نظر Phil Spencer درمورد گیمپس: گیمپس در ریبوت بازیهای کلاسیک موثر
تاثیر گیمپس در ریبوت بازیهای کلاسیک
Phil Spencer باور دارد که عملکرد مثبت بازیهای کلاسیک در گیمپس، به سرعت ریبوت کردن آنها شدت میبخشد. سرپرست شرکت ایکس باکس، در مورد ریبوت کردن بازیهای کلاسیک بیشتر توضیح میدهد. به گفته وی عملکرد مثبت بازیهای کلاسیک در گیم پس تاثیر به سزایی در ریبوت کردن آنها دارد.
مصاحبه با مجله Kinda Funny Games
سرپرست شرکت ایکس باکس، Phil Spencer به تازگی با مجله Kinda Funny Games مصاحبهای داشته است. در این مصاحبه که از طریق VGC برگذار شده بود، موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند. یکی از مهمترین موضوعات بررسی شده، ارائه بازیهای کلاسیک در سیستم گیم پس بود. نظر Phil Spencer درمورد گیمپس و بازیهای کلاسیک فعلی یکی از بخشهای مهم این مصاحبه بود.
Phil Spencer باور دارد که بازیهای کلاسیک بخش مهمی از گیمپس به شمار میآید. عملکرد مثبت این بازیها در گیمپس، بیشک باعث خواهد شد تا استودیوهای بازیسازی به فکر ریبوت کردن این بازیها بیفتند.
به طور کلی، بر اساس دادههای جمعآوری شده از طریق گیمپس، ایکس باکس میتواند حدس بزند چه نوع بازیهایی با استقبال روبه رو خواهند شد. نتیجههای به دست آمده از این دادهها میتواند تعیین کند که ریبوت کردن یک بازی ارزشش را دارد یا نه. Phil Spencer از fable 3 به عنوان نمونه یاد میکند.
تاثیر گیمپس
Phil Spencer گفت: « البته که تاثیر دارد؛ برای مثال به Prey توجه کنید. هنگامی که این بازی روانه بازار شد، عدهی زیادی متوجه آن نشدند. من اما فکر میکنم Prey یک بازی عالی بود. میبینیم که عدهی بسیاری دوباره Prey یا Dishonored بازی م یکنند یا این که یروند سراغ بازیFable. این که میتوانند دوباره در مورد این بازیها حرف بزنند.
ما به عنوان یک سازمان خلاق، مشاهده میکنیم که مردم چه چیزهایی را دوست دارند. این طوری دادههای بیشتر خواهیم داشت. با این دادهها میتوانیم تصمیم بگیریم چه ایدههای جدیدی را انتخاب کنیم. یا این که با چه گروههای جدیدی همکاری کنیم. »
وی در ادامه افزود: «پس بله. گیمپس منبع فوقالعادهای از اطلاعات است. پیوستن Bethesda به سازمان ما یک فرصت عالی بود. توانستیم تعداد بسیاری از بازیهای قدیمی را به صورت جدید وارد گیمپس کنیم. مخصوصا با توجه به پیشینه ما با برخی از بازیهای IP … حتی در نظر گرفتن Rare Replay برای ما خیلی جالب بود. این که مردم بروند و بعضی از بازهای قدیمی Rare IP را تجربه کنند. »
نظر Phil Spencer درمورد گیمپس و تاثیر آن روی عملکرد ایکس باکس مثبت است. وی در مورد تصمیمات ایکس باکس برای آینده صحبت کرد: «ما همچنان به این رویه ادامه خواهیم داد. چراکه گیم پس یک مدل تجاری منطقی برای ما میسازد. حتما نباید بازیهای ارائه شده مدلی جدیدتر از قدیمیها باشد. صرفا این بازی آن جاست و مردم از آن لذت میبرند. »
بازیهایی که قرار است ریبوت شوند
هم اکنون ایکس باکس تعدادی از بازیهای قدیمی را برای ریبوت کردن در نظر گرفته است. بازیهای Battletoads و Perfect Dark دو نمونه برجسته از این بازیها هستند. هم چنان خبری از ارائه Fable نشده است. ما امیدواریم به زودی Playground Games خبرهای مربوط را اعلان کند.