شایعه: مایکروسافت مقدمات تبلیغات گسترده برای بازی Starfield را فراهم کرده‌است

در ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ , 16:23:09
بازی Starfield

به گفته اینسایدر معروف ایکس باکس، مایکروسافت قصد دارد بازی Starfield را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند و برای ادعای خود دلایل نسبتا محکمی دارد. همراه دنیای بازی باشید.

نزدیک به سه سال از معرفی Starfield، بازی جدید استودیو بتسدا می‌گذرد این عنوان نقش آفرینی علمی تخیلی اولین IP جدید این استودیو پس از مدت زمان نسبتا طولانی است. از زمان تیزر مرعفی بازی تا به امروز هیچ اظهار نظر رسمی با اطلاعات تازه‌ای از بازی از سوی ناشر یا سازندگان منتشر نشده‌است. البته شایعات و گزارش‌ها مدعی هستند این موضوع به زودی تغییر می‌کند.

اینسایدر معروف ایکس باکس، Shpeshal_Ed در ماه‌ها گذشته بارها اعلام کرده معتقد است بازی Starfield در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار خواهد شد و هفته گذشته بار دیگر بر گفته خویش تاکید کرد. Shpeshal_Ed در تازه‌ترین قسمت پادکست Xbox Era گفت طبق اطلاعاتی که از طریق منابع وی در ایکس باکس در اختیارش قرار گرفته، متوجه شده که مایکروسافت احیرا چندین پلتفرم‌ تبلیغاتی بزرگ و پر بازدید نظیر دیوارهای مترو و ببلبوردهای تبلیغاتی بزرگ را در سراسر دنیا برای چند ماه آینده کرایه کرده‌است.

به گفته Shpeshal_Ed مایکروسافت قصد دارد از این پلتفرم‌های برای تبلیغ Starfield استفاده کند. هر چند آماده سازی مقدمات تبلیغات یک بازی لزوما به معنای عرضه آن در سال جاری نیست، به عنوان مثال مایکروسافت سال گذشته نیز چندین بیلبورد را به تبلیغ بازی Halo infinite اختصاص داد اما، تاریخ عرضه بازی را به ۲۰۲۱ موکول، اما هزینه سنگین برای تبلیغات برای یک بازی که تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما، در دوران اوج فراگیری ویروس کرونا، غیر منطقی است و شاید بتوان نتیجه گیری کرد به زودی شاهد انتشار تاریخ دقیق عرضه بازی باشیم.

شما چه فکر می‌کنید؟

شایعه: بازی Starfield در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود

با نهایی شدن قرارداد خرید کمپانی ZeniMax توسط مایکروسافت، بار دیگر یکی از اصلی‌ترین بحث‌های پیرامون این خبر مطرح شد: آیا از حالا تولیدات بتسدا در انحصار کمپانی آمریکایی خواهد بود؟ بتسدا اکنوند چندین پروژه جدید در دست توسعه دارد که معروف‌ترین آن‌ها Starfield است. افراد زیادی منتظر تجربه این عنوان نقش آفرینی-علمی تخیلی هستند و ظاهرا تنها مخاطبان مایکروسافت موفق به تجربه آن خواهند شد.

اینسایدر معروف ایکس باکس، al’Thor در تازه‌ترین پادکست خود اعلام کرد مایکروسافت تمرکز زیادی را صرف عرضه بازی Starfield در سریع‌ترین زمان ممکن کرده‌است و به احتمال قوی این بازی برای تعطیلات سال میلادی جاری در دسترس خواهد بود. به گفته وی مراحل توسعه بازی به پایان رسیده و تیم سازنده مشغول رفع ایرادات جزئی هستند. al’Thor معتقد است بی‌شک این بازی در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود.

شایعه: بازی Starfield اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود

به جرئت می‌توان گفت Starfield یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی است که بتسدا تا کنون معرفی کرده، غلی رغم اینکه تقریبا به غیر از لوگو بازی هیچ اطلاعات دیگری از آن دسترس نیست اما، تئوری پردازی‌ها درباره بازی از زمان معرفی آغاز شده‌است و طرفداران منتظر تجربه این عنوان هستند. تیم سازنده و ناشر به شدت نسبت این انتشار اطلاعات درباره این عنوان محافظه کار بوده‌اند و هیچ تاریخ مشخصی برای معرفی کامل و عرضه آن در دسترس نیست.

تحلیلگر وبسایت Gamesbeat اما نظر دیگری دارد. به گفته آقای Jeff Grubb تیم بازاریابی بتسدا به شدت مصر است که بازه انتشار بازی Starfield مشابه با بازی Fallout 4 باشد و بنابراین مانند این عنوان، معرفی کامل Starfield در مراسم E3 2021 صورت می‌گیرد و این ابزی در اواخر سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد. البته لاز به ذکر است این برنامه‌ریزی فعلی ستدا است و اتفاقات غیر منتظر نظیر تاخیر اجباری به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا و موارد این چنینی در آن لحاظ نشده‌است.

شایعه: مایکروسافت سعی دارد بازی Starfield را امسال منتشر کند

این خبر توسط یکی از کاربران سایت ریست ارا طی گفتگو درباره‌ی برخی از نقل قول‌های اخیر یکی از افشاگران به نام جف گراب در مورد رویداد آینده مایکروسافت / بتسدا منتشر شده است.

به گفته گراب، از چند ماه پیش، مایکروسافت و بتسدا سعی داشتند که این بازی را تا اواخر امسال منتشر کنند، اگرچه مشخص نیست همه‌گیری ویروس کرونا چگونه بر تحقق این هدف تأثیر بگذارد. با این حال هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی در چهارچوب زمانی گفته شده منتشر شود.

بازی Starfield

ناگفته نماند که در ماه نوامبر شایعاتی مبنی بر انتشار یک بازی اکشن – نقش‌آفرینی تا اواخر امسال توسط شرکت مایکروسافت و بتسدا منتشر شده بود.

باری استارفیلد بطور رسمی در رویداد E3 در سال ۲۰۱۸ طی کنفرانس مطبوعاتی بتسدا معرفی شد. پس از خریداری شرکت مادر بتسدا (زنیمکس)، شایعاتی مطرح شد که این بازی به طور انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد، اگرچه هیچدام از این شایعات هنوز تأیید نشده‌اند.

کارگردان بازی Starfield می‌گوید بازی‌های Open World باید فعالیت‌های متنوع‌تری را به مخاطب ارائه کنند

آقای تاد هاوارد، رئیس استودیو بتسدا و کارگردان بازی Starfield معتقد است بازی‌های جهان باز باید تمرکز اصلی خود را روی خلق موقعیت‌های جدید و ارائه فعالیت‌های متنوع به مخاطب بگذارند و صرفا به دنبال بزرگ‌تر کردن نقشه بازی نباشند. با دنیای بازی همراه باشید.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی توسعه دهندگان بیشتر و بیشتر توانسته‌اند جاه‌طلبی‌های خود را برآورده سازند و بازی‌های شگفت‌انگیز تازه‌ای را به مخاطبان ارائه کنند.در این بین بازی‌های جهان بازی بیشتر از سایر عناوین از این پیشرفت متاثر شده‌اند و روز به روز بزرگ‌تر و واقعی‌تر شده‌اند. نقشه‌های اینگونه بازی‌ها طی ده سال گذشته بسیار بزرگ ئ تحسین برانگیز شده‌است. بسیاری از مخاطبان و توسعه دهندگان معتقدند اندازه و سایز نقشه بازی نباید چندان مورد توجه قرار گیرد و به هدف اصلی تیم توسعه یک بازی بدل شود.

آقای تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield نیز جزو همین دسته از توسعه دهندگان است. وی به تازگی در مصاحبه‌ای با وبسایت The Guardian اعلام کرد”نقشه بازی‌ها نباید صرفا به دلیل یک انتظار بزرگ باشند و باید حتما دلایل دیگر نیز برای این کار وجود داشته باشد.”

بازی‌هایی کخ ما می‌سازیم می‌تواند مخاطب را برای چندین ساعت سرگرم کند. فکر می‌کنم دهه آینده گیمینگ به این موضوع اختصاص یابد که دسترسی به بازی بیش از همیشه آسان‌تر شود و مکانی شما در آن حضور دارید یا اینکه روی چه پلتفرمی مشغول بازی هستید، مانع دسترسی شما به یک عنوان نشود.

اطلاعات جدیدی از بازی Starfield منتشر شد

علاوه بر این، تیم سازنده‌ی بازی از روش کامپیوتری تولید رویه‌ای (procedural generation) برای ایجاد مناطق وسیع زمین در هر دو بازی Starfield و The Elder Scrolls 6 استفاده می‌کند. البته انتظار ایجاد یک دنیای بزرگ را در حالت بی‌درنگ (real-time) نداشته باشید – مکان‌ها‌ی واقعی همچنانکه بازیکنان آن‌ها را با دقت کاوش می‌کنند بدون تغییر خواهند ماند اما چیزی که ظاهراً مسلم است، این است که نقشه‌ی Starfield بزرگتر از بازی Fallout 76 خواهد بود که خود چهار برابر بزرگتر از نقشه‌ی بازی Fallout ۴ است.

هوارد قبلاً در مورد اصلاح و بازبینی کلی موتور Creation برای ساخت بازی استارفیلد صحبت کرده بود. در این مصاحبه، وی تصریح کرد که اصلاحات زیادی در بخش‌های رندرینگ، انیمیشن، تولید رویه، هوش مصنوعی، مسیر‌سازی و قسمت‌های دیگر صورت گرفته است. نتیجه‌ی این کار باید جالب باشد، بخصوص اگر این جهش بزرگتر از جهشی باشد که ما در موتور بازی سازی Morrowind در هنگام ساخت عنوان Oblivion شاهد بودیم.

حال حاضر هیچ پنجره‌ی زمانی مشخصی برای انتشار بازی یا اینکه این عنوان دقیقاً برای چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد اعلام نشده است، اگرچه مایکروسافت در جاهایی اشاراتی به انحصاری بودن این بازی و سایر عناوین بتسدا برای سری کنسول‌ ایکس‌باکس و سیستم‌عامل ویندوز در آینده کرده بود.

احتمالا سیستم انیمیشن‌های بازی Starfield از ابتدا بازنویسی می‌شود

طبق شایعات منتشر شده،احتمالا سیستم انیمیشن‌های بازی Starfield از ابتدا بازنویسی می‌شود.برای اطلاعات بیشتر با سایت دنیای بازی همراه باشید.

مدتی است که خبرها و شایعاتی را درمورد بازی Starfield،آیپی جدیدی از Bethesda می‌شنویم.سازندگان وعده یک بازی حماسی دیگر که در کنار مجموعه‌های شاهکار Fallout و Elder Scroll قرار می‌گیرد را داده‌اند.اما ما در مورد آن چیزی نمی‌دانیم و فقط یک عکس منتشر شده از این پروژه عظیم را مشاهده کرده‌ایم.بسته به میزان آشنایی شما با بتسدا،اطلاعات جدیدی که از بازی منتشر می‌شود ممکن است شما را به هیجان بیاورد یا خیر.
کاربران توییتر JJ & MrOrange صفحه LinkIn را برای اریک براون کشف کردند که طبق رزومه خود،این شخص به عنوان برنامه نویس ارشد بازی Starfield کار می‌کرد.وی در بخش توضیحات خود نوشته است که به بازنویسی سیستم انیمیشن برای این بازی کمک می‌کند.
این شایعه در واقع با بیانیه تاد هاوارد که می‌گوید بازی با یک بازنویسی اصلی موتور همراه است مطابقت دارد.اما با توجه به وعده های گذشته استودیو Bethesda برای بازی های چند سال اخیرشان، احتمال کذب بودن این حرف نیز وجود دارد.
در حال حاضر،ما هیچ چارچوب زمانی و پلتفرم خاصی برای بازی Starfield نداریم،اگرچه با توجه به وقایع اخیر،احتمال اینکه این بازی در انحصار زمانی PS5 باشد،وجود دارد.

 

آقای پیت هاینس (Pete Hines)، مدیر بازاریابی کمپانی بتسدا اعلام کرد او و سایر اعضا از کلافگی و نگرانی مخاطبان بابت سکوت خبری بازی Starfield خبر دارند اما، نمایش جدید و کامل بازی زمانی رونمایی می‌شود که “زمان مناسب” فرا رسیده باشد. با دنیای بازی همراه باشید.

بیش از دو سال از زمان معرفی بازی Starfield توسط کمپانی Bethesda در رویداد E3 2018 می‌گذرد. این عنوان در این رویداد پس از انتشار گزارشات و شایعات فراوان رونمایی شد اما پس از معرفی رسمی هیچ خبر از این عنوان نبود و نیست و نگرانی لغو پروژه برای منتظران بازی ایجاده شده‌است. ابتدای ماه میلادی جاری پیت هاینس (Pete Hines)، مدیر بازاریابی کمپانی اعلام کرد تیم او هیچ برنامه‌ریزی جهت نمایش تازه از بازی ندارند و حال کمی بیشتر موضوع را شکافته‌است.

در جریان لایو استریم کمپانی آقای هاینس بار دیگر با تاکید روی اظهارات پیشین خود اعلام کرد در حال حاضر پروژه در مرحله‌ای نیست که بتوان از آن نمایش تازه‌ای اجرا نمود اما هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد:

باور کنید شرایط برای من و تیمم بسیار راحت‌تر بود از نمایشی از بازی می‌داشتیم. بودن نمایش از پروژه‌ای که نمی‌توان برای آن بازاریابی کرد درسته؟ اما هنوز زمان مناسب نرسیده‌است.

وقتی هنوز چیزی برای نمایش تولید نشده کاری از دست من برنمی‌آید از جان من چه می‌خواهید؟!

آقای هاینس پیش از این نیز روی مواضع قبلی خود پافشاری نموده بود

زمانی که مراسم E3 2020‌ لغو شد، بسیاری از ناشران بازی‌ها، رویدادی دیجیتالی را به جهت معرفی آثار خود جایگزین کردند. ناشرانی که کمپانی Bethesda در میان آنها قرار نداشت. البته که این کمپانی مطابق هر سال رویداد QuakeCon را در برنامه خود دارد و امسال با توجه فراگیری گسترده ویروس کرونا این مراسم برای اولین بار به‌صورت دیجیتالی و با نام QuakeCon at Home 2020 برگزار خواهد شد. روز گذشته لیست برنامه‌های این مراسم منتشر شد و به‌طور غیر منتظره‌ای، خبری از بازی‌های Starfield و Elder Scrolls 6 در این فهرست نیست. بنابراین سوالی پیش می‌آید که کمپانی Bethesda چه نقشه‌ای برای دو عنوان مورد انتظار خود دارد.

پیت هینز (Pete Hines) نایب رئیس بازاریابی و روابط عمومی کمپانی Bethesda در توییتر خود به شکلی غیر مستقیم تایید کرد که تا سال آینده خبری از بازی Starfield نخواهد بود. در واقع در پاسخ به کاربری در توییتر که گفته بود «تا سال آینده خبری از Starfield نخواهد بود»، وی این مساله را تایید کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که اطلاعات جدید در خصوص بازی Starfield در سال آینده منتشر شود.

از آنجایی که عرضه بازی Starfield پیش از انتشار The Elder Scrolls 6 در دستور کار کمپانی Bethesda قرار دارد، اما همچنان اطلاعات بسیار کمی در مورد آن ارائه شده است. تنها می‌دانیم که بازی Starfield یک اثر علمی تخیلی و یک IP جدید از Bethesda Game Studios است.

صرف نظر از اینکه اطلاعات جدیدی از Starfield در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد یا خیر، باید ناامیدانه اشاره کنیم که با کنار هم گذاشتن سرنخ‌ها، به نظر می‌رسد عرضه بازی The Elder Scrolls 6 بسیار بسیار دور خواهد بود.

نظرات خود را در مورد بازی Starfield با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر