شایعه: ریمیک بازی The Last of Us صرفا یک آپدیت گرافیکی نیست

در ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ , 17:38:04
ریمیک بازی The Last of Us

بنا بر ادعای منابع Game Reactor در ناتی داگ، ریمیک بازی The Last of Us بیشتر از یک آپدیت گرافیکی است و بخش‌های مختلف گیم‌پلی بازی را نیز ارتقا می‌دهد. همراه دنیای بازی باشید.

خبر ساخته شدن ریمیک نسخه اول مجموعه لست آو آس، ماه گذشته همه اهالی گیم را غافلگیر کرد. با در نظر گرفتن جلوه‌های بصری چشمنواز بازی و اینکه این عنوان حتی همین امروز هم یکی از بهترین کرافیک‌های بازی دهه اخیر را در اختیار دارد و ریمستر آن برای کنسول PS4 نیز عرضه شده‌است، کمی حس دو‌گانه در میان طرفداران وجود دارد. از طرفی برای عرضه شدن یک نسخه جدید در مجموعه خوشحال هستند و از سوی دیگر هیچکس سخت است برای ریمیک بازی که از ساخت آن ده سال نمی‌گذرد، هیجان زده بود.

با فرض صحت داشتن اخبار، چه پیشرفت‌هایی را می‌توان از این ریمیک انتظار داشت؟ آیا صرفا گرافیک بازی و بافت‌های آن حالت نسل نهمی به خود خواهند گرفت؟ منابع وبسایت Game Reactor در ناتی داگ پاسخ این سوال را می‌دهند و می‌گویند این نسخه با موتور ارتقا یافته استودیو از آن برای ساخت The Last of Us Part II استفاده شد، ساخته می‌شود و بازی کاملا برای ویژگی‌های سخت افزاری PS5 بهینه می‌شود و حتی برخی ویژگی‌های جدید به گیم پلی بازی اضافه خواهد شد.

شایعه:هدف از ساخت ریمیک بازی The Last of Us صرفا مشغول نگه داشتن کارمندان است

مدتی قبل خبرنگار مطرح صنعت گیم، آقای جیسون شریر از وبسایت Bloomberg، در گزارشی مدعی شد استودیو ناتی داگ مشغول ساخت ریمیک نسخه اول مجموعه The Last of Us است و سونی با صرف هزینه تامین بودجه سنگین قصد دارد از این پروژه حتی‌الامکان حمایت کند. با توجه به سابقه خوب آقای شریر در افشا اطلاعات و با فرضه صحیح بودن خبر، پرسشی که بیش از هر موردی ذهن مخاطبان و اهالی گیم را درگیر خود کرد، علت این تصمیم بود.

نسخه اول مجموعه سال ۲۰۱۳ و به عنوان یکی از آخرین عناوین کنسول پلی استیشن ۲ عرضه شد و پس از آن در سال ۲۰۱۴، نسخه ریمستر آن راهی PS4 شد. این بازی همچنان از نظر المان‌های گیم‌پلی و گرافیک جزو بازی‌های خوش ساخت محسوب می‌شود و ابدا حس یک عنوان قدیمی را به مخاطب القا نمی‌کند.

ظاهرا دلیل اصلی این تصمیم مشغول نگه داشتن کارمندان استودیو ناتی داگ بوده‌است. به گفته آقای شریر پس از پایان یافتن روند توسعه The Last of Us Part II و اتمام زمان استراحت و تعطیلات پس از آن، مسئولان ناتی داگ هیچ پروژه جدیدی برای توسعه نداشتند و نتیجتا بسیاری از کارمندان اوقات خود را بی‌هدف سپری می‌‌کردند. سایر پروژه‌های استودیو در مرحله پیش تولید قرار دارد و افراد کمی روی آن‌ها کار می‌کنند.

با تایید سونی وآغاز روند توسعه ریمیک بازی The Last of Us اکنون بخش وسیعی از تیم توسعه ناتی داگ روی این عنوان کار می‌کنند. از طرفی دیگر با آغاز نسل نهم تمامی استودیوهای فرست پارتی سونی باید با معماری سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۵ آشنا شوند و ساخت ریمیک یک آی‌پی قدیمی، فرصت مناسبی است تا ناتی داک بتواند برای پروژه‌های آینده بیشترین بازدهی را از این کنسول بگیرد.

 

 


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر