حالت‌های جدید و بخش چند نفره در آینده سخن گفت. آقای نیت فاکس (Nate Fox) در مصاحبه با وبسایت GamesBeat توضیح داد:

ما از همان ابتدا تمام تمرکز خود را روی رویات داستان جین ساکای و تحول شخصیتی او قرار دادیم. این عنوان از اول یک پروژه داستان محور بود ولی خب چه کسی از آینده خبر دارد؟

طراحی و تجربه بخش چند نفره این عنوان می‌تواند بسیار تجربه‌ای منحصر به فرد را رقم بزند. این بازی که صرفا عنوان داستان محور است، می‌تواند با ارائه یک بخش چند نفره جذاب، حالتی جدیدی را به مخاطبان هدیه دهد.

آقای فاکس همچنین توضیحاتی پیرامون درجه سختی بازی و مبارزات آن سخن گفت. مسلما ساخته جدید ساکر پانچ به هیچ عنوان در مقایسه با دیگر بازی سامورایی محور، «Sekiro: Shadows Die Twice» چالش برانگیز نیست.

جامعه مخاطبین هدف ما از همان ابتدا طیف وسیعی از گیمرها را دربر می‌گرفت. ما نمی‌خواستیم با طراحی گیم‌پلی چالشی حواس مخاطب از اکتشاف و گشت و گذار سوشیما یا روایت داستانی منحرف شود. طراحی مبارزات سخت اما، منصفانه زمان زیادی را صرف کردیم. علی رغم اینکه دشمنان به سرعت حمله می‌کنند اما فرصتی مناسبی برای دفاع و جا خالی دادن در اختیار بازیکن است.

بازی Ghost of Tsushima

می‌توان گفت اظهارات کارگردان بازی مبنی بر ارائه یک تجربه داستان محور دوست داشتنی تا حدی زیادی درست است. بازی Ghost of Tsushima از نظر تجاری عملکرد بی‌نظیری داشته‌است.

گروه تحلیلی NPD چندی پیش آمار پرفروش‌ترین بازی‌های ماه جولای آمریکا را منتشر کرد و همانطور که انتظار می‌رفت بازی Ghost of Tsushima در صدر پرفروش‌ها ایستاد. این بازی هم‌اکنون به سریع‌ترین آمار فروش در میان بازی‌های استودیو Sucker Punch دست یافته‌ و پنجمین بازی پرفروش سال میلادی جاری است. آقای مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر NPD در صفحه توئیتر خود اقدام به انتشار اطلاعات تکمیل نمود. بر اساس گفته‌های ایشان ساخته جدید ساکر پانچ به چهارمین بازی پرفروش انحصاری سونی در ماه عرضه بدل شده‌است.

بازی «Paper Mario: The Origami King» نیز عملکرد مناسبی از خود ارائه کرده‌است. تازه‌ترین انحصاری نینتندو رکورد جدیدی در تاریخ مجموعه ثبت کرده و به پرفروش‌ترین بازی در اولین ماه عرضه بدل شده‌است. این بازی در مقایسه با عنوان «Paper Mario: The Thousand Year Door» فروش ۲برابری را در اولین ماه عرضه تجربه کرده‌است. بازی  The Last of Us Part 2 نیز همچنان روند خوب خود را حفظ نموده و عنوان سومین بازی پرفروش تاریخ سونی را یدک می‌کشد.

بازی Ghost of Tsushima

نزدیک به چهار سال از معرفی ساخته جدید استودیو «Sucker Punch» می‌گذرد و در این مدت بازی توانست نظرات و توجهات مخاطبان سونی را به خود جلب کند. پیش از عرضه بازی، سازندگان این  وعده را دادند که بازی حس یک فیلم خوش ساخت و قدیمی سامورایی را برای مخاطب خود تداعی می‌کند. یک جنگجو که باید به تمام تعلیمات و مبارزه شرافتمندانه پشت کند و به یک قاتل بی احساس تبدیل شود. آقای Ilan Eshkeri، آهنگساز بازی معتقد بود داستان آن بسیار غم انگیز و تاثیر گذار است.

وی در مصاحبه‌ای با وبسایت Mid-Life Gamer Geek پیرامون تجارب ساخت موسیقی‌های بازی سخن گفت. وی در ابتدا قصد داشت پیشنهاد ساکر پانچ را رد کند چون چندان با محصولات خشونت آمیز ارتباط برقرار نمی‌کند اما، پس از اینکه داستان را گوش می‌کند نظر خود را تغییر می‌دهد. به گفته وی سرگذشت Jin کشکمش‌های درونی و احساسی وی و درگیر با افکار مختلف است. این روایت داستانی سبب شده وی نظر خود را تغییر دهد و پروژه را بپذیرد.

داستان بازی بسیار احساسی و جذاب است. شاید مبارزه و خشونت سراسر بازی را فرا گرفته باشد اما، در نهایت داستان بازی ماجرای یک جوان را روایت می‌کند که باید در مقابل تمام باورهای پیشین خود بایستد. تمام سنت‌ها و اخلاقمداری‌هایی که قبلا یاد گرفته، تمامی را باید کنار بگذارد تا عزیزانش را نجات دهد. تمامی این احساسات پیچیده و عمیق انسانی منبع الهام من بودند.

جدیدترین ساخته Sucker Punch هم‌اکنون به صورت انحصاری برای پلتفرم PS4 در دسترس است.

در پایان شما را به بررسی ۱۰ عنوان پرفروش ماه جولای در ایالات متحده دعوت می‌کنیم:

  1. Ghost of Tsushima
  2. Call of Duty: Modern Warfare
  3. Paper Mario: The Origami King
  4. The Last of Us: Part II
  5. Animal Crossing: New Horizons
  6. Ring Fit Adventure
  7. Mortal Kombat 11
  8. Mario Kart 8: Deluxe
  9. Super Smash Bros. Ultimate
  10. Sword Art Online: Alicization Lycoris

 


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر