کریستوفر پلامر بازیگر سرشناس هالیوود در سن ۹۱ سالگی درگذشت

در ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ , 00:35:56
کریستوفر پلامر

برنده‌ی اسکار و بازیگر فیلم The Sound of Music ؛ کریستوفر پلامر در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

کریستوفر پلامر، بازیگر فیلم‌های The Sound of Music، Beginners، All the Money in the World و The Last Station شد، امروز در خانه خود در کنتیکت در آرامش درگذشت.

علاوه بر کسب جایزه‌ی اسکار برای Beginners فیلم پلامر همچنین چندین جایزه امی و دو جایزه‌ی تونی را در طول ۷۰ سال فعالیت هنری خود دریافت کرده است.

پلامر در ۷۰ سال گذشته به عنوان یک پای ثابت در صحنه‌ی نمایش سینما و تلویزیون حضور داشت، و تا کنون بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی و ۷۰ اثر تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. وی بیشتر به خاطر بازی در نقش کاپیتان جورج فون تراپ فیلم کلاسیک The Sound of Music به کارگردانی کارگردانی رابرت ویز در سال ۱۹۶۵ شناخته شده است، اما اسکار خود را برای فیلم Beginners در سال ۲۰۱۰ و اخیراً نامزدی اسکار را برای فیلم All the Money in the World به کارگردانی ریدلی اسکات به دست آورد.

کریستوفر پلامر

از بارزترین نقش‌آفرینی‌های دیگر این بازیگر می‌توان به بازی در فیلم تحسین‌شده‌ی Knives Out به کارگردانی رایان جانسون اشاره کرد.

پلامر در ۱۳ دسامبر سال ۱۹۲۹ در تورنتو متولد و در شهر مونترال بزرگ شد، وی فعالیت حرفه‌ای خود را روی صحنه‌ی تئاتر و رادیو به دو زبان فرانسه و انگلیسی آغاز کرد. این بازیگر پس از اولین حضور خود در نیویورک در سال ۱۹۵۴ در بسیاری از نمایش‌های مشهور در برادوی و وست اند لندن بازی کرد و موفق به کسب افتخارات زیادی شد.

پلامر در طول ۳۸ سال فعالیت نمایشی خود در صحنه‌ی تئاتر موفق به کسب هفت نامزدی ، دریافت دو جایزه تونی برای بهترین بازیگر در نمایش موزیکال Cyrano و نمایش Barrymore شد. آخرین نامزدی‌های وی برای بازی در نمایش شاه لیر در سال ۲۰۰۴ و سه سال بعد برای بازی در نقش کلارنس دارو در نمایش Inherit the Wind بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر