اپیک‌گیمز در تلاش برای بهبود سیستم نور‌پردازی در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 است

در ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ , 14:43:56
موتور-بازی‌سازی-Ureal-Engine-5

نایب رئیس واحد مهندسی کمپانی اپیک گیمز اعلام کرد که این مجموعه در تلاش برای بهبود سیستم نور‌پردازی در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 است. با دنیای بازی همراه باشید.

نشان دادن نسخه آزمایشی موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 توسط اپیک‌ گیمز و سونی روی کیت توسعه‌دهنده پلی‌استیشن ۵ در ماه گذشته، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. برای بسیاری از کاربران این ویدئوی تکنیکال، اولین برخورد با آنچه در نسل بعدی رخ می‌دهد بوده است. احتمالا به این زودی‌ها عملکرد UE5 را نبینیم اما ایپک گیمز با این موتور بازی‌سازی اهداف جاه‌طلبانه‌ای را در سر می‌پروراند.

نیک پنوردن (Nick Penwarden) نایب رئیس بخش مهندسی Epic Games در جلسه‌ای در Unreal Fest Online در مورد موتور روشنایی بازی‌های نسل بعد صحبت‌هایی کرده است. تکنولوژی که آن را Lumen نامیده‌اند. او در این جلسه در مورد اینکه چگونه تیم توسعه‌دهنده UE5 برای اجرای همه بازی‌های نسل بعدی با نرخ فریم ۶۰ در تلاش است توضیحاتی داده است.

Lumen یک فناوری بلند پروازانه‌ی اولیه است که هم اکنون با فریم‌ریت ۳۰ روی کنسول‌های نسل بعدی کار می‌کند. تیم توسعه‌دهنده تلاش می‌کند تا این مقدار را برای نسل بعدی روی ۶۰ فریم در ثانیه ثابت نگه دارد و این کار سختی است. همچنین لومن از پیاده‌سازی روی بازتاب از اشیا و آینه‌ها پشتیبانی نمی‌کند و ما در تلاش هستیم تا این مساله را حل کنیم. علاوه بر این در حال کار روی کاهش از بین رفتن نور و جزئیات آن در بازی‌ها هستیم تا نتایج بهتری را بدست آوریم. به‌طور خلاصه فناوری لومن در حال توسعه و بهبود برای کنسول‌های نسل بعدی است. این تکنولوژی ویژگی‌های جذابی دارد و نتایج شگفت‌انگیزی را در کنار نورپردازی پویا ارائه می‌دهد. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌بینیم توسعه‌دهندگان بازی‌ها از دو فناوری Nanite و Lumen در کنار هم استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که یکی از بهبود‌های اصلی UE5 تکنولوژی‌های نورپردازی آن باشد. به هر صورت باید ببنیم که این موتور بازی‌سازی با فناوری‌های جدیدی که دارد چگونه در اجرای بازی‌های نسل بعد عمل خواهد کرد.

نظرات خود را در مورد سیستم نور‌پردازی در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر