حذف تعدادی از محتویات بازی Mass Effect: Andromeda به دلیل بودجه کم
استودیو BioWare به دلیل کمبود بودجه مجبور به حذف برخی از محتویات بازی Mass Effect: Andromeda شده بود. با دنیای بازی همراه باشید.
بازی Mass Effect: Andromeda به دلایل زیادی برای طرفداران این مجموعه ناامید کننده بود. یکی از این دلایل، تعداد کم گونههای بیگانهها. علیرغم این واقعیت که بازیکنان در حال سفر به یک کهکشان کاملا جدید بودند و انتظار داشتند با بسیاری از نژادهای جدید بیگانه روبهرو شوند، در نهایت فقط با دو گونه جدید و گونههای تکراری به مبارزه میپرداختند. از میان اینها، Kett هم واقعاً یک نژاد بیگانه جداگانه نبود.
طبق گفته چندین توسعه دهنده قبلی استودیو BioWare که اخیراً با The Gamer صحبت کردهاند، دلیل بسیاری از این موارد، کمبود بودجه بوده است. کریس هپلر، نویسنده سابق استودیو BioWare اظهار داشت که او در مراحل اولیه توسعه بازی Mass Effect: Andromeda ایدههایی برای پنج یا شش نژاد جدید در سر داشت. نیل پولنر، نویسنده ارشد سابق نیز ایدههای خاص خود را داشت.
وی گفت: «فقط بودجه دو گونه جدید به علاوه بقایای دیگر به ما داده شد. ناگفته نماند که ما حتی نمیتوانستیم همه گونههای راه شیری را در آن بگنجانیم. همچنین نمیتوانستیم به شما اجازه دهیم در سراسر کهکشان سفر کنید. این بدان معنی بود که ما باید داستان را با محدودیتهای زیادی روایت میکردیم. بنابراین، نه تنها این بازی کوچکتر از نسخههای قبلی خود بود، بلکه حتی روح مجموعه Mass Effect را در خود نداشت.»
در حقیقت، کمبود بودجه و محدودیت توسعه در سایر زمینهها نیز تاثیر زیادی گذاشت. پولنر اظهار داشت که ایدههایی برای ایجاد یک سیستم پویا وجود داشت که موجب پیچیدگی بیشتر در ارتباط برقرار کردن با بیگانگان میشد.
نکته جالب توجه اییجا است که مورد دیگری نیز موجب محدودیت در ایجاد نژادهای جدید و در کل روند توسعه تاثیر داشته است، آن هم ملاحظات مربوط به Cosplays بود. به این دلیل که بازیکنان بتوانند خود را به راحتی شبیه به شخصیتهای درون بازی کنند.
دیدن اختلاف میان ایدههای بلندپروازانه بازی Mass Effect: Andromeda و چیزی که درنهایت به آن تبدیل شد ناامید کننده است. با این حال، پس از بهروزرسانیهای متعدد،این عنوان تبدیل به یک تجربه لذتبخش شد اما به هیچ عنوان درخور مجموعه Mass Effect نبود.